Jump to content

Cutie automata. Probleme


ex_zordium
 Share

Postare recomandată

Am un passat model '98 care are cutie automata. Problema este destul de comlicata. Am avut un semering care curgea, si ca urmare a trebuit sa schimb uleiul si filtru de la cutie. Dupa ce am facut schimburile, am sesizat o problema, masina nu mai schimba bine iar in vit a 4 nu mai schimba aproape deloc. Ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca cutia are joja si nici nu stiu ce ulei a fost folosit (sper ca a fost cel potrivit), am intrebat mai multi mecanici de la ce ar putea sa schimbe greu si de ce nu mai intra intr-a 4, si mi s-a spus ca nu a fost curatata bine cutia (cica are niste orificii care trebuie curatate) ori mi s-a dus ambreiajul din ea(ceea ce nu cred, este prea mare coincidenta, dupa ce se umbla in ea sa se strice ambreiajul din senin avand in vedere ca inainte mergea perfect)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este inca o problema de la care poate sa vina. Pe calc mi-a gasit un senzor magnetic care nu merge permanent (este intermitent). Si imi gaseste o eroare electrica tot din cauza senzorului, astea au aparut dupa ce a inceput sa curga uleiul pe langa semering.

Modificat de ex_zordium
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un passat model '98 care are cutie automata. Problema este destul de comlicata. Am avut un semering care curgea, si ca urmare a trebuit sa schimb uleiul si filtru de la cutie. Dupa ce am facut schimburile, am sesizat o problema, masina nu mai schimba bine iar in vit a 4 nu mai schimba aproape deloc. Ma poate ajuta cineva?

<{POST_SNAPBACK}>

Din experienta prorie avuta la cutia de viteze, e posibil ca sa fi functionat cu nivelul scazut al uleiului si de aici probleme.

Uleiul de cutie de viteze automata este unul special specificatie VW si se gaseste numai la reprezentanta sau la cei care se ocupa cu intervantii la cutiile de viteze automate, la VW ii spun G ? si este aprox 100 RON el fiind de fapt un ESSO LT71411 parca nu mai stiu exact codul si la ceilalti e 60-80 RON.

Pentru a puta sa imi fac o idee daca si la tine sunt afectate ambreiajele ar trebui sa imi spu ce ce culoare si cum mirosea uleiul care se afla in cutie - culoarea neagra cu iz de ars e specifica discurilor ambreiaj "arse" (uzate) care patineaza, in literatura de specialitate scrie ca starea uleiului face parte dintre elementele in baza caruia se diagnosticheaza starea cutiei automate uleiul trebuie sa fie clar si fara impuritati si dupa folosire.

O alta intrebare cat de bine schimba de la a doua la a treia se simte ceva soc, treapta a treia fiind o treapta la care schimbarea se face altfel de ct la celelalte si o problema privind satrea supapelor se observa printr-un soc la schimbarea din a doua in atreia.

Poblema cu semeringul de la arborele de intrare este tipica cutiilor automate VW/AUDI am intalnit-o si la audi A6 tiptronic 2003 si la mine.

Am avut si eu acceiasi problema cu semeringul, a urmat schimbat ulei si filtru (uleiul din cute era negru), nu am pus chiar uleiul corespunzator si asta iarna am ramas in drum. Rezultatul reparatie capitala la cutia de viteze cu schimbat pistoane de actionare ambreiaje si frane, ambreiaje si niste electrovalve, la niste baieti in Transilvania.

Cei care sunt in domeniu recomanda schimbarea uleiului si filtrului la cutia de viteze automata la 40 mii km, chiar daca VW spune ca e pe viata. Daca s-a schimbat uleiul sunt cutii care au mers si 500 mii km fara alte interventii. Ei spun ca semeringul in cauza cedeaza datorita impuritatilor care le colecteaza uleiul in timp, dupa care datorita scurgerilor cutia functioneaza fara ulei suficient si rezultatul este previzibil.

Vezi aici niste informatii http://www.atra.com/ http://www.atsg.biz/

PS: Unde ai schimbat uleiul in Bucuresti?

Bafta :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culoarea era gri spre negru iar uleiul era plin de impuritati. Daca mirosea si a ars, imi este imposibil sa-ti raspund. In ceea ce priveste schimatul din 2 in 3 schimba fara soc dar oricum nu mai schimba ca inainte.(inainte schimba mult mai bine) Problema cu schimbatul in a 4 a aparut dupa ce am fost la service si dupa ce am facut schimburile. Cam la cat ma aduce reparatia la cutie? Putem sa vb mai multe pe yahoo messenger sau la un tel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acasa nu face nimeni o spalare a cutiei?(transmision flush)

poate mizeria a astupat niste gauri. eu zic sa incerci asa ceva si schimba inca o data uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inclin sa cred ca nu ai destul ulei in cutie.. cam asta e motivul pt. schimbare brutala. Ai observat daca e mai evident la rece? btw uleiul din cutie nu se schimba cu totul de fapt... mi se pare ca in total intra vreo 6 sau 7l.. dar tu nu poti schimba decat vreo 3.. restul raman in diverse etaje ale cutiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experinta pot spune ca la cutiile automate si cele tiptronic se schimba atat filtrul de ulei de la cutie cat si tot uleiul.Intra 7 litri iar operatia dureaza cam 1 ora.

Mai e un aspect...cand se schimba acest ulei temperatura sa trebuie sa fie intre anumite valori, respectiv intre 30 si 40 grade C.In afara acestor valori cei de la Volkswagen nu accepta sa umble la cutie sub nici o forma.Poate o eventuala defectare a cutiei poate proveni si de la acest lucru.

Pot asigura ca cele ce am scris sunt cat se poate de reale pt. ca acum 2 sapt. am schimbat si eu uleiul la tiptronic.Cu tot cu cele trebuincioase achizitionate de la delearul VW operatia costa in jur de 1200 RON(uleiul este 100 RON/L, filtrul+garnitura la baie cam 200 RON/L si eventuala manopera).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culoarea era gri spre negru iar uleiul era plin de impuritati. Daca mirosea si a ars, imi este imposibil sa-ti raspund. In ceea ce priveste schimatul din 2 in 3 schimba fara soc dar oricum nu mai schimba ca inainte.(inainte schimba mult mai bine) Problema cu schimbatul in a 4 a aparut dupa ce am fost la service si dupa ce am facut schimburile. Cam la cat ma aduce reparatia la cutie? Putem sa vb mai multe pe yahoo messenger sau la un tel?

<{POST_SNAPBACK}>

Pot fi mai multe cauze trebuie, citite erorile si verificat. O problema e clara, discureile de ambreiere patineaza avand in vedere culoarea.

In masura in care gradul de patinare va deveni deranjant, cateva zeci de mii de km maxim, va fi necesara o inlocuire a acestora.

Revin cu intrebarea unde ai facut schimbul de ulei, cutia ne avand buson in compartimentul motor pentru inlocuirea uleiului trebuie un dispozitiv special.

Si intradevar la schimb nu se evacueaza tot uleiul ci numai aprox. 4 litri din 9 litri capacitatea instalatiei.

Inca o intrebare ce ulei au pus, am precizat mai sus ca este specificatie speciala.

Astept un PM cu nr. tel. sau adresa e-mail.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul care a fost pus la service a fost rosu si nu cred ca este de vw.(1 litru = 350.000) In cutie au fost pusi 4 litri.Trebuiau mai multi? Cam atat am putut sa aflu. Cum pot sa dovedesc ca mi-au pus ulei necorespunzator? Si dupa ce sa fac? Sa-i dau in judecata pt ca mi-au stricat cutia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul care a fost pus la service a fost rosu si  nu cred ca este de vw.(1 litru = 350.000) In cutie au fost pusi 4 litri.Trebuiau mai multi?  Cam atat am putut sa aflu. Cum pot sa dovedesc ca mi-au pus ulei necorespunzator? Si dupa ce sa fac? Sa-i dau in judecata pt ca mi-au stricat cutia?

<{POST_SNAPBACK}>

Bine ar fi daca ai pastrat factura si devizul unde ar trebui sa scrie ce ulei au pus si sa mai ai intr-un bidon restul pana la 4 litri. Uleiul adecvat nu este rosu, seamana cu uleiul de bucatarie la culoare un pic mai inchis si a fost undeva la 600.000 - 650.000 ROL litrul.

Nu este foarte grav daca nu ai mers mult cu el, dar trebuie cat mai urgent scos din instalatie si trebuie scosi toti cei 8 litri, pentru ca nu are aceeiasi fluiditate si nu asigura acelasi coeficient de frecare intre dicurile de amberiere.

Important este si cat ulei a iesit din cutie, e normal sa intre un pic peste 3 litri (3.2 - 3.5 l).

Au inlocuit semeringul si nu mai ai pierderi?

Te sun maine.

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Salut,

Am gasit topicul asta mai vechi, dar avand si eu o problema asemanatoare abia acum :)))....am o problema similara cu domnul, in sensul ca am un golf 4 1.6 cu cutie automata si la fel nu schimba din a 3-4 a , am fost la un service unde mi-au schimbat uleiu au curatat valvele si mi-au zis ca nu e mecanica problema si ca e din calculator si ca au rezolvat cu calculatorul, am luat-o intradevar schimba vitezele si destul de agresiv, dar dupa o perioada cand motorul s-a incalzit iar a inceput sa nu mai schimbe in a 4-a parca intra intr-un fel de safe mode.

Aveti vreo idee?

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema la cutie. Poate stie cineva despre ce este vorba. Cutia este automata. Si ca sa pot merge acum trebuie sa merg numai pe manual. Viteza 1 si 2 merg perfect, daca vreau sa dau a3a e ca si atunci cand o scot din viteze, adica accelerez in gol. Daca o turez in 4000 cu a2a si cand dau a3a am cam 3000 de turatii mi-o tine in a3a, dar daca am in jur de 2000 de turatii mi-o scoate din viteze. Dati-mi o parere va rog ! Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand, fa o scanare, sa vedem ce erori a stocat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut scanare, apare eroare transmisie si se poate sterge... dar niciun rezultat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai asta e important - sa postezi eroarea, asa cum apare ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e alta. E ford galaxy, motorizare de sharan. De la ford m-a trimis la VW si de la VW la ford. Iar la un service bun de la mine din oras m-am dus sa incerc sa schimb uleiul la cutie si mi-a zis ca nu pot pt ca e cutie de audi si numai cei de la audi mi-l pot schimba ! Nu stiu daca ar fi problema uleiului mi-ar da semnele astea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutia e JATCO,e japoneza.te plimba pt ca nu stiu si nu vor sa se complice.mai fa o scanare si posteaza eroarea exact asa cum o gasesti.de cand face asa sau asa ai luat-o,picura pe sub cutie ulei,e curat sub ea?

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mda aparent problema mea la cutie este calculatorul de cutie , stie cineva cam cat ar costa unul la mana a doua ? pt o cutie automata cu 4 trepte

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

mda aparent problema mea la cutie este calculatorul de cutie , stie cineva cam cat ar costa unul la mana a doua ? pt o cutie automata cu 4 trepte

multumesc

Din cate stiu eu, in jur de 200 eur sh. Nou cred ca sare de 1 mie.

_______________

Dragi colegi de forum si de marca auto,

masina pe care o am (b5.5 v6 2.5tdi 150cp AKN cutie automata 5 trepte) a avut ceva apa in ea si acum incerc sa ii dau de cap cu cele 2 mari probleme ale ei si anume:

1. nu comunica pe autocom cu calculatorul

2. cutia automata schimba bine la rece treptele 123 dar nu cupleaza 45 - se tureaza in gol si are socuri cand debreiaza din 3-2 si 2-1

Pe automat intra in mod avarie si se aprind toate treptele pe bord iar pe manual merge in conditiile de mai sus.

Cand se incalzeste, socurile dispar dar dupa un timp intra in modul de avarie oricum.

Va rog, ajutati-ma (macar) cu un sfat !

Cu stima,

Mihai

Modificat de spike7you
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba uleiul si fa un update de soft la cutie in prima faza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!