Jump to content

Incalzire scane octavia


rares v
 Share

Postare recomandată

Caut sa pun incalzire pe scaunele din fata, dar nu am gasit pana acuma ceva care sa se potriveasca, decat kitul de rezistente original care costa peste 70 euro.

Cine stie CLAR daca scaunele sunt facute ca cele de golf, adica sarme care trec prin tapiterie si se prind pe marginile scaunelui la capat de perna, SAU sarme care trec prin tapiterie si se prind in cateva punte de perna?

Ca am gasit si am cumparat huse pt passat de incalzire, dar mi-e sa nu dau tapiteria jos si sa descopar ca este cu prinderi in puncte si nu cum e la golf doar in capete. Ca automat daca nu e cum e la golf, husa trebuie sa aiba decupaturi pt a trece cu acele carlige de prindere si totul se duce pe apa sambetei....

Va rog cine stie clar sau are documentatie sa imi zica si mie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Rares, poti opta pentru varianta mai ieftina - rezistente de Renault - costa pana in 100 lei, combinate cu butoanele OEM. Ca sa mearga asa, trebuie scos termostatul de pe rezistente si adaugat un termistor. O sa mearga perfect. Eu am pus astfel de incalzire si pe Passat-uri si pe Golf-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Legat de constructia scaunului ( tapiterie, sarme, etc.) iti pot raspunde eu deoarece am desfacut un scaun de Golf IV sa ii scot airbagul si sa il mut in cel de Octavia, atat sarmele acelea laterale cat si prinderile sunt la fel, precizez ca ambele scaune erau cu incalzire si din ce am vazut sunt la fel si rezistentele de incalzire , nu iti garantez ca sunt toate la fel dar in cazul meu erau identice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am montat sistemul de scaune incalzite! Merita efortul, este mult de munca dar la final rezultatul obtinut depaseste asteptarile! Am gasit butonul original, am facut montajul de termostatare, care l-am bagat in spatele scrumierei, am adus alimentare prin sigurante din regleta de sub bord. Nu se pot folosi fara contactul pornit, ca sa nu raman fara baterie.

Scaunele au cat 2 randuri de "linii" de prindere pe fiercare spatar/scaun, iar pe dedesupt tapiteria este prinsa cu inele de catre burete. Adica trebuie folosite huse care sa accepte sa fie gaurite/taiate! Cablurile le-am adus prin consola centrala. Am pus NTC-uri de 10K, avand cele 5 trepte de reglaj.

O inbunatatire mare adusa masinii si un confort aparte! Mai ales ca a fost facut de mainile mele!

Avertizez pe oricine ca e de munca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut ,proaspat proprietar de Octavia ... si evident am multe intrebari..

De exemplu prima intrebare : cum stiu daca scaunele pe care le are masina au sistemul de incalzire pe ele?

Butoanele de pornit incalzirea le am, la actionarea lor se aude un sunet "clic" (banuiesc ca este releul ) ... si pe urma nimic, scaunele raman reci.

Am vrut sa verific sigurantele dar nu am ajuns inca la ele.

Stiu ca sigurantele sunt in bord, spre usa de la sofer , este acolo o sageata pe un capac dar nu am prins miscarea,ca sa scot capacul ala de acopera sigurantele si nu am vrut sa bag surubelnita. Doar se apasa pe sageata sau cum scot capacul ala fara zgarii bordul ?

Deocamdata atat.

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, se baga cheia sau surubelnita, in spatiul dintre bord si capac, acolo unde ai sageata (o sa vezi un luft) si tragi capacul in afara. E prins pe cleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu prima intrebare : cum stiu daca scaunele pe care le are masina au sistemul de incalzire pe ele?

Daca nu ai butoanele nu ai nici scaunele incalzite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu prima intrebare : cum stiu daca scaunele pe care le are masina au sistemul de incalzire pe ele?

Butoanele de pornit incalzirea le am, la actionarea lor se aude un sunet "clic" (banuiesc ca este releul ) ... si pe urma nimic, scaunele raman reci.

Le are...sa verifice siguranta intai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am fost atent.

TE uiti sub scaune si trebuie sa ai o mufa verde cu 4 fire in ea. Verifici daca ai curent pe firele mai groase cu comutatorul pe poz 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacul de la sigurante este foarte fest, adica luftul este ft. mic abia intra varful unei surubelnite, oricum l-am desfacut.

Conform schemei tabloului de sigurante din manual, sunt 2 sigurante pt. "incalzire scaune": sig. nr. 5 si nr. 44 , le-am verificat pe amandoua sunt ok.

Maine voi verifica la mufele de sub scaune.

Alta chestiune: am auzit astazi un zgomot ciudat, vine undeva din bord, in spatele torpedoului. E greu sa va descriu cum se aude, initial suna ca o rontaiala facuta de un soarece :icon_cheesygrin: , sau mai degraba se aude ca un motoras stricat si se simt ca niste ciocaneli usoare, daca pun mana pe partea din spate-interior a torpedoului . Precizez ca se aude doar la ralanti. Ce se afla in spatele torpedoului?

Este cumva pozitionat acolo radiatorul pt. incalzire sau este un motoras care regleaza pe unde sa intre aerul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi motorasul de la aeroterma...incearca la trepte diferite de ventilare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat urcand/coborand turatia si nici o schimbare....( climatronic).

Modificat de alexm1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci vre-un motoras de la clapete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacul de la sigurante este foarte fest, adica luftul este ft. mic abia intra varful unei surubelnite, oricum l-am desfacut.

Conform schemei tabloului de sigurante din manual, sunt 2 sigurante pt. "incalzire scaune": sig. nr. 5 si nr. 44 , le-am verificat pe amandoua sunt ok.

Maine voi verifica la mufele de sub scaune.

Alta chestiune: am auzit astazi un zgomot ciudat, vine undeva din bord, in spatele torpedoului. E greu sa va descriu cum se aude, initial suna ca o rontaiala facuta de un soarece :icon_cheesygrin: , sau mai degraba se aude ca un motoras stricat si se simt ca niste ciocaneli usoare, daca pun mana pe partea din spate-interior a torpedoului . Precizez ca se aude doar la ralanti. Ce se afla in spatele torpedoului?

Este cumva pozitionat acolo radiatorul pt. incalzire sau este un motoras care regleaza pe unde sa intre aerul ?

1. Atunci verifica scaunele - in mufa verde, de sub scaun, ai 4 pini - 2 mari si 2 mici. Verifica sa ai continuitate intre pinii mari.

2. Ai primit raspuns - motoras de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte inocomod de ajuns la acei conectori de sub bancheta, mai ales la bancheta soferului.

Am reusit sa desfac conectorul VERDE (acesta este pt incalzire conform schemei pe care o am ). Cu motorul pornit(butonul incalzire la maxim) am incercat sa gasesc tensiune (foto 1) la conectorul "mamă" masurand intre firele 1(-) si 2 (+) , nimic.

Am scos si conectorul "tată"(foto 2) din suport si am verificat continuitatea intre 1 si 2 = fara continuitate.

Ce ar trebui sa mai verific?

Atasez si schema dupa care lucrez.

post-99041-0-91719900-1321483775_thumb.j

post-99041-0-91699400-1321483780_thumb.j

19_g4_heated_seats.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca nu vine curent in mufa de pe cablajul masinii, cu mufa din scaun scoasa - ca nu vede valoarea rezistorului.

Faptul ca nu ai continuitate intre pinii mari din mufa de pe scaun, inseamna ca ai probleme la rezistenta. Trebuie sa dai jos tapiteria de pe scaun si sa verifici sezutul - de cele ai multe ori, el e de vina (ori rezistenta ori firele la intrare in rezistenta - in functie de modelul rezistentei). Unde e intrerupta, o sa vezi panza care o acopera, arsa un pic .

Sub scaun o sa mai ai o mufa cu doua fire, care duce curectul rezistentei de pe spatar. O poti scoate si verifica daca spatarul e ok.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub scaun o sa mai ai o mufa cu doua fire, care duce curectul rezistentei de pe spatar. O poti scoate si verifica daca spatarul e ok.

Cele doua rezistente (sezut+spatar) sunt legate in serie (eu asa inteleg din schema)? Adica este posibil sa fie defecta doar o sigura rezistenta?

Ca sa desfac tapiteria este nevoie sa demontez banca de pe sine? Ma gandesc la airbag(ala din spatar-lateral) sa nu-l "deranjez".

Off: Ieri am lucrat, azi sau maine ma apuc de demontat in functie de vremea de afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scoti scaunul din masina. Rezistentele sunt in paralel. In cele mai multe cazuri, la sezut gasesti problema.

Nu-ti face grija de nimic....nu ai cu ce deranja airbag-ul, chiar daca umbli la spatar. Oricum, ti-am zis cum sa il poti verifica separat

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general se duce aia din sezut. Nu ai cu sa-l desfaci fara sa dai scaunul jos din masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am inteles. Ma orientez cum se demonteaza bancheta si probabil voi incepe cu cea a pasagerului, nici pe aia nu functioneaza rezistenta.

Mersi pt. sfaturi , va tin la curent cu stadiul lucrarii poate fac si ceva poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat azi jos ambele banchete din fata, pt. vedea cum stau lucrurile cu rezistentele din ele.

Constatari:

Bancheta sofer (1): rezistenta intrerupta la sezut (putin ars materialul de deasupra rezist.) . Nu l-am cositorit , pur si simplu am dezizolat putin putin rezistenta ( are un plastic pe dedeasupra) si am strins cele doua capete cu un cleste, verificat continuitate = ok.

Bancheta pasager(2) cand am masurat prima data = fara continuitate. Am desfacut conectorul negru (vine prins undeva sub scaun pe la mijloc) si am verificat rezist. spatarului = ok. Am cuplat conectorul negru si am masurat din nou la conectorul verde, surpriza aveam continuitate.

Daca tot am scos partial tapiteria am si spalat-o + uscat cu feon.

Acum vine partea interesanta , am montat bancile si am dat treapta 5 la incalzire scaune si mai umblat cateva minute pe la portbagaj. Am verificat cu mana, scaunele erau reci!!!

Dezamagit m-am urcat in masina si incercand sa intru in meniul secret al climatronicului am observat ca incepe sa se simta ceva caldura pe spatar si zona dinspre spatar al sezutului (la sofer). In final sa incins destul de bine , mai putin partea dinspre volan a sezutului, oricum bun si atat.

Dilema mea este urmatoarea daca nu sunt asezat pe scaun nu se incalzeste rezistenta? Are un contact ceva si incalzeste doar atunci cand este persoana pe scaun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa pui termocontractibil peste legaturi...daca cedeaza si trebuie sa refaci, sa nu uiti de termocontractibil.

Nu au nici-un contact.....dar cand te asezi pe ele, se incazesc mai repede, cu ajutorul corpului tau - nu mai se pierde caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termocontractibil- nu prea stiu ce e... e cumva un tub de material plastic care se contracta la temperaturi mari? De genul mufelor care le fac cei de la romtelecom/electrica la cabluri?

Se gasesc si asa de mici pt dimensiunea rezistentei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!