Jump to content

Cutia Multitronic, gandita prost?


DanielL
 Share

Postare recomandată

Salutari.

Ca un nou posesor de TDI, am citit cu atentie topicurile despre mersul sanatos cu un astfel de motor.

Inteleg din acestea ca turatia recomandata este de peste 2000 rpm.

La mine, cutia multitronic, imi tine motorul pana in 1500, la mersul prin oras. Nu vorbesc aici de momentele in care o 'strang de gat' si bineinteles ca turatia creste si imi schimba vitezele pe la 3-4000.

Pentru cei care nu stiu exact, cutia asta face urmatorul lucru: in functie de gradul se apasare al acceleratiei, se duce la o anumita turatie si schimba acolo vitezele, insesizabil insa (adica nu se vede pe turometru cum scade turatia si apoi urca din nou).

Cum va explicati acest lucru? Nu s-au gandit oamenii aia de la Audi ca in acest mod, se va strica motorul?

Va astept cu pareri si opinii, dar si sfaturi, in asa fel incat sa stau linistit in privinta functionarii corecte a motorului.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul de vedere VAG aceste turatii sunt benefice pentru consum respectiv poluare iar riscul de surge este eliminat din mapa de limitare de cuplu si din cea de boost.

Depunerile de funingine si "imbacsirea" catalizatorului sunt surse de profit pentru grup, asa ca nu ridica nici un fel de probleme.

Si in cazul masinii mele, DSG-ul in D, la mersul in sarcini partiale si viteze mici, pastreaza motorul in zona joasa de turatii (1500-1800rpm).

In cazul nostru folosirea modului Sport sau kickdown-urile (dupa atingerea temperaturii de regim) ne salveaza de la depunerile de funingine.

Observatie: dupa aproximativ 1500 Km de mers exclusiv urban, masina din semnatura incepuse sa "arunce" mici norisori de fum in acceleratii (vizibili in special noaptea in lumina farurilor "cu Xenon" ale masinilor din spate). Dupa 1500 Km facuti pe un drum Bucuresti - Timisoara si retur unde destul de des am lasat cutia sa schimbe la 4300rpm, fenomenul a disparut complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu turatiile joase (1500-1800) nu sunt asa malefice daca sunt mentinute in sarcina slaba. Broblem apare cand vrei sa accelerezi mai repejor/repede de la ele in sus.

@Andi: Parerea mea este ca norisorii aceia erau funingine acumulata pe traseul de evacuare care era suflata la accelerare mai serioasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

warranty_4_cars

Nu cred ca acestea ar adevaratele probleme legate de cutiile multitronic !

Cunoscatorii stiu la ce ma refer , cred !

In rest daca iti merge bine cutia trebuie sa fii foarte multumit !

Sper sa nu ai nevoie de sfaturi in ceea priveste anumite defectiuni aparute .... ai grija !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Nu cred ca acestea ar adevaratele probleme legate de cutiile multitronic !

Cunoscatorii stiu la ce ma refer , cred !

In rest daca iti merge bine cutia trebuie sa fii foarte multumit !

sunt si eu un necunoscator in ale cutiilor . la ce te-ai referit mai sus ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt si eu un necunoscator in ale cutiilor . la ce te-ai referit mai sus ?

<{POST_SNAPBACK}>

Si eu! Si eu! Te rog sa nu ma sperii :) !!!

Cutia merge foarte bine si sper sa se intample lucrul acesta si in continuare! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au existat ceva probleme cu ambreiajul la cutiile multitronic din primele generatii si la primele DSG-uri de pe TT-uri (tocmai pentru protejarea lor pe piata americana la cutiile DSG a fost dezactivat launch controllul iar uleiul de transmisie se schimba la 30.000mile).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!