Jump to content

Care este motorizarea cea mai buna ptr Fabia 1 pe benzina ? dar pe motorina ?


Doghy27
 Share

Postare recomandată

Salut baieti , ma intereseaza sa achizitionez o Skoda Fabia 1 si doresc sa stiu care este motorizarea cea mai buna in primul rand ca si consum dar si ca fiabilitate .

MS .. astept raspunsurile voastre .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MarlboroMan

Asta-i o discutie fara sfarsit, ca trebuie tinut cont de buget, numar de km parcursi anual, preferinte, s.a.m.d., chestii pe care tu le stii mai bine.

Probabil cea mai buna varianta conform celor doua criterii enumerate este 1,9 SDI.

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As merge si eu pe 1.9 SDI, acesta fiind recunoscut pentru consumul mic si fiabilitatea sa. Insa are de pierdut la capitolul impozit, asigurare fata de unul pe benzina de o cilindree mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as alege 1.4 tdi, nu are probleme cu cutia de viteze precum SDI-ul si taxele sunt mai mici pt cel de 1.4 iar ca fiabilitate din cate stiu nu ai ce-i reprosa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc baieti de raspunsuri , dar la motoarele pe benzina care ar fi mai buna ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai mentionat ,,consum'' asa ca uita de benzinare......pe ,,fiabilitate'' alege: 620.000 km., de noua in regim taxi (sdi) si inca zburda, e drept ca i-au mai murit ceva armasari, sau 417.000 km benzina....si probabil ca se mai taraste vreo 50.000 dar cu ajutorul insulinei... :lol: la intrebarea 3, orice se termina in 12v, sau 16v.....sau varianta ,,cal modificat genetic" AUB-ul.....numai ca asta mananca cam 2 cosarci de fan....plus ca bea si apa bine...si n-as vrea sa te vad si pe tine la emisiunea aia....si romanii au talent... :blah: vad ca in semnatura ai ww, iti recomand lupo 1.2 tdi si le ai pe amandoua e drept......fara 2 porti.... :lol:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...imi place chestia cu kilometrii...buna. Acum nu ca am avut eu sau altii mai multe fabii dar nimik nu se compara cu ceva caluti cand esti la drum...nu? Adica daca alegi un motor de 1,4 diesel alege cel cu cai mai multi, iar daca e alegerea la 1,9 diesel alege cel putin 101 caluti...vei simti diferenta.. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are probleme cu cutia de viteze precum SDI-ul

Ce probleme? La care cutii mai exact? Masinile produse intre 2003-2007 (parca ultimul an de producere si comercializare a SDI-ului aici in RO) nu am auzit de nicio problema la cutiile 02T.

Mda, revenind, este o intrebare pe care mi-o pun eu cam de 2-3 ori pe saptamana. Daca merita sau NU sa imi schimb masina. E cam acelasi lucru cu versusul de aici, cu pro/contra renuntarii la SDI.

Contra ar fi impozitul maricel care nu tine cont de puterea motorului ci doar de cilindree. Lafel de contra este si valoarea RCA-ului care iarasi ia in considerare cilindreea dar ia mai putin sau deloc in considerare istoricul de evenimente al unui sofer de exemplu. Ce cheltuieli mari ar mai fi: hai sa zicem distributia (la 120k sau 150k), depinde in ce an a fost produsa; deci o cheltuiala de maxim 1500-1600RON pret de reprezentanta; cu piese neoriginale recomand micsorarea intervalului la maxim 90k.

In rest ar fi consumabilele care sunt lafel pe la toate modelele similare.

De asemenea vinieta, parca anul trecut a fost 110RON dar valoarea ei nu cred ca

Consumuri:

4-4.2 extraurban la viteze maxime permise de lege

5 mixt

5.5-6 in oras, dar depinde de cat de greu e traficul, de temperaturile de afara, etc (eu in Brasov iarna am cam un 5.5-5.8 si vara cam un 5.2 dar traficul este relativ lejer).

Sigur, este interesanta d.p.d.v. cheltuieli si vaianta 1.4 TDI. Chiar este mai economica din toate punctele de vedere, inclusiv costul distributiei la pret de reprezentanta.

Benzinarele nu sunt atat economice la consumuri insa nu sunt ceva de speriat. Insa sunt ceva mai pretentioase la stilul de condus, la calitate carburant. Un 1.2 HTP de 64CP, adica cel cu 4 valve pe cilindru, este si el interesant. Daca se cunoaste bine functionarea si exploatarea zic eu ca la consumuri se poate adauga doar un 1 (hai un 1.3) la cele date de mine pentru dieselul meu.

1.4 16V mi se par ....vechi, gurmande si la care pot aparea probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-ar placea sa am sub capota motorul de 1.6tdi, de pe fabia 2.....dar astept deocamdata sa le mai izbeasca nemtii de zidurile Berlinului, sa pot s-o iau si eu pe la vreo 3000 de euroi....are un consum nesimtit de mic, caluti destui.... iar la capitolul ,,taxe si biruri'' e destul de acceptabil...sa-i vedem fiabilitatea... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu si eu pentru sdi la consum si fiabilitate. Cel putin la consum daca e sa ma iau dupa bc in momentul acesta media e undeva la 4,2 pe ultimii 1800 de km efectuati 60% extraurban. E masina ideala pentru o naveta zilnica, pentru asta o folosesc in mod preponderent si e ok.

Ca si la orice produs pe care il achizitionezi te gandesti ce faci cu el. Daca estimezi ca faci undeva peste 20 de mii de Km pe an recomand un diesel costurile consumabilelor, taxelor etc. fiind partial amortizate datorita consumului redus de combustibil si diferentei de pret infime dar existente. Daca in schimb e o masina de weekend si concedii un motor pe benzina mi se pare mult mai indicat datorita costurilor reduse de intretinere, impozite si taxe reletiv mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult baieti pentru sfaturile voastre , acum stiu sigur ca trebuie sa-mi iau o masina pe motorina .

Abia astept sa intru in clanul celor cu Fabia . Mii de multumiri :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..sa intru in clanul celor cu Fabia

Da' dar ce nu ti-am spus e ca in clanul asta este valabila omert

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omerta implică "interdicţia categorică de cooperare cu autorităţile de stat sau recurgerea la serviciile sale, chiar şi atunci c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ ca ai deja un VW...care e motivul pentru care renunti la el sa treci la Fabia ?

Ori o vrei ca a 2-a masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu renunt la Passat , mai imi cumpar o masina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer ca posesor de superb si fabia (vad ca ai un passat) motorizarea de 1,9sdi mi se pare cea mai ok pt fabia.Cea de 1,4 tdi nu mi a placut niciodata nu mi se pare ca are muschi mai mari decit SDI si pe de alta parte mi se pare un deranj total acest motor (zgomotos, enervant intr-un cuvant).Acu depinde pt ce vrei sa o iei pt ca mie personal in bucuresti mi se pare super tare dar in afara orasuli e o masina pt un om batran(defapt al batran o si foloseste).Eu personal la drum lung cu ea nu m am simtit f confortabil in ea mai ales in depasiri.Consumul intr-adevar e de om zgarcit.De benzinare nu's ce sa zic pt ca nu ma mai impresioneaza motoarele pe benzina(decat cele mari peste 3 L).Oricum eu as evita motoarele in 3 pistoane si aci nu vin cu argumene ci doar din simpla idee de a avea un astfel de motor(paraitoare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...cam suna a diesel htp-ul dar ca fiabilitate e cel mai bun din benzinarele actuale de fabie.

In plus ai avantajul taxelor mici.

Depinde ce vrea fiecare...pentru o putere mai mare iei un tdi si il duci la 130 de cai, econoomie sdi-ul, iar dintre benzinare 1,2 htp cu gpl pe el e optim ca si raport calitate/taxe/putere/economie.

L.E. La HTP nu umblii toata viata daca il intretii cum trebuie, la altele trebuie umblat pentru consumabile interne motor.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Mersi mult baieti pentru sfaturile voastre , acum stiu sigur ca trebuie sa-mi iau o masina pe motorina .

Abia astept sa intru in clanul celor cu Fabia . Mii de multumiri"

Incearca si un hdi ( ex Peugeot 207 ) si nu ai sa regreti. Plus ca poti sa alegi intre 1.4 si 1.6 :)

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca cineva cunoaste ceva despre motorul AUB ii rog sa posteze niste caracterizari pro sau contra, neajunsuri des intalnite sau lucruri in care exceleaza, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi este off-topic: La AUB se mai "deregleaza" codarea ECU benzina, ce se observa in primul rand prin faptul ca nu-ti mai merge AC. In rest nu are influenta. Daca ti se "defecteaza" AC trebuie verificata prima data codarea ECU, si recodat daca e cazul. Se foloseste VAG-COM/VCDS.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu ti-a sarit lantul de distributie, eu am doua polo 1.2 htp la lucru si la ambele a sarit lantul. (defect de proiectare la patina de la intinzator)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de chiar primele modele de HTP aparute, AZQ parca era codul. Mi se pare ca dupa primul sau al 2-lea an de productie au remediat problema cu o patina mai lunga.

AUB? mmm, consuma cam multicel, sincer.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspunsuri

in iarna pe media mare la suta era 10l/100km mers prin oras, acum sunt curios cat are sa scada odata cu venirea verii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de chiar primele modele de HTP aparute, AZQ parca era codul. Mi se pare ca dupa primul sau al 2-lea an de productie au remediat problema cu o patina mai lunga.

M-am mai "linistit" dupa ce am cetit update-ul tau...

Tocmai ii scriam lu Szabo ceva de bine pe mess...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Poate ca ar mai trebui adaugata si optiunea benzina + GPL ( nu dati cu pietre,stiu ca este topic separat) ,care in cazul meu ( bucurestean si navetist la Ploiesti ) e de luat in calcul. Strict drumul Buc-PH ar fi 2600 km lunar, cu ce mai merg in W/E ajung la 3000 km lunar. Daca sunt motorizari pe care s-a pus acest tip de instalatie , as dori un feedback.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!