Jump to content

Intervale schimb filtre si uleiuri


Kitaro
 Share

Postare recomandată

O decodare facuta acum 3 ani imi da urmatoarele intervale de schimb:

Schimb Curea distributie - la fiecare 90.000 km

Test Curea distributie - la 30.000 km sau 2 ani

Filtru Aer Motor - la fiecare 60.000 km sau 4 ani

Filtru Combustibil - la fiecare 60.000 km

Filtru Habitaclu - la fiecare 30.000 km

Datele de mai sus din decodare sunt corecte?

De ulei nu zice nimic, doar specificatia Longlife VW506.00

La service mi-au spus sa schimb uleiul de motor la 10.000 km sau 1 an si cureaua de distributie mi-au spus sa o schimb dupa 50.000 km

Am rugamintea daca poate cineva sa centralizeze in acest topic intervalele de schimb recomandate pentru circulatia in Romania la urmatoarele:

- ulei motor

- filtru ulei

- filtru aer

- filtru habitaclu

- filtru combustibil

- ulei servodirectie

- ulei cutie viteze

- lichid servofrana

Nu am gasit nici un topic unde sa fie centralizate aceste intervale si cred ca ar fi utila informatia si pentru altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    5

  • soila

    4

  • GABIVVX

    4

  • Ionut Maruta

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cureaua de distribuie nu stiu la cat se schimba la ALH. La AXR am citit ca se schimba la 90000.

Cum fac eu...

uleiul la 10000, maxim 15000

fIltrul de ulei, normal, la fiecare schimb de ulei

filtrul de aer tot la fiecare schimb de ulei (la noi este praf ca la nimeni altcineva)

filtrul de polen tot la fiecare schimb de ulei

filtrul de combustibil la al doilea schimb de ulei (si bag doar motorina de la pompa, de regula efix de la Rompetrol)

uleiul de servo doar l-am completat o singura data, era sub nivelul minim

cutie de viteze doar verificat nivelul, intra bine in viteza deci a ramas acolo ala care era

lichidul de frana se schimba la 2 ani, eu nu l-am schimbat niciodata, intentionez sa o fac cat de repede posibil

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare cod de motor are alte intervale de schimb. In Romania intervalele sunt mult reduse, chiar de 5 ori din cauza foamei de bani a celor din service si proprietarilor de masini care inghit orice. Bine, veti zice ca aici este alta planeta, circulatie lenta, de parca in Germania toti circula cu tempomat. Blocaje in trafic (stau) ca in Germania nu vor fi in Romania nici peste 50 de ani. Am mers cred 10 Km in panta 1/2 zi, si erau numai mirosuri de ambreiaje arse. Multi schimba toate filtrele la schimbarea uleiului. Deci daca filtrul de combustibil spune ca trebuie la 60.000, in service ti-l schimba la 10.000. Praf este ceva mai mult, dar nu este desertul Sahara. Degeaba spun ce scrie in carte la mine la motor AXP ca distributia se face la 120.000 Km (s-a schimbat la 121.049 Km) ca lesina toti ca este prea mult. Acum are 187.000 si urmatoarea schimbare se va face la 240.000 dupa cum are sticker la motor.

La mine scrie in carte ca uleiul la servodirectie si cutia de viteza este pe viata si doar se completeaza. Lichidul de frana se schimba la 2 ani. Bujiile (benzina) se schimba la 60.000 Km.

Postul pe care l-ati pornit ar fi util daca cineva ar pune hartiile oficiale (pe coduri de motor) scanate cu intervalele de schimb, nu asa, fiecare sa-si dea cu parerea. Ca si la antigel, scrie ca se amesteca cu apa, dar 90% vor zice ca nu, ca trebuie distilata desi VW nu spune asa ceva niciunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la kitul de distributie conteaza ca mergi 120.000 km cu viteza medie de 60, fata de Germania (autobanda) , cu viteza medie 120. In Romania va functiona dublu ( ca timp) , fata de Germania, acel motor. Si cum la motor conteaza pana la urma faptul ca se invarte.... Mai indicat ar fi sa se contorizeze orele de functionare la noi in tara.

Iar despre filtre si uleiul de motor s-a discutat destul pe forum....

Uleiul de servo si de cutie sunt pe viata, intr-adevar (care viata este cea normata de functionare a masinii - de 8 ani) si chiar si asa, sunt uleiuri pana la urma, isi pierd proprietatile.

Apa pt antigel trebuie sa fie distilata, pentru ca altfel , mineralele din ea se vor depune prin motor....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

datele date de producator pt ALH;Curea de distribuţie -

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

170 mii km in cap fac zilele urmatoare si ma lovesc exact de "gaurile" in buget susmentionate.

Am cumparat un ulei mai special, Pentosin 0-30W,direct adus din Germania, pe care mi l-a recomandat

un amic. El a tinut acest ulei 28 500 pe un schimb, in conditiile in care mergea 70 % din timp afara.

Am inteles ca i a facut un test de vascozitate si era undeva in parametri excelenti.Am vazut pe cineva

in service cu Octavia 1 VRS,adica 1,8 T ca si motor, avea acelasi ulei si tot asa era foarte multumit.

Distributia mea a fost schimbata la 90 mii, standard dupa carte, insa intentionez sa o schimb pentru ca

deja cureaua a implinit 5 ani si ceva...

Sunt de acord cu toata lumea...Romania este tara unde praful este materie prima,astfel incat saptamana viitoare :

-schimb ulei

-filtru ulei MANN

-filtru benzina tot MANN probabil

-filtru aer si polen

-kit distributie(role, curea, pompa apa)

Apropo de foamea din service uri, la schimbare distributie am inteles ca se schimba si pompa de apa,mi s-a spus

ca desi ea poate functiona perfect,este posibil ca la 5000 km dupa ce am schimbat distributia, sa revin si pentru

pompa de apa si sa platesc manopera de 2 ori.

Voi reveni cu feedback in legatura cu uleiul PENTOSIN,ca sa detaliez cum se comporta prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributie la diesel 90-100 mii,benzina 120mii schimbati si rolele nu doar cureaua(capac pompa apa numai la al 2-lea schimb de curea)eu am 150000 si am schimbat odata kitul de distributie fara capac pompa apa,cred ca o pompa rezista la 1 kit la al 2-lea recomand schimb

filtru aer 10000

habitaclu 10000

filtru combustibil 40000

filtru ulei depinde de tipul uleiului eu personal schimb la 20000,merg cu Titan FUCHS 0W30 - SuperSyn Longlife Plus (care e garantat 30000),dca mergi cu ulei normal recomand la 10000 si ulei si filtru

lichid frana la 2 ani

cutie poti completa s-au schimba total depinde cum preferi desi in timp uleiul mai pierde din proprietati si din cantitate eu as prefera schimbarea

servo doar complectare

antigel G12 mix cu apa distilata facut la-35 schimbare la 2 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat de aceste intervale, deoarece am gasit o aplicatie pentru Android (aCar se numeste), cu care tin evidenta alimentarilor, reparatiilor si costurilor de la masina. Aplicatia e foarte complexa, pot sa creez campuri noi cu fiecare tip de reparatie sau verificare in parte si pot seta reminder in functie de numarul de km sau de timp.

In afara de intervalele pentru filtre, uleiuri, lichide ce anume as mai putea seta sa ma avertizeze dupa un anumit numar de km sau dupa un anumit interval de timp?

Default aplicatia mai avea trecute: placute frana (fata, spate); sistem directie; suspensie; instalatie lumini; inversat cauciucurile; baterie. Daca era sa ma iau dupa toate astea, trebuia sa merg cu masina in service in fiecare luna pentru a verifica ceva. Stiu ca toate sunt importante pentru buna functionare a masinii, dar din cauza crizei suntem multi care mergem la service doar cand se strica ceva si masina nu mai functioneaza cum trebuie.

Mai sunt si alte componente vitale care trebuie schimbate sau verificate dupa un anumit numar de km sau dupa un anumit interval de timp?

P.S. Ar trebui sa schimb lichidul de frana, ca nu l-am mai schimbat de 4 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

la golf4 2002 exista atentionare de service setat la fix 12 luni ? am VDO immo3 daca conteaza cu ceva...

pentru ca la T5 se aprinde service now aproape de 15.000km, adica apare service now 1000 si apoi tot scade la 100

intreb pentru ca azi cand am plecat de la servici, mi-a aparut mare pe bord cu buzzer "service now" fara alte informatii sau martori aprinsi,

si mi-am amintit ca fix anul trecut pe 19.09 am schimbat uleiul si am resetat si intervalul

asa ca am resetat din nou folosind butoanele si a disparut

km nu i-am atins, am facut schimbul la 97.000 si ceva, si abea am 101.000 si ceva :)

oricum nu schimb acum uleiul, si taicamiu imi tot zice sa il schimb la anu de acum cand mai fac inca 5000km

ce-i drept masina asta merge foarte putin, merg zilnic cu ea la servici 10km dus intors :)

uleiul m-am uitat la el, are culoare buna, are si vascozitate, e la aproape acelasi nivel ca anul trecut (nu am completat deloc)

filtrul de aer m-am uitat acum o luna la el si era excelent

deci niste pareri.. sa mai dau bani pe ulei si filtru de ulei ? sau mai merge un an, avand in vedere ca motorul nu a mers mare lucru la temperaturi mari, turatii mari etc.. :D

nu m-am lovit de dilema asta pana acum, la T5 numai la 15.000km, si de obicei atingeam si eu si taicamiu km intr-un an

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara a intra in polemica dar la mine dupa 60 000 de km cureaua de distributie (marca Bosch) era mucii.Suprapusa pe cea noua dinti erau plati si era evident ca nu mai calcau corect.

Prieteni mei taximetristi cu loganuri au constatat ca dupa 60 000 de km cedeaza distributia.Sigur si eu si ei folosim masina in romanica.

Am incercat tot felul de intervale de schimb, dar singura care a dat rezultate la golf 4 a fost si inca o folosesc la 10 000 de km.Cumpar filtre mann si ulei Q8 si cu maxim 200 de lei fac revizia.Filtrul de combustibil e singurul care il schimb la 30 000 de km.

Este adevara cu uleiul meu la schimb este ok si acest lucru mi-l spune mecanicul, care se sterge pe maiini de ulei cand strange busonul de ulei si zice: "vezi, nu ramane nimic pe mana dupa ce sterg uleiul de pe maiini cu laveta.La alte masini greu curat ce ramane pe mana".

Deci pentru o suta, doua de lei nu chinuiti motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soila din cate stiu uleiul se schimba la 15 000 km (il poti schimba mai repede in functie de ulei si conditiile de exploatare) sau la un an, care vine prima.

Deci, concret, daca ai parcurs doar 10 km de la schimb dar a trecut un an, se aprinde becul; daca ai facut 15 000km intr-o luna iar se aprinde becul (la lupo apare pe display "service oil", dar mai putin conteaza modul de atentionare, conteaza regula care trebuie respectata indiferent daca te avertizeaza vre-un bec sau nu).

la T5 de asta nu-ti apare pt ca parcurgi 15000 km in mai putin de un an :icon_cheesygrin:

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta nu ajuta la dilema mea... sa mai schimb uleiul cand deja are 1 an si nici 5000km facuti,

sau sa mai astept inca un an pana fac 10.000km ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,,,oricum, e relativ....15000km...nu zice nimeni - in oras sau in afara ? nu se pot compara 15000km in oras cu 15000 in afara....eu, de regula, pe la 10000 il arunc. Ca si filtrele.

Legat de distributie - daca producatorul iti da 90.000km sunt mai mult ca sigur ca nu va ceda inainte, daca nu iti dati joc de masina.....pornita tractat, etc. Nu spun ca nu au existat cazuri in care o curea a cedat....dar sunt exceptii.

P,S.- curelele Bosch nu sunt cele mai stralucite....

P,S2 - .....se zice ca, dupa perioada de 1 an, uleiul devine coroziv....Ca idee, intr-un an, in contact cu metalul din motor, apar ceva reactii, se pierd din proprietati, etc

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In timp uleiului ii creste aciditatea de aceea devine coroziv si se schimba dupa un an indiferent de nr de km.

Acum nu cred ca este o problema daca mai mergi o jumatate de an numai sa nu o lungesti prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca si teorie ca uleiul isi pierde din proprietati la ardere mare, adica temperaturi mari si frecari pe masura de la turatii mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vedeti ca in Germania la unele sisteme de serviceare..se schimba uleiul la 2 ani,ex la Opel ...0w20 se schimba la 30.000km sau 2 ani,Vag 5w30 se schimba la 20.000km 2 ani.Deci nu e o regula ca uleiul sa se schimbe la an.Masina mea pe cartea service avea perioada de 2 ani trecuta,service facute numai la reprezentanta mare VW..nu park sau vanzator de masini asociat cu Vag. :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi ai dreptate numai ca tu vorbesti despre uleiuri long life.

Conform autodata pentru uleiuri normale schimbul se face la 15 000 km sau un an care vine prima, iar la long life la 30 000 km sau 2 ani care vine prima.

Ideea este ca uleiurile au o anumita aciditate din fabricatie care se datorează prezenţei în ulei a acidului sulfuric utilizat în procesul rafinării şi care nu a fost neutralizat, precum şi a altor substanţe cu caracter acid din păcură; ea creşte în timpul utilizării datorită formării produşilor de oxidare cu caracter acid. Valoarea maximă admisă este 0,15. Uleiurile cu valori mari ale acestui indice, corodează suprafeţele metalice cu care vin în contact. In plus in timpul functionarii motorului se mai produce o oxidare suplimentare a uleiului prin contaminarea datorata condensarii şi prin impurităţi datorate combustiei. Asta este o cauza care duce la producerea de acizi în uleiul de motor.

Parerea mea este ca daca soila asteapta acum pana la 10 k nu ar fi asa mare nenorocire, numai sa nu-si faca un obicei din asta. :D

Aici este o discutie despre uleiurile long life

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La distributie dupa 4 ani se schimba cureau ca se "invecheste".Cauciucul isi pierde din proprietati.Acest lucru e valabil si la ulei cu schimb in interval non long life.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

mai am o intrebare, am observat la multa lume ca le fluera cureau de la alternator , sau intinzatoru, acel sistem role intinzator curea nu are un nr de km la care se schimba pe nimeni nu am auzit sa schimbe cum schimba distributia? are aceasi functie ca si distributia role curea functioneaza tot timpu ce e motoru pornit, multumesc....

si eu schimb toate filtrele la schimbul de ulei....prea mult praf sa ti un filtru mai mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rolele se schimba de obicei odata cu pompa de apa si cureaua de distribuite. Din auzite, fluieratul de care spui, vine de la rulmentul (uzat) de presiune al ambreiajului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu va suparati pe mine, am cautat pe forum si sper ca scriu unde trebuie:

Intotdeauna schimb ulei + filtre(MANN), toate, in jur la 10.000 km sau un an. cam asa se si potrivesc la mine.

mecanicii la care am schimbat si pana acum uleiul de data asta mi l-au scos pompa, au completat cu 4 L Aral 5w40 "formula .noua" . A doua zi ma uit si nivelul este maxim, chiar :) 0,1mm :) peste masura as zice.

Acum am o nedumerire: de data asta am pus Filtru de Ulei BOSCH, care am citit la ei pe site ca nu se goleste cand opresti motorul, dar nu zice cat ulei pastreaza filtru in el(sau cel putin eu n-am gasit). Asadar daca nivelul este cum am descris mai sus si filtru mai are in el nu stiu cat ulei, oare per total este prea mult sau nu? Sa scot sau nu.?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai decat ai zis tu peste maxim atunci nu trebuie sa scoti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cu filtru plin? - asta nu inseamna ca sunt peste masura maxima ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce treaba are filtrul daca e plin sau nu ?! E normal sa fie plin si atunci sa verifici nivelul. :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!