Jump to content

VW Golf MkIII vs. Honda Civic '92-'95 (generatia 5)


VWladone
 Share

  

55 voturi

  1. 1. Voi ce ati alege ? (va rog si un reply cu argumente)

    • Honda Civic '92-'95
    • VW Golf MkIII


Postare recomandată

Ma aflu intr-o situatie dificila... ce masina sa aleg in jurul sumei de 2500 euro ?

Incepand cu Golf MkIII inima mea a inceput sa bata in ritmul VAG si incepand cu 2004 citesc acest forum drag. Trecand de la Golf MkIV, la Sandero si acum la pieton... si cu o suma de nimic in buzunar ma vad nevoit sa fac o alegere dificila. De aproape un an de zile un prieten de-al meu, redactor la o revista de tuning din Ro mi-a umplut capul de japoneze si in special de Honda. M-a dat cu tot ce i-a cazut si lui pe mana dar tot timpul dracusorul VW din mintea mea stergea orice impresie favorabila Hondei. Pana acum ceva timp cand am inceput sa rad isteric pentru ca a venit la mine cu un Civic EG3 din '93 (motor 1.3 75hp) si mi-a zis ca o sa ma faca sa tresar. Zis si facut. Dupa 20 de min de "teroare" inima imi batea de parca m-am dat jos dintr-un carusel si ce sa vezi, acul de la benzina se incapatana sa stea pe loc. Si cum urca acul de la turometru spre cele 9000 de ture... De aici au inceput problemele si situatia se prezinta in felul urmator:

Ce imi recomandati sa cumpar tinand cont ca ambele masini se invart in jurul aceluias pret ?

Aspect

exterior: pentru mine e totuna, mi se par extrem de reusite amandoua.

interior: destul de oribil in civic, dar nici cu interiorul golfului "nu mi-e rusine"

Performante

Incerc sa gasesc un + pt golf dar mi-e tare greu. Se stie ca japonezele sunt mai fiabile, mai performante si asta o spun eu, inrait VAG.

Motoarele de pe civic ma incanta muuult mai mult, de exemplu 1.6 VTEC cu 160 cp sau 1.6 simplu cu 125 cp, chiar te lasa masca.

Sa nu mai zic de consum. Nu va povestesc ce consum fac civicurile pt ca veti avea aceeasi reactie pe care am avut-o si eu initial. :)

O alta problema este ca motorizarile cele mai raspandite pe Civic sunt pe carburator iar cele de pe Golf stiu ca sunt pe injectie. Aici ar fi un intreg versus si nu stiu ce sa zic, dar inclin spre injectie.

Dotari

Aici e o problema. Golful il gasesc mai cu un A/C, mai cu un ABS, geamuri electrice, in schimb Civicul sta ceva mai prost la capitolul asta, cu toate ca, spre bucuria mea, mai toate au trapa. :)

Daca mai sunt si alte aspecte de luat in considerare pe care eu le-am omis, sariti !

Am pus si niste poze pentru cei care poate nu cunosc masina.

As aprecia foarte mult sfaturile voastre si mai mult decat atat cred ca este chiar un versus interesant.

post-31158-0-09460200-1302503091_thumb.j post-31158-0-93010500-1302503097_thumb.j post-31158-0-37963800-1302503105_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca la banii pe care ii ai iti iei un Golf 3 destul de dotat si sa arate si bine.Gandeste-te ca honda este destul de veche si oricat de fiabila ar fi tot iti mai cade cate ceva.Daca ai o problema cu golfu te pot ajuta enorm de multi cu sfaturi cat despre honda nu stiu cati de multi se pricep fiind mai rare pe la noi. Ca si costuri de intretinere parerea mea este ca la golf este mult superior si in plus daca ai nevoie vreodata de o piesa sh , gofuri gasesti pe la toate dezmembrarile.

Honda are ca atuuri poate consumu ,si poate senzatia la volan.Sunt si golfuri care ofera aceeasi senzatie dar au motoare mai mari. Deci parerea mea este ca singurul atuu al hondei este consumul si atat. Multa bafta si sper sa faci alegerea cea mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.am si un golf3,deci pot spune ca sunt in tema.golf-ieftin de intretinut,reparat,piese peste tot,ajutor,informatie mai usor de gasit.motoare simple,longevive,injectie.interior si dotari peste honda,la anii respectivi.si mai ales acum raportand la suma ta.

Honda-o masinuta ok,ce poate placea unora.se strica greu,dar cand incepe e jale.piese scumpe,greu de gasit.interiorul e vechi,parca de kadett din 84.dotari cam spre 0,pt ca la vremea aia dotarile costau rau.consum ok,dar sa nu exageram cu ce consum mic,la banii pe care ii ai cred ca 1.6 160cai e departe de tine.

Parerea mea,intra pe un forum honda,citeste tot despre modelul vizat,fa-ti o impresie.apoi urca in masina-stai 30 min in ea.te caracterizeaza?ok.nu?

Eu as alege golful fara sa ma mai chinui,mai ales ca la 2500 euro pret corect,gasesti gti cu ceva dotari.nu verze coafate de 1600 euro cu un set de jante aruncat pe ele ca sa creasca pretul.

Sper sa nu jignesc pe nimeni,dar asta este parerea mea.

Si inca mai visez la un mk3 vr6 syncro highline si acum!

Brgds

Ca idee,e un golf 3 gti rosu la vanzare pe aria de vanzari auto la banii tai,si dotat bine,trapa ,ac,abs,etc.

Ia arunca un ochi comparativ

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e suportul pe care nu-l vei gasi pentru Honda in romania... spre deosebire de VAG

am vrut sa-mi iau si eu un civic SI din 2003, am si testat 2 modele in germania, dar amandoua aveau probleme,

la una huruia cutia de ziceai ca moare atunci, iar la alta nu mergea AC-ul, era atinsa, plus alte defecte care adunate ma costau ceva.

in timp ce golful care il am acum, l-am pornit de la prima cheie, mergea si merge absolut orice pe ea, dar saraca avea discurile si placutele ruginite rau tare la cat a stat pe dreapta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme mari cu piesele nu sunt, s-a dezvoltat bine de tot piata japonezelor in ultimul timp, iar mare parte din piese se gasesc la timisoara, daca nu vin in 1-2 saptamani de pe ebay. Mai mult decat atat am cunostinte care ma pot ajuta deci nu-mi fac griji pt aspectul asta dar e demn de luat in seama.

@vali_devill am vazut MkIII de pe aria de vanzari, e frumos rau si dotat. Nu cred ca ma incanta ideea de motor 2.0 si putere relativ mica fata de cat am de platit impozit/asigurare/consum. VR6-ele e demential dar iese din discutie pt bugetul meu. Am intrat pe forumul colegilor "hondari", ca suport si info nu se compara cu comunitatea noastra draga dar se mai gaseste un DIY/un sfat/o piesa.

Cat despre ce ai spus tu cu statul in masina asa am si facut :) In golf ma simt ca acasa, toate sunt la locul lor si parca il am de o viata, pe de alta parte in civic parca aud voci de genul "urca-ma-n ture", "mai vreau mai vreau" :) e mult mai distractiva si atrage si priviri. Interiorul nu prea ma incanta la nici una din ele, tinand cont ca vin de pe un MkIV highline si un Sandero. (partea cu Sandero mai putin relevanta :))

Nu stiu ce sa zic, mai astept pareri de la voi si va multumesc celor care mi-au raspuns pana acum.

Modificat de VWladone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu chiar eram pornit sa-mi iau honda aia acum 2 ani

am sunat prin tara la mecanici, toti mi-au zis.. eh n-am desfacut niciodata vreo honda dar ii dam noi de cap :)

nu am putut merge pe principiul acesta, adica lasa ca o facem noi bucati si o asamblam inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice ai alege,sper sa fii multumit...presupun ca masina o vei folosi zi de zi,deci faza cu mai vreau sa urc in ture,e mai mult ocazionala in cazul in care nu ai drum privat si nu vrei sa pui in pericol viata altora din trafic.masina pana in 4000-5000 de ture este cam moarta,abia apoi se dezlantuie cum iti place tie.si totusi un 75 de cai la un cuplu in ture inalte,chiar nu cred ca te lasa chiar asa cu zambetul pe fata.

fata de ce ai tu acum in profil,1.6 de 90 de cai,crede-ma ca golful de 2.0 consuma justificat in raportul cu performanta,fata de 1.6,90cai,autohtoni.feeling-ul e altul,iar sentimentul de siguranta de asemenea.

te mai poti gandi la aspectul 2 usi 4 usi,mie personal imi plac masinile in 2 usi,sunt frumoase foc,dar cand trebuie sa ma dau eu jos ca sa iasa cineva din spate,s-a terminat.golf are si 4 usi,honda nu.

desi nu caram toata ziua frigidere,cu golful iti mai poti face anumite treburi,cu honda poate fi mai dificil.golful este mai usor de tunat cu bun gust si banuti relativ putini...

nu stiu,oricat as vrea sa pun in balanta cele 2 masini,nu imi iese.ochiul,inima,si la final ratiunea ma duc la golf.

brgds

Modificat de vali_devill
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca iti iei o masina in functie de forumuri...e aiurea.Am inteles ,poti avea ca si criterii supreme consumul,fiabilitatea,costurile de intretinere,marimea portbagajului..

In 2005 am avut masina destul de rara,erau 14 exemplare in toata romania,am fost foarte surprins sa fiu abordat in trafic de un alt posesor si sa imi spuna ca sunt 14 masini ca ale noastre in ro si ca 11 se stiu intre ei si sunt prieteni.M-am alaturat si eu grupului si m-am ajutat enorm.2 dintre ei se duceau frecvent in Germania,aduceau portbagajul plin de uleiuri,piese,accesorii.

Asa ca nu cred ca marimea forumului e direct proportionala cu utilitatea lui.

vwforum e intr-adevar foarte mare si util,dar nu cred ca poate fi factor decisiv in alegerea unei masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,masina va fi daily driver, nu intentionez sa ma pregatesc de VTM. :) Oras, 10-12 km pe zi, cam la o luna jumate drum de 1000 de km, astea regulat, restul normal drumuri ce apar, mai un munte, mai o mare, mai un gratar.

Motorul de 1.3 l-am dat ca exemplu pentru ca am ramas foarte surprins de cei "doar" 75 de cai si felul in care ii pune pe jos. Nu pot sa zic ca mi-a lasat un zambet larg pe fata,la urma urmei m-am dat cu BMW 335i si Clio RS deci stiu ce inseamna sa te simti "exorcizat", intradevar prezentarea mea a fost usor exagerata pentru ca eram extrem de entuziasmat de motor Daca va fi sa cumpar civic ma cam feresesc de motorizarea asta pentru ca e pe carburatie si pentru ca vreau un pic mai mult. Asadar intra in discutie doar LSi (EG4/1.5 L 90 PS) si ESi (EG5/1.6 L SOHC VTEC 125 PS) care s-ar incadra in banii mei. "Hondarii" mei ma sfatuiesc sa iau EG3 1.3 si sa fac swap dupa dar parca prea multa bataie de cap pentru mine.

Cat despre 1.6 MPi-ul autohton pe care il mai conduc pentru putin timp, nu m-am raportat si nici nu ma voi raporta la el. Performante decente, consum exagerat.

Inteleg si sunt total de acord cu tine vali_devill in prinvinta celor 4 usi, dar avand in vedere ca sunt doar eu cu prietena mea si foarte rar cate cineva care se nimereste prin masina, chiar nu ma deranjeaza aspectul celor 2 usi sau confortul celor de pe bancheta din spate.

PrasleaCV stiu ca nu conteaza foarte mult acest lucru, am si spus ca daca e, ma bazez pe putinii oameni pe care ii cunosc si se ocupa de japoneze, dar nu e de neglijat ca daca auzi nu stiu ce sunet in partea dreapta sus a bordului la 3 dimineata :) sa intri repede pe forum, dai search si gasesti inca 3 colegi care au avut problema asta si cum au rezolvat-o. Dar cum in viata nimic din ce e frumos nu e usor ... :)

Modificat de VWladone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer as cauta un Golf 3 TDI (AFN de 110cp) cu AC/ABS/2xAirbaguri si fara rugina.

Daca nu faci prea multi km pe an ai putea sa alegi un 1.8 90 cp,motor simplu,fiabil,consum relativ apropiat cu restul motorizarilor mai mici (1.4, 1.6),destul de spriten.

Piese la preturi de dacii 1310,majoritatea le gasesti pe stoc,foarte comune in parcurile de dezmembrari.

Chiar ma uitam acu 2 zile pe un anunt. cu preturi negociabile(nu zic cine,nu vreau sa se considere reclama ) :

Motor 1.8 90 cp - 450 ron

cutie viteze 350 ron.

bloc lumini - 30 ron

Geamuri usi - 30ron

Calculator 1.8 - 100 ron

WTF?!

Trebuie sa te gandesti ca ambele modele au o varsta si e normal sa mai cada piesele dupa 18 ani.

In fine,fiecare face ce vrea cu banu lui...

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Honda te scoate din multime. Cu Wv vei fi un alt sofer. Banii mei ar merge pe Honda oricand sau orice alta japoneza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel iese din discutie, imi doresc un diesel, dar cand voi sta ceva mai bine cu banii ca mi-e frica tare sa nu pice turbina sau alte nebunii specifice. Stiu ca astea sunt si mituri, dar viata mi-a arata ca atunci cand ma astept mai putin ma f___ de nu mai stiu ce-i cu mine :)

Incepeti sa-mi taiati din elan si din entuziasm cu Civicul, ati bagat spaima in mine cu piesele astea si la cat ma stiu eu de ghinionist ma trezesc cu 1000 euro de bagat in ea dupa o luna. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Honda te scoate din multime. Cu Wv vei fi un alt sofer. Banii mei ar merge pe Honda oricand sau orice alta japoneza.

interesanta mentalitate... luati-va masini exotice si cat mai unice, iesiti in evidenta si platiti de 10 ori o reparatie fata de una uzuala si "banala" :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vwladone

In cel mai rau caz la Golf 3 cu 1000 de euro iti mai iei una :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, precum ai spus....mentalitatile ne tin in spate. Am incheiat cu off-ul....Oricare ar fi alegerea, sa fie una buna si de suflet. Sanatate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti se taie elanul ca esti pe un forum de vw, dar dupa mine as lua un civic in loc de golf si cine tea sfatuit cu swap are mare dreptate, poate zic asta si pt ca m-am plimbat cu destule honde (s2000, civic ep3,eg6,ej, cu swap si toate cele si am ramas foarte placut impresionat de ce pot hondele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu masina asta n-o vad ca pe un daily driver. :blah: Cand aud Civic ma gandesc la Underground, spoilere, leduri, ditamai evacuarea si la un cuvant cenzurat pe forum care incepe cu "li" si se termina cu "niute"(si nu-s fan NFS). :lol: Daca vrei sa "iesi din multime" cum spunea un coleg de mai sus, atunci da, Honda e mai buna. Dar de cate ori crezi ca o sa vrei sa pleci cu ea in 7000 de ture sau lucruri de genul asta?

Era una prin Timisoara frumos aranjata, dar n-am vazut-o pe strada decat de vreo cateva ori in 2 ani si ceva. :D

Golful e masina aia care te duce din punctul A in B cu consum decent, dotari relativ ok, siguranta, spatiu in portbagaj, piese usor de gasit, etc; nu degeaba e "masina poporului". :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am votat Honda, desi sunt fan VW modelul acesta de honda civic imi place foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cunosc f bine Civic-ul fabricatie ''92-''95 (EG) si daca ar fi sa aleg clar asa alege Honda!

e o masina care se conduce extrem de usor cutia de viteze e fixa si precisa...pozitia de condus e f ok...interiorul eu zic ca e mult mai placut decat la Golf3...motorul de 1.3 16V fiind cel mai mic de pe acest model la cei 75 de caluti trage binisor...si ca si design caroseria arata muuuuult mai bine decat cea de Golf3. Fata de Golf cu motoare lenese Civic-ul sta mult mai bine la acest aspect sa nu mai vb si de fiabiliatea motoarelor care nici in ziua de azi nu dau fail !!! Modelul acesta de Civic e mai lat decat o masina obisnuita fapt care i da o stabilitate de invidiat fata de Golf...

...si stai linistit ca exista Civic si cu A/C...ABS-ul e un moft :rolleyes: si inca o chestie interesanta la Civic hayonul care poate ai vazut cum se deschide :rolleyes: ...cine te sfatuieste sa iei Golf3 nu a condus nici macar odata o Honda!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am condus 2 si sincer nu impresioneaza cu nimic :)

ca si dovada, eram la matusamea in germania si cautam disperat daca chiar merita o honda civic

dovada: http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=572712

una dintre ele un SI din 2003 coupe

2003_honda_civic_si_front_side_view.jpg

asa avea bordul, desi schimbatorul era practic, vitezele erau imprecise la selectare, si desi avea 100.000km primele 2 trepte huruiau de parca avea 500.000km

0308_3%2B2003_To_2005_Honda_Civic_Si%2BInterior_View_Dashboard.jpg

nu mai zic ca eu la 1.90 nu prea aveam loc sa ma intind in fata, iar in spate erau rotile de iarna, si numai 3 incapeau in portbagaj, una era in spate

in timp ce la golf4, toate rotile incapeau in portbagaj si aveam loc berechet,

ce-i drept eu compar honda SI cu golf4, dar erau din aceiasi ani si aceiasi clasa

alta era tot o Honda Civic dar LS, adica 4 usi, tot din 2003, asta nu avea AC functional, era si infundata o portiera,

nu mai zic ca, cei 90CP abea daca se simteau... nu inteleg de unde au scos ei 90CP din 1.400cmc :D

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar Honda. Am avut acum vreo 2 ani lasat pe mana un del Sol VTEC de 125 cai. E incredibila masinutza. Iar din ce am citit pe net cam toate componentele motorului sint din materiale forjate si rezista foarte bine la supraalimentari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soila nu te supara dar nu tre sa generalizezi acum! cine stie peste ce darapanaturi ai dat acolo in Germanika...

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, masini bune si masini proaste sunt peste tot. Eu iti multumesc ca mi-ai impartasit intamplarile tale insa asta nu inseamna ca nu puteai sa dai si peste un Volvo spre exemplu la fel de rupt in doua :) VTEC e cuvantul care tot rasuna in capul meu in ultimul timp, stiu, mi-e si teama sa rog pe cineva sa ma dea cu un VTEC ca nu cumva sa iau o decizie instant.

THE ROCK eu zic ca mai degraba A/C-ul este un moft, nu ABS-ul, si eu sunt adeptul condusului "clean" fara zeci de senzori si gadget-uri care sa reactioneze in locul tau dar unele intamplari mi-au demonstrat ca ABS-ul este un must-have. Cred ca pot frana la fel de bine ca un ABS atunci cand vreau sa ma distrez si sa imping ceva mai sus masina dar problema apare atunci cand trebuie sa reactionez intr-o fractiune de secunda si nu cred ca am gene de Loeb sau Gronholm in mine :). Pe ploaie serioasa si pe zapada as avea emotii fara, in rest, e ok.

Modificat de VWladone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe zapada ABS-ul franeaza mai prost decat soferul fara ABS. Am avut Vento fara ABS si ulterior doar masini cu ABS... Eram mai sigur in Vento pe zapada...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am crezut si eu initial insa am constatat ca imi franeaza prost pe zapada pentru ca nici cauciucurile nu erau adaptate sezonului.

Chiar spunea George Buhnici in unul din reportajele recente, daca ii urmareste cineva blogul, ca sistemele de asistenta de pe masina functioneaza in 2 conditii: 1. In limita fizicii si 2. Daca le creezi toate conditiile pentru a functiona.

Acum nu vreau sa fac un versus si pe tema asta dar nu credeti ca ABS-ul e un must have pe masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!