Jump to content

Un Passat 1.9 TDI AHU reconstruit


wolksmanT4

Postare recomandată

Buna seara!Sunt nou in aceasta arie, dar nu si pe vwforum!O sa incep a va spune povestea mea.Ieri am cumparat un passat din anul 1998 motor AHU, 1.9 TDI constient de problemele pe care acesta le are.Masina am luat-o pe un pret ridicol de mic, asa ca sunt dispus sa investesc o anumita suma de bani pentru a o pune pe roti.

Astazi si-a dat cu parerea un mecanic si mi-a spus ca are un piston,chiulasa si un injector facute praf.Nu se stie cum s-au stricat pentru ca, cureaua de distributie este intacta, probabil o fi sarit de la punct.In afara de aceasta defectiune mai are cateva legate de partea estetica, si anume stopul dreapta spart,fusta de la spoiler lipsasi bara din spate zgariata in cateva locuri si servodirectia care nu merge(nu am idee de ce, poate pompa de servo).

Legat de interior am demontat tot ce inseamna tapiterie, plastic, scaune, console, pana la moccheta.Urmeaza o spalare sanatoasa.

Acum va cer ajutorul, si anume un pret estimativ pentru repararea motorului, si cumpararea plasticelor.O sa pun cateva poze, facute astazi.O sa revin cu informatii pe masura ce avansez cu lucrarile.Multumesc!

Evenual daca sunt membrii care au piese de vanzare sa ma contacteze pe PM!

Inca o intrebare:am gasit chiulasa cu tot ce este in ea de golf 4 motor tip ALH.Se potriveste pe blocul motor de AHU cum am eu?

post-28703-0-95370100-1305226246_thumb.j

post-28703-0-54135100-1305226251_thumb.j

post-28703-0-15982600-1305226256_thumb.j

post-28703-0-87938000-1305226260_thumb.j

post-28703-0-87279200-1305226265_thumb.j

post-28703-0-08462800-1305226272_thumb.j

post-28703-0-42167000-1305226277_thumb.j

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu

Daca e tot de pe 1.9, da se potriveste chiulasa, insa va trebui si injectoarele. odata schimbate injectoarele e bine sa schimbi si calculatorul, apoi de acolo ai probleme cu immo, si tot asa :) Succes, Vad ca ai de lucru, nu gluma..

Link către comentariu

Salut,

vad ca masina nu e inmatriculata in RO.

Esti sigur ca merita investitia?

Cred ca afacerea ar consta in dezmembrarea si valorificarea pe bucati. Sunt convins ca o sa iei mai mult decat ai dat pe ea.

La cum arata masina, te inhami la o cheltuiala destul de mare numai pentru a o readuce la viata. Gandeste-te cum o sa circuli cu ea daca nu e inmatriculata.

Spor si s-auzim de bine!

Link către comentariu

Salut!Masina am luat-o undeva la 400 de eur!Mai are inspectia 1 an si asigurarea se poate face!Masina a circulat pana acum cateva saptamani,dar din cauza costurilor ridicate de reparare proprietarul a vandut-o.Eu mai am un T4 cu care circul momentan,dar ma gandesc la un consum mic cum are passat-ul acesta.Sunt dispus sa investesc pana in 1000 de eur in ea.deja am gasit chiulasa de g4 Tip ALH cu tot cu pistoane,injectoare samd doar ca nu am gasit nicaieri o inf daca se poate face transplantul sau daca l-a facut cineva!

Link către comentariu

Eu as face altceva: passat-ul l-as da mai departe , pe piese, dezmembrat si scoti mai mult din el. Apoi motorul odata facut functional, il pui pe T4 si scapi de amaratul ala de 1.9TD de 68 cp, si treci la cei 90 sau 110 cati va avea passatul. dupa ce dai si restul de piese de pe passat, schimbi cutia la T4 si ti-ai facut avion :) Unul care merge tare si consuma mult mai putin.

Link către comentariu
C o s m i n

Foarte corect!

Sincer, ca posesor de B5 iti spun ca Passatul ala e o epava.

Depinde de pretentiile tale, dar ca sa scoti o masina cat de cat buna, o sa bagi multe mii de euro in ea.

Link către comentariu

In principiu chiulasa de ALH este la fel cu cea de pe AHU daca ai pr number-ul T0E.Vezi ca exista trei tipuri de pistoane (dimensiuni 79,44; 79,46; 79,48)Spor la reconditionat.

Link către comentariu

Foarte corect!

Sincer, ca posesor de B5 iti spun ca Passatul ala e o epava.

Depinde de pretentiile tale, dar ca sa scoti o masina cat de cat buna, o sa bagi multe mii de euro in ea.

Am nevoie de o masina cu care sa merg pana la serviciu si inapoi,o masina care sa aibe un consum decent.Am gasit chiulasa completa cu tot ce trebuie de pe un g4 la 1000 ron.As lua-o daca as sti ca se potriveste pe blocul de AHU

In principiu chiulasa de ALH este la fel cu cea de pe AHU daca ai pr number-ul T0E.Vezi ca exista trei tipuri de pistoane (dimensiuni 79,44; 79,46; 79,48)Spor la reconditionat.

poti sa ma ajuti cu mai multe date vizavi de motoarele ALH/AHU dpdv al compatibilitatii, si ce operatiuni implica transplantul?

Link către comentariu

Pai, blocurile motor de 1.9 sunt identice. Cel de pe pasat e la fel cu 1.9 de pe Golf 3, e la fel cu 1.9 de pe T4, cu 1.9 de pe sharan..etc :)

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Ieri am facut pasul cel mare,si anume am cumparat motorul!A fost instalat pe un Audi A4 din 99!Motorul nu are alternator si turbina in rest are tot ce ii trebuie(furtune,pompa servo..samd!Pe langa partea mecanica am cumparat cateva chestii pentru interior&exterior.Aici as avea nevoie de ajutor!

1.Frana de mana imbracata in piele

2.Brate semnalizare si stergatoare cu functii MFA(passatul meu nu are aceste functii credeti ca le pot activa din ECU sau mai trebuie si anumite parti mecanice? daca nu merg mai departe la vanzare)

3.consola centrala cu butoane

4.fusta spoiler + grilele de aerisire

5.stop dreapta spate

6.plasticele acelea ce imbraca stalpii laterali

7.butuc inchidere usa- aaici iar am o nelamurire, pot schimba partea mecanica din el sa folosesc cheia mea la inchidere/deschidere fara sa fac alta cheie?

Modificat de wolksmanT4
Link către comentariu

2. Da.

3. Care consola? Cea care tine panoul de clima?

..

7. Personal n-am studiat problema asta. Poti scoate cumva butucul sa pui niste poze din lateral si spate, poate se vede ceva.

Ce cod de motor ai luat?

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu

Maneta aia de tempomat degeaba ai luato fara cablu :)

Link către comentariu

Pot sa iti raspund la punctul 7.

Acum 2 saptamani am schimbat si eu clantele din exterior de pe partea dreapta si a trebuit sa scot butucul.

Trebuie doar sa indepartezi o clema, un arc, si inca cateva piese mici din spatele butucului. O sa iti dai seama imediat, e floare la ureche. Iar apoi bagi cheia in butuc, rasucesti, si tragi afara.

Spor! :icon_thumright:

Link către comentariu

C o s m i n, AHU-asa este si cel stricat

Konfabulator, multumesc!o sa incerc azi

Eto, imitrebuiesc mufele sau cabnlurile+altceva??/

Modificat de C o s m i n
quote inutil
Link către comentariu

un raspuns ptr colegii care stiu ca merge chiulasa de g4 numai dati informatii gresite daca habar nu aveti mai studiati

Link către comentariu

Si care ar fi diferentele?

Poate la nonPD. Pentru ca la PD chiar nu e nici o diferenta. ;)

Link către comentariu

Eto, imitrebuiesc mufele sau cabnlurile+altceva??/

Cablu se gaseste pe la 50 ron pe forum mufat si tot ce trebuie.

Modificat de Eto
Link către comentariu

Am cumparat un butuc pentru usa stanga a masinii dar fara cheie!Am demontat butucul am scos siguranta aceea, am dat jos un arc si o chestie metalica, dar restul nu mai iese!Am bagat cheia mea in el invarte putin dar tot nu vrea!Aveti idee daca il pot scoate cumva de acolo fara cheia lui?

Modificat de wolksmanT4
Link către comentariu

Poate sa ma ajute si pe mine cu un DIY legat de scoaterea grilelor de aerisire din bord?Vreau sa le schimb si nu reusesc sa le scot....

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Revin cu vesti noi..

Masina este refacuta in proportie de 90%!Ca si piese ce am schimbat la ea au fost:

1.motor complet(fara alternator si turbina) cu 83000 mile de pe un audia a4 adus din anglia.

2.Consola franei de mana

3.plasticele din jurul butoanelor(grila aceea)carbon look

4.scrumiera(carbon)

5.cheder usa dreapta

6.stop dreapta

7.frana de mana imbracata in piele

8.schimbator imbracat in piele

9.2 faruri foarte bune-de la celelalte am motorasele pentru cine este interesat

10.casetofon original

11.jante de aluminu wellington

12.fante de aerisire functionale!

13.discuri de frana pe fata

14.amortizoare fata

15.tampon motor dreapta fata

Urmeaza folie pe geamurile din spate si luneta, vopsit rear and front bumper in culoarea caroseriei, si un POLISH!

Sunt in cautare de volan fara airbag in 4 spite..daca are cineva astept oferta, si mocheta din portbagaj!

Inmatricularea se va face pe BG!

STIU CA ESTE O INTREBARE NEFIREASCA DAR..VREAU SA DAU KILOMETRAJUL INAPOI LA 0 SI NU STIU CUM.ARE VREO 300000 MOMENTAN SI IMI ZGARAIE RETINA CIFRELE ALEA.MASINA O SA RAMANA LA MINE PANA LA CAPAT DE LINIE.

Pe langa acestea mi-au mai ramas multe piese din vechiul motor(pompa injectie, baie de ulei,bloc motor, 3 injectoare, samd) si manetele de semnalizare si stergere parbriz care doresc sa le instrainez.

Multumesc pentru rabdare si astept sfaturi pro sau contra ;)

Modificat de wolksmanT4
Link către comentariu
  • 3 months later...

Nu am mai scris de ceva timp in acest topic..aproape ca s-a prafuit!:)) Passatul a ajuns pe strada, deja este la al doilea rand de numere rosii!O sa pun cateva poze acum , iar alte detalii o sa le povestesc maine din lipsa de timp!

post-28703-0-10821300-1318180088_thumb.j

post-28703-0-97535400-1318180196_thumb.j

post-28703-0-78355300-1318180305_thumb.j

post-28703-0-73730700-1318180310_thumb.j

post-28703-0-20964000-1318180316_thumb.j

post-28703-0-89858400-1318180472_thumb.j

Link către comentariu

Felicitari !

Buna ideea cu colantatul. In felul asta ai scapat de vopsit (care oricum trebuia facut). :lol:

Iti mut topicul in aria "masina mea".

Link către comentariu

Bravo! Am urmarit cu interes ce ai facut la masina, in primul rand este de admirat curajul de a te apuca de o "epava", si de a scoate la lumina un passat frumos. Ma uit la primele poze si la ultimele si imi dau seama ca ai pus mult suflet si pasiune in masina asta.Arata a masina teapana si solida fata de primele pozele unde parea ca se dezmembreaza. Sa o stapanesti sanatos si multi km.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!