Jump to content

Ce e mai bun: Tiptronic sau DSG DQ500? (Tiguan 5N & 5N2)


Diesel
 Share

Postare recomandată

O cunostinta de-a mea doreste sa isi cumpere un Tiguan cu facelift, pt ca arata cu adevarat foarte bine. Ar dori o cutie automata iar pe Tiguan de cel putin 1 an se monteaza doar DSG7. Inainte erau dotate cu Tiptronic 6.

Dincolo de avantajele in exploatare ale DSG-ului, ce credeti ca e mai bine de ales ca fiabilitate: un Tiguan rulat decent cu Tiptronic sau unul nou cu DSG7 (TDI)?

Impresia mea este ca acele tiptronic-e erau mai permisive cu cuplul mare si desi nu atat de rafinate precum DSG-urile, par mai durabile.

V-as ruga cei cu Tiptronic sau DSG pe Tiguan sa expuneti niste impresii din experienta voastra, eventuale probleme aparute dar si satisfactii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Vad ca nimeni nu se grabeste cu raspunsul ... Ca proaspat posesor de Tiguan cu tiptronic 2008 , dupa ce cu greu am aflat ce inseamna transmisia hiraulica fata de cea mecanica ,cred ca e greu de emis un verdict . Teoretic daca VW au trecut la DSG in serie fata de TipT. ar insemna ca sunt avantaje certe . Eu personal in loc sa merg linistit cu noua masina "pentru femei" , imi frec neuronul sa inteleg ce si cum functioneaza...Ca fost posesor de Bora 110 cp ( tot pt femei mi s-a spus , adica in aproape 12 ani si 150k km am schimbat doar ceva cauciucaraie ( anvelope, bucse) si amortizoare ca am facut Apusenii cu ea (fost ca mi-a luat-o fiemea) sunt un pic agitat ca si consum si taxonom ce sunt. Adica 0,7 l/% in N , 1,1 cu auto hold ( ca trebuie sa apese cineva pe frane sa tina masina pe loc) si 1,5 cu AC . Desigur sunt calcule aiurea pen. ca vezi ce arata calculatorul de bord . Rezum : nefiind o masina de curse si nici o masina la care proprietarul sa plinga pentru 1 sau 2 l la suta in plus , conteaza cat costa placerea . Tiptronicul are multi ani in urma si se stie ce poate , VW a ales mai nou DSG pentru ca ,considera ca merita . Simplist poti imparti diferenta la costul dat de 1-2 l in plus si poti afla limita de Km intre o masina second cu Tip sau una luata de nou cu DSG ... :Driver: :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare.

Eu am achizitionat recent Jan 2011 Tiguan TDI DSG 7 , si inainte de a lua decizia am testat un 2.0 TSI bezina cu Tiptronic 6.

Bine ca sa nu mentionez diferenta de combustibil, cel pe benzina mi s-a parut ok , adik nu prea am gasit defecte, dar cand am reluat test-driveul cu DSG 7 , sa observat diferenta. In afara de faptul ca DSG 7 nu mai foloseste asa mult ulei cum folosea DSG6 ( 6.8 L in cutie ) , DSG 7 are racirea pe aer si are in jur de ( 0.8 ulei in cutie ). Mai mentionez si faptul k la drum intins pe undeva la 100 km/h masina se aseaza in treapta a 7a dar pana la stabilizare foloseste treapta a 6a. Conduc masina de 6 luni si sincer nu am plangeri fata de cutia de viteze , e f finuta in schimbari si dupa parerea mea si mai economic in ceea ce priveste combustibilul.

Daca mai ai intrebari, am sa iti raspund, sau poate vrei sa fiu mai atent la unele detalii care eu poate nu le-am bagat in seama.....

Numai bine si spor la alegere ( DSG 7 runs great )

Drago

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uau! Esti primul posesor de DSG7 de aici si doar atat ne povestesti ... runs great?

Hai curaj: la ce turatii schimba in drive, ce consum are, diferente intre sport si drive, cate trepte schimba in jos daca accelerezi puternic in mers, are intarziere cand schimba in jos, la plecarea de pe loc mai da senzatia de camion asa cum da cutia manuala, etc.

O mica precizare: DSG7 cu racire pe aer si 0.8 litri de ulei despre care spui este alta cutie, se monteaza pe Golf, Passat, Octavia etc. si nu-i compatibila 4Motion!

DSG7 de pe Tiguan e mai desteapta, stie 4Motion, are racire pe ulei 7 litri, alte detalii in documentul atasat.

DSG_7_0BH.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

DSG7 all the way ... mi se pare ca e parca mai elastica si mult mai "responsive" decat tiptronic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uau! Esti primul posesor de DSG7 de aici si doar atat ne povestesti ... runs great?

Hai curaj: la ce turatii schimba in drive, ce consum are, diferente intre sport si drive, cate trepte schimba in jos daca accelerezi puternic in mers, are intarziere cand schimba in jos, la plecarea de pe loc mai da senzatia de camion asa cum da cutia manuala, etc.

O mica precizare: DSG7 cu racire pe aer si 0.8 litri de ulei despre care spui este alta cutie, se monteaza pe Golf, Passat, Octavia etc. si nu-i compatibila 4Motion!

DSG7 de pe Tiguan e mai desteapta, stie 4Motion, are racire pe ulei 7 litri, alte detalii in documentul atasat.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord... desi nu am vrut sa compar iar ghilimelele nu-mi apartin. Intentia era sa diferentiez cutia DSG montata pe Tiguan pt ca la vremea respectiva au fost cateva posturi, atat aici cat si in alt topic, in care s-a facut confuzie intre cele doua cutii DSG7.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am luat eu in Tiguan 4M cu DSG7 din 2013 și după nici 400km mi a rămas blocată in viteze 1 . Nj mai schimba nici pe automat, nici manual, pana am oprit/pornit motorul . 

PS: mașina cumpărată din reprezentanta 

A mai pățit cineva ? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre probleme la DSG exista topic-uri kilometrice in Tehnic, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...
Andrei Emin

Bună seara,  sunt nou pe forum si nu am putut creea un nou topic de pe telefon despre problema masini mele .

Am achiziționat un volkswagen tiguan 2013 , dsg dq 500 , 2.0 tdi , 180000 km.

Cand motorul si cutia este rece in primi 10 km se aude un zgomot de frecare puternic la schimbarea treptelor , cutia schimba frumos , desi subtureaza motorul din punctul meu de vedere , nu am mai avut automata . Mulțumesc pentru ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a o cumpara ai verificat istoricul masinii ? Are km reali si toate reviziile la cutie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Emin

Regulamentul VW Forum interzice citarea ultimei postări!

 

Da, car vertical,  istoric service pana in 2023 oct. Germania 

 

Revizie motor , cutie , distribuție  le-am facut eu imediat dupa ce am cumpărato

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna ziua, mergand cu 60Km/h, mi.a aparut in bord avertizarea ca cutia de viteze a intrat in protectie dar pot continua calatoria, un triunghi ce culoare galbena, cutia de viteze ( DSG 7)nu mai selectiona treptele impare practic le sarea. Am ajuns acasa, iar a doua zi am vrut sa merg la service VW , dar nu mai aveam nimic in bord si masina schimba perfect. Cam dupa cca. 30-40min,a aparut din nou aceasta avertizare.Am ajuns la reprezentanta si au spus sa o las la ei. Dupa o zi ma suna mecanicul si ma intreaba ce problema are masina ?

I-am explicat ! Ma suna dupa amiaza si imi spune ca au pus.o pe tester-diagnoza si ca o repara, ca trebuie schimbat computerul schimbatorului de viteze,inlocuirea capacului, schimbul de ulei de cutie 6l... o groaza de bani.... Poate cineva sa.mi spuna este posibil asa ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data ar trebui sa dai detalii exacte despre ce masina e vorba, an,

model si motorizare. Are facute reviziile la cutie la 60.000km?

Ca si raspuns, megatronicul(calculatorul cutiei) pica uneori (sa nu uitam ca din milioanele de cutii existente pe forum scrie lumea care are probleme), dar unele se pot repara. Din ce am citit pe aici se inlocuiesc valvele defecte, dar nu stiu sa-ti zic cine face acest lucru. E ciudat ca nu au gasit eroarea din prima si te-au sunat sa te intrebe care e problema. 

 

On 8/14/2019 at 7:53 AM, vdragos said:

Despre probleme la DSG exista topic-uri kilometrice in Tehnic, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!