Jump to content

Ce ulei sa folosesc la motor AZQ?


P.Alin
 Share

Postare recomandată

Salut ce ulei trebuie sa folosesc pentru un benzinar de 1.2 Cod motor:AZQ pana acum am folosit castrol si mobile1 ce uleiuri as putea folosi pentru o protectie mai buna si un alt sunet al motorului.Pentru un alt sunet la motor ce piese al trebui schimbate?(filtre? altceva?).Am inteles ca motoarele in 3 cilindri au un sunet specific dar in 2008 cand am luat masina parca torcea mai bine.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca Castrol EDGE 5w-30 sau 10w-30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand foloseam ulei Castrol domnul de acolo mi-a spus ca pentru masina mea ulei bun ar fi doar Castrol 5w40 am bagat de vreo 2 ori dupa care m-am "dat" pe Mobile1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus 5w40 Liqui Moly Top Tec 4100.Se gaseste un pic mai greu si e un pic mai scump dar din cate am inteles,merita.Eu sunt momentan la primul schimb cu el,deci nu ma pot pronunta.Inainte bagam Castrol Magnatec 5w40.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol nu mai e ce a fost la noi, singurul Castrol bun este cel importat din USA. La fel si Mobil 1, ambalate la gallon si sfert de gallon (946 ml). Eu folosesc de vreo 2 ani Mobil 1 0w40 american si sunt foarte multumit, este cel mai bun ulei de pe piata la ora actuala, parerea mea, are cele mai multe aprobari.

Poti sa-l incergi fara grija daca masina nu consuma ulei, sa nu te sperie cifra 0 din fata, aia e vascozitatea la rece,40-ul din coada isi face treaba acum pe timpul verii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Am o prietena ce poseda un VW Polo 1.2 motor AZQ cu an de fabricatie 2003. Ieri discutam cu ea si-mi zice ca masinuta ei ( pe care o conduce doar in oras ) are niste sunete de avertizare permanente si raman aprinsi la bord niste martori de culoare galbena si chiar rosie dar ea conduce fara sa-si faca prea mari probleme fiindca sa obisnuit deja cu sunetele de avertizare emise de masina si cu martorii aprinsi. :D  O intreb ce martori rosii stau aprinsi si-mi raspunde ca „Rosu este doar cel de forma „Lampii lui Aladin” :lol:  M-am gandit imediat la ulei ! Zic „Da-mi cheile !” Si cand ajung la masina nici macar nu mai ajungea uleiul la joja desi masina era putin inclinata spre față. I-am pus un litru de Castrol Magnatec 5W-40 C3 care am vazut ca respecta norma VW 502 00 dar nivelul uleiului abia a ajuns sa acopere joja pe vre-un centimetru. Cred ca mai are nevoie de circa doi litri de ulei ... Si cum vad ca la acest tip de motor capacitatea totala a sistemului de ungere este de 3,2 litri ( cu inlocuirea filtrului ) ma gandesc sa-i fac schimbul complet de ulei si filtre fiindca am aflat ca nu le-a mai schimbat in ultimii ani deoarece nu a ajuns la 15000 de km parcursi ca sa-i semnalizeze ceva probabil la bord si ea „sa observe” la bord necesitatea schimbarii. Am intrebat-o „De cand mergi asa ?” Raspunsul : „De prin iarna.” Avand in vedere ca suntem in septembrie ... trag concluzia ca doar faptul ca merge maxim unu sau doi kilometri pana la birou si inapoi spre casa a scapat-o de o gripare a motorului ce nu apuca sa se incalzeasca pe un drum de maxim 3 minute.

 Acum ce vreu eu sa va intreb eu pe voi : Ce ulei sa-i bag daca-i fac schimbul ? Fiindca banui ca motorul are deja ceva uzura si probabil il va păpa rapid si pe cel nou introdus. Oare ar fi recomandat in acest caz un ulei cu vascozitate mai mare sau nu ? Si daca puteti sa-mi faceti o recomandare ... va multumesc anticipat.

 

P.S. La bordul masinii nu se stinge nici martorul galben ce semnalizeaza o defectiune la instalatia de evacuare a gazelor. Sa fie sonda Lambda defecta sau altceva ? Cam ce ar putea fi verificat pana ajung cu ea la un tester ca sa-i vedem erorile stocate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cel mai bine nu presupune ca-i trebuie un alt ulei, n-o fi uitat motorul pt ce ulei a fost proiectat. cati km a mers asa totusi?

merge  doar cativa km cu motorul rece, i-ar fi bun si un 0w-30 daca l-ar schimba la 1 an, dar la 2 ani sa ramana la 5w-30.

 

asta e problema majoritatii, nu stiu ca la mers predominant in oras se schimba la 7,5 mii km. 15 mii km e pt conditii ideale si numai autostrada.

 

pune-i vapsoil 5w-30, e ok si destul de ieftin. poate sa-l tina 2 ani fiind cu norma vw504(include si 502). totusi nu mai tarziu de 10 mii km schimbul in cel mai rau caz(daca n-are bani).

sa-i schimbi cu uleiul(motorul) cat mai cald sa pice toata mizeria. maxim 3 litri cu totul. completat daca mai trebuie dupa pornire.

mai invat-o cate ceva, e pericol public, o sa ia foc cu masina in trafic sau mai rau. cine stie ce mai lipseste la saraca masina. presiunea rotilor e ultima problema probabil. :)

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!