Jump to content

Etrieri spate


littlebaby
 Share

Postare recomandată

Salut, problema cu etrierul stanga spate - nu franeaza indeajuns, se vede pe dist ca nu e lucios, are urme de rugina. O fi infundat-gripat cumva etrierul? As putea sa-l repar eu? Mecanicul mi-a zis ca nu-l repara, doar sa-l inlocuiasca cu altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai usor e de inlocuit decat de reparat. de obicei se gripeaza si ramane blocat pistonasul. Uite aici un DIY cu toate operatiunile de la etrier. 

http://vwforum.ro/topic/120618-diy-reconditionare-sistem-franare-etrier-fata-etrier-spate-si-pompa-de-frana/

Pe mine ma ajutat foarte mult. Second Hand am gasit la 100 de lei etrierul. Setul de reparatie m-a costat vreo 60 de lei (pistonas +garnituri).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut

Azi m-am apucat sa desfac si eu un etrier sh.Am desfacut pistonasul ,piesele din el,l-am curatat,toate bune si frumoase pana cand am vrut sa desfac si siguranta din etrier pentru a scoate mecanismul de la frana de mana.Am tras mai tare cu o surubelnita si s-a rupt putin din acea siguranta.

IntreIntrebarea e daca sa o las asa sau sa insist sa o scot?Ea sta fixa in locasul ei dar nu se vede acea bucatica rupta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Costel Marius

Salut, 

Pistonul se roteste in sens orar? Nu reusesc deloc fara presa...

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Se roteste in sensul acelor de ceasornic daca vrei sa il "inchizi"...si invers daca vrei sa il "deschizi"

In functie de cat de gripat este se invarte mai greu...si recomand tuturor o revizie mai serioasa gen schimbarea tuturor garniturilor...culiselor si gresarea corespunzatoare daca nu s-a facut niciodata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costel Marius

Am improvizat o presa + o cheie de flex si a mers usor. Trebuie apasat destul de tare si rotit in acelasi timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai totul curatat si uns cu putin lichid de frana, pistonul intra la loc  fara mult efort, daca te-ai chinuit sa il bagi la loc inseamna ca ai depuneri pe pereti sau pe piston si o sa se gripeze iar, ceea ce duce la franare inegala, uzura neuniforma pe placute/discuri si distrugerea discurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salu! Am nevoie de ajutorul vostru. La Octavia 2 mi se incing rotile pe spate. Am verificat cablul de la frana de mana si e ok. Am dat jos placutele si am curatat etrierul si placutele. Problema este ca etrierul nu revine dupa ce este actionata frana de mana sau de picior. Cand am impins melcul de la etrier cu a mers foarte greu atat pe stanga cat si pe dreapta.Placutele raman pe disc si rotile se invart greu. Credeti ca trebuie schimbati etrierii? Nu am scule si nici nu ma pricem reconditionat. Ce marca recomandati? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

comanzi kit de reparatie piston +garnituri la 35 ron si iei pt ambele parti. Gasesti un mecanic caruia nu ii este frica sa se murdareasca pe maini si care stie ce are de facut. Se dau etrierii jos, se spala/curata/spala/sufla/sterg pana nu mai au nici o depunere pe interiorul peretilorsau pe canalul unde vin puse garniturile, apoi se ung cu lichid de frana si se monteaza noile garnituri +pistonase la loc. Dupa montaj se face o aerisire ca la carte incepand cu roata cea mai indepartata de vasul de lichid de frana, cu trageri repetate de frana de mana ca sa faci cursa cat mai completa celor 2 etrieri spate.

 

Eu am facut de curand operatia asta la un service de cartier, mi-au luat foarte putini bani in comparatie cu cat plateam pe un etrier nou. Etrier sh nici sa nu te gandesti, ii poti cumpara gata gripati si sa stii ca firmele de dezmembrari nu prea au voie sa vanda piese dn sistemul de franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am fost cu masina la un service sa mi schimb repar etrierii si mi-au spus ca franele sunt ok(ertierii merg bine, frana de mana merge bn) si ca scimb degeaba cilindrii sau culisele sau etrierii. Cand verific cu mana discurile pe spate sunt putin mai incinse decat cele de pe fata cu 15 20%. Daca ridic masina pe cric si invart se pare ca merge mai greu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu procentajul de franare pe puntea spate este mai mic in comparatie cu fata... este si normal daca le tragi dupa tine sa , se incalzeasca...frana de mana este reglata corect sau macar te ai uitat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pe spate discurile frana sunt DOAR putin mai incinse decat cele de pe fata, nu trebuie sa te sperii.

discurile pe fata sunt ventilate pe cand cele pe spate nu.

din aceasta cauza, cele de pe fata se racesc mai repede decat cele de pe spate.

trebuie sa reglezi perceptia de roata invartita mai greu. nu e loc de " se pare ca ... "

este, ori nu este infranata ?

posibil sa iti para ca merge mai greu si din cauza ca e ceva mai incins decat cel de pe fata .... adica poti sa fii subiectiv in aceasta privinta .... tu stii mai bine ce si cum simti.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e destul de simplu de vazut daca functioneaza corect sau nu.

 

Ridici masina pe cric sau pe elevator, tragi frana de mana, invarti de roata spate, daca e blocata e bine. Lasi frana de mana jos, daca nu poti sa invarti de roata cu usurinta dintr-un impuls sa se invarta de cateva ori atunci ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos cablu de la frana de mana si la fel se invart rotile. Deci nu e de la frana de mana. Daca invart mai tare de roata se invarte de 2 ori, daca dau mai incet o tura doar. Nu ma incadrez in 2MB ca sa pun video. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai merge asa ca uzezi rulmentii spate si nu-s tocmai cele mai ieftine piese.. 200-250 ron bucata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 19.08.2016 at 10:37 PM, flovld said:

Am scos cablu de la frana de mana si la fel se invart rotile. Deci nu e de la frana de mana. Daca invart mai tare de roata se invarte de 2 ori, daca dau mai incet o tura doar. Nu ma incadrez in 2MB ca sa pun video. 

poti fi sigur de un singur lucru:

Noi, aici, avem cele mai bune intentii dar, nu putem sa rezolvam din fata calculatorului/telefonului o problema de natura mecanica.

daca un mecanic ti-a spus ca nu exista o problema la sistemul de franare ( sau nu exista cand au verificat ei ) iar tie ti se pare ca ar fi totusi o problema,

recomandarea mea pentru tine este, sa mergi la un alt atelier service pentru o noua verificare a sistemului de franare.

daca si acolo iti vor spune ca nu exista probleme, atunci este foarte posibil sa nu ai vre o problema.

asta cu ... de cate ori trebuie sa se invarta roata atunci cand o invarti tu cu mana ... este foartee relativa si necloncudenta uneori.

si la mine pe spate, la masina din semnatura, cand invart de roata cu mana,nu se misca tocmai usor ba, mai aud si frecaturi/scartaieli si 

cu toate astea, masina nu are absolut nimic.

 

ce mai poti face ? asta ...

cauta pe cineva cu o interfata VCDS ( sau daca detii una, cu atat mai bine ), ridica rotile pe cric, demonteazale, actioneaza din VCDS functia Deschidere Etrieri.

dupa activarea acesteia, etrierul trebuie sa se deschica ptr a facilita teoretic  si practic schimbul de placute de frana.

deci, dupa ce ai deschis etrierii, fara sa demntezi nimic, introduci o surubelnita dreapta prin etrier pana dupa placuta si tragi usor spre tine fara prea mult efort.

etrierul trebuie sa se mai deschida putin destul de usor.,

daca nu iti permite asta, este posibil ca etrirul intr-adevar sa aiba o problema pe final de cursa.

daca iti permite, inseamna ca etrierul lucreaza in parametrii si nu trebuie sa iti faci probleme..

dupa aceasta verificare, tot cu ajutorul VCDS inchizi etrierii si ii faci un test.

procedura de inchidere/deschidere etrieri o gasesti pe aici pe forum la activare proceduri VAGCOM/VCDS.

sper sa iti fie de ajutor aceast post.

sporrrr....  

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu faci nici 1 -2 ture cu roata suspendata,,, ce vrei mai mult sa intelegi ca e roata infranta?

 

Pe rotile fata e normal sa nu ai cum sa le invarti asa usor, dar alea spate se invart in gol 4-6 ture la un impuls mediu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Eu va inteleg ca aveti intentii bune...dar...despre ce masina vorbim?

Daca ati observat sunteti in aria Golf4 & Bora si nu de alta dar se duce un posesor de astfel de masina si cu VCDS-ul are pretentia sa deschida etrierii...ca asa a vazut pe VwForum...dupa care vine si semnaleaza tot aici ca la el nu merge...

Am rugamintea sa aveti grija ce si unde postati...

Structurarea forumului pe arii in functie de modele nu este facuta degeaba...

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc si eu ptr.  atentionare.

 promit sa fiu mai atent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dat fiind faptul ca nu am observat ca topicul este postat in aria tehnic golf4 & bora fac precizarea; 

recomnadarea mea din postul anterior se poate aplica doar masinilor cu frana de mana electronica.

asadar, recomandarea mea nu ii poate fi de ajutor initiatorului topicului.

imi cer scuze pentru potentiala inducere in eroare si ii multumesc inca odata colegului moderator ptr. atentionare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 16.08.2016 at 15:38, Costel Marius a scris:

Am improvizat o presa + o cheie de flex si a mers usor. Trebuie apasat destul de tare si rotit in acelasi timp.

pentru cei care nu folosesc presa,asa ca mine de altfel,la schimbul placutelor pe spate cand trebuie sa infiletati pistonul interior puteti slabi putin surubul de la conducta ,este o metoda numai daca nu exista presa si facila ,pt ca in 1 minut cu ajutorul unui cleste cioc de papagal infiletati maxim,se pierde putin lichid ,dar ati rezolvat ultra rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau  de ce nu aerisitorul?

In felul acesta nu se pierde nimic si nici nu se face prea multa mizerie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate cu aerisitorul. Eu am încercat și pe acolo dar nu puteam împinge deloc pistonul, din cate am văzut pe urma când am aerisit cred ca am ceva pe la el ca abia curgea, poate îl voi schimba când am timp. 

Oricum curge f puțin lichid care apoi îl ștergi. 

Modificat de darin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara,azi când veneam dinnoras la un moment dat pedala de frână s-a întărit si frânare era f mica.am verificat lichidul,era la nivel.Oare ce o fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta nu tine de etrierii spate (tema topicului) si nici de lichidul de frana...

Verifica foarte bine sistemul de vacuum impreuna cu tulumba servo...ele sunt responsabile cu intarirea pedalei de frana...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!