Jump to content

Probleme turbina si distributie


Vizitator
 Share

Postare recomandată

Va salut,

Am o Skoda Octavia 1.9 ALH si de cca 3 luni turbina imi facea probleme(cand mergea, cand nu mergea) paca cand nu a mai mers deloc.

Am pus pe tester, etc, tot felul de ipoteze, evident turbina nu mai functiona (ziceau mecanicii)

Dupa mai multe investigatii , am descoperit capsula de la turbo ca avea membrana rupta.

Zis si facut am facut rost de o capsula, am schimbat-o, dupa pare cumnatul a plecat sa faca o tura...a mers cu ea perfect vreo 5-10 min dupa care,

s-a turat singura foarte mult si s-a oprit singura...a stat turata cam cateva secunde , dupa care s-a oprit singura.

A incercat sa porneasca dar nu a pornit.M-am dus pana la el, am dat furtunul din galeria admisie jos, era ceva ulei acolo.

Cand am dat si capacul la distributie jos am incercat sa invart motorul cu cheia de la pompa injectie si atunci a sarit un dinte.

Am reicercat sa invart, a mai sarit un dinte.

Cureaua de distributie am observat ca era larga.Cand am incercat sa invart de axul cu came, am observat ca intinzatorul se misca.

E clar ca a sarit de la punct.

E clar ca turatia a fost data de ulei.

Nu cred ca era atat de mult ulei in intercooler si sa intre in admisie incat sa intre la pistoane si sa le blocheze, ducand la asta.

Mentionez ca nu se aud batai din motor (de 2 ori am dat la cheie si atat), de nici un fel.El ar cam incerca sa porneasca dar intr-un singur piston (asta era inainte sa misc pompa-evident nu am mai incercat dupa).Acum masina este la mecanic, si vom incerca sa repunem distributia.

Cam la ce as putea sa ma astept?

Multumesc pt rabdare celor ce vor citi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare rau pt ce ai patit.este o boala specifica a turbinei la ALH-uri.din pacate la tine problema este mult mai grava, deoarece turbina a bagat ulei prin intercooler in motor si a facut autoaprindere.in momemntul in care motorul a inceput sa se tureze trebuia sa o fi bagat intr-o viteza superioara (a cincea) si lasat brusc de ambreiaj pt a il ineca.cu parere de rau iti zic ca sunt sanse de 99% sa se fi "dus" bielele ,pistoanele, injectoarele sa se fi ars+ multe altele.o minune ar fi scapat doar cu distributia(aproape imposibil).

am avut chiar o bora (ALH) cu aceeasi problema si credema cel mai ieftin posibil iesi cu un alt motor de la schrot.piesele noi te vor duce undeva pe la 2800euro,pe cand motorul complect il gasestie aprox pe la 700 - 800 euro.cu turbo te pot ajuta sa o reconditionezi in sensul ca se schimb absolut tot mai putin carcasa de evacuare si admidie (paleti,ax,bucse,capac admisie,semering,corp central,garnituri,etc)piese noi NU reconditionate.garantie un an fara limita de km.

daca ai nevoie de orice sfat sau piese ma poti contacta,in rest mult succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns.

Nu am condus eu, dar ce trebuia facut nu s-a facut, asta clar.

Ce as dori sa stiu este daca TOT ce ai enumerat tu mai jos poate sa se intample, sau doar o parte din ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Teoretic, daca inca se invartea motorul dupa ce s-a oprit singur, nu cred sa se fi spart ceva. Daca se oprea din cauza distributiei sarite, sigur nu mai reusea sa dea la automat.

In schimb... daca s-a oprit din cauza ca a tras tot uleiul din baie, e clar ca s-au cam facut praf multe prin motor.

Insa doar constatarea mecanicului ar putea sa-ti spuna exact ce s-a distrus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare tare rau dar,din pacate cam tot ce tiam enumerat este foarte posibil sa fie.

Acum doua saptamani am facut un peugeot 307 2.0hdi cu fix aceeasi problema ca si la tine:a luat-o pe ulei s-a oprit si ba sa mai porneasca.il invarteai la automat mergea si la mana dar nu pornea.am desfacut baia de ulei si surpriza bielele erau indoite in forma de S.il invartea dar nu ii mai facea compresie.am desfacut tot motorul si surprizele s-au tinut lant.3 pistoane ,3 biele ,camasi,injectoare arse,supape admisie +evacuare indoite, ca sa nu mai pun segmenti rectificari si alte chestii de genul "marunte".

I-am facut un necesar de piese noi 3800 de euro fara manopera si alte nebuneli.Deci era mult peste pretul masinii, ceea ce l-a si facut pe om sa ia alt motor de la dezmembari (1100 euro),evident acelasi cod,dupa care restul a fost plug and play.

Aaa sa nu mai pun la calcul ca din cauza la turbo i s-a dus si catalizatorul si filtru de particule (nu este cazul la tine).

Oricum in cazul in care optezi pt alt motor iti recomand sa fie acelasi cod (ALH) si sa primesti o hartie de provenienta,o dovada cum ca motorul nu este furat, cu care trebuie sa mergi la RAR.Atat nimic mai mult din punct de vedere legal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu vesti FOARTE BUNE.

Am asteptat ceva timp pt a nu ma bucura prea devreme, insa masina merge de aprox 6 zile.

Nu am fost norocosi, am fost FOARTE norocosi. Masina "a luat-o pe ulei" dar foarte putin , cat sa o tureza f mult , dar atat, nu era in sarcina.

Rezultatul?! Sarit de la punct distributia, intinzatorul rupt , pt ca de fapt asta a fost norocul ca s-a rupt , si a sarit de la punct doar de la pompa.

Am schimbat intinzatorul, pus distributia, si merge.

Un compensator sau 2 se cam aud, si ii vom schimbaa, saptamana aceasta.

Nu da fum , nu tremura, nu nimic, nu consuma mult etc.Decat un compensator ciricaie.

Am avut mare noroc ca s-a rupt intinzatorul asa si acum, pt ca el nu a fost montat corect, si se putea rupe in alte conditii care putea duce la un dezastru.

Cand spun rupt sa nu se inteleaga ca era praf, pur si simplu nu mai intindea bine. (era INA parca)

Mult succes va doresc tuturor si sa nu cumva sa aveti parte de astfel de incidente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!