Jump to content

Intervale schimb filtre si uleiuri


Kitaro
 Share

Postare recomandată

Salut, de curand am cumparat un bora 1.6 2001. Am gadilat-o putin in parcare pe la filtre etc. si vreau sa va cer parerea daca filtrul de aer ar trebui schimbat dupa cum arata, cel de polen nu mai intreb ca trebuie sigur schimbat la cat de imbaxit e. multumiri anticipate xlvu6c.jpgqpnw55.jpg

Modificat de BloodyRoots
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    5

  • soila

    4

  • GABIVVX

    4

  • Ionut Maruta

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum am o nedumerire: de data asta am pus Filtru de Ulei BOSCH, care am citit la ei pe site ca nu se goleste cand opresti motorul,

Toate filtrele de ulei din lume trebuie sa pastreze uleiul in ele daca opresti motorul. Chiar si filtrele de ulei de la Daciile vechi pastrau uleiul in ele. Cand cumparam chiar suflam si trageam cu gura din ele pe mijloc ca sa verific daca supapa de retinere a uleiului functioneaza. Puteam sufla, dar nu puteam trage.

Daca filtrul de ulei se goleste in stationare, motorul are batai puternice pana se umple filtrul si se face presiune de ulei. Ca sa se evite uzura multi pun ulei in filtru si apoi il monteaza.

In concluzie, nivelul uleiului in cazul schimbului se verifica dupa ce motorul a pornit apoi a stationat cateva minute bune, cu filtrul plin fireste. Sa fie intre min. si max.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui sa-l schimbi pentru linistea ta..desi in cartea masinii scrie ca se schimba la xx000 de km,eeu il schimb la 10000 de km ,si atunci e plin de mizerie

rezolva si treaba cu uleiul in filtru ca nu face bine............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci e semn rau uleiul din filtru? Ce probleme ar putea avea? Cand am deschis capacul de la ulei, am observat ca face spuma, asta stiu ca nu e bine. Posibil sa fi completat cu ulei samsaru inainte sa o aduca in tara ca altfel nu imi explic. Am mai observat ca stropeste cu ulei cand pornesc motoru si accelerez putin, evident deschizand capacul de la ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La capacul de ulei la parcursuri scurte in oras este normala spuma=maioneza din cauza condensului.(apa+ulei). In filtrul de aer va fi tot timpul putin ulei din cauza ca gazele care scapa pe langa pistoane ( gazele din carter) sunt bagate din nou la ars prin filtrul de aer. Gazele acelea normal ca contin si vapori de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam mult ulei are colegul nostru pt explicatia ta. Si eu iti recomand sa rezolvi problema asta, nu e deloc de bun augur.

Sarbori fericite,si felicitari pt masina. Sa o stapanesti sanatos.

Le: Eu schimb uleiul si filtru de ulei cand am bani, intre 8 000- 15 000 km,cat mai des. Filtrul de aer, nu mai devreme de 15 000 pt ca nu ii face bine daca il schimbam prea des. Filtru de polen, in fiecare an, primavara.

Filtrul de motorina 1 data pe an, iarna, chiar zilele astea urmeaza sa l schimb.

Placutele de frana nu le-am schimbat de 90 000 km.

Uleiul din cutie l-am schimbat de curand, dar pt simplu motiv ca ma plictiseam, si eram in vizita pe la service, la prieteni. Acesta am inteles ca nu se schimba niciodata, doar se verifica daca e la nivel.

Sarbatori fericite.

Modificat de DorianR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de aer, nu mai devreme de 15 000 pt ca nu ii face bine daca il schimbam prea des.

Explica te rog asta ca eu nu inteleg. Aveam impresia ca este chiar indicat sa-l schimbi mai des mai ales in conditiile din tara noastra unde este praf la greu oriunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci!

Interesant topicul. Nu m-a convins, dar sunt acolo chestii de luat in seama. O sa ma mai documentez.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La VW Bora 1.6 16v motor AZD, cat ulei intra va rog ? 3,5 sau 4,5 ? Mersi anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BloodyRoots pentru VW Bora 1.6 16v motor AZD intra fix 3,2 litrii cu filtru schimbat cu tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In teorie un fltru nou are capacitate mai mica de a filtra praful din aer, poate pt multi pare absurd afirmatia, dar cu cat e mai infundat/colmatat filtrul cu atat nu va avea o pasivitate mai redusa pt aer/mizerie. Deci in motor nu vor mai intra impuritati asa multe, dar nici aer. Tocmai de aia in ro nu sunt indicare filtre sport, pt ca ele sunt mai permisive pt aer, in schimb nici nu filtreaza asa bine praful.

Ok, acum nici sa treci in extrema in care umbli cu el aproape infundat, pt ca ti se va strica debitmetrul de aer. Cand arata ca in poza de mai sus, e cam timpul de schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca filtrul de aer are ceva ulei pe el nu inseamna neaparat ca e uzat.

Il tii orientat spre soare: daca trece lumina prin el mai merge, daca nu -> trebuie schimbat.

Daca te dau banii afara din caza pe criza asta poti sa il schimbi oricand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutari,

Am si eu o problema.

Am bagat in masina motorina cu apa (n-am stiut) si am patit in felul urmator: Am bagat motorina seara si dimineata cand m-am dus cu masina dupa 1 km masina s-a oprit exact acolo unde trebuia sa ajung, la un magazin. Am simtit ca masina nu trage cum trebuie. Dupa ce am iesit din magazin masina a pornit. Sa dau cu spatele, moare motorul si n-a mai vrut sa porneasca. Am desfacut filtrul de motorina care era cu apa (ce era in el nu puteam sa zic ca era motorina :)) ). Scotea un fulm alb. Apoi am cumparat un filtru de motorina Mahle pe care l-am umplut cu motorina si l-am pus la loc, inlocuindu-l pe cel vechi. Masina a pornit dar dupa putina vreme i-a murit motorul din nou. Am desfacut capacul care este sub bancheta din spate, am desfacut pompa de motorina (daca este pompa, habar n-am) si am scos toata motorina din rezervor. Apoi am bagat motorina buna si masina a pornit. Masina nu mai trage cum tragea inainte, la pornire nu porneste chiar din prima ( astept vreo 2 sec) si tot la pornire scoate fum alb, dupa ce si-a dat drumu nu mai scoate fum. Si am mai sesizat ca masina a inceput sa tremure putin.

Oare ce sa fie? Filtrul de motorina trebuie iar schimbat intrand iarasi apa in el? Pompa de motorina? (daca am pompa de motorina) :)

Multumesc!

ipb.global.registerReputation( 'rep_post_1740583', { domLikeStripId: 'like_post_1740583', app: 'forums', type: 'pid', typeid: '1740583' }, parseInt('') );

Am mai postat undeva postul asta, dar nu in aria golf 4&bora :D... sper sa-mi puteti raspunde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata schimba iar filtrul - trebuia intai sa scapi de toata motorina contaminata cu apa si abia dupa asta sa pui filtru nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cum se verifica uleiul din cutia de viteze la TDI? Sper ca n-am intrebat o prostie, dar am tot vazut in posturile anterioare comentarii despre uleiul din cutie. Merci.

Modificat de calin_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi_eftimie

ai buson de nivel pe cutia de viteze,in partea din dreapta fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu stiu exact unde se afla, poate posta cineva o poza sau link catre un topic care prezinta situatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare, in scurt timp va trebuii sa ii fac revizia la masina si vreau sa comand filtrele de pe un site online pt ca sunt ceva mai ieftine fata de un service.

Vreau sa merg pe firma MANN, la filtru aer acolo sunt 2 dimensiuni 419mm si 417mm si nu stiu pe care sa o aleg....iar la filtru de ulei am vazut ca este ceva mai mare , adica este mai lung fata de cum il am eu, din ce imi aduc eu aminte de la ultima revizie filtru care mi l-au pus cei de la service era unul mai scurt.

Detin un golf 4 din 2002 in 3 usi / 1.4 16v / Cod Motor: BCA

Modificat de PHPCore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...

Buna,

 

M-am interesat de preturi pentru uleiul la cutia de viteza si la servo. Imi poate spune cineva cati litrii intra in fiecare?

Ajunge cumva 1L la servo si 2L la cutia de viteza pentru masina din semnatura?

 

codurile sunt:

G060726A2 - cutia de viteza

G004000M2 - servo

 

Lichid frana am inteles ca DOT4, nu are importanta marca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G004000M2  Ulei hidraulic (servodirectie-verde) 53lei..1 litru iti trebuie.

G060726A2 Ulei cv 2 litri 55lei litru..1,6 litri iti trebuie(umplere pana la buson si cand da afara opresti operatia si pui busonul)

03.9901-6402.2  Lichid de frana 1L, ATE SL.6 DOT4(Punct fierbere uscata/umeda: 265/175^C Interval schimbare: 2 ani)lei 37

03.9901-6302.2  Lichid de frana 1L ATE Blue Racing DOT4(Punct fierbere uscata/umeda: 280/200^CInterval schimbare: 3 ani)lei 55

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!