Jump to content

Fabia - Motor distrus


Catalin Cretu
 Share

Postare recomandată

Salut,

Dragi colegi forumisti,

Iata si primul post - o provocare.

La locul de munca unde-mi petrec cea mai mare parte din viata a aparut o oportunitate de a cumpara o masina. Ieftin.

Si acum datele problemei:

Masina - Skoda Fabia

Motor - 1.4, diesel, trei pistoane foarte zgomotoase

An de fabricatie - 2008

Nr. km - ~ 130.000

Defectiune majora - din ce am inteles, datorita unei probleme la pompa de ulei, s-a calat motorul.

Iata si provocarea: merita investiti bani in reparatia motorului ?

Care ar fi necesarul de piese si manopera ?

In speranta ca veti da curs acestei dezbateri si in masura in care va pot furniza alte detalii, va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam multi km in 2-3 ani.banuiesc ca masina e a firmei si au birjarit-o destui.restul masinii este impecabil?ca sa merite?

Oricum nu e afacerea vietii,dar sa nu dai mai mult de maxim 2500-3000 euro.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai noroc de sa blocat vibrochenul pe biele si trebuie schimbati doar cuzinetii bielelor scapi ieftin.De regula aia se blocheaza cand iti face figuri p ulei.Daca trebuie rectificat vibrochenul,facuta linia,schimbat pompa ulei,etc...eu zic sa iti iei gandul de la respectiva masina.Oricum pana nu desfaci baia de ulei sa vezi ce defectiune are nu iti poti da seama de eventualele cheltuiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cate fabii, polo si ibize cu motorul asta se gasesc la dezmembrari, ar putea fi o afacere buna..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic la fel ca colegul de mai sus. Ia-i codul de motor, cauta pe la dezmembrari si vezi la ce pret gasesti motorul si mai pune la noul motor la socoteala un schimb de ulei si filtre si un kit de distributie. Toate astea le aduni cu pretul masinii si rezultatul il compari cu alte masini similare scoase la vanzare de diverse site-uri de specialitate. Daca iti da cu 500 de euro mai putin decat o masina functionala, parerea mea ca nu merita bataia de cap masina asta de la firma. Posibil sa mai aiba si alte bube daca cine a mers cu ea i-a dat jar pana si-a vomitat uleiul. Uita-te mai bine, fa si comparatia de care ti-am zis si vezi ce-ti da...Nu te arunca cu capul inainte sa zici ca il apuci pe D-zeu de picior, pentru ca situatii d-astea au loc doar o data in viata pentru majoritatea oamenilor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor la dezmembrari costa cam 600-650 euro si se poate negocia putin. Eu zic sa iti faci niste calcule sa vezi ce e mai bine sa il repari sau sa iei un motor de la dezmembrari si iti inlocuiesti tot ce ai nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine ia un motor de la dezmembrari si il schimba cu totul. Sa te apuci sa faci din doua unul este o mare greseala, mai ales, la ce spune el ca a patit motorul ala, ginditi-va ca ar insemna sa cupleze piese cu uzuri diferite , adica pistoane cu cilindrii, axa cu came cu culbutorii, etc care au sa-i dea o functionare de camion nu de autoturism .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru parerile pertinente si foarte repede exprimate. Se pare ca daca pretul de achizitie urca prea mult...

de asemenea trebuie sa iau in calcul colaborarea cu un electrician, consumul de fluide, cablajul, legatura cu cutia, etc.

Se pare ca pentru moment ambitia chiar depaseste nivelul de cunostinte :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asta am spus: sa schimbe motorul, ca daca se apuca sa le desfaca pe-amandoua si sa faca unul, asa cum zicea si colegul mai sus, nu prea e bine!

Nu merita sa incepi sa desfaci motorul decat daca e masina personala pe care ai condus-o ceva timp. Asa un motor de la dezmembrari e functional...ii bagi un kit de distributie, schimbi ulei si filtre ca la o masina S-H si aia e. Acum tu stii mai bine daca merita masina sau nu dupa ultimele calcule. Sau incearca sa-i convingi pe cei de la firma ca daca e s-o vanda la vreun parc auto nu-si iau mare lucru pe ea, si toate cele...Vezi cum o mai scazi la pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

sunt doar curios si stiu ca postarea e tarzie : ai mai luat fabia de care spuneai? daca da, cat a ajuns reparatia si ce defectiuni avea mai exact? era cumva o fabia gri, de la o firma de distributie medicamente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare dragi colegi forumisti,

 

De curand mi-am cumparat o Skoda Fabia 2 din 2010 cu 100k km la bord, motor 1.6 tdi cr de 90 cp. Nu am vazut nici un topic pe aceasta teme la Fabia 2.

Masina am luat-o de la o firma de leasing, si a fost in leasing operational de firma, iar firma de leasing a asigurat tot de la inceput pana la sfarstit: asigurari, combustibil, service, cauciucuri. Deci soferul nu trebuia decat sa se urce la volan si sa conduca, de restul se ingrijea firma de leasing. Asa ca masina are istoric curat: carte de service cu revzii facute la timp, toate facturile etc

Totusi este o chestie ciudata...pana la 45 de mii reviziile sunt facute din 15 mii in 15 mii. Dupaia au inceput sa le faca din 30 de mii in 30 de mii iar ultimul l-au facut la 76 de mii, cu recomandarea ca urmatoarea programare sa fie la 106 mii.

Acum, masina are 100 de mii.

M-am uitat la la eticheta aia de optionale VAG si intervalul de service este QG2, adica  No possibility of activating service interval prolongation. Ceea ce inseamna ca schimbul de ulei respectiv revizia ar trebui facuta la fie care 15 mii km.

Din 30 in 30 se face doar la QG1.

Reviziile s-au facut doar la reprezentanta Skoda din Cehia...deci chiar la mama ei acasa.

 

M-am uitat in manual iar specificatiile uleiului la 1.6 tdi sunt aceleasi si la QG1 si la QG2: standardul VAG 507 00.

 

Are cineva ideea daca la QG2 se pot face si intervale de service din 30 in 30 de mii? Ar trebui sa-mi fac griji si sa schimb uleiul imediat sau pot sa merg linistit?

Tocmai am bagat 400 de euro in cauciucuri si nu mai prea am finante pana luna viitoare sa mai fac si revizia.

Sursa de la care am luat masina este de foarte mare incredere, si sunt sigur ca nu este carte de service falsa sau alte manareli

 

Am vrut sa deschid un topic nou dar n-am acest drept din pacate...rog adminii sa mute acest topic in alta parte daca, este necesar..

Multumesc anticipat tuturor pentru raspunsuri,...Momentan locuiesc in Cehia, si cum nu vorbesc limba ceha mi-e destul de greu sa comunic cu cei de la service...iar ei nu prea vorbesc engleaza.

Modificat de hidrag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul 507.00 rezista 30.000 km, indiferent de codul service. Motorul e acelasi, uleiul acelasi. Diferenta vine de la alte chestii....

 

Deci poti sa mai stai linistit o vreme. 

Oricum tu sa ii schimbi uleiul la 15.000 km

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super! Mersi mult!

Totusi ma intreb de ce au trecut de la 15/15 mii la 30 cu 30 de mii din moment ce masina are codul QG2...reviziile s-au facut strict la recomandarea celor din service-ul Skoda din Cehia.

 

Mai am o masina de serviciu tot de la respectiva firma de leasing, si este tot asa  cu "all inclusive" adica platesc ei tot ce tine de masina. Si tot asa fac reviziile in functie de cum ma cheama cei de la reprezentanta. La asta nu stiu ce fel de cod are la revizii, si sincer nici nu ma intereseaza din moment ce masina nu-i a mea...Ii fac doar ce mi se cere de reprezentanta...nimic in plus sau in minus.

Modificat de hidrag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intervalele de revizii se stabilesc in functie de mai multi factori : calitate motorina, praful din atmosfera, frecventa pornirilor/opririlor, etc  La noi in tara s-a stabilit intervalul de 15.000 km / 1an.

Pe langa factorii anteriori, care afecteaza calitatile uleiului si colmatarea filtrelor, mai exista si alte ratiuni. Drumuri proaste, franari multe, viteze mici - necesitatea verificarilor mai dese la sistemele de suspensie si franare, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, are logica ce spui tu. Mersi inca odata pentru raspuns. Vad ca esti din Tg Jiu...in a 2-a saptamana din Octombrie trebuie s-ajung pe-acolo la o nunta asa ca te pot scoate la o bere ca sa ma revansez :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut, nu știu unde sa încadrez întrebarea dar am nevoie de sfaturi sau păreri, zilele trecute motorul meu de pe Fabia 2, 1.4 tdi, BMS a cedat, am dat Baia jos de curiozitate sa vad ce a pățit și după coborârea pompei de ulei au căzut doua prezoane ale vilbrochen-ului, din primul rand cel de sus din al doilea rand la fel, între rânduri fiind primul piston, șuruburile sint rupte, ce ar fi putut cauza rupere acestor doua șuruburi? Menționez motorul se învârte, la cheie invartit, chiar mergea înainte de a da baia dar cu o bătaie foarte puternica, nu prea mai vrea sa între în viteza întra 1 a, dar în a 2 cred ca întra. 

Modificat de Didodido
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!