Jump to content

Alternator vs turometru


CryWolf
 Share

Postare recomandată

Nah ca a venit momentul sa intreb si eu ca si cofetar-patiser ce sunt :) ce am de facut. Am trecut la sistemul de fulii si alternator de golf III TD : fulii, suport alternator, alternator, etc. Si asta pe care il am are mufa de W ca e de pe un TD. Numai ca atunci cand am cuplat firul de la turometru (bord de mk2 diesel cu turometru) a inceput acul sa o ia razna (Sau cum zice um amic, "mere heghes"). Mai exact, imi arata cam cum 1500 de ture mai mult. LA mine rela e cam la 950 - 1000max si el arata 2400, la un sprit mai vanjos cand ar trebui sa sara in 3000 el trece de 4500, si daca blanesc scut gazul, trece de 5500 cat arata turofasul meu din bord.

Acum, posibile motive :

-fulia de la alternatorul de mk3 sau aia de pe vilbrochen e mai mica / mare si invarte alternatorul mai repede

-ceasurile de mk2 nu sunt "calibrate" ca sa citeasca si sa transforme semnalul primit de la alternatorul de mk3.

-nu am cuplat eu cum trebuie firele la alternator da oricum nu ai cum sa gresesti ca are o singura mufa de W

Solutii posibile :

-ceasuri de mk3 diesel adaptate la electrica de mk2

-imi bag picioarele in turofasul meu

Ultima solutie nu imi vine sa aplic ca am muncit nopti sa fac bordul asta cu leduri difuze, ace vacsuite si alte prostii sa semene a bord de mk4. Pacat de turometru'.

Care are idei sau solutii ? Dau berea virtuala sau prin curier daca e cazul :) numai ca ajunge calda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti sigur ca turometrul este de diesel sau a fost "magarit" ceasul. De ce spun asta.... am un amic care a gasit ceasuri de diesel cu turometru si le-a pus pe benzina, iar in turatie abia urca acul la 1500 rot/min. Acum vrea sa faca o modificare si sa puna turometrul pe alternator (ca tot de diesel este). Te tin la curent cu evolutia lucrarii .... Nu stiu sigur daca am dreptate, dar asta e concluzia trasa din ce stiam de la el si ce am aflat acum de la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite ma bag si eu ... nu stiu la partea electrica sa te sfatuiesc dar am vazut odata "live" cum un nene mecanic nu-i convenea unde statea acul in ture la un peugeot 206 si, in pur-ul stil romanesc, l-a mutat pur si simplu cu mana cam unde zicea el ca tre sa stea ... :eek: ... deci problema ceasurilor "magarite" poate fi reala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e cazul. Ceasurile sunt de diesel de la mama lor si cat am avut alternator de MKII tottul era OK. Acum de cand am schimbat alternatorul si am trecut la MKIII au aparut problemele. Ideea nu e ca sunt ceasurile magarite sau ceva si nici prin cap nu imi trece sa mut acul, pentru ca e clar - exista un decalaj care se pastreaza asa ca nu ceasul e problema. Ca si calibrare de fabrica ma refer. Poate fi faptul ca ceasul de MKII nu e gandit sa transfome cum trebuie semnalul primit de la alternatorul (tot de TD) de MKIII.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimeni nimic ?

sunt singurul care a pus asa ceva pe masina si a avut asa probleme ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am promis ca vin cu vesti de la modificarile facute de amicul meu. Asa cum am spus cateva posturi mai sus, a gasit ceasuri cu turometru de diesel si le-a montat pe benzina. Avea probleme cu turatia indicata pe ceas, adica mai mult de 1500rot/min nu crestea in conditiile in care motorul era turat binisor. Asa ca am luat firul ce duce pe bobina de inductie si l-am mutat pe pinul "W" al alternatorului (si acesta schimbat la o alta interventie cu ceva timp in urma si luat tot de pe un diesel - MK2) ................... surpriza. Turometrul functioneaza impecabil.

Concluzia: deci merge bordul de diesel, cu turometru si alternatorul de diesel :Driver:

Modificat de catalos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e normal zic eu pt. ca la orice diesel turatia e luata de la pinul W, dar fiind benzinar cum indica 6000 ture bordul care are doar pana pe la 5500 gradarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rog raspunsuri la obiect, daca stie cineva.

Eu NU am pus ceasuri de diesel pe benzinar si nici invers. Am pus alternator de golf III 1.9TD pe ceasuri de golf II 1.6TD cu turometru.

Ce tot ii trageti cu benzinarele si bobine de inductie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca gasesti multe informatii utile la o simpla cautare pe google, de exemplu aici gasesti ceva despre modul de functionare. Solutia e simpla, fuliile sunt diferite si de acolo eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci Cristi-San, ma gandeam ca asta trebuie sa fie. Ideea e ca la electronica ma pricep mai putin decat la mecanica (si nici la mecanica nu sunt as, asa ca iti dai seama :)).

Daca trec pe ceasuri de MKIII de diesel ar cam trebui sa se rezolve problema, Fulia nu am cum sa o schimb, logic.

Raman ceasurile de schimbat, ce zici ?

Repet, nu ma pricep la electronica incat sa fac adaptare la bord de MKII daca se poate asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dap, cel putin de proba ai putea sa le montezi.Dar o sa iti trebuiasca modificat cablajul de la ceasuri, nu corespund configuratiile.

Modificat de MK16V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect sensai :)) dar macar aici am un minitehicus care se pricepe la matzaraie de genul asta :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

in mod normal trebuie sati functioneze ... eu am pus turometru de golf 3 benzina 2000 modificat pus partea din spate cu puntea de diode si iesirea W de pe audi b4 TD pe audi 90 1.6 TD unde in ceasurile de bord am folosit in locul turometrului de benzina cel aveam un turometru de golf 2 diesel . la prima incercare imi arata o turatie de 1250 rtm, prima eroare fiind diferenta fuliilor de alternator , cea folosita la golf 2 avand un diametru mai mare decat cea folosita de mine (golf 3) dupa inlocuirea fuliilor la acelasi diametru sau cel putin identice ca diametru , desfaci turometrul de golf 2 diesel , si pe placa ai o rezistenta variabila( semireglabila_ de care ai posibilitatea de al calibra , iti recomanda sa faci asta cu 3 fire direct la motor ...in caz ca nu stii mufa de la turometru golf 2 diesel are 3 pini( primul pin fiind masa masa, urmeaza loc liber lipsa pin , urmatorul find alimetarea cu +12v....si cel din urma fiind intrarea W de la alternator....ti-am atasat poza cu placa turometrului golf 2 diesel, cu semnificatia mufei si am incercuit de unde il poti calibra

post-20822-0-87300300-1334244267_thumb.j

Modificat de cocopicasso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am o jetta 2 si nu imi merge turometru si ceasul di bord,poate sa imi zica cineva de la ce poate fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!