Jump to content

Problema schimbat trepte


SDIonVWG4
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor!

In cinica speranta ca cineva s-a mai confruntat cu o astfel de problema:

  • Detin un Golf IV SDI AQM din 2003 cu 190K reali, care prezinta urmatoarele simptome:
  • Intra si iese greu din viteza 1,2 si R-care si agata;
  • In viteza a 2-a cuplarea se face in 2 trepte(2a si 2b-eficienta);
  • Uneori agata usor la schimbarea in treptele 3-4-5;
  • Problema se manifesta imediat de la pornirea motorului, instant as spune.
  • Rareori se intampla ca "greuciunea" schimbarii in treptele 1-2 sa se manifeste si la rece(cu motorul oprit). Cam in 5% din incercari.

Interventii:

Circuitul hidraulic Pompa Ambreiaj-Cilindru Receptor(pe care l-am schimbat cu unul nou, fara rezultate);

In speranta ca tratam o problema generala pentru Golf-urile 4, orice informatie esti binevenita:)

Multumiri in avans!

Modificat de SDIonVWG4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu patineaza?trage frana de mana si incearca sa pleci cu 1a.Daca motorul se tureaza dar nu taraie spatele masinii....alt kit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

La mine, la Sharan, am aceeasi problema cu Treptele 1/2/R (la restu nu am nimic)... se manifesta foarte rar, iarna trecuta au aparut si momentan nu s-au mai manifestat fiindca schimb treptele foarte usor. Tata a exprimat problema unui prieten, mecanic, de-al lui si dumnealui spus ca este o problema datorata unei piese din ansamblu ambreiaj. Nu am facut nimic pentru a remedia problema fiindca eu nu pot si probabil ca tata va "remedia" problema cand se duce de tot... voi urmari subiectul sa vad ce solutie vei gasi, spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca patineaza sau nu ambreiajul nu conteaza in cazul asta. Daca patineaza ar trebui sa schimbi si mai usor vitezele. Eventual ambreiajul sa nu decupleze complet la apasarea pedalei, dar zice ca a schimbat pompa si cilindrul.

Cel mai simplu ar fi sa se verifice uleiul din cutia de viteze, sa fie la nivelul surubului de umplere din lateral. Cu ulei putin, poate sa aibe simptomele astea. Pedala se apasa complet, nu este presul gramada sub ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincroanele de la treptele de viteza mentionate sant uzate,sau timonerie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal la toata lumea am avut si io problemema cu agatatul 1.2 mam dus la service am verificat uleiul de la cutie erea ok dar mia zis sa schimb TIMONERIA e io am facut altceva am cumparat spray WD-40 SI AM DAT PE TOATA TIMONERIA.

Sa schimbat total merge ca uns se face la 3... 4 luni operatia ca la cit praf e in tara asta .

MULTA BAFTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

@fanejbl Acela este sprei de dezgripat? Ce fel de sprei este?

Se poate sa puna cineva o poza cu o timoniera vw?

Am gasit aceeasi problema aici... doar ca este vorba de alta marca... alte piese.

Cum este accesul la timoniera? Pe unde este piesa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedala e OK dar fata de care am o curiozitate:)

La mine cursa apasarii e liniara, nu in 2 trepte cum am intalnit la alte masini(rezistenta la inceput, mai usoara pe urma, spre capatul cursei).

Am sesizat ca uneori masina, in mers, intra bine in viteze...de-aici ma gandesc la sincroane...

Nu am vreificat nivelul de ulei din motiva ca mecanicu "N-are domne' nicio treaba", o sa-l verific-schimb.

Cunoaste cineva cum arata timonerie pentru cutia acestei motorizari(1.9 SDI AQM)?

Cele bune!

nu patineaza?trage frana de mana si incearca sa pleci cu 1a.Daca motorul se tureaza dar nu taraie spatele masinii....alt kit.

hmmm...trage si din a 2-a si a 3-a chiar:)

Ca patineaza sau nu ambreiajul nu conteaza in cazul asta. Daca patineaza ar trebui sa schimbi si mai usor vitezele. Eventual ambreiajul sa nu decupleze complet la apasarea pedalei, dar zice ca a schimbat pompa si cilindrul.

Cel mai simplu ar fi sa se verifice uleiul din cutia de viteze, sa fie la nivelul surubului de umplere din lateral. Cu ulei putin, poate sa aibe simptomele astea. Pedala se apasa complet, nu este presul gramada sub ea?

pompa de ambreiaj nu am schimbat-o, iar pedala se apsa pana la limita iesirii cu tot cu picioar din habitaclu:)

Incerc sa vad ce rezolv cu uleiul.

Multam!

Modificat de SDIonVWG4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

timoneria este asta si spray-ul ala are si un lubrifiant wd-40 poza este facuta inainte de dat cu spray timoneria este pentru benzinar

post-50433-0-79431600-1307774995_thumb.j

Modificat de fanejbl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am vazut aici ca cineva scria ca pot fi duse sincroanele,ei bine va spun ca la marsarier si treapta 1 nu exista sincroane.Deci daca ar fi ceva din ambreiaj la cuplarea marsarierului ar trebui sa caraie.Eu m-am apucat odata sa turez masina in 5500 rot/min si sa cuplez marsarierul si treapta 1 si a intrat perfect in viteze.Si eu patesc ca in mers sa imi agate in ,2,3,4.5 dar asta se intampla aleatoriu indiferent ca e cald sau rece uleiul.

Eu unul am tras niste concluzii,si anume:

1)daca ar fi duse sincroanele ar trebui sa agate mereu indiferent de ulei sau ca e cald sau rece,ar trebui sa iasa din viteze,ar trebui sa nu mai intre in viteze

2)daca ambreiajul ar fi dus ar trebui sa caraie la cuplarea marsarierului,sau altor trepte

Pentru problema cu agatatul in trepte eu unul dau vina pe timonerie,daca veti face o inspectie mai amanuntita veti vedea ca ar joc in diverse bucse si de aici problema cu agatul.Eu mai dau vina si pe suporti de la motor,si daca nici cu aceste lucruri tot asa sar manifesta as merge mai mult pe tija din cutie,rulment de presiune si tot ce tine de debraiere.Aici ma refer la modelul de cutie cu capac verde.Eu unul merg pe asa ceva ca de sincroane nu prea as crede dar este posibil.Mi am desfacut cutia bucatele si credeti ma ca si mie imi agata si sincroanele aratau impecabile lucru confirmal si de mecanic.Si acum se manifesta asa dar din lipsa de buget o las asa pana crapa.Oricum pe viitor daca ar fi schimb ceva as schimba suportii motor si timoneria,eu de aici cred ca sunt problemele.BAFTA MULTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea sa reglezi timoneria si sa inlocuiesti uleiu din cutie cu unul oem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal la toata lumea am avut si io problemema cu agatatul 1.2 mam dus la service am verificat uleiul de la cutie erea ok dar mia zis sa schimb TIMONERIA e io am facut altceva am cumparat spray WD-40 SI AM DAT PE TOATA TIMONERIA.

Sa schimbat total merge ca uns se face la 3... 4 luni operatia ca la cit praf e in tara asta .

MULTA BAFTA

Am curatat si eu cu putin WD-40 si am uns articulatiile timoneriei cu o pipeta de ulei de motor.

parca si-a mai revenit cu 5% :)

Tind sa cred ca e timoneria, nu stiun insa cum se si regleaza.

Multmesc de implicare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

De vreo 2 saptamani am niste probleme la masina:

1. Dupa ce merg putin cu ea, cand schimb din viteaza 1 in a 2-a, la debraiere smuceste un pic.

2. Acul vitezometrului a inceput sa faca pe nebunul (merge un pic normal dupa care incepe sa oscileze). Ieri am curatat cu spray de contacte mufa care vine in cutia de viteze si nu am observat nici o schimbare iar astazi a stat mult pe zero si nici nu mai inregistreaza corect nr de km. Ce as putea face?

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.verifica tampoanele motorului(eu cred ca e dogbone'ul)

2.test pe instruments si daca iese bine,schimba senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Timoneria se deregleaza in timp.Trebuie reglata si va merge bine. Si eu am patit la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adyrom,tu ai sufe,el are parghii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Intre timp n-am mai reusit sa fac nimic la masina decat sa constat noi anomalii, care sper, sa conduca la o singura cauza.

Dupa cum ma plangeam mai sus, maneta schimbatorului de viteze nu cupleaza la cald treptele 1,2 iar in R agata(caraie).

Dupa ultimul "update" situatia se prezinta astfel:

  • Dupa schimbarea cilindrului receptor(din circuitul hidraulic), la nici o luna, pedala ambreiajului a devenit moale, iar acum intratul in orice treapta este imposibil;
  • Apasarea pedalei de ambreiaj nu are nici un efect, masina tot pleaca de pe loc(nu debraiaza);
  • Nivelul uleiului din cutie a fost verificat de un mecanic prin desfacerea unui bushon din zona rotii stanga-fata(a bagat degetul intr-o gaura si a gasit urme de ulei curat, a carei vascozitate i s-a parut OK prin testarea cu dej'tu:)) care l-a validat ca fiind OK.Nu stiu daca astfel si-a dat seama de norma corespunzatoare a uleiului si de nivelul optim al ecestuia.

Verdictul dat dupa asceasta aprofundata si asidua diagnosticare, a fost, "Schimba cutia!".

Pana la schimbatul cutiei, vi se pare plauzibil ca generatoare a atator patimase trairi, sa fie poznasha pompa de ambreiaj!

Ca daca ea e, cer consemnarea zilei in care arta condusului va reinvia pe strazi, zi de sarabatoare nationala:).

PS: stie cineva ce inseamna codurile din imagine atasata? Este vorba de un abtipild din locasul manetei de viteze.

Orice opinie e bine venita,

Mii de multumiri,

Numa' bine!

post-69535-0-33867100-1309081099_thumb.j

Modificat de SDIonVWG4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie oare pompa de ambreiaj :blink: ?

S-a mai intalnit cineva cu astfel de napasta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul de pe eticheta aia este codul manetei schmbatorului. Codul cutiei la tine poate fi DUS sau HBN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
andreilancrajan

Salut,am si eu o problema cu intratul in treapta 1 atunci cand motorul este pornit,doar la rece,dupa ce se incalzeste nu mai am probleme,stie cineva de la ce ar putea fii?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomandarea mea, schimba uleiul cu unul original. Asa facea si la mine, dar si la cald, doar in viteza 1, de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la benzinare timoneria cu tije mai trebuie curatata si unsa... oricum intratul in viteza greu tine de volant.a (aici oricum ai avea si alte simptome, zgomote la ambreiaj etc) sau de timonerie uzata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intratul greu in viteze nu tine de volant.Ori placa de presiune e pe duca si de aia intra greu in viteze ori incearca sa schimbi uleiul la cutia de viteze(OEM).In privinta timoneriei poti sa o cureti si sa o gresezi cat vrei ca tot va agata sau intra greu in viteze.Eu de vreo 6-7 ori am demontat timoneria si tot degeaba.Singurul lucru care l-am rezolvat este ca schimbatorul merge foarte usor si precis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,din cite am citit din acest topic eu am aceleasi probleme la schimbarea treptelor de viteza,doar ca la mine iese si foarte greu din viteza special treapta a-5-a nu pot sa-mi dau saema care ar fi problema,ambreiajul nu patineaza,dar ca la mine indiferent ca motorul este cald sau rece la fel se comporta schimbatul treptelor de viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

timoneria cum se prezinta?

da-o jos greseaz-o si vezi daca mai iese greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!