Jump to content

Filtrele aer si motorina motor SB - help


Viorel C
 Share

Postare recomandată

Am un mare semn de intrebare vis a vis de ceea ce trebuia sa am eu pe masina asta a mea. Descopar continuu noi si noi lipsuri la inventar / improvizatii fir-ar sa fie !

Ce este sigur : este fabricata in 87 , a avut motor original JR care a fost schimbat cu unul SB. Acest motor a fost fabricat "limitat" intre 89 si 91 fiind un derivat din RA.

Care-i ( noua ) preoblema : pe linga tot felul de senzori ramasi in aer pe motor , am mai descoperit dintr-un catalog ca filtrele de aer si cel de motorina sunt cele pentru fostul motor ( JR ) - nefiind inlocuite cu corespunzatoarele pentru motorul SB. Adica :

- eu am filtru de aer cu profil dreptunghiular. In catalog apare ca fiind mai mare , cu sectiune aproximativ patrata. Au coduri diferite si cartusele ibidem.

- eu am filtru de motorina cu doua tevi pe el plus surub de purjare. In catalog apare unul care pe linga cele doua circuite mai are unul suplimentar de recirculare pe retur a motorinei ( pentru preincalzirea motorinei ) plus surub sub el pentru purjare.

Eu m-am hotarit sa schimb aceste doua filtre cu ce trebuie, dar as vrea inainte sa fiu lamurit asupra urmatoarelor :

- ce avantaje ar oferi un filtru cu suprafata potential mai mare la un TD. Difera oare si calitatea sa - nu numai dimensiunea ?

- chestia cu preincalzirea motorinei : este suficienta inlocuirea filtrului cu devierea corespunzatoare a traseului returului, sau mai este vreo diferenta pe undeva ? - pe la pompa ma gindesc eu sa nu mai trebuiasca ceva.

Lamuriti un nelamurit ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa iti spun doua vorbe despre filtrul de motorina:

varianta cu doua furtune metalice si o gaura pentru un "T" are avantaje si dezavantaje. Eu am din fabrica asa ceva si am renuntat la el.

Avantajul este ca acolo se monteaza o valva cu termoreglare care se deschide cand e calda motorina ce revine (retur) de la pompa si o baga in filtru. Avantajul este ca motorina calda din pompa incalzeste motorina rece ce vine din rezervor. Dezavantajul major este ca nu vor fi niciodata etanse datorita modului defectuos de proiectare si vor admite aer in sistem. D'asta am trecut la varianta de filtru vechi pe care o am si acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andREI

Ce stiu si eu despre filtrele astea cu recirculare e ca ar avea o valva ce se deschide la o temperatura mai mica de 11C, permitind motorinei de pe retur sa intre in filtru. Altfel, la mai mult de 11C, valva este inchisa iar motorina se duce in rezervor. Astea sunt, nu ?

Dilema mea este daca motorina de pe retur este considerata calda doar pentru ca a circulat prin pompa sau mai este "prelucrata" pe undeva pe traseu ( mai trebuie schimbat / adaugat si altceva pe linga filtru ).

Nici cu cel pe care-l am nu ma laud dpv al etanseitatii. Merg bine pina incerci o purjare, faza la care surubul metalic de pe capac pierde etanseitatea. Eu chiar am schimbat unul pe motivul asta !

"Bafta" mea e ca o portiune din furtunul dintre filtru si pompa este transparent si vad imediat orice bulicica de aer.

btw Acum ce tip de filtru ai pus la tine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un filtru cu suprafata mai mare ofera putere mai mare ;). Eu am JR si, la fel ca tine, tot descopar improvizatii si chestii aiurea. De exemplu, mie mi s-a blocat turbina, printre altele, fiindca in loc de filtrul de JR dreptunghiular si mare aveam unul de Ford :)) patrat si super-mic. Dar ca idee, ma gandesc cum poate fi mai mare filtrul de care zici tu, avand in vedere ca-i patrat. Al meu, dreptunghiular cum e, umple complet compartimentul rezervat lui. Rezulta ca ori cel patrat e mai mic, in acelasi compartiment, ori tu ai compartimentul de alta dimensiune.

Despre filtrul de motorina nu stiu ce sa-ti spun, mie mi-a fost recomandat modelul care-l ai si tu si de catre mecanic si de catre vanzator.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt interesat de acel filtru de motorina. Motorul meu nu e turbo, dar am vazut in cartea cu motoare diesel (ed. ksi), ca s-a bagat acest filtru la ambele motoare. Am intrebat la magazin dar nu au auzit de asa ceva.

Supapa aia care inchide si deschide la 11C se afla in filtru, sau in bateria lui? Si cat ar costa un astfel de filtru?

Eu zic ca e o idee buna sa intre motorina calda inapoi in filtru.. nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tudor_daniel2003

pentru filtre intrati aici:http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=01&ktlg_lang=1&ktlg_01_fzart=1&ktlg_01_mrksl=51&ktlg_01_mdrsl=8&ktlg_01_modsl=901&ktlg_subpage=02

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jmf

Eu am filtrul de aer 337X133 ( pentru JR care probabil a fost motorul original al masinii ). Dupa poze vazute si coduri cataloage ar fi trebuit sa fie 308X185 ( pentru SB ). Asta inseamna suprafata mai mare. Dar banuiesc ca este vorba si de o diferenta de calitate. Aceasta-i inca o intrebare. Cred ca la benzina aspirata un filtru mai mare inseamna plus de putere. E valabil si la TD ( ma gindesc ca turbina oricum forteaza "nota" ) ?

pentru modele filtre vezi si http://www.mecatechnic.com/gamme_prod.asp?...R&code2_ref=FJR

@taz21

Deja am cumparat noul filtru. Se cumpara separat corpul si acea valva pe care ti-o montezi singur. La costuri, un astfel de filtru costa dublu fata de cel simplu ( 750k filtrul + 450k valva fata de 550k ).

Valva am luat-o de ocazie - cica ar fi de la un a3 - are doua o-ringuri de etansare si se potriveste pe filtru. Valva originala, la 450k, are un singur o-ring.

@daniel2003

Excelent link-ul. Mi-a inlaturat semnele de indoiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel

Filtrul l-am gasit si eu la pretul de 59ron, dar nu gasesc supapa. Sti cumva ce cod are supapa?

Eventual nu se gaseste o baterie ca la filtrul normal, si am inlocui doar filtrul cu unul normal la pret, ca sincer eu nu vad de ce e asa mare diferenta de pret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valva are codul 191 127 247 A

Filtrul este cod 1H0 127 401 C.

Ambele le-am gasit in catalogul SOTE.

La filtru am avut surpriza ca la cod cu C in coada sa fie filtrul simplu ! Cel cu valva nu avea nici o litera la sfirsit. Poate e o greseala a firmei producatoare ( cel pe care l-am luat este Filtrex - JP... Danemark ).

Nu stiu nici eu exact de ce-i asa mare difernta de pret. Este evident doar ca cel cu valva este mai mare ca dimensiuni. Poate pentru ca fiind realizare "de top" pentru seria G2 diesel ( oare numai pentru G2 ? ) au un pret ca atare.

Inlocuirea bateriei ( e vorba de elementul activ ) ? Nu stiu despre aceasta posibilitate, n-am facut-o niciodata. Nu cred ca se poate desface. Banuiesc ca cele ce permit asa ceva sunt diferite, sunt altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Meris pt. info Viorel

Eu cand am spus baterie m-am referit la partea de sus a filtrului pe unde intra furtunele. Eu cand cumpar un filtru de motorina (max 20ron), arata exact ca un filtru de ulei, adica se infileteaza la partea de sus. Asa am cumparat masina, cu chestia aia la filtru pe care scrie chiar Bosch, deci nu a improvizat-o cineva.

Oricum ajunge destul de scump un filtru cu supapa, asa ca mai bine trag turul pe langa radiator si am rezolvat problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am inteles si eu. Am mai auzit mai demult ca ar exista si un astfel de model. Ce inlocuiesti la el ? Pastrezi capacul si corpul si schimbi elementul filtrant din interior ?

Nu cred ca exista capac separat cu modificarea pentru valva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pastrezi capacul si schimbi corpul cu elementul filtrant din el (exact ca la filtrul de ulei)

Ar fi beton sa faci asa ceva cu supapa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Pentru ca de cind a venit frigul masina porneste fff greu la rece, am pus ochii (si) pe filtrul de motorina. Asta pentru ca am observat motorina supurind pe la furtunasele de retur. Am suflat pe teava de retur ce duce in rezervor sa vad daca-i infundata. Nu era. Am schimbat furtunasele. Si cele noi supurau. Atunci am dat jos filtrul si la verificarea supapei surpriza : la cald era ok sufli pe partea dinspre pompa iese pe partea cealalta, catre rezervor. La frig insa nu mai iese pe nicaieri, parca-i infundata !!

In mod normal eu zic ca ar fi trebuit sa corespunda iesirii filtrului catre pompa. Nu ?

Am pus filtrul vechi si n-am mai vazut pic de motorina pe la furtunasele alea.

Deci 90% supapa are o problema, ori 10% e alt model, de la altceva (cel care mi-a dat-o mi-a zis ca-i de la un audi). Oare exista mai multe tipuri diferite functional ?

Si modul de vinzare al acestor filtre lasa de dorit, parca ar fi Lego : pleci cu filtrul intr-o mina, cu supapa-n buzunar, gindind cum sa improvizezi o agrafa de fixare - ca la magazin nu gasesti...

Momentan sunt dezamagit si as renunta. Asta si pentru ca ma gindesc ca oricum aceste filtre sunt concepute acum aproximativ 15 ani, pentru motorina de atunci care era mai slaba ca performante. Azi avind motorina cu tot felul de aditivi contra gelificarii, nu cred ca mai are un rol asa de important ca in acele timpuri.

Pentru cartusul de la filtrul de aer, am o promisiune pentru dupa sarbatori.

Numai bine

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ca ai descoperit problema. Cum am mai spus, eu am eliminat complet posibilitatea returului sa mearga in filtru si acum la mine merge direct in rezervor. Azi avand motorina aditivata de obicei iarna pentru -35 grade Celsius nu vad necesitatea acestui artificiu de incalzire care nu serveste decat la obturarea returului cand iti doresti mai putin si introducerea aerului in circuitul de motorina. Faceti ca mine : Puneti returul din pompa de injectie direct spre rezervor si cumparati filtru de motorina care are doar 2 tzevi: Tur - intrare si Tur - iesire. Si are un surub in locul in care s-ar fi pus T-ul buclucash (acolo puteti reamorsa pompa introducand cu un furtun subtire motorina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!