Jump to content

Probleme la Sistemul de franare(Golf 2)


cozmi
 Share

Postare recomandată

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cozmi

    9

  • catalos

    6

  • alyn_xwt

    5

  • dan66

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Blocarea rotilor din fata la franare conduce la mersul inainte a masinii indiferent de pozitia volanului. Blocarea rotilor din spate la franare, conduce la mersul imprevizibil al masinii. Daca nu este repartitor pe spate (care era si la Daciile vechi din 1970), rotile franeaza prea tare mai ales ca au discuri si se pierde controlul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de 3-4 zile am si eu o manifestare mai cidata la sistemul de frinare:

cind apas pedala de frina -undeva in mijlocul cursei la pedala apare o miscare brusca ca o scapare(ca si cum pedala cade in gol) si dupa aia am aceeasi rezistenta la pedala.

masina incetineste uniform.

aceleasi simptome si daca apas pedala mai incet sau mai repede,in mers sau stind pe loc.DAR NU E LA FIECARE APASARE DE PEDALA.cam la 9 din 10 apasari

am verificat nivelul la lichidul de frina(OK),furtunele de fatza(OK).furtunele de la pompa de vacuum(OK)mai tre sa vad pe spate.

frineaza normal,nu "trage"in nici o parte.

daca are cineva vreo explicatie,sau cum pot solutiona apreciez si cea mai mica informatie :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aeriseste conductele, asta e cel mai simplu lucru de facut :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca dupa aerisire persista fenomenul, mai mult ca sigur ai probleme cu unul din pistonasele din pompa (de obicei in numar de 2). Este (poate ai auzit la mecanicii mai batrani) garnitura de la unul din pistonase care se da peste cap. Verifica urmatoarele zile daca scade nivelul lichidului din vas sau eventual detaseaza pompa de frana si "tulumba" de servofrana si vezi daca nu sunt urme de lichid de frana in spatele pompei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@catalos.

cit de periculos e sa circul asa cu masina????ma gindesc pina gasesc o solutie...

daca garnitura e de vina intrebarea mea e :sa schimba greu?e recomandabil sa schimb doar garnitura-garniturile? :blink:

sau mai bine de schimbat toata pompa centrala de frina?(poate e mai sigur sa schimb pompa.....?) :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut probleme cu pompa, dupa ce am cumparat masina. Am schimbat garniturile, am bibilit la pompa si tot nu a mers cum am vrrut. Asa ca mi-am cumparat pompa noua, am schimbat pompa si nu mai am probleme. Nu mai stiu cat am dat pe ea atunci..... dar, parca nu foarte mult (cca 200Ron - parca).

In mod normal nu ar trebui sa ramai fara frana (de tot), daca cedeaza si cealalta garnitura de la pistonas, faci cateva pedale si se opreste masina, in schimb la franare de urgenta..... nu stiu in cat timp (si metri) te poti opri.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa schimb pompa .

mersi fain de sfaturi. :icon_thumright:

Modificat de dan66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am revenit iar cu alte intrebari.

M-am apucat intr-un sfarsit de masina si pun tot sistemul de pe un Gti .

acuma nu stiu stiu exact cum vin conductele in pompa centrala...

acum montez si repartitor...tot asa se pun conductele in X ? sau vin puse altfel?

are cineva o schema sau sa-mi spuna cum se prind exact sa nu lucru de 2 ori :P

eu m-am saturat de cautat pe net scheme dar n-am gasit nimic concret.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pedala de frana foarte tare. e normala chestia? la rar a iesit la frane, cu toate ca o roata e asa la limita (stanga spate) dar nu stiu de ce ca cilindru merge ok, saboti am noi pe ambele parti. specific ca e golf mk2 1.6d. multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai schimbat ultima oara lichidul de frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dabea am luat masina:D vasu e plin. am schimbat sabotii pe spate ca erau uzati. altceva nu iam facut mie imi e frica sa nu fie defecta pompa de vacum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pedala de frana foarte tare. e normala chestia? la rar a iesit la frane, cu toate ca o roata e asa la limita (stanga spate) dar nu stiu de ce ca cilindru merge ok, saboti am noi pe ambele parti. specific ca e golf mk2 1.6d. multumesc anticipat

Sunt 3 variante:

1. nu mai functioneaza pompa de vacum..... dar asta o poti verifica prin scoaterea furtunului ce vine in servo frana. In timpul functionarii motorului ar trebui sa faca aspiratie (rolul e de a face vacuum in amplificatorul de frana, ....in limbaj popular servofrana)

2. Membrana de la servofrana rupta.... dar atunci ar trebui sa se auda un "fasait" in habitaclu, in timpul functionarii motorului,

3. Furtun fisurat intre pompa de vacuum si amplificatorul de franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bune indicatii :icon_thumright:

la fel am schimbat si eu pompa de frana + oala aia de la servofrana si am pus mai mare.

fiind acuma mai mare o sa faca mai multa presiune si pedala o sa fie mai fina,mai moale :)

si o poza cu difereta intre ele :blink:

post-27351-0-28466000-1312043480_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

oala aia mai mare de la ce masina este exact? se simte vreo diferenta dupa schimbare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oala aia mai mare provine de pe un G2 din 90' 1.8 8V. Gti.

ma ajuta putin,adica e mai fina pedala,mai moale cum s-ar zice,nu am de apasat asa tare pe frana ca sa isi faca treaba.

oricum eu am schimbat Oala ai de frana,montat repartitor spate,gresat etrierii spate+ discuri si placute noi,schimbat pe fata placute noi si discuri de 256 ventilate si perforate+etrierii aferenti .(inainte erau discuri pline pe fata),aerisite calumea,cu aparat special. Si acuma pot sa zic ca am frane chiar OK. nu mai face figuri de genu' sa fuga spatele intr-o parte sau alta(oricum mi se pare ca etrierii de pe spate sunt diferiti,poate cu urmatoarea ocazie o sa pun de G4).

post-27351-0-00811000-1314614940_thumb.j

post-27351-0-51442200-1314614964_thumb.j

post-27351-0-23653700-1314614971_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare! nu este obligatorie prezenta repartitorului pe spate!!!! diferenta o face diametrul interior al cilindrilor de franare! de aici si dezechilibre(nu vorbesc de etrieri pe spate). servo -frana , din cate cunosc eu , are rol de a usura efortul la pedala si....ATAT! in cazul in care se sparge membrana sau nu functioneaza pompa de vacum NU se ramane fara frane! creste efortul de apasare si atat(daca sunt reglate corect jocurile dintre pedala-servo-pompa)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.....de curiozitate a mea masina g2,1,6 td,80cp,cod motor sb,are pompa vacum?m-am tot uitat la ea si degeaba.nu imi dau seama unde ar putea fi!daca sunteti amabili cu un raspuns!va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pacala_pm .pompa de vacuum se afla la capatul dinspre motor al furtunului care iese din" oala "aia mare din fata soferului(in compartimentul motor)."Oala" aia care sa afla pe capatul pompei centrale de frina

ca orientare se afla putin mai sus si in dreapta(cum te uiti de la radiator spre motor) filtrului de ulei, prinsa pe blocul motor .

succes :icon_thumleft:

Modificat de dan66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Vin si eu cu o problema la care am ramas fara optiuni. Poate e cineva care sa lovit de asa ceva sau macar are o idee mai stralucita.

Problema e urmatoarea , prima pedala franeaza acceptabil , nu extraordinar dar ATAT , dupa prima apasare se intareste pedala de frana de trebui sa ma tzin de volan ca sa pot apasa destul de tare sa incetinesc masina , si asta la viteze mici.

Am schimbat pompa frana , pompa servo , etrierii fata si am aerisit si ras-aerisit toate cele patru roti si nimic diferit. Am probat tulumba si din cate imi dau eu seama functioneaza in parametrii , altceva sincer nu mai stiu ce sa fac. O idee cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singura chestie pe care nu prea o poti verifica este acumulatorul de vacuum denumita si "tulumba" de servofrana. Ca verificare rudimentara, poti incerca sa faci depresiune in ea (pe la acel racord negru) si apoi sa vezi daca tine vacumul respectiv.

Verifica daca si cealalta pompa de vacuum este buna. Scoate furtunul din ea, porneste motorul si vezi daca trage.

verifica racordul de la pompa la "tulumba" sa nu fie fisurat

verifica garnitura de la intrarea recordului de vacuum in tulumba, sa nu prinda aer

majoritatea racordurilor au o supapa unisens chiar la intrarea in servofrana

Dupa parerea mea, din ce ai relalat mai sus sunt 2 motive pentru care pedala este tare la a 2-a apasare:

1. membrana "tulumbei" scapa (crapata sau imbatranita) si atunci nu reuseste sa mai faca vacuum suficient pentru actionarea succesiva a pedalei de frana (asculta atent daca nu se aude un "fasait" in timpul functionarii motorului in zona pedalei de frana)

2. pompa de vacuum nu functioneaza sau e pe duca si nu mai reuseste sa faca depresiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci , am demontat tulumba de la frana si am constatat ca e plina cu ulei. Domnu Cornel a venit si mi'a explicat care e problema , supapa de la pompa de vacuum nu mai lucreaza si a permis uleiului sa intre in tulumba unde a stricat membrana de legatura ( ce'a mica) si sper eu ca schimband pompa de vacuum si tulumba sa scap de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Intrebare pentru care nu as mai vrea sa deschid inca un fir:

 

La mk2-urile 16v cu frane pe 256mm din fabrica, portetrierii se prind direct de portfuzeta sau au un adaptor/distantier intre portfuzeta si portetrieri? Depinde de sistemul de franare - Girling / Lucas ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se prind direct, nu exista nici un adaptor. asa e si la 280mm. intre cele 2 difera portetrierii (mai lungi la 280) si etrierii (cu 2 m mai largi cei de 280 mm). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!