Jump to content

Chip invatat de motor


Ice_2k
 Share

Postare recomandată

Sunt curios de o chestie... mai multi oameni mi-au zis ca "chip-ul este invatat de masina dupa ~ 50km"... (e vorba de chip-tuning). Nu inteleg cum vine asta. Din modul in care inteleg eu functionarea motorului (si nu pretind ca il inteleg perfect) treaba merge cam asa... eu apas pe acceleratie x%, ECU primeste aceasta informatie, primeste informatii de la o serie de alti senzori (temperatura lichid racire, temperatura combustibil, altitudine, cantitatea de aer, etc) si pe baza acestor informatii comanda presiune in turbo si mai eu ce alte lucruri. Buuun, toate bune si frumoase pana aici. Acum sa zicem ca eu imi fac chip-tuning in clipa asta. Apas pedala 100%! El ia acesti parametrii de intrare si scoate niste parametrii de iesire. Sa zicem ca fac apoi chestia asta peste 100km. Ce s-a schimbat?!

P.S. Daca trebuia postat la tuning si alte modificari, rog un moderator sa mute topicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ECU este adaptiv. Sunt unele componente mecanice ce se "rodeaza" la noile solicitari in timp iar apoi raspund ceva mai bine.

Electronic nu este momentan posibil sa faci un calculator de injectie adaptiv. Sau poate gresesc ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha, asa cu rodajul ar avea cat de cat sens... chiar nu intelegeam cum invata ECU chip-ul mai tarziu... ma gandeam ca am AI pe masina si nu stiu :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dau si eu tot cu parerea... nestiind exact deci nu dati cu parul:

Daca intr-adevar se intampla asa, o avea vreun buffer pentru a accesa mai rapid datele, si daca info de care are nevoie ECU sunt deja in buffer va folosi datele vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, ECU invata pozitii neutre (mai bine zis, de referinta) ale diversilor senzori (cum ar fi potentiometrul acceleratiei), precum si coduri ale unor elemente ce trebuie recunoscute (cip-ul cheii, casetofon). "Invatarea" stilului de conducere este (intr-un mod relativ simplificat) incercata de BMW pe seria 7 (adica in cu totul alt segment de piata). Nu-i asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca exemplele cu casetofonul/cheia sunt relevante. Le invata cand il inveti tu, o data si gata. Nu le invata incet-incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca exemplele cu casetofonul/cheia sunt relevante. Le invata cand il inveti tu, o data si gata. Nu le invata incet-incet.

<{POST_SNAPBACK}>

Am avut un Peugeot 405 cu injectie monopunct SOLEX , tipul asta de injectie se readapta dupa fiecare resetare dar strict la "pozitiile neutre" - valorile de referinta ale senzorilor , readaptarea dura in general circa 15 minute . Acelasi sistem l-am intalnit si la un Peugeot 605 V6 .

Respecte,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu imi exprim cunostiintele si parerile:

1. Poti sa faci un ECU adaptiv. Faci un algortim, il implementezi etc. etc. Nu renteaza, nu ai nici un castig, comportare aparent inexplicabila pentru mecanici etc. etc.

2. Din ce stiu eu nu prea sunt ECU adaptive pe TDi-urile noastre. Pui chip e ca si cum ai facut upgrade la PC: Din prima secunda e alta "scula".

3. Cutiile automate comandate electronic au programe adaptive. Nu este cazul ECU-urilor noastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce citesc aici ma surpinde un pic intrucat eu am crezut tot timpul ca am ECU auto-adaptiv (vorbesc de un motor commonrail, hdi). multi mi-au zis ca vezi -doamne comportamentul masinii se adapteaza la stilul de condus/trafic optimizand stfel IN PERMANENTA consumul si performantele masinii in functie de input-uri

acuma nu stiu pe cine sa cred. mi s-a parut o poveste chestia asta cu ECU auto-adaptiv si inclin sa va cred pe voi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU-ul nu este adaptiv.Motorul,injectia si altele functioneaza dupa anumiti parametrii stocati in meoria lui sub forma unor cartograme tridimensionale si avand anumite tolerante.Calculatorul nu are posibilitatea sa isi modifice cartogramele pt ca ele sunt prestabilite.Probabil ca chip-ul nou face tocmai acelasi lucru,dar dupa ce este montat la un anumit nr de km tot aceleasi vor fi ca si dupa km nr.1 parcurs cu noul chip.Ca se modifica alti parametrii determinand alte avansuri/intarzieri la injectia sau presiune mai mare in turbina,alta comanda la waste-gate si alte treburi de genul asta e alta treaba,dar nu este auto-adaptiv.

Referitor la cutia de viteze auto-adaptiva e cu totul alta treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci in concluzie e poveste chestia cu invatarea chip-ului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este poveste treaba cu adaptarea. Este necesara atunci cand deconectezi bateria mai mult de 24 de ore (sau mai mult nu mai stiu exact), atunci cand schimbi chipul sau cand schimbi computerul. Eu imi comand un nou ECU pentru Corrado si producatorul specifica acolo clar ca la inceput masina va functiona prost pana ECU invata sa reactioneze si exista si o procedura specifica.

Daca vreti puteti citi in linkul de mai jos recomandarile:

http://www.cardone.com/English/Club/Produc...ins/pt24-77.asp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci e impropriu spus "invata" chip-ul... din ce citesc eu acolo inteleg ca are un fel de cache care va contine inca valorile vechiului chip. Mersi de link :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU nu invata stilul de condus sau chestii de genul asta. Singurul lucru care se poate numi adaptiv in ecu este injectia care datorita anumitor semnale care vin de la senzorul de KNOK de exemplu isi poate modifica parametrii de SOI (start of injection) sau injection duration pentru a elimina detonarile necontrolate din cilindrii datorita modificarii anumitor parmetrii (temperatura, motorina, etc.). Aceasta adaptare se mai face si la activarea regenerarii PF-ului. Restul strategiilor sunt bazate pe anumite mapari predefinite.

Cunosc aceste lucruri deoarece lucrez in acest domeniu :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!