Jump to content

4motion pe Sharan


pamela200
 Share

Postare recomandată

Salut.

Intentionez in perioada urmatoare, avand in vedere marirea familiei :), achizitionarea unei masini de familie, cu 7 locuri, diesel (110 TDI sau 131 TDI PD), deci Sharan.

Avand in vedere faptul ca aceasta masina va fi folosita in special pentru plimbari, concedii, pe drumuri de munte si pe munte, este oare justificata achizitionarea unui sharan 4x4 ?

Avantaje:

- rularea in conditii mai bune iarna sau pe drumuri mai accidentate;

- o mai mica solicitare a planetarelor fata (problema comuna sharan);

Dezavantaje:

- consum marit 1-2 l ( la un rulaj anual de 20.000 km si un consum mediu de 7.5 l/100 km -> aproximativ 300 l motorina in plus fata de o versiune 4x2;

- ceva costuri de intretinere a sistemului de transmisie haldex;

Ce credeti...

Modificat de pamela200
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca esti pasionat de natura(munte)si excursii e bun venit 4motion..asa sa o plimbi prin oras si atat nu ar merita..

Modificat de ecko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca merita 4motion daca zici ca o sa fie folosita si pentru excursii la munte. Dar te-as sfatui sa te indrepti spre motorul de 131 cp, 110 cred ca sunt prea putini pentru gabaritul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Sharan 4motion se gaseste doar AUY(BVK) de 116 cai,cam putini pentru 1920 kg,chiar daca are cuplu de 310 nm.

Consumul e cam maricel,chiar azi am facut 700 km,consum 6.5 L/100km ,viteza medie 72 km/h,3 persoane in masina.Cu greu scoti sub 6,doar daca te bate vantu din spate ,normal e cam in jur de 7 la un mers normal ~120km/h.In oras sare de 11-12...

Pe ultimii 3500 km parcursi mai mult cu masina incarcata si cu remorca (cateodata) am un consum mediu de 8.5 l/100km,viteza medie 44km/h.

Daca circulati doar 20.000km/an ar insemna un cost suplimentar la combustibil de 1500-1600 de ron fata de varianta 4x2.

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, 4motion este doar pe motorul de 116 cp, nu inteleg de ce nu s-a pus si la celelalte motoare mai mari (131 sau chiar 150). Deja incep sa am dubii referitor la aceasta optiune, ma si vad pe transfagarasan mergand cu viteza a II-a, ca nu poate motorul mai mult :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa ramai surprins ce pot face 116 cp pe sharan,asa ca nu te gandi ca nu are cine sa te duca pe munte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exista varianta V6 4Motion. cu aia te poti distra pe transfagarasan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar si cu consumul, si cu impozitul. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu iti ajung 116 cai poti oricand sa ii faci un chiptuning pana la 145 cai...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

te intereseaza ceva sh ? pe modelul nou 4 motion gasesti pe 2.0 Tdi. consumul este ok, taxele nu sunt chiar asa de mari..:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru modelul nou de sharan trebuie sa dai cel putin 2-3 mii euro in plus iar motorul de 2.0 tdi are problemele sale... Prefer batranescul 1.9 tdi, mai fiabil, upgradabil :) si ceva taxe mai mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e 2008,2009 e common rail colegu si problemele au cam disparut la motorul de 2 litri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Mastermox se referea la modelul nou de sharan 2.0 TDI CR 4motion.

Pamela cred ca sunt mai mult de 2-3000 de euro diferenta :))

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut baieti

eu am un sharan1 de 90 de caluti care isi face f bine treaba si consuma 8-9L/100km in oras si 6L/100km afara, inafara de faptul ca este mai lenesa in depasiri eu zic ca este destul de fiabila, taxele sunt ok si de intretinere nici nu mai zic, dar repet ptr cei ce o folosesc mult inafara este lenesa la demaraj si depasiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo aveti idee cum se pot inmultii calutii la un 1,9tdi de 90 cai cod motor 1z (clasic)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...masina va fi folosita in special pentru plimbari, concedii, pe drumuri de munte si pe munte....

20.000 km doar la plimbari...nu este rau deloc :rolleyes:

@ popic32 , da se poate vezi aici sau vwForum.ro> Anunturi> Anunturi online > Prestari servicii + oferte extinse - Chiptuning Tcmturbo Pentru Membri Forumului La Pret Special

sper sa nu primesc ban pentru randul de mai sus avand in vedere ca nu aceea adresa nu permite link-ul direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti eu am un sharan1 de 90 de caluti care isi face f bine treaba si consuma 8-9L/100km in oras si 6L/100km afara, inafara de faptul ca este mai lenesa in depasiri eu zic ca este destul de fiabila, taxele sunt ok si de intretinere nici nu mai zic, dar repet ptr cei ce o folosesc mult inafara este lenesa la demaraj si depasiri.

90 CP si 4motion ?

Oricum ar fi mi se pare submotorizata, avand in vedere masa masinii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista asa ceva(90cp si 4x4).@popic32 cam off topic ai postat aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca a vrut sa sublinieze ca si cei 90 de cai de pe masinuta lui isi fac treaba si nu trebuie >=116. Am condus 4X4 116 CP si 4X2 131 CP diferente sunt insa nu covarsitoare, e drept ca nu am fortat si nu am mers pe coclauri. Diferenta care m-ar fi deranjat daca ar fi trebuit sa alimentez din buzunarul meu a fost consumul de ~1 litru in plus la cel 4X4. Si sa nu uitam ca daca pica ceva la 4X4 ai de platit moftul de 4X4 :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu chiar as putea sa zic ca este neaparat un moft. Am inceput acest topic intreband daca la un Sharan 4x4 ies din discutie problemele la planetarele fata, avand in vedere tractiunea spate, care chiar daca nu este permanenta in anumite situatii ( drum drept, etc... ) are "portia ei de stress"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca tractiunea e undeva 60 fata si 40 spatele colegu,din cate stiu eu,daca ma insel corectati ma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles problema, nu am scris ca e moftul tau (este problema fiecarui utilizator care alege asa ceva), am scris la general, la 4X4 pot aparea probleme la cardan si diferential. Sharanul care il aveam la firma avea ~ 150.000 km si din cate stiu nu a fost la service cu probleme de genul celor enumerate. Trag concluzia ca a fost folosita corespunzator si piesele au fost cat de cat fiabile. Ce am observat a fost ca parca nu era la fel de stabila precum cea de 131 CP 4X2, insa aici doar atat ca suspensiile erau diferite si posibil ca si drumurile pe care au fost plimbate au menajat (sau nu) articulatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Vad ca este cam vechi topicul, dar revin si eu aici cu cateva intrebari despre 4motion.

Cum se poate verificat daca sistemul 4motion este functional. Adica vreau sa cumpar un sharan 4motion second hand si cum pot verifica daca sistemul este functional.

Partea cu ridicatu pe elevator am facut-o, cardanul se invarte, dar rotile de pe spate nu...

Ex: Daca masina este oprita si invart de una din rotile de spate (stranga), cealalta(dreapta) se invarte in sensul opus fata de cum am invartit eu de cea din stanga, practic grupul este si el functional, dar totusi de ce nu s-au invartit macar odata(una din ele), cand masina a fost in sarcina, ridicata pe elevator.

Ma lamureste si pe mine cineva? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu actioneaza haldex-ul cand e urcata masina pe elevator. Pe vcsd nu are inregistrat erori. Asteptam zapada sa o ..elicopterizam. Acelasi sistem este intalnit la VW Bora, Golf, Audi A3, TT, VOLVO 4X4 si avem Haldex generatia a 2a. Probleme intalnite sunt doar pe partea electrica .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haldexul este conectat la senzorul de turatie.Daca motorul este oprit,pompa de presiune din haldex se decupleaza pt a putea fi remorcata in caz de avarie etc...

Cel mai bine e sa verificati haldexul pe o portiune alunecoasa : iarba sau noroi.

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!