Jump to content

Releu de tensiune inteligent ?


120 L
 Share

Postare recomandată

Se pleaca de la 2 constatari facute pe bateria nou achizitionata in iarna:

- In 01 feb incarcarea era de 14,3-14,4 constant in toate regimurile

- Ieri 14,0-14,1 idem

1.Poate fi vorba de incarcare inteligenta in functie de temperatura exterioara in caz ca releul de tensiune e comandat din ECU.

2.Poate fi altceva dar nu am date suficiente sa confirm

Orice valoare masurata de voi iarna-vara poate ajuta la "dezlegarea" misterului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, cam acelasi lucru l-am descoperit si eu, la masina mea. cand am schimbat bateria, acum 2 ani jumate, aveam incarcarea 14,2-14,3. acuma, incarcarea este de 13,3-13,4 si scade daca pornesc mai multi consumatori (culmea e ca iarna trecuta a pornit de fiecare data la prima cheie, chiar daca s-a mai si chinuit un pic). nu cred ca este o incarcare variabila, ci doar inceputul sfarsitului pentru releul de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat si eu asta la mine la Golf.

Mai aveam putin sa schimb alternatorul :lol:

Mi-a explicat Cristi (AlBundy) cum e treaba.

Cand e f.cald afara, alternatorul incarca mai putin ca sa protejeze bateria, sa nu sulfateze.

Incercati sa masurati dimineata pe racoare si apoi la pranz cand sunt 30 de grade afara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine diferenta e chiar mai mare. 14.2-14.4V iarna (cu cat mai frig, cu atat mai mare tensiunea) si 13.6-13.9V acum vara (cu cat mai cald, cu atat mai mica tensiunea).

Am studiat demult fenomenul si am gasit 2 posibile explicatii:

1. Odata cu cresterea temperaturii, curentul generat de celulele acumulatorului e mai mare. Mai departe, banuiesc ca asta face ca releul de incarcare sa interpreteze necesitatea unui curent/tensiune de incarcare mai mica.

2. Variatia controlata a tensiunii in functie de temperatura mediului ambiant, e simplu de realizat printr-un simplu termistor inserat in locul potrivit in partea electronica a releului. Problema e ca temperatura in zona alternatorului tot timpul e ridicata (90+), variind foarte putin odata cu cresterea temperaturii mediului ambiant.

Eu as spune ca e totusi prima varianta. In plus, cred si sunt destul de convins ca efectul n-a fost prevazut sau a fost ignorat de producator. Oricum, echipamentele functioneaza in parametri si cu tensiunea putin mai scazuta, atata timp cat e constanta si nu scade sub un anumit nivel critic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ia in considerare temperatura ext. de la senzorul din bara...

Eu am intrebat 2 electricieni auto (unul chiar de la un atelier care repara doar

alternatoare/electromotoare) si niciunul nu stia asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incarcarea nu este controlata de ECM sau altceva decat de cat "absoarbe" bateria. Comportamentul bateriilor este foarte dependent de temperatura, deci si cererea de Amperi, deci incarcarea. Alternatorul se adapteaza consumului si bateriei, datorita unui regulator de curent ce este inglobat. La temperaturi joase, puterea bateriei scade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-e foarte greu sa cred ceea ce sustineti voi aici , in primul rand sulfatarea apare la descarcari repetate , folosirea unei baterii descarcate sau cu electrolit insuficient in nici-un caz la supraincarcare.Intradevar exista o temperatura critica pentru acumulatorii cu plumb pe la aprx 50 grade C . Parerea mea : verificati aparatul de masura ,poate sa va insele si nu mai confundati curentul cu tensiunea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CRede-ma ca asa e cum au descris ceilalti mai sus, si nmu prea ai cum confunda tensiunea cu curentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod sigur confirmarea va veni in toamna-iarna cind temperaturile vor scadea mult.

Dar pina atunci e f bine ca tensiunea de incarcare scade pe timp calduros pentru a nu duce spre limita maxima de 2,4V/el la temperaturi ale bateriei care se duc peste 50 de grade vara dupa stat in soare.

Sulfatarea apare la peste 2,4v/el teoretic, posibil si mai jos daca t baterie ajunge in zona critica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sulfatarea apare la descarcari repetate , folosirea unei baterii descarcate sau cu electrolit insuficient in nici-un caz la supraincarcare.

Nu vreau sa intru in polemici, dar unde ai citit asta?

In cazul problemelor aparute la bateriile in garantie, de ce se verifica posibila sulfatare si se masoara incarcarea?

Gogu, fara nici o urma de indoiala spre iarna vei descoperi ca tensiunea la incarcare a crescut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sulfatarea se produce datorita unei puternuce descarcario a bteriei sau functionarii ei indelungate in stare insuficent incarcata

Cand o baterie este lasata intr-un proces de descarcare continuu, sau nivelul electrolitului este sub limita superioara a placilor, o parte din sulfatul de plumb moale, recristalizeaza in sulfat de plumb dur

Admitand ca acest fenomen se intampla (scaderea tensiunii de incarcare pe vreme calda ) cred ca s-a adoptat aceasta metoda pt a preveni supraincalzirea bateriei , fenomen ce este daunator bateriei .

PS . ( pentru COSMIN ) Stiam asta din caietul meu de cursuri

Se masoara incarcarea pt a vedea daca sistemul de incarcare functioneaza , daca nu functioneaza bateria va functiona descarcata si deci va sulfata .Parerea mea.

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cazul bateriei subincarcate nu reprezinta subiectul prezentului topic. Sa nu uitam despre ce discutam.

Revenind, stiu DIN EXPERIENTA ca la supraincarcare de asemenea se sulfateaza bateria. Despre asta discutam aici. ;)

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sulfateaza dar nu este o consecinta directa ci indirecta adica bateria este supraincarcata =>se incalzeste =>se evapora electrolitul =>scade nivelul => sulfateaza , deci sulfateaza daca scade electrolitul , daca completez zilnic electrolitul o baterie supraincarcata nu va sulfata dar in schimb se va produce fenomenul de deprindere a pastei de pe placi datorita temperaturii ridicate , aceasta se va depune in partea de jos a bateriei si va scurcircuita placile si va rezulta o autodescarcare accentuata concomitent cu scaderea capacitatii si deci distrugerea ei . Am adus in discutie descarcarea deoarece este principala cauza a sulfatarii . Am incercat sa privesc intr-un mod profesionist si logic lucrurile , daca v-am deranjat va rog sa ma scuzati .

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa deviem dar asa e, descarcarea sub limita de 2v/element duce tot la sulfatare. ( sau descarcarea f rapida )

Pot sa confirm deja ca exista incarcare inteligenta in urma masuratorilor facute azi la rece-cald.

Inca nu am avut timp sa vad schema electrica dar undeva exista un senzor-termistor...etc, care controleaza tensiunea de incarcare. ( in cazul in care nu e comandata din ECU incarcarea )

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comanda din ECU, cade.

Daca in urma experimentelor reiese dependenta tensiunii livrate, de temperatura - inseamna ca intr-adevar avem de-a face cu relee "inteligente". :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!