Jump to content

Surub rupt in galeria de admisie


gabyte00
 Share

Postare recomandată

Salutare.

Am o problema la masina unui prieten cu un Seat Leon din 2002, motor 1.6 16v, BCB. Deci foarte asemanator cu al meu AZD.

Am vrut sa-l ajut sa-i curat clapeta, EGR. Problema este ca din prostie si neatentie, dupa ce am terminat operatiile, am pornit motorul si s-a incalzit bine,l-am oprit si am incercat sa mai strang unul din suruburile de sub clapeta de admisie de la teava care vine de la EGR. Nici nu a fost nevoie de multa forta ca s-a rupt in galeria de admisie.

Cum locul e foarte mic acolo cred ca trebuie sa desfac galeria de admisie ca sa bag un burghiu dupa el.

A mai facut cineva asta? E greu de facut? Se poate face numai prin partea superioara a motorului (n-am rampa, elevator etc)? M-am uitat la pozele din ETKA si nu pare complicat, dar totusi nu vreau sa stric mai multe decat am stricat deja :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te prosti sa dai gaura si sa te chinui sa faci alt filet!iti dau eu 3 alternative simple de tot!pentru ca acel surub a mai fost desfacut si nu este gripat iti va fii destul de usor sa il desfaci! da jos iar clapeta si tot ce este pe langa ea ca sa ai access cu un mox, il vei desface foarte usor (asta in cazul in care ai cum sa il prinzi cu moxul); daca iti aluneca moxul pe el ai putea sa mergi sa iti sudeze pe el o piulita ca sa poti sa pui o cheie pe el (asta in cazul in care in care e destul de mult iesit surubul ca sa se poata suda pe el); in cazul in care iese putin din surub afara, cu o dalta mica si bine ascutita ai sa faci treaba buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta e problema, ca nenorocitul s-a rupt inauntru la vreo 3mm de buza gaurii. Nu am cum sa

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...teoretic injectoarele sunt tinute in admisie doar de niste oringuri!da jos tot ce trebuie, loveste cu un dorn in centru surubului si da o gaura cu un burghiu mic exact in centru si cu grija sa nu strici filetul adanca cam de 5mm,apoi in acea gaura incearca sa bati un hexagon sau mai bine ar fi sa mergi la un strungar sa iti faca dintr-un material otelos un patrat putin mai mare decat gaura pe care ai dato, apoi incearca sa il introduci fortat, o sa fie destul de usor si o sa dea roade!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar merge cu un burghiu extractor ? Eu am folosit aceasta metoda dar daca zici ca e spatiu limitat e mai nasol .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre surubul marcat in imagine e vorba. Este un surub de 5.8mm. Destul de mic pentru manevre. Imaginea nu e chiar reala. Surubul ala se prinde chiar in galeria de admisie, nu exista piesa aia intermediara nici la AZD nici la BCB. E de incercat si varianta cu extractor, toata smecheria este sa dau gaura in el fara sa stric filetul de pe margine.Am mai vazut pe un site ca pot sa fortez un hexagon in gaura respectiva.

Totusi nu a incercat nimeni sa desfaca galeria de admisie? Mi-e frica ca ma apuc si ma opresc la jumatate ca nu iese de acolo din cauza altor componente sau tubulaturi la care nu pot sa ajung sau nu pot sa le dau jos si ma apuc degeaba.

post-5497-0-93140100-1302627060_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai surubul ala din cate se vede vine in flansa in care intra corpul clapetei, si se detaseaza de pe galerie :huh: Of cand recomanda cineva pe forum cand se curata clapeta trebuie sa se dea jos sa se curete etc...era mai simplu sa o cureti cu motorul pornit si spray in nas.

Flansa ti-o da ca piese de schimb,deci logic nu e corp comun cu galeria,doar trebuie sa scoti flansa si in ea faci operatiunea..ma si miram ca galeria de admisie e de plastic si nu realizam cum vine prinsa conducta de la egr in ea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai zice omul mai sus ca acea piesa cica nu este...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris in postul meu dar mai scriu o data. DESENUL E GRESIT. Nici la motorul meu AZD nici la acel BCB nu exista acea flansa intermediara intre galerie si clapeta. Clapeta se insurubeaza direct in galerie. Nici macar acea garnitura (5) nu exista, exista o garnitura tip inel care sta intr-un sant din corpul galeriei. De aici si indoielile mele cu privire la demontarea galeriei avand ca reper doar desenul asta. De asta scriu aici.

Nu vreau sa intram intr-o polemica despre modul de curatare al clapetei, subiectul era surubul din teava de la EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa dai o gaura mica de 2-3mm in surub si sa bati in ea un imbus polizat conic...

Asta daca ai acces cu o masina de gaurit mica cu acumulatori pe acolo...

Ar trebui sa mearga , deoarece surubul nu e intepenit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schema din etka nu are nimic..e buna.Tocmai ca asa iti si da ca flansa nu vine pe bcb si azd.Deci tie practic conducta de la egr iti intra direct in galerie.Avand in vedere ca galeria e de plastic...cred ca 3 sa te apuci so demontezi.Nu vad cu poti scoate restul de surub de acolo.Oricum are turnat in ea o piesa de legatura de fier mai mult ca sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta ziceam si eu, ca nu am acea flansa. Bine, nu e gresita schema, e inaplicabila doar. Lista din dreapta e corecta. :))

Am mai gasit poze cu galeria asta. Din ce vad nu pare complicat de demontat. Sper sa nu ma insel. Multumesc pentru sfaturi, in wk. cred ca ma apuc de treaba. Sper sa iasa bine.

post-5497-0-85786000-1302633647_thumb.jp

post-5497-0-93468800-1302633652_thumb.jp

post-5497-0-82237200-1302633660_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si cu un spiral "pe stanga"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da incearca si cu burghiu pe stanga poate ai noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati ca nu inteleg, cu ce ma ajuta mai mult burghiul de stanga decat cel normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Burghiul pe stanga sau burghiul extractor iti desface surubul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fac putin off-topic pentru a ajuta si pe altii

stiu ca exista o regula nescrisa prin care strangerea suruburilor, piulitelor, colierelor, prezoanelor etc. se face la rece, deoarece la cald se dilata cele 2 piese care trebuie unite si strangerea nu va fi la fel de eficienta, mai ales cand vorbim de filete de diametru mic unde strangerea trebuie facuta cu simt

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei vezi, eu regula asta eu am aflat-o pe pielea mea. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam greu cu burghie pe stinga... eu am facut 1 pt cineva dar am unde si cu ce...omul nu are sigur...

Cel mult extractoare am mai vazut pe la Practiker parca...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca cum a zis un coleg mai sus: dai o gaura cu un burghiu subtire pentru fier, polizezi un imbus si il bati in gaura respectiva, insa nu foarte tare pentru ca surubul fiind destul de subtire, o sa se umfle si o sa-ti mearga imbusul in gol pentru ca apasa prea tare in peretele corpului. Sansele de reusita depind foarte mult de cat de dur e materialul din care e facut surubul ala. Imbusul trebuie sa intre cu hexagonul in gaura ca sa poti avea incredere sa tragi cu el. Si daca dai galeria jos, poti sa-l apuci cu ceva din spate? Cred ca nu merita data jos pana nu epuizezi optiunile mai "neortodoxe". Ca probabil sunt niste garnituri de schimbat, niste silicon de pus pentru etanseizare, etc. Mare grija cand dai gaura in surub, cel mai bine ar fi sa ai o bormasina cu turatie reglabila ca sa poti pleca incet si sa nu atingi filetul. Surubul l-ai gasit sa-l schimbi?

Mi-a mai trecut prin minte sa bati cu o surubelnita dreapta si un ciocan in surub astfel incat sa-ti faci un sant. Dar e cu 2 sensuri pentru ca poate fi surubul prea moale si sa rupa santul cand incerci sa desfaci, sau la fel poate forta in filetul corpului si sa intepeneasca acolo. Era bine daca puteai sa sudezi cu autogenul imbusul de surub, dar prespun ca e foarte putin loc, iar meseriasi care chiar sa stie sa faca asta, sunt si mai putini.

Scuze pentru post-ul extra-lung!

Last edit: m-a mai plesnit mintea ceva, insa trebuie mai multe scule:

Dai gaura cu spiralul, apoi in surub sa faci un filet cu sens invers (sa stranga in sensul in care se desface surubul), apoi bagi un surub si iti faci treaba. Dar din nou, mi-e frica sa nu se umfle surubul si sa nu se poata desface. Pentru asta probabil ai nevoie de un strungar care sa-ti faca scula pentru filet(am uitat cum ii zice, scuze!) si surubul.

Modificat de Dj SoSo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tu gasesti la un pret modic tarod pe stg M3-4 prin Ro esti tare...

Greu cu un burghiu pe stg ...de tarozi ce sa mai zic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu am zis sa cumpere, ci sa-si faca sau sa mearga undeva unde au oamenii asa ceva. oricum, presupun ca a rezolvat deja colegul problema. macar sa ne zica pe ce varianta a mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu am rezolvat pentru ca prietenul caruia i-am facut boacana a zis ca nu e urgenta ca deocamdata se tine teava aia intr-un singur surub si daca merge asa nu prea il arde sa rezolve, mai ales daca trebuie sa dam galeria jos. Noroc cu garnitura care etanseaza bine si nu scapa aer pe acolo. Cand se hotaraste sa-l scoata de acolo, o sa incerc intai cu un spiral de stanga, poate am noroc si scap de demontat galeria, insa e foarte mic spatiu si nu stiu daca incape o bormasina, chiar si din aceea cu acumulatori. Inca nu am gasit surub de inlocuit (ce-i drept nici nu m-am mai uitat). Am avut impresia ca e de 6mm, dar ca sa vezi tocmai acum a avut ETKA dreptate, e de 5.8mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Hehe surubelul buclucas.

Si eu am patit-o.

La mine am facut operatia la rece, insa sa strang mai bine si sa nu ma incurce furtunele de prin preajma, am folosit un prelungitor al cheii cu care strangeam, prelungitor care de fapt e un fel de sufa din otel care iti permite sa strangi la diferite unghiuri. Si uite asa am rupt si eu capul surubului.

Dar, sincer nu mi-am batut capul prea mult cu el. Am prins respectiva conducta de la egr cu surubul celalalt, si, de jur imprejurul locului unde face contact cu galeria am dat cu silicon rosu, rezistent la temperatura. Asta sa fiu sigur ca nu scapa ceva pe acolo, desi parea sa faca f bine contact. Dupa ce am dat cu solicon, si am fost sigur ca a prins bine pe toata suprafata, am lasat cateva minute siliconul sa se mai intareasca, si apoi am strans singurul surub ramas iar de 3 ani, respectiva operatie a tinut excelent. Nici urma de scapari, nici siliconul nu s-a desprins, totul e ok.

Egr-ul l-am mai curatat de atunci, insa nu am mai dat conducta respectiva jos, nici nu e necesar acest lucru.

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut, pana la urma nimeni nu a scos acel surub? Si eu il am rupt si vreau sa schimb acum egr-ul si automat trebuie sa umblu in zona respectiva si mi-ar placea sa il scot afara. Va intreb pt ca la service-uri mi s-a cerut pretul de 250 ron pt operatiune si nu am de gand sa cheltui acesti bani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!