Jump to content

problema burduf planetara


Vizitator
 Share

Postare recomandată

De cateva zile am observat ca am ulei/vaselina pe burduful planetarei din stanga (partea soferului), cel dinspre cutia de viteze. La fel, si la ridicarea masinii pe elevator, odata cu schimbarea cauciucurilor, cutia de viteze prezinta ceva ulei/vaselina in partea de jos. Presupun ca e burduful spart, o sa merg cat mai repede pentru rezolvarea problemei, insa as vrea sa stiu daca e posibil sa fie o problema cu cutia de viteze.

imag0104an.jpg

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Noroc Cristi,

99.9% tu NU ai probleme cu cutia si nici cu burduful planetarei.O sa ti se para aiurea insa eu asa zic ca este.Cand am facut cutia,am bagat niste vaselina la capul planetarei(unde se imbina planetara cu cutia)si tot asa a inceput sa imi sara vaselina sa se imprastie.Tot asa ma speriasem ca e ulei de cutie.Cand am mirosit,era clar ca era vaselina si nu ulei cutie(uleiu de cutie are un miros de gaz).Probabil cand ti-au ridicat-o baietii s-au miscat planetarele si ti-au aruncat putina vaselina,la care cu apa a improscat umpic si pe cutie.

Sfatul meu este sa pui degetul planetara unde e "umed"si sa vezi daca miroase a gaz,daca da e ulei de cutie de viteze,da`,nu cred.

Scuzei de pentru exprimare da nu sunt intocmai treaz. :lol:

Sarbatori fericite

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, exact asa arata si la mine de cele 3 ori cand mi s-a rupt burduful de la planetara (2 ori dreapta 1 data stanga).

Cu unul din ele am mers cu el asa 11 luni si nu am observat nici o problema.

Cred ca depinde si cat de tare e spart, cat de repede curge uleiul/vaselina.

O sa te usureze AltoSyncro de ~250 RON...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din poza nu prea iti poti da seama exact, dar cel mai sigur este sa o urci pe un elevator sa vezi.99%din cazuri burdufele se duc,dar e posibil sa fie si ce a zis colegul carceacristian.pt linistea ta poti sa verific nivelul in cutia de viteza

Tin sa il contrazic putin pe colegul fia cu pretul.este undeva la aprox 60ron burduful de parte interioara.Probabil manopera sa fie ceva mai scumpa.

http://www.autokarma.ro/Produse.aspx?TipautoId=21344&GrupaId=11&Subgrupanume=Burduf%20cap%20planetara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Cristiane,verifica,dupa miros vezi ce spune,daca miroase a gaz,e clar ca e ulei de cutie,daca nu vaselina,apoi verifica calumea burdufu cu mana(nu iti trebuie elavator,daca ai e si mai bine).Daca nici burdufu nici miros de gaz nu e e clar,ca ti-a iesit putina vaselina,de la imbinarea planetara=cutie.Asculta-ma ce zic ca nu vorbesc prostii :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te cred, insa incerc sa ma linistesc ca nu e alta problema, mai ales ca masina are 5 ani si statistic ar trebui sa crape ceva. :vaidecapulmeu: Ma indoiesc ca problema e de cand mi-au ridicat cei din service masina pe elevator, nu am schimbat cauciucurile la o vulcanizare, ci la un service autorizat VW si Audi si am stat majoritatea timpului pe langa masina. In rest merg doar la Alto Syncro, unde de asemenea stau langa masina.

Stiu care sunt preturile la piesele after-market, insa prefer sa platesc pretul pentru piese Oem pentru calitatea serviciilor prestate de un anumit mecanic de la un service autorizat Seat. Problema e ca daca vaselina sau uleiul care a curs a ajuns si pe cutia de viteze, deci cantitatea nu e chiar neglijabila, insa pe strada, sub masina, nu am gasit nici o pata de ulei.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati: am pus mana pe pata, nu miroase a gaz, deci se pare ca e vaselina. Masina sta de 16 ore in acelasi loc, pe cimentul de sub masina nu e nici o pata, deci nu are cum sa fie de la cutia de viteze, altfel ar fi curs si cand masina e in repaos. Ma gandesc ca vaselina iese cand misc de volan. Totusi, mie mi se pare ca burduful e intact, nu e crapat sau spart. In schimb, vaselina pare ca e de la capul de planetara, daca asta e termenul. Mai exact, ma refer la piesa marcata cu rosu din poza de mai jos:

imag0104c.jpg

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As exclude in start burduful planetarei din motivul ca nu are ce sa iti agate sa iti taie burdufu acolo in pozitia respectiva.

Apoi daca era burdufu spart iti arunca vaselina pe toate furtunele. Mizeria ar fi fost mult mai mare in compartimentu motor.

Din ceea ce observ in poza, pata respectiva este veche si prafuita.Altfel spus NU are un apect de umed proaspat.

Banuiesc ca nici nu ai identificat vreo picatura sau sa musteasca ulei in zona.

Asta inseamna ca fie sursa de unsoare(ulei/vaselina) s-a epuizat deja sau curge extrem de putin.

Poate fi un defect minuscul de etansare la o garnitura/un oring la cutia de viteze.

Pentru atata lucru nu ti merita deranju la service, as completa odata pe an ulei la cutia de viteza si nimic mai mult.

Excluzand din start ca sursa de mizerie burdufu planetarei, as verifica prima data nivelul de ulei din cutia de viteze.

Apoi ca sa lamuresc daca e vorba doar de ulei sau vaselina veche si a fost neobservata de tine, as cumpara un spray de curatat franele.Daca dai pe piesele murdare cu un astfel de spray vei curata prafu si grasimea pana la metal. Apoi clatitesti bine cu apa curata zona.

Cu piesele curate daca mai faci ceva plimbari vei vedea mai clar pe unde ce iti curge si daca mai curge..

Modificat de stegosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta mi-au spus si cei de la service-ul unde am schimbat anvelopele, ca pierderea de lichid e foarte mica si ca deocamdata nu ridica probleme, insa n-am avut timp atunci sa identific sursa. Oricum merg la service pentru o verificare generala a masinii, o sa cer si o verificare a nivelului de ulei din cutia de viteze.

Multumesc pentru sfaturi si pentru ajutor, o sa revin cu noutati dupa ce merg la service.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca exista o solutie de etansare a pierderilor mici de la cutia de viteze, ceva de la liqui moly.

Se gaseste pe net, sau pe la benzinarii. De introdus in cutia de viteze o introduci singur fara sa mergi la service, desfacand cablul de kilometraj.

Dar personal nu prea am mare incredere in solutii minune care nu imi este clar cum functioneaza. Am inteles ca ar umfla cauciucu din garnituri. Pe termen scurt poate tine, dar pe teren lung nu stiu care este efectu.

Solutia corecta dar foarte costisitoare ar fi sa inlocuiesti respectivele oringuri cu unele noi. O poti aplica daca ai odata treaba mai multa cu cutia de viteze, gen o dai jos pentru schimb de ambreiaj, doar atunci merita sa-i inlocuiesti respectivele garnituri.

Modificat de stegosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul a fost schimbat la 60.000 km, deci motive pentru a da cutia de viteze jos nu prea sunt. Din cate tin minte, si masina lui Roger pierdea ceva lichid din cutia de viteze, i s-a completat si cam atat. Probabil e normal, asa fac toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: hmm .. 60kkm si ai schimbat ambreaju? apoi nu-i cam repede?

Un ambreiaj folosit corespunzator ma astept sa tina minim 150kkm ..(corespunzator inseamna sa nu stai cu ambreiaju apasat cat esti pe loc la stop, fara plecari cu fum de la roti, linitute, etc.)

Fiind prea rotund numaru de kilometrii ma intreb daca nu cumva faci o confuzie intre schimbu de kit de distributie la 60kkm care e altceva decat schimbu de kit de ambreiaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca am masina de noua, iar ambreiajul a picat la 3 zile dupa iesirea din garantie, din pacate trebuie sa-ti spun ca sunt foarte sigur de schimbarea lui. Placa de presiune era fisurata putin pe interior, insa destul de mult incat sa nu mai pot folosi masina. Distributia am schimbat-o la 90.000 km.

PS: n-am facut liniute, nu tin piciorul pe ambreiaj la semafor si plecari de la semafor mai rar.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa deci .. ai avut ghinion sa ai o piesa cu defect de fabricatie, depistat pe banii tai.

Sper ca nu e problema sistematica la Ibiza.

:offtopic: In sfarsit am patit-o si eu cu un aspirator cu filtrare prin apa, la exact 2 zile dupa iesirea din garantie s-a stricat.Dupa inca 2 zile mi-am facut timp si l-am dus la firma de garantie.Au constatat si ei problema si mi l-au reparat pe gratis, nu au cometat absolut nimic. In acte au consemnat doar ca am lasat la ei aspiratoru cu o saptamana inainte de a iesi din garantie..toata lumea a fost multumita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi fost atat de simplu si in cazul meu... normal ar fi fost ca ambreiajul sa se schimbe pe garantie. Eu n-am auzit sa fie vreo problema cu ambreiajul la motorizarea mea, cred ca sunt singurul din Romania care a patit asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu de mult timp mi-am inlocuit ambele burdufuri de planetara ,partea dinspre fuzeta.La operatiunea de remontare am observat ca la capetele de planetara dinspre cutia de viteze,exista o garnitura din cauiuc situata intre planetara si flansa de prindere.Parerea mea este ca s-ar putea ca in cazul tau,sa existe o pierdere infima dar suficienta de vaselina .

pierderea s-ar putea explica printr-o slabire a suruburilor de fixare a planetarei pe cutia de viteze.daca as fi in locul tau asi verifica strangerea acestor suruburi.

Dar daca vrei sa-ti dai seama in modul cel mai exact cu putinta fara sa demontezi nimic,iti recomand sa te duci la o spalatorie si sa ceri sa-ti spele bine de tot atat locul incriminatcat si ce se situeaza in juril lui.Eventual ridici masina pe cric si invarti de roata ca sa se poata curata de jur imprejurul locului resaponsabil cu pierderea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am revenit de la service, problema e un semering de la planetara, care trebuie schimbat. Scurgerea nu e mare, nivelul de lichid in cutie e ok, astfel incat probabil ca voi mai astepta cateva luni pana voi face schimbarea. In plus, in afara de problema asta, trebuie sa schimb o bieleta antiruliu, tot de pe stanga, de care stiam ca are putin joc de ceva timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!