Jump to content

Three Generations


preghicialex

Postare recomandată

preghicialex

Dupa indelungata mea sedere pe acest forum (peste exact o luna se implinesc 6 ani) mi am luat inima in dinti sa imi prezint si eu masinile, adica Golfurile. Dupa cum ati observat titlul si descrierea topicului se subintelege ca este vorba de exact 3 generatii diferite de Golf, consecutive. Partea cu "blestemul" este faptul ca in aceste 3 generatii, si 4 masini, era o culoare care ma tot urmarea. Sa fi fost "noroc" sau nu dar toate masinile au avut aproximativ aceeasi culoare (albastra) iar ca si coduri de culoare LA5G, LA5E, dupa cum va dati seama nuante asemanatoare.

Poveste in ordine cronologica suna cam asa:

Golf The First: Candva prin toamna anului 2004 a aparut in familie un Golf IV Variant fabricat in anul 2002, cu un motor simplu si robust 1.9 TDI 90 CP cod motor ALH, nivel de echipare Edition, cu dotari minime de bun simt. Fiind si eu cu permisul proaspat, a fost masina cu care am inceput sa invart contorul de km. Cu toate ca nu era a mea ci mai degraba a parintilor a fost inceputul in lumea VAG. Ulterior am descoperit ca masina a suferit o resoftare in Germania, dar pe vremea cand am cumparat-o stickerul firmei care a executat operatiunea nu imi spunea mare lucru si nici nu i-am dat prea mare importanta. Inca masina se mai afla in familie pana si in ziua de astazi si a ajuns la 340000km fara reparatii majore. Spre mirarea mea la acesti km inca are turbina originala. Tata inca nu are in plan sa se desparta de ea, cata vreme merge si nu face probleme majore nu se gandeste la un upgrade. And it keeps going and going...and going. Cu prima ocazie ii voi face niste poze sa o vedeti si voi.

Golf The Second: In 2005 a aparut un Golf III Variant Rolling Stones Edition mai sarac in dotari, fabricat in 1995 dar doar al meu. Motorizarea de 1.8 benzina injectie monomotronic de doar 75 CP. Partea buna, desi erau putini calutii motorul avea ceva mai mult cuplu fata de surorile lui cu motoare de 1.6. A fost una din cele mai fiabile masini pe care le am avut vreodata, cu o mecanica simpla si cel mai important o intretinere ieftina. De la in jur de 100000 km pana la 183000 km fara probleme majore si costisitoare.

Dotari: servodirectie, 2 x airbag, trapa electrica, inchidere centralizata, roti aliaj OEM "Orlando"

Masina a ramas fara modificari majore pana si in ziua de azi, doar cu cateva bunatati in plus: evacuare Bosal ceva varianta mai permisiva, obtinea un sunet mai gros de la motorul acela si parca tragea o idee mai bine, headunit Alpine, 2 x JVC 150 w pe fata, 2 x JVC 100 w pe spate si amplificator si subwoofer Blaupunkt aprox 400W ( cred ca eram defect pe atunci) car kit Bluetooth Parrot si o cheie tip briceag.

Inca se afla in posesia mea, dar este de vanzare.

This is it: post-2386-0-19987200-1306522646_thumb.jppost-2386-0-63425000-1306522663_thumb.jppost-2386-0-79370300-1306522673_thumb.jppost-2386-0-03599100-1306522682_thumb.jppost-2386-0-69044600-1306522696_thumb.jp

Urmeaza episodul 2.

Modificat de preghicialex
Link către comentariu
preghicialex

Golf The Third: In vara lui 2009 a aparut generatia curenta. Este vorba de un Golf V Trendline din 2006 cu o motorizare de 1.9 TDI de 105 CP cu filtru de particule si cutie in 6 trepte. A fost cumparat din Germania pe la 145000 km iar in momentul de fata am ajuns undeva pe la 176000 km. Per total ma declar multumit. Dar cu mici inconveniente pe care nu vreau sa le discut aici. Topicul dupa ce voi termina prezentarea masinilor va fi dedicat ei urmand sa fac si un mic to do list. Am sa incep ceva operatiuni de retrofitting de curand.

Dintre dotari nu merita sa mentionez mare lucru, are cam ce au toate in versiunile de baza.

This is it : post-2386-0-32879700-1306524241_thumb.jppost-2386-0-56293600-1306524247_thumb.jppost-2386-0-39135600-1306524251_thumb.jppost-2386-0-17443200-1306524255_thumb.jppost-2386-0-35202000-1306524261_thumb.jp

Golf The Fourth: In 2010 norocul a dat peste mine inca o data si am primit o data cu schimbarea locului de munca inca un golf drept masina de serviciu. Nu va pun sa ghiciti ce culoare :rolleyes:

Este un Golf IV fabricat in 2001 cu un motor de 1.4 16v cu 75 CP. Saracul umbla foarte mult pentru o masina submotorizata, am reusit performanta sa fac 65000 km in mai putin de un an. Dar se tine bine, avand in vedere varsta acestuia. Macar are ca si dotari strictul necesar AC si ESP. In rest nimic.

This is it:

post-2386-0-24140400-1306524730_thumb.jppost-2386-0-07081800-1306524739_thumb.jp

So dupa aceasta prezentare lunga si plictisitoare voi reveni cu detalii despre Golful V.

Link către comentariu

... frumoase ... dar am o intrebare : Care a fost criteriul de cumparare? ... Culoarea cumva? :blah_:

Drumuri intinse sa ai !

Link către comentariu

Frumoasa istorioara si dragut structurata. 65k km intr-un an e ceva..... Sincer cel mai mult mi-a placut golful III, masina foarte fiabila, sigura si ieftina, dar daca e sa o iau pe cealalta parte tot la golful tatalui tau m-as duce pt cei 300k km . Bravos si drumuri intinse!

75 cp nu e neaprat submotorizata daca nu ii ceri luna de pe cer, nu trage ca una de 105 cp dar uite ca merge si 65k pe an :)

Link către comentariu
preghicialex

Revin cu ceva mai multe detalii despre Mk5. Conform acestei etichetepost-2386-0-37677400-1306601614_thumb.jp

masina are urmatoarele dotari:

0AD = front stabilizer

0BD = rear stabilizer

0Y1 = standard climatic zones

0YB = weight category rear axle weight range 2

1AT = electronic stabilization program (ESP)

1G8 = breakdown set

1JA = rear shock absorption, basic design 1

1KD = disc brakes, rear

1ME = steering wheel (hollow rim)

1NC = full wheel covers

1ZM = disc brakes, front (Geomet D)

2G5 = filler neck module 1 without insert

2JB = standard bumpers

2UA = standard design

3U1 = foldable trunk cover

3YQ = door pockets without insert mats

4K3 = radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing

4R5 = power windows with comfort operation andcircuit breaker, mechanical window regulators rear

4UF = driver's and front passenger airbag with front passenger airbag deactivation

4X3 = side airbag front with curtain airbag

5RQ = outer right rear view mirror: convex

5SL = outer left rear view mirror: non-spherical

5TC = without decorative inserts

7GG = emissions concept EU 4 with particulate filter

8AY = radio/navigation system

8GU = alternator 140A

8RE = four loudspeakers (passive)

8ZG = antenna for AM/FM reception

B0A = component parts set without country-specific design requirement

C8V = steel wheels 6J x 15

D3W = 4-cyl. turbo diesel engine 1.9 L/77 kW TDI with pump-jet injection system base engine is T71

E0A = no special edition

G02 = front shock absorption

G0K = 6-speed manual transmission

H7F = tires 195/65 R 15 91H

J0N = battery 330 A (61 Ah)

L07 = suspension range 07

N4C = fabric seat covering

QG1 = service interval prolongation

TG0 = components for base engine, unit 03G.6

X0A = national sales program Germany

Dar ceva imi spune ca nu e tocmai completa, unele optionale lipsesc cu desavarsire, cum ar fi pachetul de iarna (scaune incalzite, oglinzi incalzite, spalator faruri etc), cruise control si inca cateva maruntisuri.

Ce am reusit sa fac pana acum:

- roti de vara Rial Campo 6,5 x 16 (original masina era cu tabla, numai bune pentru sezonul rece)

- folie LLumar (aici nu mi-a iesit ceea ce vroiam sa obtin pe spate, a iesit putin mai inchis decat imi doream)

- am schimbat kitul de ambreiaj + volant (costisitor dar macar dorm linistit)

- a primit niste caluti in plus cu ajutorul TCM Turbo si al reprezentantului din zona. A ajuns teoretic la 128 CP.

To do list:

- plafoniera cu lumina ambientala

- footwell lights

- difuzoare in usile spate

- volan multifunctional si imbracat in piele + schimbator viteze tot in piele (m-am cam saturat de plastice)

- interior trim, daca voi gasi o solutie care se poate aplica pe fetele de usi si bordul de trendline

- sertare sub scaune

Si acum niste poze ceva mai decente:

post-2386-0-91450900-1306605360_thumb.jppost-2386-0-44059000-1306605384_thumb.jppost-2386-0-93532800-1306605406_thumb.jppost-2386-0-33096900-1306605420_thumb.jppost-2386-0-42085900-1306605458_thumb.jppost-2386-0-72302500-1306605466_thumb.jp

Link către comentariu
preghicialex

Updated To do list:

- plafoniera cu lumina ambientala

- footwell lights

- difuzoare in usile spate

- volan multifunctional si imbracat in piele + schimbator viteze tot in piele (m-am cam saturat de plastice)

- interior trim, daca voi gasi o solutie care se poate aplica pe fetele de usi si bordul de trendline

- sertare sub scaune

Operatiunea de azi... Plug and play.

post-2386-0-90982800-1307041530_thumb.jppost-2386-0-12744200-1307041663_thumb.jp

Am comandat si ce imi trebuie pentru footwell lights si cu asta termin cu pachetul de lumini.

Link către comentariu

Interesanta prezentarea :D

Sa le stapaniti sanatosi cat mai multi km

Link către comentariu
preghicialex

Azi mi-au sosit piesele necesare pentru urmatoarea operatiune:

post-2386-0-54169800-1307550130_thumb.jp

O singura problema am, nu am gasit banda de izolat textila, din nefericire am uitat sa mi comand cea OEM VW dar nu mi pare rau ca era un pic cam scumpa pentru ce stie sa faca :). Sper ca la sfarsit de saptamana sa le montez.

In principiu ma voi ghida dupa tutorialul de aici, dar daca a mai facut cineva operatiunea si are recomandari... ascult.

Link către comentariu

Dupa cateva operatiuni de spanzurat fire prin masina post-2386-0-81090700-1307884957_thumb.jppost-2386-0-36645500-1307884971_thumb.jp, si vreo jumatate de ora de stat in pozitii incomode am ajuns la rezultatul final:post-2386-0-58059700-1307884984_thumb.jppost-2386-0-88746800-1307884995_thumb.jp.

Updated To do list:

- plafoniera cu lumina ambientala

- footwell lights

- difuzoare in usile spate

- volan multifunctional si imbracat in piele + schimbator viteze tot in piele (m-am cam saturat de plastice)

- interior trim, daca voi gasi o solutie care se poate aplica pe fetele de usi si bordul de trendline

- sertare sub scaune

Si azi ma cam bate gandul sa mai pun ceva in plus pe lista. Din cauza ca am avut timp m-am documentat cam ce as avea nevoie ca sa imi montez TPM. Mai caut si s-ar putea sa imi si comand cele necesare. Daca stie cineva coduri de repere si operatiuni necesare specifice pentru Mk5 nu ma supar daca imi dau sfaturi. Ideea e ca am gasit un tutorial pentru Octavia II, dar in principiu tot acelasi lucru este.

Link către comentariu

Si eu as fi curios de tpm.dar nu am gasit nimic concret.poate ai mai multa bafta.

Brgds

Link către comentariu

Buna treaba :icon_thumright: , daca lipsesc de la intalniri atunci aflu aici :blah_:

La proiectul de sertare sub scaune sunt tentat si eu daca costurile nu sunt strigatoare la cer (btw Golful de la Dogaru avea asa ceva?) .

Link către comentariu

Pai un sertar nou te duce peste 50e, asta pe o parte. De aceea le am pus mai la coada pe lista, nu le vad utilitatea imediata, e mai degraba un moft la pretul la care le poti achizitiona. Golful de la Dogaru nu mi se potriveste culoarea de interior chiar daca ar avea, dar mai caut si de undeva tot le achizitionez.

Link către comentariu

Se adaoga si TPM pe lista. Va tin la curent, dar presupun ca sfarsitul urmator de saptamana il voi face daca imi vin reperele. Asa o ora banuiesc ca nu am ce face, mai ales ca mie imi plac firele :), sau maxim doua daca nu reusesc sa trec firul prin firewall (caz in care trebuie sa demontez bateria si inca cateva pe acolo). Pentru cei care inteleg germana atasez un ghid mai specific pentru Golf V. Mai trebuie sa vad exact ce calculator ABS am, sa nu nimeresc alt pin din greseala. Sper ca nu se supara autorii PDF-ului ca ajunge si pe un forum romanesc.

Reifendruckkontrollsystem_Golf_V.pdf

Link către comentariu

Si azi cum ma plimbam asa printr-un scrapyard in cautarea butonului pentru TPM, m-am impiedicat de ceva (total altceva). Cum tot este vara si soare si nu gaseam unde sa mi pun ochelarii de soare:

post-2386-0-67076600-1308146898_thumb.jp

Prin urmare mi am dat seama totusi cate lipsuri are varianta Trendline si a mea nu e tocmai una cheala...

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Si cum astazi a fost o zi de piata, Golful III si-a gasit un nou proprietar, care sper sa se bucure de el cel putin la fel cum m-am bucurat eu. Goodbye old golf...

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Intre timp, asa ca sa nu ma plictisesc mi-a facut golful o mica surpriza care s-a ales cu un element vopsit (a se citi vopsea exfoliata pe o suprafata de 10 cm). Se pregateste cu nerabdare de concediu si cei multi kilometri pe care ii va parcurge... Drept urmare a avut parte de o verificare, un furtun schimbat (pierdeam putin antigel) si o pereche proaspata de cauciucuri pe fata.

Link către comentariu
  • 3 months later...

Golf V - 182000 km

Cum nu prea am avut timp sa ma ocup de proiectele de pe lista mea de upgrade-uri, (a se citi un puzzle gigantic ce se vrea a fi noua mea casa care imi ocupa tot timpul), golfuletul a mai umblat ceva kilometri si a venit revizia/pregatirea de iarna.

Desi obisnuiam sa fac revizia in regie proprie pe la mecanicul "familiei", acesta a fost putin cam ocupat, si am apelat la reprezentanta locala.

Pentru prima data sunt multumit de serviciile prestate si promptitudinea cu care am fost servit. In plus in loc sa dispara componente de pe masina, a primit o bucsa care o aveam lipsa la capacul de deasupra motorului si evident nu statea la locul lui cum trebuie.

Am observat ca masina se incadreaza mai nou la oferta de piese peste 5 ani vechime, ceea ce inseamna un discount de 25%.

S-a mai inlocuit acumulatorul care era original si deja nu mai facea fata la temperaturi scazute, tot cu unul branduit VW, s-a verificat antigelul, solutie parbriz de iarna, montat anvelopele de iarna etc.

Cu aceasta ocazie am facut si ITP-ul, fara nici o problema acesta fiind pe punctul de a expira.

Mai am un singur lucru de facut anul acesta la ea, sa montez un set nou de capace pe rotile de iarna, cele vechi au facut "picioare" anul trecut. Deja le-am cumparat dar n-am apucat sa le pun sus. Poate azi...

Link către comentariu
  • 4 months later...

Golf IV - 242000 km - doar cele obisnuite revizie, multa benzina si drum intins. Spre mirarea mea se tine foarte bine pentru cei 11 ani ai ei, a luat ITP-ul din prima. Singurele probleme au fost din cauza mea, am luat o bucata mare de gheata cazuta de sub un TIR in iarna si a cedat radiatorul instantaneu,

Golf V - 185 000 km - nici aici nici o problema, doar ca ar trebui sa schimb discurile de frana pe fata, unul cred ca s-a ovalizat putin si nu imi place, cred ca il voi schimba inainte de urmatoarea revizie. Modificari chiar nimic, doar schimbat becurile vechi si ingalbenite din interior si de la iluminare numar cu niste leduri albe.

Golfurile impreuna:

post-2386-0-21392300-1333387484_thumb.jppost-2386-0-12094000-1333387475_thumb.jppost-2386-0-28936000-1333387465_thumb.jppost-2386-0-87546000-1333387491_thumb.jp

In curand cred ca le despart, dar nu prea imi place albastrul de pe noua generatie de golf :) ,mai vedem totusi.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Frumoase pozele si topic-ul e tare inspirat :).

Link către comentariu

Bravo, spor la treaba.

P.S. nu crezi ca e cam putin 65.000 km intr-un an (aproape) :D

Modificat de Sookie
Link către comentariu

Felicitari Alex pentru "colectie" masinile le ingrijesti cu pasiune se vede din frumoasa prezentare.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
preghicialex

Cu parere de rau, asa cum am promis le am despartit. Vineri am plecat pe ultimul drum cu Golful V.

Totusi mai pastrez Golful IV care va fi masina viitoarei consoarte, asta dupa ce o repar, in urma evenimentului avut loc in parcare. Din aceasta cauza am scos-o si de la vanzare, se pare ca nu a vrut sa plece de la mine nicicum.

Link către comentariu

Golf IV - 242000 km - doar cele obisnuite revizie, multa benzina si drum intins. Spre mirarea mea se tine foarte bine pentru cei 11 ani ai ei, a luat ITP-ul din prima. Singurele probleme au fost din cauza mea, am luat o bucata mare de gheata cazuta de sub un TIR in iarna si a cedat radiatorul instantaneu,

Golf V - 185 000 km - nici aici nici o problema, doar ca ar trebui sa schimb discurile de frana pe fata, unul cred ca s-a ovalizat putin si nu imi place, cred ca il voi schimba inainte de urmatoarea revizie. Modificari chiar nimic, doar schimbat becurile vechi si ingalbenite din interior si de la iluminare numar cu niste leduri albe.

Golfurile impreuna:

post-2386-0-21392300-1333387484_thumb.jppost-2386-0-12094000-1333387475_thumb.jppost-2386-0-28936000-1333387465_thumb.jppost-2386-0-87546000-1333387491_thumb.jp

In curand cred ca le despart, dar nu prea imi place albastrul de pe noua generatie de golf smile.png ,mai vedem totusi.

e clar ca sunteti fani Golf :)....btw Golf IV nu avea 340k km la deschiderea topicului?

Link către comentariu
preghicialex

Citeste bine ala era diesel si combi, tata inca are masina aia.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!