Jump to content

lamuriri egr/epurator


dadu221
 Share

Postare recomandată

de ceva vreme a inceput sa imi tremure motoul la oprire. Am neglijat problema fiind ferm convins ca se va rade de mine daca merg cu problema asta la mecanic. De curand, din plictiseala m-am apucat sa citesc pe forum despre egr pt cultura mea generala si am descoperit cauza problemei mele. Prin urmare am ridicat capota si m-am pus pe verificari.

Se pare ca in weekend am treaba asa ca am facut niste poze si m-am hotarat sa cer ajutor pe forum pentru a merge la sigur.

76241168.jpg

Dupa cum se vede si in poza am cateva pierderi de ulei despre care am inteles ca sunt ceva obisnuit la tdi-uri. Totusi mi-am propus sa le remediez si sa curat si egr-ul/galeria de admisie daca tot sunt pus pe treaba. Asadar incep cu intrebarile:

1. daca la numarul 1 avem filtrul epurator. daca da sunt interesat de modul in care se poate testa buna lui functionare si cum se poate desface.

2. daca la numarul 2, este vreo supapa in furtunasul acela mic pe unde scapa ulei si daca se stie vreo cauza pt care am ulei acolo (in cel mai bun caz probabil colierul imbatranit sau in cel mai rau caz ca urmare a funtionarii defectuase a vreunei alte piese)

3. ce este A si B

4. la egr am vazut ca sub ciuperca aia metalica (supapa egr-ului din cate am inteles) sunt 2 gauri diametral opuse indicate de cele 2 sageti. Pe la cea dinspre fata motorului se pare ca imi curge ulei. Ma intereseaza care este rolul acelor doua gauri si daca se stie vreun motiv pt care curge ulei pe acolo. Eu am desfacut furtunul acela gros din stanga egr-ului si am constatat ca pe parte aceea a egr-ului nu era nici ce amai mica depunere fiind doar o pelicla fina de ulei. Din ce am citit pe forum am inteles ca depunerile sunt mai abudente pe partea cealalta (cea conectata de partea metalica) asa ca am sa il desfac oricum. Pe furtunul de care am amintit am gasit pe alocuri niste particule asemanatoare cu nisipul. Ma gandesc ca nu este normal si nu cred ca alea ar face bine daca ar intra in pistoane. De la ce ar putea fi?

44878936.jpg

Dupa cum arata si poza am ajuns cu intrebarile la problema care m-a facut sa ridic capota. Am pornit motorul si am testat (actionand cu mana pargia aceea de platic) modul in care se opreste motorul. Foaaarte lin spre deosebire de felul in care o face atunci cand il opresc din cheie. Am rugat apoi pe cineva sa opreasca motorul urmarind miscarea pargiei respective. Am contatat ca nu face decat un sfert din cursa necesara opririi motorului. Daca eu o misc doar atat cu motorul pornit nu se simte nimic. Ba chiar am impresia ca merge mai frumos (mai rotund, mai fara vibratii). Am testat capsual aia de plastic (BB in poza) incercand sa fac vid si mi se pare ca tine doar in prima faza .. ca si cum nu ar fi perfect etansa.

1.E normal cat de mica este cursa parghiei la oprirea motorului sau am probleme cu membrana?

2. ce este AA-ul (mufa carei piese? am vazut ca este lebata de capsula de plastic BB printr-un furtun)

3. duap cums e vede si in poza furtunul de la capsual egr-ului este deteriorat la suprafata desi nu cred ca targe aer pe acolo. Se gaseste de cumparat astfel de furtun?

Cu ce as putea sa spal motorul (mai exact partile patate de ulei ca sa vad exat pe unde si cat curge) astfel incat sa nu influeteze furtunenele de caucicuc?

1. diluant?

2. apa cu pur si sapun?

3. astept sugestii :)

4. spaland egr-ul nu risc sa imi intre apa prin cele 2 gaurele amintite mai sus si marcate cu sageti in prima poza?

multumesc mult si promit un diy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dadu221

    10

  • Glacius

    10

  • andrei_221

    6

  • allyn87

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Iti deschizi service? :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"AA" este sonda care iti comanda clapeta(nu direct).

Aceeasi problema am avut-o si eu.Acel senzor costa aprox. 100ron.

Proba o faci in felul urmator(trebuie sa te ajute cineva):pornesti si te duci sa vizualizezi acea clapeta.

Cel care te ajuta opreste motorul iar tu esti atent daca in momentula opririi tija de la supapa este actionata.

O scanare cu VAG-COM iti va da o eroare pe acel senzor.

Bineinteles trebuie schimbat.Verifica atent si furtunele.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BB Iti actioneaza clapeta si se opreste motorul.

Intrebarea mea este cand orpesti motorul se mai aude ceva, gen autoaprindere?

Sau cloncane ceva?

Porneste motorul te duci la "BB" si apesi pe tija aia si motorul se va opri.

Vezi ce sintome apar.

(Am avut cam aceeasi problema similara si problema era de la volantaa,(aveam joc in ea) acum este ok.

Sunt mai multe piese implicate la acel zgomot.

Stima

Modificat de Cristicrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci am lamurit-o AA-ul comanda prin vacum membrana din BB care trage dupa sine tija de plactic ce actioneaza clapeta care obtureaza fluxul de aer prin egr. Problema la mie este alta. Am mers la masina , am actionat tija cu mana pana in punctul in care a oprit motorul. Toate bune si frumose. Am pus apoi pe cineva sa opreasca motorul si am urmarit cursa tijei de plastic. Ei bine cursa acesteia, actionata de BB, este cca un sfert din cursa necesara pentru a opri motorul. Adica daca eu as actiona tija cu mana miscand-o doar atat cat o misca BB-ul motorul nu ar simti aproape nici o schimbare. Am nevoie de o confirmare de la cineva , ca la alh-ul lui cursa pe car eo face tija actionata de bb este la fel de lunga cu cursa pe care ar face-o actionata manual pana la oprirea motorului.

au mai ramas intrebarile legate de posibililul epurator, si furtunasul care pleaca de la el plus dilema cu uleiul prin gaura egr-ului .. cui s-ar putea datora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BogdanLitoiu

problema poate sa fie de la depunerea de calamina in EGR, scoate furtunul si uita-te cat e de murdara acolo, vacumul nu are destula "putere" sa impinga peste acea mizerie si sa inchida clapeta de aer

poti sa pui un vag-com si la engine in basic seting sa dai test....... si o sa ajunga la un moment dat la valva de oprit si ii da comanda sa opreasca masina fara sa taie alimentarea cu motorina de pe pompa de injectie, tu cand o opresti de la cheie taie motorina si de aceea se opreste in "socuri", nu taie si aerul, verifica si furtunele de vacum de pe traseu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata, deseara cobor la ea si o pun pe test :) Am desfacut furtunul de la egr si este super curat cat am putut sa vad desi stiu ca pe partea cealalta se depune de fapt mai multa mizerie. POate am timp in weeknd si dau jos egr-ul ocazie cu care voi desfacesi capsula aia de plastic sa vad daca membrana este intacta. Ma gandesc ca e posibil ca membrana sa aiba o mica fisura in ea pentru ca partea cu mizeria din egr pica intrucat pe parte ainteriora a egr-ului nu era decat un strat fin de ulei .. nici urma de depuneri (eu o am de 45 000 km si stiu sigur ca nu s-a umblat acolo)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa o verifici scoti un furtun din ea si tragi si ti cu limba.Romaneste nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-a lamurit filmuletul asta.

clar am problema de la membrana pentru ca atunci cand am incercat cu gura initial se facea depresiune dar uletrior scapa (cand blocam cu limba) iar la oprire tija aia de plastic se misca foarte putin , un sfert de cursa maxim si revine imediat la loc.

am fost si la maisna dar la test tocmai ca o opreste numai prin taierea carburantului si nu doar prin taierea aerului. se actioneaza n109 si masina se opreste fara ca tija de plastic sa se miste nici macar 1mm :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am demontat sambata egr-ul si l-am curatat. As fi vrut sa se lase cu un dIY dar sunt prea ofticat ca nu am putut demonta si galeria de admisie. Nu am putut sa desfac piulitele care prind racordul dintre egr si evacuare. AM pus cheie de 12 si le-am stricat, cred . cheia de 11 era prea mica. nu imi dau seama care a fost problema. Au cumva vreo dimensiune gen 11,5?????? Am verificat membrana de la capsula neagra si am constatat ca e ok. am vrerificat frutunul dintre BB si AA si am constatat ca avea o crapatura longitudinala (greu de observat din cauza ca frutunul are 2 straturi. unul de cauciuc si inca unul tesut deasupra) care ducea la pierderea vacumului. Am remediat prin a taia din furtun portiunea crapata. Acum imi trage tija respectiva pe toata lungimea cursei obturand complet admisia insa a mai ramas o problema. Dupa cum se vede in filmulet tija respectiva este actionata in 2 timpi. tipul 1 trasa complet si tinuta 2 secunde pe pozitia de obturare a admisie dupa care timpul 2 revine la pozitia initiala. Problema mea este ca dupa ce tija este actionata pana la capat imediat incepe sa revina inapoi incet fara a mai ramane cele doua secunde in care admisia e obturata complet

Am vazut ca din n239 pleaca un furtun care la un moment dat de bifurca. o ramura duce catre pompa de vacum (de fapt intr-un furtun care iese din pompa de vacum foarte aproape de aceasta iesire) iar cealalta ramura merge in n18 (pare-mi-se ca se mai bifruca inca o data pe drum dar o ramura merge sigur in n18). Maine verific iarasi traseele. Sunt curios daca inainte de n239 este vacum permanent si daca n239 deschide doar in momentul opririi lasand vacumul sa ajunga la capsula aia neagra? eventual daca imi poate explica cineva traseul vacumului si momentele actionarii supapelor de pe traseu in cazul opririi motorului. imi cer scuze dar nu detin un vacuumetru si sincer nici nu stiu de unde pot achizitiona sau cat costa.

ps: daca are cineva idee de piulitele mai sus amintite. cu ce se desfac?

Modificat de dadu221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca mai ai inca o pierdere de vacum pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iau astazi la verificat tote furtunele care au legatura cu N239. Am incercat la magazine si nu am gasit pe nicaieri de cumparat asa ceva. Are cineva vreo idee pt ploiesti sau bucuresti pe unde pot gasi. Diametrul interior este de 3 din cate am vazut. Celdintre N239 si supapa este de 4 dar l-am rezolvat pe acela.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volksparts de pe dreptati, langa sectia 21? Sau avia miliatri, sunt sigur ca gasesti furtune de vacum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat furtunele ce tin de n239 pana la n18. rezultatul in 90% din cazuri opreste bine, exact ca in filmuletul de pe youtube. in cele 10% opreste prost iar cand opreste prost desi tija este trasa pana la capat nu este tinuta in pozitia respectiva ci este scapata imediat inapoi. ma gandeasc ca dacaa era probelema de furtun ar fi pierdut vacuum mereu. cred ca e vorba e una din supape .. 239 sau 18-le. Cred ca nu-mi ramane decat sa astept sa crape de tot avand in vedere ca pretul este de 100 lei pt fiecare din ele.

ps: multumesc de indicatia pentru furtune. se vand la mentru sau sunt deja taiate pe dimensiuni? eu am luat de la un magazin la metru. am iknteles ca ar fi facute pt injectoare de fapt. marca TOPRAN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Am si eu aceiasi problema la "nr 2" ca si tine ,am inteles ca ar fi des intalnita.Eu am sa schimb furtunasul dar azi e sarbatoare asa ca am sa merg maine sa-l comand,sper ca nu va rupe bugetul :).In privinta spalarii motorului merge cu spuma activa si turbojet fara probleme- vezi sa nu fie fierbinte motorul cand il speli.Eu am folosit o solutie de degresat motoare si un furtun cu jet de apa (ca stau la casa si sunt bugetar :D).Pe unele solutii scrie ca nu trebuie date pe aluminiu asa ca daca le folosesti nu lasa prea mult sa actioneze si clateste din ambundenta.

post-73978-0-71947900-1307955867_thumb.j

post-73978-0-33404500-1307955982_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o intrebare... Cineva mi-a spus ca am BB-ul stricat. Am pus masina pe VAG, i-am facut diagnoza completa si a aparut o eroare la compresorul de clima in rest niciuna. Am facut si eu acel test cu opritul motorului, si vad ca functioneaza BB-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@english dog

scos futunul, dat cu silicon rosu pe garnitura de pe el si montat la loc ulterior. Oricum sistemul lui de prindere e cam de 2 lei. Nu mai am nici urma de ulei pe el. La fel am scapat si de uleiul de la egr de cand l-am curatat. (ambele operatiuni am cam 2000 km). Tu ai spalat motorul dupa ce i-ai scos capacul ala de plastic pe care scrie TDI, nu ?

@ph09rle

daca face exact ca in filmulet este ok . pe tester nu iti apare daca ai problema cu el (decat daca e vb de circuiul electric al AA-ului). Poti sa rogi pe cineva sa iti apese pe tija aia pana la capat cu motorul pornit ca sa simti din masina cum se opreste in comparatie cu atunci cand il opresti din cheie. Cand bb-ul e stricat motorul se zguduie destul de sesizabil la oprire. Eventual cand ai drum in ploiesti ma anunti si iti spun eu ca sunt patit :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

@dudu221-multumesc de raspuns,am sa pun silicon de ala rosu dar am vazut si negru si cred ca am sa caut de ala ca arata "mai curat".Poza e facuta dupa ce am spalat motorul ..oricum nu era prea murdar dar trebuia sa ma duc la RAR asa ca..l-am clatit un pic :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@english dog teoretic ala rosu e mai rezistent la temperatura cu cateva grade. Cand socti furutnul vezi ca are pe el o chestie, ca un semi-inel de silicon cred ca impiedica furtunul sa se atinga direct de admisie. La mie se stircase si am facut eu un tampon de silicon .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super tare topicul . Am aceasi problema , dupa ce am vazut si am citit aici sper sa i dau de cap

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

pentru cei care la nevoie vor da peste topicul asta: A lipit astazi teava de la pompa de vacuum cu bimetal de la bison si s-a remediat complet problema cu oprirea. 100% opriri corecte si fara trepidatii aiurea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si eu astazi EGR-ul, le 285320km EGR-ul are max 1mm depunere si nu a fost niciodata curatat. Se vede condusul sportiv schimbat vitezele pe la 2700-3000rpm si cand e nevoie la 4500rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza si ce tip de motorina folositi.. nu doar felul in care calcati pedala :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu alimentez numai de la Petrom, Euro diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!