Jump to content

Intervale schimb filtre si uleiuri


Kitaro
 Share

Postare recomandată

Poate posta cineva o poza cu locul in care este busonul pentru verificarea uleiului de la cutia de viteze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    5

  • soila

    4

  • GABIVVX

    4

  • Ionut Maruta

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut baieti.

Am 12500 km facuti de la ultimul schimb de ulei si nu mi-a aparut nici pana in ziua de azi "SERVICE in 3000", 2000, 1000, etc.

Coaja mea de tester 908.0 s-a cam dus si trebuie sa o repar. Am incercat sa modific cu BOSCH ESI, dar nu merge.


Aveti idee de ce nu mi-a aparut nici un mesaj pana acum ?

 

Precizec ca masina o am de 1 an si 2 luni :)

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o fi setat intervalul la 15.000km

 

la T5 intervalul a ramas setat la 30.000km din nemtia, desi schimbam la maxim 15.000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi OG1 service long life adica 2 ani si 30k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti dreptate. O fi setata pe long life :(

Pfff... trebuie sa gasesc pe cineva cu tester sa modific setarile :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salut.am si eu o intrebare.cat ulei intra la un golf 4 break 1.9 tdi PD AXR 2005.ca mi.a pus la service 4l. si arata peste linia hasurata de la joja.este exact la indoitura de sus a jojei.c recomandatii?sa mai scot?

si mai exact penyru masina de mai sus cat ulei trebuie?cat scrie la carte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo cand mi.a schimbat filtrul de motorina nu l.au umplut(eu am insistat sa puna si ei au zis ca se incarca singur,dupa aia am dat ca prostu 10 minute la automat)in timp ce dadeam la automat s.a aprins uleiul si a piuit.e vreo problema?dupa ce a luat.o nu s.a mai aprins. Asta sa.mi fie invataura de minte sa nu mai fac schimbul cand merg in concediu la vaslui si la orice service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai partea hasurata la ce mai este daca indoitura de sus inseamna maxim?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si... cu ce te deranjeaza ca e hasurata? :blink:  Uleiul trebuie sa stea doar la nivel maxim? N-are si el voie sa fie la un nivel mediu?  :)

 

Iar la partea cu filtrul, trebuia sa stii ca dupa ce il schimbi trebuie sa pui contactul de cateva ori ca sa se umpla si sa nu mai omori motorul, bateria si alte elemente.

post-27999-0-30278000-1381744388_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...
Nenciu Victor

Hai salut , dupa 1 an de condus in oras si un pic exterior, masina in cauza VW Bora din 2004 cod motor ALH , 1.9 TDI , 90 CP . 

Primul schimb de ulei pe care l-am facut a fost pe data de 14.06.2019 , unde a fost schimbat uleiul , s-a pus Motul X-CESS 5L 5w-40 , filtru aer , habitaclu Mann si ulei , motorina Mahle si parca am schimbat si atigelul ( roz g12 nu mai stiu exact , 50% antigel 50% apa distilata ) . Dupa ce am venit cu masina acasa , la vreo cateva zile am verificat joja si era la nivulul minim uleiul , negasind in oras Motul pe la magazine , am completat cu Mobil Super 3000 tot 5w-40 , masina pierde un pic de ulei pe la niste garnituri dar nu e de speriat sau s-a dus in filtru  ... in fine ... Atunci avea 280.000 km undeva pe aici ...

Dupa un an de mers doar in Romania si la 298.000 km adica cu peste 3000 de km fata de ce spune computerul din bord 15.000 km ( din cauza Covid 19 ) am amanat ... Filtrele erau imbacsite , nu erau murdare , dar aveau ceva praf si mizerie in ele cel putin cele Mann , cel de aer era mai murdarel dar ambele necesitau inlocuire , la cel de ulei nu m-am uitat , dar sigur era negru ( era deja in gunoi cand m-am intors la service ) iar cel de motorina la masina mea e capsulat ( e cu totul asa ca ... ) . 

I-am rugat pe cei de la service sa imi puna toate filtrele de la Mann , am vrut sa pun K&N dar pentru praful din Romania , mai bine nu , desi am auzit ca multi le lauda , dar din ce am citit cele de " hartie " " opresc " mai bine praful , ca ulei stiind ca Motul nu gasesc am ales Mobil Super X1 3000 FE Full Syntetic 5w-30 4L e un pic mai subtire dar e in aceleasi norme , bine inteles ca am mai completat , tot asa nivelul la minim ( 4.5L intra in motor ) . 

La acest schimb am schimbat si distributia cu role si pompa de apa , ultima data fiind schimbata la 228.000 km , iar acum are 295.000 km , adica dupa 67.000 km cureaua era uzata dar cred ca mai mergea un pic , dar avea o garnitura de la un semering ( cred ca asa se numeste ) prin care curgea ulei pe curea , asta a fost depistat la service , ( a fost schimbata ) eu am vrut sa o schimb mai mult pentru siguranta mea si pentru faptul ca vara aceasta voi face cateva plimbari prin tara si sa fie totul ok . 

Acum din ce am inteles , curelele de distributie ar rezista pana la 100.000km din cauza faptului ca s-au schimbat niste compusi in compozitia curelei . Mie mi-a fost schimbat si intinzatorul curelei de transmisie , pistonasul acela era mort ... 

Acum masina ruleaza ca noua , se simte altfel . 

Legat de ulei , nu stiu ce spun 5w-30 sau 5w-40 aici sunt parerile impartite , eu am pus 5w-30 sa vad daca il " consuma " motorul mai repede fiind mai vascos fata de 5w-40 , atat timp cat e in normele din cartea tehnica a masinii VW 505 , 500 , 505 01 si 505 00 si ACEA B3 si B4 este ok . Motorul diesel ca e el vorbesc poate consuma pana la 1L de ulei la 1000km asa ca nu va speriati ! 5w-40 e mai gros si protejeaza mai bine motorul ( e bun daca aveti masini cu multi km unde au uzura in motor ) , legat de schimb la diesel se inegreste mai tare si mai repede fata de benzina , asa ca la culoare nu prea ai cum sa iti dai seama , un test al vascozitatii sau la joja se observa cand isi pierde din proprietati , daca ati pus 5w-40 si la inceput uleiul se prelingea " greu " de pe joja cum e normal fiind mai gros si dupa 5000-8000 km cand stiti ca se apropie ori 10.000 km ori 15.000 km acesta se prelinge usor , eu cred ca nu isi mai face ungerea cum trebuie si trebuie schimbat . 5w-30 este mult mai vascos si se va prelinge mai repede fata de 5w-40 iar dupa cam acelasi interval de km se va prelinge precum apa ... Din ce am mai citit 5w-40 e mai ok pentru cei ce merg mult in oras si 5w-30 pentru exterior , cei ce merg mai mult in afara orasului la viteze si turatii constante ... 

Legat de filtre , parerea mea e ca cele din " hartie " sunt cele mai ok pentru nivelul de praf pe care il avem in tara .

Ca intervale din experienta mea cu masina , uleiul si filtrele ( toate ) facute intre 10.000 - 15.000 km , antigelul si lichidul de frana la 2 ani schimbate , cel de servo nu stiu ce zic , unii zic ca tine o viata altii nu , nu am intrebat la service , iar cel din cutie din ce stiu se pune doar original VW care e mai scump dar ca timp nu stiu , la mine stiu ca a fost schimbat o data , nu stiu la cati km ... 

Iar daca tot suntem la ulei , cica ar fi bine la 2 schimburi de ulei sa se faca si un flush , acum nu stiu , asta am citit si eu la randul meu , daca a facut cineva si poate detalia daca se simte o diferenta sau nu , chiar il rog sa scrie ... 

Cam asta a fost experienta mea , sa vedem acum cum va rula masina cu un ulei mai vascos ... si cu filtre noi :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!