Jump to content

Audi A4 - 2.0 TFSI quattro stronic vs 3.0 TDI quattro stronic


Vizitator
 Share

Postare recomandată

Avand in vedere ca perfmantele celor 2 masini sunt comparabile iar consumul mediu (dat de carte) este de 7,5 l/100km la benzina si 6,6 l/100km la diesel deci teoretic o diferenta de 0,9 l. Un alt avantaj al benzinei (pe care il vad eu) este minusul de 125 kg care apasau in special puntea fata la diesel ceea ce este un lucru exceptional in manevrabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel s-ar mai adauga pretul mai mare al filtrelor si al uleiului ca si volum. Spun asta din experinta ca am un A6 2.7 TDI in familie la care uleiul si toate filtrele sunt 800 lei fata de 1.8T la care sunt 250-350 de lei. Din cate stiu eu, 2.7 TDI si 3.0 TDI au acelasi bloc doar cilindreea e diferita si in ambele intra 8.2 litri de ulei ceea ce e dublu fata de cei 4.5 litri cat intra in 2.0T.

Oricum aici parerile sunt impartite. Unora le place silentiozitatea benzinei, iar altii sunt fanii cuplului mare de diesel. Depinde si cati km faci cu el. Peste 20-25.000 km/an as lua clar dieselul, sub as lua benzina de 1.8T sau 2.0T datorita intretinerii ieftine: filtre si ulei, impozit si asigurare.

La consum ce e in carte din cate am observat eu si la diesel si la benzina nu e tocmai asa. Asa ca tre sa mai pui... 1-2-3 l la fiecare. La 2.7 TDI zice 5.9 % in exterior. Normal ia 7- 7.4- 7.7 %. Mers chinuit incet am scos un record personal de 6.5%. Oras 9.9% zice cartea... vez sa nu. In Alba Iulia, oras mic fara trafic in iarna am avut 14% mers pe distante scurte 150 km strict oras. La astea 2 motorizari spuse de tine parerea mea e ca, consumul e identic, diferenta dintre ele fiind intretinerea.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpdv al consumului diferenta e mult mai mare, crescand cu atat mai mult cu cat se merge la turatii mari si in oras. Diferenta de 1l se obtine doar daca mergi linistit, 90-100km/h extraurban.

Eu as alege 2.0 tfsi, e mai manevrabila, mai usor de intretinut, impozit mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ca proaspat posesor de A4 3.0TDI iti pot spune urmatoarele:

- costul mare al filtrelor e un mit, tocma' am facut revizia si preturile au fost exact ca la 1.9TDI (poate la benzina sunt mai ieftine dar spre exemplu filtrul de ulei a fost 40 ron, acum ca la benzina o fi cu 10 lei mai ieftin pe mine ma lasa rece)

- 6.9L de ulei, nu 8.2

- zgomotul si vibratiile de diesel sunt un lucru al trecutului. Diferenta intre diesel-urile clasice (PD) si 3.0TDI CR este ENORMA. In afara de relanti unde se simte un MIC marait, cand ai ajuns la 900rpm s-a terminat, nu mai suna a diesel absolut deloc

- referitor la performante, am condus si 2.0T si 3.0TDI inainte de a lua masina si nu m-a incantat deloc 2.0T-ul dar aici poate sunt subiectiv, cel mai bine conduci si pe una si pe alta si vezi care-ti place

- Diferenta aia de consum de 0.9L/100km zic eu ca e doar teoretica, sau poate e realizabila in conditii de mers babeste. Daca incepi sa alergi masina, sunt convins ca diferenta se mareste considerabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru noul 3.0 TDI de pe B8 o fi 6.9 litri, nu contest asta, dar pentru cel vechi e 8.2 litri iti zic sigur asta.

Diferenta nu e de 10 lei la filtre, e putin mai mult peste 100 de lei. Daca te uiti pe Unix de exemplu un filtru MANN de motorina pt 3.0 TDI e 205 lei, iar pentru 2.0T cel de benzina e 89 de lei. Aerul si polenul si sunt aceleasi; iar filtrul de ulei e cam la acelasi pret. Diferenta la service ar fi atunci de litri de ulei si cei 115 lei la filtrul de combustibil.

Eu zic ca pe oricare dintre astea doua daca le alergi ciferele cresc considerabil.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont ca vorbim de 3.0TDI quattro S-Tronic, e vorba cu siguranta de cel nou :) Care are si consumul MULT imbunatatit fata de vechiul 3.0TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul e ca la ambele, defapt, toate motorizatile celui nou consumurile sunt mult imbunatatie fata de varianta precedenta. Asta e valabil la toate maricile, pe masura ce scot masini noi le fac mai eficiente.

Recunosc ca exista diferenta enorma de sunet al motorului si vibratie de la TDI PD la CR. E alta viata la CR. :icon_thumright:

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun versus ! Depinde de ce ai ca preferinta, benzina sau dieselul si cati km faci tu pe an.

Oricum atunci cand urci in ture dieselul iti va consuma ceva mai putin. Intrebarea este daca iti place cuplul sau urletul si haosul din zona rosie a turometrului ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea era daca merita platita diferenta de 4500 euro pentru diesel si 500 e la impozit pentru diesel. Perfomantele celor 2 sunt f apropiate. Cred ca diferenta de impozit anuleaza diferenta de consum. Dar ramai cu 4500 euro cu care mai pui ceva optionale sau iti raman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de impozit sigur nu anuleaza diferenta de consum. Depinde cum iti place mai mult - dai mai mult la inceput si dupa mai faci o economie la combustibil sau dai mai putin si recuperezi dupa aia.

Personal am ales 2.0tfsi la Q5 in loc de 3.0tdi pt o diferenta de 2500 de euro la pretul de achizitie. Avand in vedere ca masina face cam 15000 de km pe an ar trebui sa fiu multumit. DAR nu prea sunt pt ca nu imi place sa dau mult la pompa si de multe ori cand fac plinul ma gandesc ca daca luam 3.0tdi eram mai fericit.

Q5-ul alergat iti ia 14-15%, iar la podea chiar 18%. Mai scade 1-1.5 litri si obtii consumul pt a4 2.0tfsi. Mers normal, calm, lejer iti va lua 10% mediu. Diferenta va fi atunci cand vei alerga 3.0tdi-ul si iti va lua 12%, hai maxim 13%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de impozit sigur nu anuleaza diferenta de consum. Q5-ul alergat iti ia 14-15%, 3.0tdi-ul si iti va lua 12%, hai maxim 13%.

Pai din ce zici tu sunt vreo 2 l/ 100km asta inseamna cam 300 l / 15000 km diferenta de consum. 300 l de benzina costa mai putin decat impozitul la 3,0 tdi.

Eu oricum am spus in medie impozitul acopera dif de consum + sau -. Pentru 15-20000 km pe an este perfect plauzibil.

Oricum ramane 4500 e diferenta la achizitie - care chiar la clasa pemium nu e mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...eu pusesem 3lit/100km in plus si iesea mai mult. Fa un test cu amandoua si vezi care ti se potriveste mai mult.

Parerea mea - benzina mi se pare mai zvelta, imi place mai mult sunetul, imi da senzatia ca e mai sportiva (desi stiu timpii). Dieselul trage foarte bine, dar imi da impresia ca e mai greoi, il consider long cruiser comparativ cu benzina cu care m-as da cu mai mare placere pe drumuri virajate.

Trebuie sa te gandesti si la revanzare unde vei mai acoperi din cei 4500 de euro pe care ii dai acum in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt caroseria lu' A4 as merge pe 2.0Tfsi. Diferenta de bani care o dau pe 3.0 tdi mi-am lua optionale si cu 4500 de euro iti iei foarte multe optionale. Eu zic ca un consum real ar fi de 11-12% in oras si de 8% la drum lung.

Romanu face ce vede la neamt, aia merg si 300 de km pe zi mi se pare normal sa iti cumpere tdi. O mentalitate de rahat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita diesel pt 30CP in plus si 4500E...poate sa fi un maniac diesel.Sa nu mai zic de impozitul ala nesimtit care trebuie sa i-l dai lu Boc.

Sa nu mai zic ce poti face cu 4500E,foarte multe lucruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-as gandi si la satisfacita personala, care, poate subiectiv fiind, mi-ar garanta-o 3.0 tdi. O avea 2.0T aprox. 6000 de rpm fata de cele 4000 ale dieselului, dar parca cei 500 de newtoni ai dieselului imi aduc un ranjet mai mare pe fata. Iar suma care o dau in plus pe un diesel in momentul achizitiei o consider ca un depozit pe termen lung :D, pt. ca nici mie nu-mi place sa bag mana prea mult in buzunar cand sunt la pompa.

robi_zet: consum real 11-12% in Bucuresti? la un motor pe benzina, de 2 litrii turbo? poate daca il cari in carca...Polo din semnatura mea rupe 11% in Bucuresti.

Neamtul merge 300 de km pe zi si castiga 3000 euro/ luna. Romanul merge 30 de km/ zi si castiga 300 de euro. Normal ca si romanul face acelasi lucru ca si neamtul. Nu stiu unde vezi tu rahatul ala...

LE: nu e cam mare diferenta de 4500 intre cele doua masini? Eu am vazut foarte multe 2.0 T cam la acelasi pret ca si 3.0 TDI, daca nu unele chiar mai scumpe. Mi se pare cam imposibil sa fie 3.0 TDI mai scump cu aproape 5000 de euro

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea atat consuma. Sa zicem ca a4 consuma cu 1.5L mai mult din cauza caroseriei

Si e rentabil sa faci 30 de km cu un tdi? Nu o sa iti scoti in veci cei 4500 de euro. Nu stiu ce sa zic de consumul tau la polo.

Oricum motorul tsi consuma mult mai putin decat vechiul tfsi cu care era echipat golf gti 5

Modificat de robi_zet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti ca motoarele pe benzina nu au evoluat deloc?! 2.0 TFSI-ul valvetronic 211cp si 350NM nu consuma nici cat o masina de raliu si nici nu trebuie turat la 6000rpm pt a depasi un tir. Diferenta de consum e in proportia data de producator.

TFSI pt silentiozitate, rafinament, elasticitate, fiabilitate (stiu stiu imi vor sari posesorii de diesel in cap dar din experienta mea numai la motoare diesel am vazut facturi de 6-10 mii RON pt diverse chestii picate) si de ce nu pt un loz castigator de 4500e :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strict din punct de vedere al taxelor care trebuie platite, motorul cu cilindree de 3000 cmc pleaca din start cu un handicap in valoare de cateva zeci de milioane. Nu iti poti cumpara versiunea diesel a unei astfel de cilindree cu speranta ca vei recupera banii prin consum. Nu e un rationament normal, ca sa-i zic asa.

Nu poti emite pretentia ca ai performante de 3.0TDI la impozit de 2000cmc. Acest lucru nu e posibil pentru ca sunt doua cilindree diferite a doua motorizari diferite. Nu putem compara newtonii fara numar al unui 3.0TDI cu vivacitatea unui 2.0TFSI. Pai ce facem? Unul se lauda ca are 1.85m iar altul ca are 75kg de muschi?

Comparatia potrivita si mult mai echilibrata, din toate punctele de vedere inclusiv al consumului si al pretului, e V6 3.2FSI versus V6 3.0TDI. Intradevar, motorul 2.0 e o realizare dpdv tehnologic asa cum a fost si vestitul 1.9 de prin '98 pana prin '03 dar e doar un motor cu 4 cilindrii in line, nu un V.

Ar renunta un posesor de R32 mk4/5 pentru R20 mk6? Da, poate ca doar unii. Masina cu tehnologie mai noua, impozit mai mic, performante mai mult decat multumitoare; adica un treaca mearga doar tot alerg cu el, nu? Da, dar nu precum cu un R32 veritabil.

Concluzia e destul de simpla: ori iti permiti un V6 de 3000 cmc (diesel/otto) prin prisma a tot ceea ce implica o astfel de cilindree (impozit, consum si altele) ori nu.

@all: Sunteti siguri ca vorbim de aceasi marca? In galagia aia multa de optionale in valoare de 4500EUR eu pot sa enumar fix doua, una mai fita ca cealalta: Navi+ cu MMI si ACC. Poate ca vorbim de optionale la F.errari I.n A.ffordable T.rim si nu stiu eu...

Am incercat sa tin acest post cat mai departe de sfera otto vs diesel pentru obiectivitate.

Eu personal as compara 2.0TFSI 180CP vs 2.0TDI 170CP (34k de EUR ambele) iar in acest caz as opta pt 2.0TDI 170CP din simplul motiv ca imi place sa am in orice moment doar 2000RPM si 350 nm forta cu un consum mai mult decat rezonabil. Din pacate, la o benzina acest lucru nu e posibil deoarece turele inalte implica un consum la fel de sustinut. Chiar si in cazul acelui magic 1.4TSI.

In plus, nici nu imi permit un motor de 3000+ din punct de vedere al achizitiei, impozitului, costurilor, etc. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O avea 2.0T aprox. 6000 de rpm fata de cele 4000 ale dieselului, dar parca cei 500 de newtoni ai dieselului imi aduc un ranjet mai mare pe fata

Ahem, 5000 :) Puterea maxima e obtinuta la 4400 iar motorul trage incredibil pana la 5000 (nici la 5000 nu-l simti sa "dea in nas" dar personal eu nu l-am dus mai sus de-atat).

@robert Comparatia 2.0T vs 3.0TDI mi se pare corecta, nu neaparat prin prisma similaritatilor motoarelor cat prin prisma faptului ca sunt 2 variante plauzibile, si eu inainte sa iau masina asta stateam pe ganduri tot intre 2.0T si 3.0TDI. Daca la 3.0TDI impozitul e de 2100 RON, la 3.2V6 este de ~5000RON care deja a depasit cu mult sfera aberantului.

P.S. Sa nu uitam doua chestii referitor la aia 4500€:

1. O parte semnificativa se recupereaza la revanzare

2. Sper sa nu vorbesc prostii, dar am impresia ca la 3.0TDI mai vin niste optionale standard spre deosebire de 2.0T.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: tr0tt3r, de data asta chiar nu m-am mai putut abtine sa nu remarc faptul ca esti o persoana foarte dotata in ceea ce priveste "parcul auto", daca la cele de mai jos adaugam si Golful v 4motion din semnatura chiar pot sa spun ca esti o persoana de invidiat.Felicitari pentru B7-le care o sa vina in saptamana 23 iar pentru ultimul post alege GTI 6 nu seria3, asta ca sa ramai in grup.

Personal am ales 2.0tfsi la Q5 in loc de 3.0tdi pt o diferenta de 2500 de euro la pretul de achizitie. Avand in vedere ca masina face cam 15000 de km pe an ar trebui sa fiu multumit.

Am un Passat CC de 140cp dsg si sunt multumit de el.

Eu pana la urma am ales Passatul pt ca este singurul din grupul VAG din cate stiu care are varianta 170cp 2.0tdi 4motion DSG.

Yeah right... Mai repede. Nu si in cazul meu. Tocmai am aflat ca e programat in saptamana 23. Inseamna un total de 14 saptamani!!!! Bleah!

Cat iti consuma magaoaia? Ma paste un gand sa-mi iau un gti in defavoarea unui seria 3 diesel (care e si mult mai scump) si sunt putin in impas.

Scuze de off.

Modificat de Guadalcanal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@George74 - Daca impozitul de 2100RON pe care-l implica 3.0 TDI-ul nu reprezinta o problema pentru mine(in cazul tau,vad din semnatura ca detii deja 2 motorizari similare), pe acesta as merge. Nu neaparat pentru ca sunt fan diesel inrait ci pentru ca pur si simplu acest motor este superb! Consum extraordinar(ti-o pot confirma Yce_2k, Kostas, etc - consuma naibii cat masina mea! , si au juma' de motor in plus), performante foarte bune(dupa soft devin brute), motor relaxat si lista poate continua. Iar mie eprsonal imi place foarte mult senzatia care ti-o da un motor de cilindree mare sub capota. Cat despre diferentele enumerate de colegi mai sus intre cele 2 motoare..comfort de ex - in detrimentul dieselului dupa spusele lor - nu mi se mai pare relevant in cazul 3.0-tdi-ului care e suficient de rafinat, silentios, "smooth" si asa mai departe).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Canal mai am si un Polo tdi, pe ala l-ai uitat.

Scuze de offtopic, dar nici eu nu m-am putut abtine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guadalcanal e tot posibil ca tr0tt3r sa "aibe" acele masini.

Ideea e ca nu neaparat pot fi ale lui. La 24 de ani cati are el e tot posibil ca el sa aibe golf-ul si passat-ul sa fie a tatlui. Q5 al unchiului si polo a mamei sau surorii etc. Variatiile pot fi multe. Pai cine are o familie mai numeroasa si incepe sa se laude poate sa "aibe" vreo 15-20 masini.

Lasand gluma deoparte cine isi cumpara masina de "fuga" nu se gandeste la consum. Ca daca ar vrea sa faca un compromis intre ele exista cam o singura solutie:

2.0 TDI CR 170 cai.

Motorul de 3.0 TDI e destul de clasic pentru grupui vw si nu e deloc asa econom.

Daca discutam intre aceste 2 motoare si exista si o diferenta de 5000 de euro si performante asemanatoare .. decizia e destul de clara: benzina.

Nu ai cum sa recuperezi in veci aceasta diferenta chiar calculand la revanzare. Cine crezi ca o sa iti cumpere o magaoaie de 3.0 diesel cu consum be benzina la cel putin 2000 euro mai scump decat 2.0 TFSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine isi cumpara masina de "fuga" nu se gandeste la consum.

Te contrazic, eu am vrut o masina care sa alerge ca lumea dar nu cu orice pret. As fi acceptat si consumul unui 2.0T daca gaseam unul ca lumea, dar nu m-ar fi incantat. Parerea mea e ca oricine se gandeste si la consum. Spre exemplu mi-a trecut prin cap inainte sa iau masina si un 335i, le gaseam la aproximativ acelasi pret. Senzational motorul dpdv al performantelor, il are un coleg de servici. Insa cu consumul de 16% in oras la mers economic, eu nu ma pot impaca.

Motorul de 3.0 TDI e destul de clasic pentru grupui vw si nu e deloc asa econom.

[...]Cine crezi ca o sa iti cumpere o magaoaie de 3.0 diesel cu consum be benzina la cel putin 2000 euro mai scump decat 2.0 TFSI.

Cateva cifre pentru 3.0TDI, daca tu zici ca asta e consum de benzina, eu ma dau batut :) (ba pardon, e consum de 1.6, masina consuma la fel cu a cumnatului meu, o Octavia 1.6)

Medie Bucuresti pe 410km, viteza medie 21km/h (2 saptamani jumate in Bucuresti, si in aglomeratii de ora 8 dimineata, si in trafic mai uman de ora 10-11) - 11.4L/100km

Medie in afara orasului 140km, viteza medie 82km/h - 6.6L/100km

Tine cont de rog ca masina are 240CP, 500Nm, ~1700kg si tractiune integrala!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
bogdel.david

Pot foarte bine sa confirm ceea ce zice Ice, si eu am tot 3.0 TDI quattro si stiu cum sta treaba. E drept, eu am modelul B7 si nu e la fel de economic ca a lui Ice, as putea zice cam cu 1.5-2L mai mult in oras si 0.5L mai mult in afara la un mers normal.

Am citit tot topicul si am vazut ce s-a discutat deja, asa ca nu mai are rost sa zic si eu inca odata. Impozitul la 3.0 TDI e 2120 RON, ceea ce nu e mult, e chiar putin, totusi, vorbim de masini de 60K euro de noi sau 25-30K euro SH.

Cutia S-Tronic face toti banii si asta ti-o zic dintr-un punct de vedere al unui fan de cutie manuala.

Ceea ce nu s-a discutat deloc aici este senzatia la condus. In special pe curbe si la franare, unde 2.0 TFSI e in avantaj, in sensul ca motorul este mult mai usor decat 3.0 TDI si nu ai senzatia ca masina este grea de nas cum e la 3.0 TDI (B7/B8).

Eu la urmatoarea masina merg pe 2.0 TFSI quattro neaparat S-Tronic pentru ca vreau sa aud masina, in sensul ca daca pui pe 2.0 TFSI o evacuare Milltek quad-pipe e complet altceva fata de 3.0 TDI. Deja am gasit ceva si ma bate gandul, doar ca o sa mai fie ceva bani de bagat in ea gen pachet S-Line complet,jante,volan 3 spite,etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!