Jump to content

Probleme la Sistemul de franare(Golf 2)


cozmi
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor.

Am si eu o problema cu golfuletul,si tot am incercat sa o evit pana acuma,dar m-am gandit sa o aprofundez si sa vad care e treaba.Deci pe masina am asa Pe fata discuri pline(discuri in stare buna,placute aproape noi),iar pe spate punte cu discuri(discuri ok,placute aproape gata). Problema e ca atunci cand franez spatele are tendinta sa ma 'fure' de fund,o ia spre stanga, am inteles de la fostul proprietar ca trebuie shimbate conductele in pompa(in cilindru acolo unde e si bidonasul de lichid). Zilele astea am gasit intr-un manual de reparatii o schema,despre cum s-ar pune normal,si asa le-am pus azi,(erau puse altfel inainte), si am iesit in probe,dar e cam la fel,am mers la un prieten la ITP sa vad cum e coeficientul de franare,si totul e in regula,prind bine zice el. Dar roata dreapta fata si aia stanga spate au valori mai ridicate(prind mai bine),iar roata stanga fata si dreapta spate sunt putin mai mici fata de celalalte(nu e ff mare diferenta) dar cand franez brusc imi fuge spatele si nu e placut de loc,mai ales la viteza mare in vreo situatie 'urgenta'.

mentionez ca nu am repartitor pe spate(cum au unele)

am sa atasez aici schema dupa care am pus acuma franele.

daca ma puteit ajuta cu vre-un sfat despre ce sa fac,ce sa schimb,sau daca trebuie puse altfel conductele acolo,mi-ar fi de mare ajutor:)

Multumesc.

post-27351-0-28340100-1303998293_thumb.g

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cozmi

    9

  • catalos

    6

  • alyn_xwt

    5

  • dan66

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai fa-le o aerisire ca lumea. Dar de unde are MkII frane pe disc pe spate?

LE: Acum m-am uitat pe schema. Doar aeriseste-le si ar trebui sa se rezolve.

Modificat de Dj SoSo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le-am aerisit de le-a luat naiba..am inceput cu roata dreapta spate->stanga spate apoi dreapta fata->stanga fata. (asa mi-a zis cineva si asa am facut,chiar de 2 ori).

am pedala,tine,dar nu prinde cum trebuie si imi fura spatele.

L.E - Sa pus din fabrica pe Mk II punte cu discuri spate,dar numai pe GTI(din cate stiu eu).

Modificat de cozmi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi cauciucurile si apoi mai verifica sa nu fie puntea spate de vina , stramba , deplasata.. Eu am patit asa dar o aveam stramba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ai doua circuite separate in pompa - unul pt stanga fatza si dreapta spate si unul pt dreapta fatza si stanga spate; dupa cum ai vazut si pe stand ai valori diferite ale fortei de franare pe circuitele astea doua deci s-ar putea sa fie in pompa problema; ca sa nu schimbi pompa potzi pune pe circuitul care tine mai bine tevile ce deservesc fatza si pe celalalt spatele, mai ales daca nu ai pe spate regulatorul de presiune si vezi daca mashina mai trage sau nu la franare; daca e sa schimbi pompa te costa cam 100 de lei ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fac pe expertu-l,dar daca ai suspensie sport pe masina si este lasata ar putea fi repartitoru.Care crede-ma sincer ca nu a mai fost schimbat si curatat de cand a fost fabricata masina.Este posibil ca repartitoru-l sa nu mai lucreze de la inclinatia pe care o are puntea.Si varianta fara suspensie sport ramane aceasi ,,duda'' repartitoru-l. Parea mea !Bafta la reparatie ! A si mai este o chestie pe care am intalnit-o eu de curand verifica bucsele culisante de la etrieri daca intardevar culiseaza sa nu cumva sa ramana prea aproape de disc si sa preia presiunea de la lichidu-l de frana mai repede decat ar trebui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@WRC- nu am repartitor la puntea spate acolo. deci iese din calcul toata treaba. Mai trebuie sa verific bucsele alea culisante,poate e si din aia,mi se pare totusi ca atunci cand invart de roata aia,ating placutele pe disc,dar fff putin.

@miki- o sa incerc sa vad cum e si asa, sa vad daca mai pleaca fundu'. sper sa nu mai rup vreo conducta :D

@sickboy- sper sa nu am probleme asa mari,ca astea imi mi-ar mai lipsi acuma :(

multumesc tuturor pt sfaturi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undertacher2001

Da am inteles ca nu ai repartitor ceea ce eu cred ca este o problema .Daca suntem atenti numai la denumirea acestuia cred ca am gasit problema.Insa,eu personal am constata ceva la franele spate:intrebarea mea -ai schimbat ferodourile spate?Din cate citesc zici ca sunt aproape de schimb(duse).Eu am observat ca atunci cand sunt aproape duse eficienta de franare pe spate este mult scazuta mie din cauza ca erau aproape duse la o frana serioasa chiar miau iesit capetele din pistonase si am ramas fara frane.Atentie mare ,schimba ferodourile si eventual verifica uzura tamburilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am inteles ca nu ai repartitor ceea ce eu cred ca este o problema .Daca suntem atenti numai la denumirea acestuia cred ca am gasit problema.Insa,eu personal am constata ceva la franele spate:intrebarea mea -ai schimbat ferodourile spate?Din cate citesc zici ca sunt aproape de schimb(duse).Eu am observat ca atunci cand sunt aproape duse eficienta de franare pe spate este mult scazuta mie din cauza ca erau aproape duse la o frana serioasa chiar miau iesit capetele din pistonase si am ramas fara frane.Atentie mare ,schimba ferodourile si eventual verifica uzura tamburilor.

daca era cu tambur pe spate se puteau regla( asa am inteles de la ceva mecanici)nu stiu exact cum se regleaza ,dar se poate,atunci faceam cumva cu frana aia(stanga spate care franeaza mai tare si imi fuge spatele). Dar eu am DISCURI pe spate.

as putea sa pun repartitor??e necesar,sau face ceva in + ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul de franare este in "X", tocmai din considerente de siguranta la franare. I-a sa-ti inchipui ce s-ar intampla sa se rupa vreo conducta pe fata, iar circuitul de franare pe fata sa fie inseriat..... ar mai fi franat doar spatele, asta daca ar fi fost OK. Astfel s-a eliminat o cauza, adica daca ar fi sa cedeze un traseu, sa ramana functional celalalt.

Asadar la tine, dupa parerea mea, la eficacitate franare diferita pe circuite problema ar fi pompa centrala de frana. Incearca, daca poti, sa schimbi conductele care intra in pompa, astfel incat sa inversezi circuitele. Daca o sa-ti dea diferenta de franare pe cealalta diagonala, atunci sigur este pompa principala.

Ca informatie (din cate stiu eu), toate modelele fara ABS, au repartitor de franare pe spate. Cele cu ABS nu mai au acel repartitor, deoarece eficienta la franare, pe fiecare roata, este controlata si corectata de calculatorul de ABS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Nu sunt mecanic, dar mi-a explicat si mie unul din ce motiv la franare masina se duce stanga sau dreapta. Este datorita gradului de uzura a placutelor sau a discurilor de frana. Normal ele ar trebui sa se uzeze uniform atat stanga cat si dreapta. Daca uzura este neuniforma apare cea ce se intampla si la tine. Am avut un golf 3 si la franare brusca dadea sa plece fata spre stanga. Am schimbat placutele si nu am mai avut probleme. Am masurat din ochi placutele vechi si se observa un grad de uzura mai accentuat la cele de pe partea dreapta. Verifica si treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Naspa faza cu lipsa repartitorului! Scuze ca am omis partea asta. Sincer nu am mai intalnit sistem cu discuri fata /spate fara repartitor.Poate ar trebui sa pui un repartitor ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca ceva ,in schema lui nu apare repartitorul,

la alte masini circuitul fata e direct legat la pompa, iar spatele e prin repartitor , limitanduse presiunea, pentru a nu se bloca rotile si sa iti traga masina de spate, daca cedeaza sistemu fata, franeaza doar spatele

acum vorbim de masinile fara abs :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....iar spatele e prin repartitor , limitanduse presiunea, pentru a nu se bloca rotile si sa iti traga masina de spate, daca cedeaza sistemu fata, franeaza doar spatele...

@ ct03tvy: da-mi voie sa te contrazic. Repartitorul are rolul de a creste forta de franare pe puntea spate in functie de incarcarea acesteia. Astfel datorita greutatii scazute pe puntea spate, nu este necesara o forta de franare mare, doarece ar duce la blocarea rotilor prematur, iar eficienta la franare nu prea ar fi pe rotile din fata. Asadar repartitorul reduce acest efect prin modificarea incarcarii puntilor. In mod teoretic diferenta ar fi de 80% puntea fata, 20% puntea spate. Cu cresterea incarcarii puntii spate (adica incarcarea portbagajului si ocuparii locurilor din spate) acest raport se reduce ajungand (tot teoretic) la o valoare de pana la 55% punte fata, respectiv 45% punte spate. Tot datorita tipului de franare in "X", un dezechilibru la franare, fara control al puntii spate si pe un carosabil umed ar duce la pierderea controlului vehiculului, datorita tendintei de pivotare in jurul axei rotii care se blocheaza prima. Asta a fost motivul aparitiei ABS-ului, prin faptul ca este monitorizata viteza fiecarei roti si impiedica blocarea ei.

Modificat de catalos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai omule, ia si schimba placutele care zici ca is deja gata, vezi sa fie discurile OK si dupa aia bate capul cu scheme si conducte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in cazul suspensiei sport cum reglezi repartitorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

simplu. nu il reglezi :)) deviatia la franare nu apare din cauza repartitorului, cel putin nu deviatia de care se vb aici si anume stang dreapta. Aaia apare din cauza etrierilor, placutelor, conductelor, pompa de frana, etc.

Omul deja a zis ca pe spate are placutele terminate, asa ca nu e logic ca intai le schimbi si dupa aia incepi cu scheme si 1001 pareri savante ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cipri zice ceva, pe youtube gasest o groaza de filmulete, in care arata cum se schimba suspensia pe una sport. daca iei de nou, si sunt de o firm mai buna, ti se da in kit un distantier, care vine la repartitor, pentru ca in cazul asta, puntea spate se lasa, iar repartitorul crede ca e incarcata masina, si forta de franare e mai mare decat ar trebui sa fie, care intr-o curba la franare e critic, eu nu am avut reglat, ca arcul i-mi era rupt, si l-am prins doar cu sarma. Deci bagativa sub masina, si reglativa repartitorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il reglezi dar trebuie sa stii cat si cum ! asta era intrebarea mea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta nu stiu nici eu, doar stiam de distantier :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am mai postat aici,pana una alta am schimbat placutele pe spate(un etrier mergea fff greu,si suportul de etrier era desfacut,acolo pe partea unde nu prindea bine frana pe spate) si nu mai mai duce de fund intr-o parte sau alta,dar parca tot nu imi place cum franeaza. fata trebuie sa prinda mai bine,asa as vrea eu.

Partea frumoasa e ca o sa iau cat de curand tot sistemul de franare de pe un GTI 8v din 90'. pompa+cilindru,conducte(daca sunt bune,sau aleg eu ce e bun),repartitor(ca eu nu am)..si tot ce tine de frane. S-ar putea sa pun si discuri ventilate pe fata.

am sa postez dupa aia sa vad cum sta treaba.

multumesc tuturor pentru sugestii si sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am ramas azi fara frane.s-a intamplat sa pun frana, a facut poc, pedala s-a dus pana la fund si adio frane. am dus masina in service, revin maine cu detalii despre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a curs lichid pe nicaieri???sper sa nu ai probleme mari. bine ca nu te-a lasat cine stii pe la ce viteza sau cand aveai de evitat ceva :) sa ne anunti si pe noi care e treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a spart racordu pe dreapta. 30 de lei unu nou si manopera 15 lei. am avut ghinion ca s-a spart, dar am avut noroc ca nu aveam viteza. am franat folosind frana de mana. am avut de evitat 2 femei si un copil mic. totu e bine cand se termina cu bine :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sant 3 care probabil sant la fel de .. :Driver: ..obosite,vai de mama ei de revizie ITP,numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!