Jump to content

Golf 6 - Nivel lichid racire / apa / antigel


Dudu
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Deschid acest topic la rugamintea colegului CRISTI K

Masina (G6 1.4TSI 122CP DSG) are acum 8000 km. Dupa un drum mai lung (Viena-Bucuresti facut intr-o zi), am ajuns aseara cu masina in Bucuresti, pana aici toate bune si frumoase, insa azi dimineata cand am pornit-o....surpriza....s-a aprins in bord martorul de la lichidul de racire si este pe intermitent.

M-am uitat la nivelul lichidului de racire si este cu mult sub nivelul MINIM.

De mentionat este faptul ca atunci cand am plecat din Viena am verificat totul (ulei, lichid de racire, de frana) si totul era in parametrii normali.

Scurgeri pe sub masina nu am observat.

Nu pot sa inteleg din ce motiv a scazut asa de mult nivelul lichidului.

Inca nu am reusit sa vorbesc la service pentru ca este inchis de Paste si tocmai marti mai deschid.

Multumesc.

PASTE FERICIT!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de apa cu probleme?

Incearca sa te uiti pe cureaua care o invarte daca se vad urme de antigel.

Temperatura lichidului a fost stabila?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura, din cate am observat, a stat mereu in zona optima. Nu am avut nici cea mai mica problema cu ea pana acum (primii 8000 km), masina are 6 luni.

O sa verific cureaua de la pompa...., sper sa nu fie pompa de vina..., bine ca e in garantie...

Si acum intrebare de noob: unde e pompa de apa si care este cureaua?

Sa fie cumva si datorita faptului ca am mers aproape non-stop (cu stationarile de rigoare) de la Viena la Bucuresti?

Modificat de CRISTI K
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Variaza de la motor la motor amplasamentul,deobicei este undeva in stanga poate un coleg de forum ce poseda aceasta motorizare iti poate explica mai precis.Pompa de apa este un defect destul de des intalnit la mai multe marci.

Ca nu e de la mersul non-stop te pot asigura,eu am coborat in frana de motor vreo ora si nu a avut nimic.

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat intregul compartiment motor si nu am gasit nici urma de lichid de racire. Am verificat tot ce este la vedere (furtunuri, coliere, curele, etc) si totul pare in ordine.

S-a intamplat o chestie ciudata, insa: am desfacut capacul vasului de expansiune..., s-a auzit un fasait, dupa care, m-am uitat din nou la nivelul lichidului si acesta a crescut pana aproape de linia de NIMIM (sub aceasta), dupa care am zis sa mai incerc odata pornirea motorului sa vad daca mai apare eroarea....nu s-a mai intamplat nimic..., martorul de bord nu s-a mai aprins.

Oricum, nu o mai chinui si marti ma duc cu ea la service sa vedem despre ce e vorba..., oricum, trebuie completat si lichid de racire si parca putin ulei de motor (pana in 500g).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am venit cu masina de la service.

Se pare ca totul este in regula, dupa ce a fost efectuata testarea instalatiei de racire, oricum, nivelul lichidului era putin peste limita de MINIM. Cei de la service m-au asigurat ca nu sunt probleme la instalatie, dar au si completat cu lichid de racire si olecutza de ulei de motor. Sper sa nu mai fie probleme.

O singura nedumerire mai am in ceea ce priveste nivelul lichidului de racire, si anume ca dupa completare este cu mult peste limita minima..., adica acum se situeaza undeva la vreo 2 cm peste zona aceea hasurata dintre limita minima si parca un triunghi.

Intrebarea mea este: daca acum nivelul este atat de ridicat, pot fi ceva probleme, sau cu cat mai mult, cu atat mai bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca lichidul este intre limita minima si maxima, este bine. Sa nu fie sub minim sau peste maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai aici este semnul de intrebare..., care este limita de maxim a nivelului, pentru ca pe vas este reprezentat prin "MIN" doar limita de minim la care trebuie sa fie lichidul.

Deci, singurele insemne de pe vas sunt reprezentate de un camp de aprox. 1.5 cm in care scrie MIN, este si un triunghi acolo si zona este hasurata....nimic mai mult.

Cand am intrebat, insa la service, mi-au spus ca nu este nicio problema atata timp cat nivelul lichidului nu scade foarte mult si ca se poate pune cat de mult lichid fara probleme.

Asta nu imi este mie clar....se poate intampla ceva daca nivelul este cu cca. 2cm peste acea zona hasurata?

Modificat de dudu
Nu mai da Quote mesajului anterior! FastReply sau AddReply! Citeste Regulamentul! Multumesc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul e la temperatura de regim nivelul trebuie sa fie peste maxim (peste zona hasurata), iar daca motorul este rece trebuie sa fie intre min si max (adica sa nu treaca de zona hasurata) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca numai zona de minim are? Ar trebui sa fie si zona de maxim. Instalatia se afla sub presiune, la cald este normal sa scada nivelul putin, dar isi revine la rece. Nivelul se verifica, din cate stiu eu cu motorul rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba e exact invers, nu trebuie sa scada cand motorul e cald, trebuie sa creasca ... Pentru ca lichidul de racire e un lichid e foarte greu compresibil si desi presiune in instalatie e de 1 bar nivelul nu trebuie sa scada, apoi pe masura ce lichidul de racire se incalzeste se dilata (de aia se numeste vas de expansiune recipientul ala in care verifici nivelul) => nivelul licidului de racire creste cand motorul e cald ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001: aici este problema..., nivelul lichidului de racire era peste zona hasurata cu motorul rece (am verificat azi dimineata inainte de a porni). O sa verific nivelul si dupa ce motorul s-a incalzit.

@KimDiesel: sunt sigur, am verificat de mai multe ori si nu exista niciun semn de maxim (este doar zona hasurata in care este scris MIN si un triunghi....sa fie asta zona in care trebuie sa se afle nivelul lichidului?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

limita superioara a zonei hasurate este MAXIMUL.

Si nu are nimic dada depaseste maximul cu 1-2 cm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa ai dreptate..., mi-ai confirmat ceea ce au spus cei de la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian, ai dreptate, le-am inversat eu, dar ideea e ca nivelul fluctueaza rece-cald. Eu in 3 ani am completat foarte putin. Inainte de iarna voiam sa inlocuiesc lichidul de racire, dar am renuntat. Inca nu sunt lamurit daca e bne sa il inlocuiesc sau nu, sau mai bine zis daca merita cheltuiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se pare (pana la urma) ca a fluctuat nivelul, dar a ramas tot pe circuit...., cel putin astfel de explicatie am primit de la service. Spuneau ca furtunele circuitului sunt din cauciuc (deci se pot dilata sau contracta), care s-au dilatat si din aceasta cauza nivelul lichidului era scazut in vas.

Pe mine, insa, ma ingrijoreaza faptul ca dupa ce motorul s-a racit (peste noapte) nivelul nu a revenit la normal si a inceput sa dea semnale in martorul de bord (aprins pe intermitent)..., problema pe care cei de la service nu au putut sa o explice si nici din ce cauza s-a intamplat.

Singura ipoteza tot eu am lansat-o: se poate ca acel capac de la vasul de expansiune sa nu fii fost bine inchis (pana se aude "click").

O sa urmaresc si zilele urmatoare evolutia nivelului de lichid.

Deci, sa inteleg (din spusele colegului "iepumare") ca nu este niciun fel de problema faptul ca nivelul lichidului este cu aprox 2 cm peste zona hasurata? Mai poate confirma cineva acest aspect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci de ce or mai fi pus limita maxima ?

E ca la uleiul din baie, trebuie sa fie intre minim si maxim.

Eu zic , cu motorul rece, sa mai scoti din antigel pana ramane la maxim.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa stai linistit oricum au si ele o toleranta, adica sa nu crezi ca de exemplu daca pui 1 cm ulei peste limita maxima se strica motorul (catalizatorul) sau in cazul tau daca pui 1-2 cm de lichid de racire peste nivelul maxim admis se strica motorul... Personal nu am completat un gram in 5 ani juamte si nivelul a fost tot timpul intre min si max cu motorul rece si 1-2 cm peste cu motorul cald. L-am schimbat cand am inlocuit distributia. Oricum schimbul lichidului de racire e doar o recomandare in cartea service, personal nu l-as schimba mai devreme de 6 ani mai ales ca al meu la vechimea lui era curat ...

PS: Daca esti asa speriat poti sa il scoti cu o seringa si sa il aduci in limite normale. Ai forjat masina atunci cand ai observat ca a scazut nivelul ? e clar ca pe undeva a scapat, posibil si prin capacul care zici tu, dar scapa pe acolo doar daca e o presiune destul de mare in sistem (peste 4 bari cred) sau evident daca e stricat capacul ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai ca nu e asa, 1 cm de lichid de racire inseamna maxim 150 ml, iar 1 cm de ulei inseamna 1L cel putin in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal am avut 1 cm peste (de aia de la reprezentanta) si masina nu a patit nimic. Vezi pe formul de la Passat B6 cineva a avut ulei pana la acel plastic orange (care cred ca e 5-6 cm peste chiar mai mult) si iar masina nu a patit nimic ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

adrian001 faptul ca "nu a patit nimic" nu inseamna ca e ok iar catalizatorul a scapat ca prin minune

Rog postati informatii obiective, nu "l-am vazut eu pe unu' care avea...."

Mersi

Back OnTopic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa taiam un motor sa punem ulei il el, si ne uitam nu cred ca putem dar in inginerie se lasa anumite tolerante pentru orice (chiar si pentru lichidul de racire). Mai ales ca aia de la VAG stiu ca nu suntem la NASA sa punem la mg ulei (lichid de racire) in motor, oricine mai poate scapa in plus. Oricum ideea e ca nu am dovezi (altele decat cateva cazuri) cu care sa dovedesc ca asa e. Daca cineva are dovezi clare sau experienta din practica cu motoare (catalizatoare) stricate de la 1 cm de ulei in plus sa 1 cm de lichid de racire in plus i-as ruga sa intre in discutie ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

deja o dai in diverse si citesti ce doresti tu - dadeai exemplul unuia cu 6 cm de ulei peste iar acum o sucesti

hai sa terminam acest subiect care este pe langa topic (nu se refera la ulei). Daca vrei dovezi ref la efectul surplusului de ulei asupra catalizatorului, foloseste Search-ul acestui forum si/sau literatura de specialitate.

Iar ca idee, daca nu ai incredere in posturile acestui forum, ai macar incredere in idiotii aia de la VW care te sfatuiesc sa nu faci asa. Daca nu, fa in continuarea fix cum crezi mataluta de cuviinta, nu este absolut nicio problema

img32005.jpg

img32018.jpg

Destul Offtopic. Aceste ultime posturi vor fi sterse in 12ore

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu problema smnalata. Mai precis in timp ce mergeam pe autostrada mi s-a aprins martorul de bord rosu de la apa. Am oprit si am constatat ca nivelul era sub minim cu vro 2 cm. Pe moment am completat, insa in timp am observat ca avea tendinta sa scada. Masina avea 10.000km si sincer de cand am luat-o nu am verificat decat o data nivelul in vas. Am mers la reprezentanta pentru ca era in garantie si ei mi-au zis ca nu e nici o problema, ca au verificat toate colierele, furtunele, pompa. Mi-au zis ca sa urmaresc iar daca mai persista pierderile singura varianta este ca se pierde pe la chiulasa, ceea ce era un lucru foarte grav. Am aflat ulterior ca ar mai fi putut pierde si pe la radiatorul din habitaclu, dar cum nu am sesizat in interior nici un pic de miros de antigel sau aburirea parbrizului, am exclus aceasta cauza. Inca mi-a mai scazut foarte putin si am mers la o alta reprezentanta in alt judet sa fiu sigur. Si ei mi-au zis acelasi lucru. Au zis ca-mi garanteaza ca masina nu are nimik. Dupa o lunga istorie si studiu empiric am constatat ca nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune nu mai trebuie completat, insa variaza foarte mult cu:

-temperatura ambianta (la -15gC e la minim, la +21gC e aproape de maxim)

-temperatura motorului (la rece e mai scazut, la cald e mai ridicat)

In cazul meu se pare ca a fost o bula de aer undeva in instalatie pentru ca acum nivelul se mantine in limite normale insa cu variatii + si -

Cred ca cel mai mult nivelul variaza in functie de temperatura ambianta datorita materialelor plastice ale instalatiei.

Atata timp cat nu e nevoie tot mereu sa compltezi cu lichid de racire, e totul OK.

La un numar de km insemnat e normal sa scada putin nivelul datorita pierderilor prin evaporare de la nivelul vasului de expansiune .

La diesel stiu ca pot fi pierderi si la valva EGR care e racita cu apa. (sper sa nu fii gresit terminologia, nu sunt documentat, eu avand motor pe benzina).

Modificat de biwak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma se pare ca si la mine totul este OK, dupa teste la service si verificarea componentelor instalatiei de racire.

Eu am lasat acum nivelul aproape de MAXIM si de atunci verific mereu inainte de a pleca cu masina (cu motorul rece) si se pare ca nu mai apar variatii. Sper sa nu mai apara alte probleme. In rest, masina se comporta exemplar si sunt foarte multumit de ea (eu zic ca am facut alegerea buna).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!