Jump to content

TDI PD - la final de cariera?


gorrocs
 Share

Postare recomandată

In acel articol se vorbeste cumva si de o alaturare diesel + electric ? Nu de alta dar vad ca toate noile hybride care apar pe piata sau sunt in stadiul de concept propun benzina + electric. Despre diesel hybrid inca nu am auzit nimic in afara de opel care ar fi incercat ceva cu un astra h dar nimic concret.

Motorul ideal il vad diesel, cu turbo+compresor mecanic (tsi, sincer nu am auzit de compresor la diesel dar poate), cr, cilindree maxim 2000cmc, 1-2 motoare electrice care sa-l ajute, filtru de particule si eventual alimentat in proportie de minim 50% cu biodiesel . De ce nu s-ar putea implementa asa ceva ? Costuri prea mari ... ?

Am scris astea luand in considerare faptul ca o Toyota Prius (o masina revolutionara si foarte populara peste ocean) tot consuma ceva mai mult decat golful meu de exemplu.

Modificat de gorrocs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • r&d

    15

  • andREI

    12

  • raz.ro

    6

  • razdan

    6

Top Posters In This Topic

De la “Toyota Prius (o masina revolutionara si foarte populara peste ocean)” incepe de fapt instructiva suita de articole din Quattroruote.

Despre alaturarea Diesel+electric la motoare hibride se afirma ca “cuplul puternic al unui turbodiesel face inutil ajutorul in acceleratie din partea motorului electric, in timp ce consumul redus al dieselului face foarte dificila ajungerea la un punct economic de atractivitate pentru o versiune hibrida pe motorina, mai ales ca dieselul este deja mai scump decat un motor pe benzina.”

Hibridul (motor benzina+motor si generator electric) pare sa ofere avantaje privind consumul mai mult in oras si mai putin pe sosele nationale (accelerarile si franarile alternative si frecvente releva economicitatea hibridului). Pe autostrada se afirma ca hibridul consuma mai mult ca un motor pe benzina, deci implicit, si mai mult ca un Diesel.

Pe autostrazi, mai ales pe cele americane, dieselul va fi cea mai avantajoasa solutie dpdv economic.

In suita de articole din Quattroruote se afirma “Constructorii germani au fost constransi sa reactioneze anuntand viitoare modele hibride. In curand, insa, va deveni vizibila adevarata lor tactica: sa ii convinga pe americani de calitatile diesel-urilor

In ceea ce priveste dieselurile de viitor, se va merge pe cilindrei ceva mai mici, i.e. 1.9 va deveni 1.6, cautandu-se obtinerea de cupluri cat mai mari si mai uniforme, in dauna puterii. Vor fi motoare cu sisteme CR mai evoluate (posibil cu injectie modulara, faze de injectie suprapuse, etc.). “ … vom avea parte de versiuni turbo cu geometrie variabila atat din partea turbinei cat si din cea a compresorului, si cu perechi de turbine in doua faze.”

Sistemele catalitice vor deveni tot mai sofisticate si mai costisitoare, facand ca viitorul micilor diesele sa depinda de reglementarile anti-poluare.

Deci, in general, motoarele diesel se vor apropia partial de "idealul lui Gorrocs" :( , dar despre biodiesel se pare ca va mai trece timp pana la cresterea procentajului peste 5% din componenta combustibilului diesel, cum spuneam ieri aici, in postul #18.

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de BioDiesel.. nu inteleg... Sunt atatia americani si canadieni care merg cu BioDiesel B5, B20, B100 (!!!) pe 1Z si ALH si merg ok. Chiar asa o diferenta intre sistemul de injectie non PD si cele PD/CR in toleranta la BioDiesel? Eu nu cred.

(PS: B5 = BioDiesel 5% + Motorina standard 95%, B20 = BioDiesel 20% + motorina standard 80% samd)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce vad cele spuse andREI ma intreb si eu care e substratul afirmatiei lui Alan Bunting "It is clear from comments we have reported from Volkswagen that there are also challenges to be met in engine and fuel system development if bio-diesel blends of more than about 5% are to become widely acceptable." din emailul de la automotiveworld.com citat aici, in postul #18.

Poate "widely acceptable" vis a vis de intentia constructorilor germani citata in postul #68: "sa ii convinga pe americani de calitatile diesel-urilor" ... din generatia urmatoare ... daca generatia urmatoare e mai pretentioasa conform cercetarilor actuale.

Postez cele de mai sus in contextul prezumtiei de nevinovatie acordata a priori tuturor surselor citate de mine ... :( ...:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

According to Automotive News Europe, Volkswagen group will switch completely to common-rail technology when it launches a new generation of three- and four-cylinder diesel engines starting in 2007.

The German automaker is dropping its unit-injector fuel management system. VW decided it would be too difficult to adapt the system, which it calls Pumpe-DŸse :(, to work with particulate filters, which must be added to diesel systems so they can meet tougher European Union emission laws due to take effect before the end of the decade.

Asta ce inseamna? Ca cine are acum TDI-PD nu va mai avea tech. support si piese de schimb pt. revizii sau?

Liviu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform surselor VW citate de Quattroruote, actualele TDI PD vor ramane in productie pana in 2012, si, in plus, orice producator ce se respecta, si grupul VAG nu face in nici un caz exceptie, produce / livreaza piese de schimb inca 10 ani dupa iesirea din productie a unui model.

Asa ca, Liviu (DArtagnan), sigur nu trebuie sa-ti faci probleme de acest fel decat, eventual, dupa 2022.

Dar mai intai sa traim noi sanatosi pana atunci ... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar mai intai sa traim noi sanatosi pana atunci ... :(

Doamne ajuta! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform surselor VW citate de Quattroruote, actualele TDI PD vor ramane in productie pana in 2012, si, in plus, orice producator ce se respecta, si grupul VAG nu face in nici un caz exceptie, produce / livreaza piese de schimb inca 10 ani dupa iesirea din productie a unui model.

Corect, asa e, sunt obligati prin lege parca, 10 ani de zile sa produca piese si sa ofere suport chiar daca nu se mai fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Asta ce inseamna? Ca cine are acum TDI-PD nu va mai avea tech. support si piese de schimb pt. revizii sau?

Liviu

Nici o grija, broastele au iesit din fabricatie acum ..... (cati ani?) muuult timp dar se fabrica piese pentru ele si exista suficient "support".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci mi-ar lua o zi sa citesc toti ce scrieti voi aici asa ca sa tragem linie :( , dupa voi care e mai bun ce ati prefera TDI PD sau TDI CR ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata preferam ce avem. Nu putem prefera ce nu exista inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , dar dupa ce stiti dupa voi nu puteti da o estimare ceva , pt un condus sportiv care ar fi mai bun ca totusi sunt alte marci care au CR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi a fost la Promotor un test cu Leon 1.9TDI si Citroen C4 si Peugeot 307 amandoua 1.6 HDI. Cu toate ca motorul 1.9 are cu 5 cp mai putin toti cei care au testat masinile l-au ales pe acesta pt ca e mult mai sportiv din ce ziceau ei. Au remarcat mai ales cuplul mai mare la turatii mult mai mici. Ei ziceau ca la frantuzoaice nu simti asa puternic cuplul ca la Seat. Asa ca sa nu mai zica lumea ca doar cei de pe forum nu si-ar da motoarele PD pe CR.(inca)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Citez dintr-un comunicat de presa Volkswagen din 20.04.2006:

"Volkswagen va incepe sa converteasca motoarele sale diesel la sisteme de injectie common-rail in 2007 si va echipa pana la 50% dintre motoarele diesel in patru cilindri ale Grupului cu sisteme de injectie Siemens VDO incepand din 2008."

http://www.volkswagen-media-services.com/m...ntlichkeit.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred in continuare ca presiunea financiara a R&D motiveaza trecerea la CR, nu performante/zgomot/calitate. Bine ca am mai "prins" un TDI pursange, sa ma bucur de el...:(

Modificat de mariusc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In 2005, Volkswagen a prezentat la Tokyo conceptul Eco Racer. Acest concept car, testat la sfarsitul anului trecut in Franta, este echipat cu un propulsor 1.5 TDI (1.484 cmc), compatibil cu normele euro 5, ce dezvolta 134 CP/4.000 rpm si un cuplu de 250 Nm/1.900-3.750 rpm. As spune ca prin prezentarea oficiala a acestui propulsor VW a inceput "tranzitia" catre aplicarea tehnologiei common rail la motorizarile diesel in patru cilindri (noile motorizari ce vor fi lansate in 2007). Uitandu-ma la caracteristicile sale, imi pun intrebarea daca nu cumva 1.5 TDI il va inlocui, treptat, pe mai "batranul" 1.9 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insa motoare cu clindree mai mica au si fiabilitate mai mica :D Deci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Uitandu-ma la caracteristicile sale, imi pun intrebarea daca nu cumva 1.5 TDI il va inlocui, treptat, pe mai "batranul" 1.9 TDI.

Da, asa e, exact asta aflasem si eu, dupa cum aminteam aici:

In ceea ce priveste dieselurile de viitor, se va merge pe cilindrei ceva mai mici, i.e. 1.9 va deveni 1.6, cautandu-se obtinerea de cupluri cat mai mari si mai uniforme, in dauna puterii. Vor fi motoare cu sisteme CR mai evoluate (posibil cu injectie modulara, faze de injectie suprapuse, etc.). “ … vom avea parte de versiuni turbo cu geometrie variabila atat din partea turbinei cat si din cea a compresorului, si cu perechi de turbine in doua faze.”

Fiabilitatea mai mica a motoarelor cu cilindree mica nu ar fi un motiv de ingrijorare decat atunci cand puterea este mica, pentru ca un motor mic munceste mai mult. Daca insa o cilindree mica furnizeaza o putere mare, in conditiile materialelor si tehnologiilor actuale, cred ca ca un astfel de motor, un 1.5 TDI de exemplu, va fi la fel de fiabil ca un 1.9 TDI din generatia veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

"Wolfsburg, 04 January 2007 - Volkswagen unveiled the cleanest ever TDI engine. First test drives demonstrate the high potential of Volkswagen technology, which consequently reduce nitrogen oxide. In the VW Jetta a new 2.0 litre Common Rail diesel engine with a nitrogen oxide reservoir catalytic converter was used, which complies to the Californian emission standard “Tier 2 / Bin 5”. These requirements are considered the most stringent worldwide. The first production run of the “Clean TDI” with nitrogen oxide post-treatment system will be made during 2008 in the USA".

http://www.volkswagen-media-services.com/m...ntlichkeit.html

Informatia de presa oferita de VW se refera la cel mai "curat" motor TDI realizat vreodata. Dar din informatia respectiva rezulta si faptul ca este vorba de un motor nou, common rail, cu capacitatea de 2 litri, care va intra in productia de serie in 2008.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

In septembrie anul trecut aparea pe net o stire ("POLYTEC GROUP - Nomination as series supplier for the Common Rail Generation by Volkswagen") care, desi nu facea referire directa la VW ci la unul dintre furnizorii sai (Polytec Group), ne ofera o informatie legata de viitoarele capacitati ale motoarelor diesel common rail in patru cilindri pe care VW le va introduce in productia de serie incepand cu anul viitor. E vorba de 1.6 TDI si 2.0 TDI.

"POLYTEC GROUP was awarded a development and production contract for the following:

Cylinder head cover 2.0 Common Rail - Quantity: 690,000 p. a. - SOP: August 2007

Cylinder head cover 1.6 L Common Rail - Quantity: 500,000 p. a. - SOP: August 2008"

Fan belt cover / Lower section 2.0 / 1.6 TDI Common Rail - Quantity: 1.6 mill p. a. - SOP: August 2007"

http://www.finanznachrichten.de/nachrichte...kel-7010829.asp

Ma intreb, in acest caz, ce sa va intampla cu propulsorul 1.5 TDI. Va ramane doar in stadiul de prototip?

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

si chiar era puternic acel 1.5TDI (125CP a avut in prototip parca)... Cu 1.6 TDI 4 cilindti trebuie sa ne asteptam la o baza de 90CP si cu puteri spre 130CP maxim date de VAG. Cu 2.0TDI va fi de la 150CP in sus cu bataie spre 190CP ... ce sa zic, evolution :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prototipul 1.5 TDI are 136 CP. Pacat ca va ramane, se pare, doar in acest stadiu. Probabil ca la mijloc sunt ratiuni de cost: o tehnolgie destul de scumpa pentru realizarea unui motor de serie de capacitate mica, cu consum redus, putin poluant si capabil de performante deosebite.

Din info mentionata in postul meu anterior rezulta ca acele componente destinate noului motor common rail 2.0 TDI vor intra in productia de serie in august 2007 (banuiesc ca SOP vine de la Start Of Production). Asta inseamna ca este destul de probabil ca Tiguan, a carui comercializare va incepe la sfarsitul acestui an, sa fie echipat cu acest propulsor (pentru inceput, cu o putere de 140 sau 150 CP). Se stie deja ca Jetta va fi si ea echipata, incepand cu 2008, cu acest motor de generatie noua (ce va dezvolta 140 CP).

Urmand acelasi rationament, componentele pentru 1.6 TDI vor intra in productie in august 2008. Deci motorul respectiv va fi disponibil catre sfarsitul anului 2008. Ramane de vazut ce modele va echipa. Potrivit zvonurilor (Auto Bild), un motor 1.6 TDI de 90 CP ar urma sa echipeze viitorul VW Golf (Mk6 sau facelift), preconizat tot pentru anul 2008. Si eu cred insa ca vor exista si versiuni care vor merge pana la 130 CP. Asa cum s-a mai discutat in acest topic, se pare ca propulsorul common rail 1.6 TDI il va inlocui treptat pe 1.9 TDI.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea ca 1.6TDI CR trebuie sa fie un motor extrem de bun, pt ca 1.6HDI e un motor extraordinar.

2L TDI CR nu vad ce concurenta are acum.. 1.9dCi de la renault poate.. desi ala mie ala nu imi place deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Renault are totusi 2.0 DCI...cu toate ca nu se importa din cate stiu la noi. Toyota are la fel 2.2 D4-D. Deci stai linistit...ca are concurenta din plin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0dCi se importa in versiunea de 150cp pe Laguna Initiale si Lux (a inlocuit vechiul 2.2 care era doar euro3).

Tendinta era evidenta de ceva vreme... de cand motorul 2.0 diesel de la BMW a devenit benchmark-ul motoarelor diesel medii detronandu-l pe 1.9 de la VAG.

1. Un diesel mic in cilindreea 1.4- 1.6 cu puteri de pana la 120-130cp. Aici cel mai bine sta PSA-Ford-Volvo cu 1.6 HDI si cel mai rau in viitor Toyota cu 1.4. Un motoras de 1.4 o sa fie tot timpul comparat cu cele mai mari si tot timpul o sa aiba de pierdut. VAG renunta din fericire la incercarea de 1.4.

2. Un 2 litri de la 140-150cp pana pe la 200cp. Cel mai puternic pana acuma este cel de la Renault de 173(?5) cp. dar in curand si restul o sa se alinieze in jurul acestei puteri. Cei care o sa aiba de pierdut o sa fie cei cu cilindree intermediara (2.2, 2.4) care o sa fie penalizati de consum, greutate si taxe. Toyota este iarasi prinsa pe picior gresit. Interesant de urmarit si FIAT cu 1.9 si 2.4 cum o sa se orienteze.

3. Un 3 litri de la 200cp in sus. Aici VAG sta f. bine cu CR-ul de 3.0. BMW are si el o piesa tare. Renault are un motor vechi de laIsuzu peticit, deci o sa trebuiasca sa dezvolte un altul impreuna cu Nissan in special pentru off-road. PSA au un 2.7, iarasi o sa aiba de suferit in comparatiile cu cele de 3.0. Ceilalti.. nu stiu

4 > 3litri ... depinde de firma si de cerere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!