Jump to content

Passat B7/Superb noi vs A8/Phaeton/Seria 7/S-Klasse, etc.


EmilianPop
 Share

Postare recomandată

motoarele cr au aparut din cate stiu de prin 2009. tot ce e mai vechi de anul ala sunt TD.

Eu am un avensis 1.8 benzina limuzina (din 2008) si am nevoie de un combi 4x4 putin inaltat (peste 15 cm) si cu cateva dotari obligatorii (plafon panoramic, scaune ventilate).

Nu mai incap bagajele in avensis de cand a venit copilul iar 4x4 e ca sa ajung la casa in orice conditii.

Si in conditiile acestea nu prea am avut de ales. Eu nu am dorit suv din mai multe motive si singura optiune era un break inaltat cu tractiune integrala.

Ai sa vezi ca nu prea sunt multe masini care se incadreaza cu aceste conditi si majoritatea sunt peste 30 mii, sau de la 35 in sus fara optionale.

Daca nu mi-ar fi trebuit 4x4 si m-as multumii cu portbagajul nu as schimba avesis-ul.

Peste 4-5 ani deja voi lua alta masina.

Un exemplu real. Avensis-ul pe care l-am luat de nou a fost 19500 euro. Un prieten si-a luat passat sh de 2 ani care a fost 16500 fara tva (aproximativ in aceeasi perioada.).

Cum masina a fost luat pe firma amandoi am platit aceeasi bani pe ea. Eu in acesti 4 ani nu am facut decat revizia si a fost in total ~25 mil.

El pe langa revizie a trebuit sa schimbe distributia parca la 120 mii si a avut probleme cu turbina si inca ceva mici probleme.

Acum pasatul lui de 6 ani costa aproximativ 8000-8500 de euro si are peste 150 mii km.

Avensis-ul care are 63k costa in jur de 9000-9500.

Daca faceti diferenta + ~ 2000 de euro pe reparatii si intretinere la vw ai sa vezi cine a iesit mai bine.

De vandut eu cred ca avensisul se va vinde mai repede deoarece masina este cautata .. adica un singur proprietar pret la jumatate e ca in versus-ul acesta numai ca in loc de superb e dacia logan sau vw polo la 10 mii euro iar in loc de A8/Phaeton/Seria 7/S-Klasse este vw passat-ul lui de 6 ani si ceva vechime. Si asta in conditiile in care passat-ul e o masina care se cauta.

Pe acelas principiu merg si germanii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mariusx

    17

  • PTDA

    14

  • nsm

    9

  • Ice_2k

    8

Top Posters In This Topic

Vezi ca nu tot ce zboara se si haleste. 3.0 tdi e CR.

Iar Passatul care a mers de 3x mai mult ca tine e evident ca a intampinat ceva probleme. Daca avea doar km tai ?

Cat despre alegerea ta cu Superbul, nu sunt impotriva ta. Uita-te ce masina am si eu.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu am vazut. Eu nu sustin ca superb-ul e cea mai buna alegere, ci in versus-ul acesta sustin ca iesi mai bine daca iti iei o masina noua.

Pai passat-ul a venit din afara cu 100 mii km. si a facut sa zic la fel ca si mine 60k (nu mai stiu exact cat s-ar putea chiar mai mult) dar idea e ca o masina care e la al 2-lea cumparator de 6 ani adusa initial din germania are in medie cam 150 mii km.

Ceea ce inseamna ca incep sa pice piese la masina. Aici se face diferenta dintre nou si sh.

Referitor la clase poti sa vezi aici :

http://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification#Supermini.2Fsubcompact_car

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class

The Mercedes-Benz C-Class is a compact executive car. C-class in aceeasi categorie cu jetta, octavia, corola, seria 3, etc.

Clasa medie. Superb-ul , passat-ul, avensis, acord, mondeo etc.

Clasa mare A8/Phaeton/Seria 7/S-Klasse.

Modificat de mariusx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de parere ca pe Superb e ok sa dai intre 20000 si 25000 EUR.

Eu cu discount de la dealer si remat am ajuna la 23500 EUR cu TVA. Masina este TDI CR 170 CP Ambition + bixenon, parbriz incalzit, scaune incalzite, volan multifunctional, touchscreen Bolero, senzori de parcare, geamuri fumurii (sunset), scaun sofer cu trei memorii etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta si Octavia sunt compacte, Seria 3 e clasa medie. C-Class e intre compacta si medie.

Cat despre Superb, nu vad nici eu rostul sa dai mai mult de 25.000 Euro pe ea, avand in vedere ca in pretul asta iti poti lua o masina destul de bine dotata. Vorbim bineinteles de Superb berlina, versiunea break e ceva mai scumpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ceva revista cu toate clasele de masini iar acolo la medie apar: Audi A4, C-klass, Seria 3, passat etc. La cea mare :A6, Seria 5, etc. iar la cea de lux: a8, s-klass, seria 7, phaeton, etc. Superbul apare la clasa mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topic-ul asta cred ca a lasat in off-side destul de multe persoane, in ceea ce priveste domeniul auto. :)

Observ si citesc despre comparatii cu masini noi dintr-o clasa vs masini second-hand din alta, despre masini apartinand unei clase sau alteia si cel mai interesant, un concurs de 'jucarii' argumentat prin preturi promotionale. :D

@mariusx - Presupunere: Comparatia ta cred ca are rol de auto-motivare, altfel n-o inteleg. Compari pretul unei masini diesel, veche de 6 ani si 150k de km cu cel al uneia pe benzina, veche de 3 ani si ~1/3 din acel rulaj si, foarte interesant, consideri ca tu ai iesi oarecum in avantaj. Eu am citit de doua ori comentariul tau si tot nu observ avantajul: masina mai veche si cazuta e doar cu 1000EUR mai ieftina decat una mai noua si mai putin rulata. Indraznesc insa sa te intreb... Daca Passat-ul ar fi avut rulajul si vechimea masinii tale (nu iau in considerare factorul otto vs diesel), cat crezi ca ar fi valorat?

@unii colegi: Atentie mare la clasele de masini. Ce pentru unii e mic, pentru altii e mare - vezi tot Wikipedia pt ca s-a adus in discutie - http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_Car_Segment.

Masinile sunt totdeauna un subiect fara sfarsit, sau cel putin asa cred eu. Indiferent de cate si ce comparatii se fac, important e sa-ti placa tie masina pe care ai ales-o. O sa gasesti o persoana care e de acord cu tine si alte zece care nu; sau invers, depinde de situatie. Banii asa cum i-ai dat la cumparare, asa nu-i mai vezi la revanzare (nou si sh).

P.S. Banuiesc ca observati cu totii urmatorul aspect: daca unii n-ar prefera masinile noi, altii n-ar avea de unde sa cumpere la mana a doua. Reciproca e la fel de valabila: daca unii n-ar prefera masinile la mana a doua, altii n-ar avea cui sa vanda. Asta s-ar traduce printr-o situatie in care toti castiga ceva, nimeni nu pierde nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca e off-topic dar sa iti explic. E clar ca avensis-ul la aceleasi dotari cu aceeasi motorizare la aceeasi ani si nr de km ar valora mult mai putin decat passat-ul.

Dar nu asta era ideea, era doar un exemplu ca nu neaparat pierzi mai mult cand iti cumperi ceva nou decat daca iti cumperi ceva sh. (Ca sa iti explic altfel la acelasi buget masina in aceeasi clasa , dotari asemanatoare , avantaj diesel la sh si dupa 4 ani de folosinta daca tragi o linie cel ce iese in castig a fost in acest caz cel care a ales masina noua. Nu neaprat tot timpul e asa.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

eu as alege clar S-Klasse sau A8. Haideti sa fim realisti. Un S- Klasse chiar de 10 ani da lectie oricand oricum oriunde unui B7 sau Superb. Poate sa aiba si j'de mii de km. Este o masina trainica, din ce stiu fara mari probleme. Spre deosebire de seria 7 zisa si "Pom de Craciun" pentru felul in care i se aprind erorile si becurile pe bord.

La un Passat nou sau Superb pretul se duce rau in jos in primii ani. La un S Klasse vechi pretul nu va scadea mult, devalorizarea e mult mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca te referi la s-ul fabricat intre 1991-1998. Ala a fost masina... Dar deprecierea este si va fi mare datorita taxarii dn cauza motoarelor enorme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca cumperi o masina de 20 de ani, oricum mi se pare o prostie sa o vinzi peste 2 ani, deci deprecierea nu prea mai conteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati dintre voi v-ati cumpara o masina de 20 de ani ?

Ma refer la acel tip.

Toti suntem de acord ca legendarele Cobre au fost masini adevarate, dar aproape nimeni nu detine asa ceva. Ok, nitel exagerat exemplu, dar va prindeti voi unde bat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa pleci tu cu mertanul ala de 20 de ani prin europa in concediu sa faci 4,5,7- mii de km ruland constant cu vitezede peste 130 km/h cu masina incarcata la maxim.

o fi bune masinile alea .. dar nu as vrea sa se strice pe traseu.

Am asteptat 5 luni si mai am o luna de asteptat pana imi ajunge superb-ul :D sper sa nu ma dezamageasca :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai masina de 20 de ani o repari cu ce ai la indemana, pe cand pt una noua clar iti trebuie service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur .. ca eu ma plimb cu trusa scule dupa mine.

Cum era acum 20 de ani in urma aveai dulap in masina plin cu cheii.

Eu am avut pana acuma numai masini noi (un logan, un megane si un avensis). Cu logan-ul si avensis-ul am facut ~ 70 mii km fara nici cea mai mica problema.

Exista si exceptii sau ghinionisti dar procentul este mic.

Si pe langa a avea sculele necesare .. mai trebuie sa te si pricepi. Nu toti sunt nascuti mecanici :D

Stiu cativa care si-au distrus concediile cu masini din astea :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discutia era pur ipotetica. Mie oricum mi se pare o prostie sa iti iei un mercedes de 15 ani cand in aceeasi bani poti sa iti iei un Logan nou cu 4 ani garantie. Sau decat un A6 la 150 000 km mai bine un superb nou nout. Ce-i nou ii nou, fara discutie. La o masina veche, indiferent cat e de buna, premium, fiabil motorul, etc, mai crapa un furtun, se mai strica un senzor, te mai lasa un rulment, turbina...Sunt multe chestii care pot ceda, lucruri de multe ori nu foarte costisitoare, dar care iti pot strica un concediu, dupa cum a spus colegul de mai sus, si pe deasupra mai tragi si o sperietura. La mine in curte stau 5 masini: 3 Dacii, o Octavia 2 si un Polo din 2008. Toate au fost cumparate noi si cu garantie. Eu niciodata nu mi-as cumpara masina SH mai veche de 10000-15000 km. Mai bine un Logan nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paul.todea eu iti recomand sa mergi tu cu un mercedes de 15 ani si cu un logan de 2 zile. pariez ca dupa 100 de km iti vei schimba parerea.Antifonarea, calitatea materialelor n-o gasesti nici la Passatul b7 nici la Golf 6. De logan, e stiut ca antifonarea este slaba, stabilitate mica, si cand incepe bordul sa scartie.. of doamne. iarna este un adevarat concert. Si ca fiabilitate... vopseaua, tabla.. of cate putem sa enumeram.

Comparatie masina 1998 http://photo.netcarshow.com/Mercedes-Benz-CLK_Cabriolet_1998_photo_08.jpg

Logan http://www.google.ro/imgres?q=logan+interior&um=1&hl=ro&sa=N&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbnid=IBIG4T0lAj0Y6M:&imgrefurl=http://www.rentacarinbucharest.ro/iframes/Dacia_Logan.htm&docid=YhcP4_YW36RFRM&w=495&h=330&ei=0MBWTq6zIOv14QS17uDGDA&zoom=1 ce alegi?

De ce sustin astea pentru ca am avut ocazia sa merg cu o Mercedes, din 1994, ma simteam in avion. Finisajele din lem inca mi le amintesc, tabla, antifonarea, motorul, clima...

Am mers si cu cu Mercedes din 1980, disel, avea km fara istoric, dar nu am putut sa ma intreb cum de se faceau asa masini pe vremea aia. Adevarat ca tabla dadea semne de oboseala, dar nici omul nu e vesnic, si eu daca-mi dau bine seama nici in scrisoriile de dragoste nu eram...

Toate spuse din pasiune pentru masini adevarate. Fara suparare !

Revenind din visare:

Nu merita o masina noua, pierzi foarte mult, mai bine iti iei o masina de 2 3 ani la jumate de pret fata de pretul de lista cu: km, dotari, uzura in limite acceptabile. Cu stricatul e o loterie, adevarat, mai mare daca masina este uzata.

Modificat de ti3sto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ ti3sto de ce sa ma supar? fiecare cu parerea lui, pana la urma pasiunea pt masini ne uneste aici intr-o discutie civilizata. Nu poate nimeni sa conteste calitatea constructiei si a materialelor unui mercedes, dar sa stii ca pt un posesor de Dacia, antifonarea chiar nu conteaza, la fel cum nu conteaza multe alte chestii. Nu sunt fan dacia, ca pe banii pe care i-am dat pe Octavia si pe Polo ( 36000 eur ) puteam sa imi iau 6 Loganuri si incepeam o firma de taxi :)) dar... imi pastrez ideea si princiul: decat un mercedes de 15 ani mai bine un logan nou. Cand loganului o sa i se termine garantia, mercedesul o sa aiba 19 ani.

Ideea e ca 4 ani nu ai treaba cu masina, de doare in cot si apoi o vinzi si pierzi 2000 eur in ea, adica 500 eur pe an. Cu toata frumusetea, calitatea si nobletea unui mercedes, nu stiu sincer daca m-as porni la un drum lung cu unul de 15 ani, in schimb in loganul nou ii dai talpa si te caruta pana la destinatie.

Ca sa revin on topic, mai bine un Superb sau un Passat nou decat un Mercedes de 7 ani si 150 000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut un Logan luat de nou in familie iar treaba asta cu "4 ani te doare in cot" este cat se poate de bullshit. De fiecare data cand aparea o problema, raspunsurile celor de la reprezentanta erau "asa fac toate", "e normal" si culmea nesimtirii si tupeului "care bocanit? eu n-aud nimic".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pe bune acuma la multi aud ca decat sa dai bani pe masina second , mai bine ei un Logan nou si nu ai treaba cu el pana iasa din garantie ...cik doar bagi benzina si nu ai alta treaba ...apai nu stiu ... :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut logan si nu am avut probleme cu el.

Asta reiese si din statistici .. e in top la masini cu cele mai mici probleme in perioada de service.

E drept si nu prea are ce se strica.

Imi inchipui ca cel care zice ca mai bine isi ia un Mercedes de 7 ani in loc de superb ... habar nu are ce zice.

Sa nu comparam faptul de uzura si probleme ce pot sa apara de la aceasta.

Sa comparam tehnologia. Ca si siguranta superb-ul bate mercedes-ul de 7 ani la ce vrei tu numar de airbag-uri tip-ul esp-lui, tip-ul abs-lui etc.

Ca si motor eu zic ca tot mai bine sta superb-ul motor CR 170 cai la 2000 cm3. Mercedesul are mai multi cai, e posibil dar in 2500, 3000 etc. dar calculand la cal/kg vezi care iese mai bine.

La optionale. Pai la ce dotari are superb-ul iti trebuie sa cauti tot net-ul sa gasesti un mercedes cu toate aceste optionale , si pe deasupra si functionale :)

Sa dau de exemplu:

Scaune de piele perforata ventilate si incalzite.

Una din cele mai mari trape panoramice instalate pe o masina (1,364 x 870 mm).

Faruri xenon cu functie de cornering.

Sa nu mai spun Instalatie audio compatibila cu telefoanele timpurilor noastre.

Gps care nu ai sa gasesti pe nici cel mai tare mercedes de acum 7 ani cu harti cat de cat.

Ai idee cat costa un casco la mertanul ala de 7 ani .. (daca iti face casco =)) )

Si acum sa inchei .. si sa vb si putin romaneste .. ca si valoare la revanzare tot skoda o sa o vinzi mai usor... Ia vezi cat costa un mercedes E class de 11 ani vechime si cat costa o skoda superb 2 (primul model) din 2008.

Si pe langa aceasta cati clienti crezi ca ai sa ai la mertanul ala E clase de 11 ani vechime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa comparam tehnologia. Ca si siguranta superb-ul bate mercedes-ul de 7 ani la ce vrei tu numar de airbag-uri tip-ul esp-lui, tip-ul abs-lui etc.

Nu as fi asa de sigur, daca vorbim de varfuri de gama de la MB, cum este S-klasse, mai e cale lunga si pt Audi-urile mai de "serie", cum ar fi A4 sau A6, sa ajunga la nivelul ala.

Asta nu inseamna ca sustin ideea unei masini vechi de 7 ani, dar sa fim realisti totusi in comparatii.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te bazezi pe mercedes E class din 1995-2000 e adevarat ca era deschizator de drumuri la tehnologi.

Dar acum ai sa vezi ca nu are cine stie ce.

Chiar a fost un documentar pe tema aceasta pe discovery cu mercedes E class ca daca vrei sa vezi cu ce va fi echipata masina viitorului trebuie sa te uiti la mercedes E class.

Si e adevarat ca tot ce a avut in perioada aia .. a fost must pe viitor pentru unele modele.

Dar din ce avea in prezent singura chestie care a iesti in fata era inflarosu pe timp de noapte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu exista un raaspuns general valabil...

- Daca vrei sa mergi la drum lung in concedii prin Europa go for Superb (cel mai bun spatiu, extrem de economica, suficient de puternica)

- Daca esti pasionat/colectionar de masini sau pur si simplu iti place sa te dai rotund la bloc go for S-klasse de xx ani (cat te tine punga)

- Daca esti atent la cheltuieli/econom sau pur si simplu zgarcit - go for Logan 1.5dci

- Daca il ai nas pe Becali go for a Rolls :lol:

Posibilitati sunt pentru toti.

Cu exceptia ultimului, le-am incercat pe toate si am ramas la superb ptr ca imi plac concediile lungi

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!