Jump to content

Imi ramane turata la 1500rpm


gabyte00
 Share

Postare recomandată

Mai deschid un topic cu o alta problemuta pe care o am de ceva vreme.

Am observat, in trafic aglomerat, cand merg numai cu viteza intai cate 3m dupa care trebuie sa opresc, cand motorul motorul este turat cam pe la 1500rpm si apas ambreiajul (ca trebuie sa opresc) ramane asa turata. Uneori sta pt. 5 secunde, alteori daca iau piciorul de pe ambreiaj (dupa ce o scot din viteza) turatia revine la relanti, alteori se intampla sa trebuiasca sa mai apas putin acceleratia ca sa cada la relanti.

Nu inteleg ce poate fi. Am fost la un service si mi-a zis mecanicul ca nu stie ce are.

Am verificat cu vag-com si pozitia pedalei de acceleratie si este ok. Adica atunci cand am piciorul luat de pe acceleratie este valoarea este 0, desi motorul ramane turat. Ceea ce inseamna ca pedala trimite bine pozitia ei, nu? Am verificat cu vag-com si switch-ul de la ambreiaj si de asemenea functioneaza corect, adica atunci cand am pedala ridicata imi apare pe vag-com ca este ridicata, desi motorul ramane turat.

Nu aud zgomote care vin din pedala de acceleratie, dar otusi parca simt in pedala de ambreiaj ca parca agata ceva atunci cand ramane turata. Se simte foarte fin si nu tot timpul, dar parca am inceput sa presimt cand se intampla.

Ideea e ca nu face niciodata in revenire dintr-o turatie mai mare, tot timpul face daca turez exact pana la 1500rpm dupa care apas ambreiajul. E o turatie foarte folosita in aglomeratie asa ca nu am cum o sa evit.

Poate fi un semn de uzura a ambreiajului? De patinat nu patineaza, desi cred ca e destul de vechi. O pedala de acceleratie e foarte scumpa asa ca nu m-as hazarda sa o schimb fara sa fiu sigur.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa cureti clapeta de acceleratie.e relativ usor, dar mare grija e o piesa destul de delicata.exista si un DIY in sectiunea Golf IV/Bora.

mult succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta patea Cielo-ul lui tata.Scoteam din viteza cand ma apropiam de semafor si de-abia dupa ce opream pe loc dupa vreo 2-3 secunde dupa ce o auzeam turata se oprea.Azi am fost si am cumparat piesa care trebuia inlocuita.La mine scria pe cutie regulator de aer mi se pare sau ceva de genul si iti regleaza cata benzina/aer sa bage atunci cand mergi cu masina.Piesa(cel putin la mine) are un arc care nu mai revenea la pozitia initiala,ramanea intins si nu isi mai facea treaba si de aceea ramanea turata.Arcul acela trebuie sa functioneze sa se stranga si sa se lungeasca in functie de mers.La mine vad ca nu mai ramane turata,sper ca te-am ajutat intr-un fel.Piesa vine chiar langa clapeta de acceleratie.Dar ti-am spus,asta e la Cielo Daewoo.Nu stiu daca si la golf e la fel

Bafta!

Modificat de Adrian_S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa precizez ca EGR si clapeta sunt curatate de curand, adaptate cu vag-com. Parca pentru o saptamana dupa asta a facut mult mai rar, insa acum incepe usor usor sa revina.

Mersi pentu info adrian_s, dar la golf nu exista acea piesa, la mine exista doar clapeta de admisie si atat. Cantitatea de aer care trebuie trasa este data de ECU si masurata cu senzorul MAP de pe galeria de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa fie si de la benzina. Ai schimbat benzina de curand...

Dk nu, iti face probleme EGR,la fel imi facea si mie, plus k se mai si oprea k era pe liber dupa ce meargeam k ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu n0am schimbat benzina.

Nu cred ca e EGR, trebuia sa am eroare, plus ca la viteze sub 40km/h nu se deschide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cind ai curatat clapeta si egrul nu le ai montat bine si nu etanseaza... trage aer fals...

Fa o readaptare de clapeta si egr , si un reset factory default

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e mai veche si a aparut din senin, deci nu in urma unei actiuni gen curatare clapeta. Oricum, am facut asta deja, clapeta a fost demontata de vreo 3 ori de atunci, egr de vreo 2 ori. Am dat si reset factory.

Pare a fi clapeta, insa pare un defect fizic, ceva care ramane blocat, insa nu inteleg ce legatura are cu ambreiajul. La revenire din turatie in frana de motor nu face, iar alte simptome care sa ma duca spre un motoras defect in clapeta nu am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o accelerezi pe loc si ii dai "drumul" la citeva incercari nu face la fel ca si atunci cind esti in sarcina si apesi ambreiajul?

Uita-te dupa furtune zapacite, garnituri vechi, crapaturi in furtunul de admisie aer...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu face doar cu acceleratia, trebuie sa fie si cu ambreiajul in combinatie. Am tras frana de mana mai tare, o accelerez ca si cum as pleca de pe loc, ridicand piciorul de pe ambreiaj... cand am ajuns la 1500 si cu ambreiajul aproape ridicat, am luat piciorul de pe acceleratie complet si in acelasi timp am apasat ambreiajul. Din 5 incercari din astea, e imposibil sa nu-mi ramana o data blocata.

O sa ma uit dupa ceva de genul ce ai zis tu, dar nu in afara de furtunul care vine de la canistra de carbon si intra in clapeta, la altceva nu stiu la ce sa ma uit, teava care vine de la EGR e intreaga, clapeta la fel, garnituri ok.

ma gandesc oare la senzorul MAP? Nu am incercat sa-l scot din galerie si sa-l curat. Nu am mai facut asta pana acum, nu stiu daca iese greu de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

gabyte00 ai Cruise Control (tempomat) la masina?

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu n-am. Dar as vrea. :))

O sa verific furtunele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Mai deschid un topic cu o alta problemuta pe care o am de ceva vreme.

Am observat, in trafic aglomerat, cand merg numai cu viteza intai cate 3m dupa care trebuie sa opresc, cand motorul motorul este turat cam pe la 1500rpm si apas ambreiajul (ca trebuie sa opresc) ramane asa turata. Uneori sta pt. 5 secunde, alteori daca iau piciorul de pe ambreiaj (dupa ce o scot din viteza) turatia revine la relanti, alteori se intampla sa trebuiasca sa mai apas putin acceleratia ca sa cada la relanti.

Nu inteleg ce poate fi. Am fost la un service si mi-a zis mecanicul ca nu stie ce are.

Am verificat cu vag-com si pozitia pedalei de acceleratie si este ok. Adica atunci cand am piciorul luat de pe acceleratie este valoarea este 0, desi motorul ramane turat. Ceea ce inseamna ca pedala trimite bine pozitia ei, nu? Am verificat cu vag-com si switch-ul de la ambreiaj si de asemenea functioneaza corect, adica atunci cand am pedala ridicata imi apare pe vag-com ca este ridicata, desi motorul ramane turat.

Nu aud zgomote care vin din pedala de acceleratie, dar otusi parca simt in pedala de ambreiaj ca parca agata ceva atunci cand ramane turata. Se simte foarte fin si nu tot timpul, dar parca am inceput sa presimt cand se intampla.

Ideea e ca nu face niciodata in revenire dintr-o turatie mai mare, tot timpul face daca turez exact pana la 1500rpm dupa care apas ambreiajul. E o turatie foarte folosita in aglomeratie asa ca nu am cum o sa evit.

Poate fi un semn de uzura a ambreiajului? De patinat nu patineaza, desi cred ca e destul de vechi. O pedala de acceleratie e foarte scumpa asa ca nu m-as hazarda sa o schimb fara sa fiu sigur.

Ai gasit solutia? Am aceeasi problema si ma gandeam sa schimb ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am rezolvat problema. Am schimbat ambreiajul dar problema a ramas. In ultimul timp s-a mai redus din frecventa, odata cu venirea caldurii, insa nu a disparut complet. O sa incerc o curatare a clapetei de admisie ca nu am mai facut-o de ceva vreme, dar nu cred sa se schimbe ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Gabi. Am incercat sa te sun weekend-ul trecut parca, dar presupun ca ai avut treaba. Vroiam sa-ti zic ca nici la mine n-a disparut problema nici dupa curatarea Egr-ului. O perioada a mers bine, nu a mai ramas ralanti-ul agatat, Dar am observat ca pentru ca asta sa se intample trebuie sa fie motorul cald si afara sa fie peste 25 de grade. In ultima vreme am mers mai mult cu A/c-ul pornit si n-am mai resimtit problema probabil datorita compresorului care "tine" motorul mai din scurt. Tind sa cred ca e Egr-ul dus din moment ce dupa curatarea acestuia cateva zile n-am experimentat problema deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Guest mihai130686

Salut! Ai rezolvat necazul? Am o Skoda Octavia din 2003, motor 1.6 benzina BFQ si am o problema asemanatoare cu a ta. Te rog sa imi spui cum s-a finalizat necazul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
cosminutu.4you

la fel am patit si eu insa la mine a inceput sa  faca asa dupa ce am curatat clapeta de acceleratie....si parca nici motorul nu mai  trage cum tragea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat sa deschizi clima A/C pe auto?Mai deschide si alti consumatori in acelasi timp cu clima cum ar fi incalzirie oglinzi,dezaburire pe geamul din spate etc.Asa i-si ia doate datele memoria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalin_911

daca sa desfacut clapeta si curatat s-a facut si readaptarea dupa remontare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminutu.4you

am deschis si alti consumatori am facut si adaptarea clapetei si cu borna scoasa si cu vag-com insa nu a mers niciuna......acum eu banuiesc senzorul axului cu came (g40)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu încă n-am rezolvat problema. Nici clapeta n-am mai curăţat-o de mult. În ultimul timp face mai rar, în anotimpul rece mai deloc, acum ca vine căldura parcă uşor apare iar. M-am obişnuit aşa, am alte probleme mai importante la maşină acum că să mă mai preocupe asta. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur este clapeta care nu inchide bine.Cel mai bine este sa incercati cu alta clapeta inainte de a va cupara una noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi cine îţi da o clapeta o saptamana să o testezi. Nu face tot timpul sau în condiţii identice, deci nu ai cum să îţi dai seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discul din mijlocul clapetei trebuie sa fie inchis cand sta la relantiu.De te uiti la el cand curati clapeta vei vedea ca pe inchis se vede foarte putin lumina pe parti.Aceasta fanta de lumina trebuie sa fie la fel pe toata suprafata discului.De aceasta fanta de lumina nu este la fel sau ai lustruit prea mult clapeta in interior sau discul din interior.Daca spuneti ca toate sunt curatate(erg,map,etc) si nu trage aer fals atunci singura care ramane sa vedeti este clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!