Jump to content

Inlocuire garnituri etrier


doctorul
 Share

Postare recomandată

Teoretic discul este ok . Eu le am blocate si se incing k naiba si nu sa intamplat nimic cu ele . singura mea problema este ca imi consuma masina mai mult si uzeaza placutele degeaba . In alta ordine de idei : ai curatat bine etrieri de rugina si alte mizerii ai gresat cele doua piese pe care aluneca etrierul .? este posibil k in timp sa fi aparut o depunere in pistonas care nu il lasa sa revina la pozitia corecta fata de discurile si placutele noi . un fel de urma lasata de pistonas din vremea cand aveai discurile si placutele uzate .

Modificat de Ion Razvan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok dar cel mai bine e sa demontezi sistemul de franare si sa il cureti. Si la mine s-a intamplat acelasi lucru, nu isi facea cursa completa la revenire pistonasul ptr ca avea mizerie si tinea placuta noua aproape lipita de disc. Se incing placutele si discul ca toti dracii si sa nu mai vorbim de uzura... Eu mi-am dat seama ca ceva nu e in regula prin simplul fapt ca nu mai mergea masina din inertie la fel de mult, se oprea foarte repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut etrierul , am scos pistonasul, am desfundat orificiul acela de la pistonas pe care sta garnitura, am curatat tot din etrier, bratul acela culiseaz perfect fara nici o retinere , m-am chinuit sa fac operatia asta la ambele etriere din spate o zi intreaga, am curatat suportul etrier, am montat la loc si ghici...

frana de picior merge ok, pistonasul elibereaza f bine placutele , dupa ce trag frana de mana iarasi raman partial blocate, nu sunt practic blocate rotile dar intampina rezistenta mai mare decat at cand folosesc frana de serviciu; binenteles ca odata trasa frana de mana nu isi mai revine singure , tb sa desfac roata si sa trag putin de disc. O sa mai incerc sa gersez mai mult suruburile alea culisante, nu stiu ce sa ii fac sincer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vezi sa nu ai cablul de la frana de mana blocat stiu k nu e dacie :icon_cheesygrin: dar se mai intampla si la case mai mari :icon_redface: Eu am renuntat sa mai trag frana de mana din cauza faptului ca se blocheaza foarte rau si isi revin dupa mult timp :dry:

Modificat de Ion Razvan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt blocate cablurile sunt destul de lejere cand nu e trasa frana de mana, am rezolvat cat de cat , unu din roti a inceput sa funcioneze normal, iar cealalta mai ramane putin infranata dar vad ca nu se incalzeste in mers asa ca o sa le las asa deocamdata, oricum nu prea am ce sa i fac am desfacut si curatat de vreo 3 ori etrierul ala de spate si pur si simplu nu vrea sa ma asculte, dar atat timp cat nu se incinge roata in mers presupun ca e ok

oricum masina a trecut cu brio de RAR pentru inmatriculare, franle au fost ok la fel si suspensile si toate celelalte ... foarte mandru :icon_cheesygrin: a fost super ok pe total

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca unu din roti are franle ok si suspensile bune...nu pot sa spun decat: norocul nostru ca la RAR se verifica doar partea neinsufletita din tandem!

From HTC via Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat ! :icon_cheesygrin: :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La RAR nu se verifica daca una din roti e infranata, asa ca trebuie sa fii atent pe viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt la identificare nu se uita nimeni la frane , suspensii , bucse si alte sisteme ale masinii . Eu aveam brake fault aprins in bord ,abs asr mortus , parbriz spart si 4 roti de 5 feluri . Ca sa nu mai vb de bucse carpite cu bucati de furtun pt udat gradina si multe alte magari si nu a mai zis nimeni nimic . Deci

cezar13 nu te bucura prematur ca nu ai de ce :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a efectuat rar pentru inmatriculare impreuna cu ITP si tot tacamul, se verifica frane, suspensii, eventual joc la roti, directie; oricum am mai verificat si roata este ok nu se incalzeste in merssi franeaza ok, de fapt nici nu avea cum sa aibe vreun fel de joc deoarece am am cumparat masina cu toate bratele fata deja inlocuite la ultima revizie probabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutari, 

 

Nu stiu cat de vechi e topicul si daca imi va mai raspunde cineva, dar merita totusi sa incerc :) 

Dupa vreo doua luni in care rotile de pe fata au mers un pic infranate (dreapta mult mai rau decat stanga) astazi am decis sa ma ocup singur de problema, pt ca cei de la service mi-au facut-o decat pt 50 de km de mers. 

 

Am demontat roata, demontat etrierul, scos pistonas, curatat bine bine, la fel si cilindrul, verificare si curatare "glisiere" acelea pe care culiseaza jumatate de etrier (daca nu ma insel) si uns bine cu vaselina deaia la spray si cand sa ma apuc de montat la loc tot ansamblu, surpriza: burduful acela care protejeaza pistonul de mizerii nu mai intra :)) este mult mai larg in diametru decat cantul destinat lui. La fel si partea care vine in cantul de pe piston. Oricat am incercat sa-l indes, nu se mai potriveste. Si chiar daca l-as indesa cumva, burduful numai etansaza pe piston, fiind mai larg. 

 

Iar acum intrebarea ... este posibil sa se fi dilatat burduful din cauza temperaturii foarte mari, incat sa nu se mai potriveasca? si ar fi posibil sa fie cauza infranari rotii ? cu mentiunea ca am gasit pietris si mizerie sub burduf cand l-am demontat.

 

Masina cu probleme : lupo 1.4 dti cu abs (daca are vreo importanta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu nu cred ca sa dilatat si la mine la masina am facut singur aceasta operatie de schimbare a garniturilor si iti spun ca si eu m-am chinuit mult pana am bagat pistonul inapoi si plus de asta iti trebuie presa pentru al introduce la loc perfect drept

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod sigur impuritatile intrate sub garnitura antipraf de la pistonas il blocheaza. Pistonasul trebuie sa fie perfect curat si fara ciupituri (ma refer la suprafata lui care aluneca pe garnitura). Daca e deteriorat se inlocuieste - nu stiu insa daca se gaseste mereu separat. Se lustruieste foarte bine suprafata lui cu scrum de tigara sau cu ceva care este foarte putin abraziv (ca sa fie mai clar trebuie sa fie un pic abraziv, dar foarte putin). Ca sa scoti pistonasul ai mai multe posibilitati: demontezi etrierul si faci pedale pana iese, dar vei pierde mult lichid, cu pistolul cu aer comprimat sau bati etrierul de un lemn ceva. De cele mai multe ori poti apuca cu un patent de buza pistonasului si il rasucesti in timp ce il tragi afara.

In mod normal nu te apuci de asa ceva fara sa ai garnituri de schimb preferabil OEM.

Cel mai elegant e sa dai jos etrierul ca sa ai loc si sa poti curata bine atat canalul unde se aseaza garnitura din interior cat si cea antipraf. De asemenea, poti tine sub control scurgerea de lichid. Dupa ce cureti bine, ungi garnitura interioara cu un strop de lichid de frana, ca si pistonasul. Va intra foarte usor la loc. Nu folositi alte fluide, vaselina sau altceva.

Daca nu demontezi etrierul de pe masina, trebuie sa desfaci un pic aerisitorul ca sa nu pompezi aer in instalatie cand impingi pistonul. Daca dai jos etrierul, pui un fop furtunului (din orice ai la indemana) ca sa nu pierzi tot lichidul de frana. Important e ca pistonul sa intre inapoi usor - chiar impins cu degetele alternativ de o parte si de alta. Pozitia lui nu conteaza, nu are cum sa intre intr-o parte. Dupa ce pui pistonasul pana in capat, stergi bine orice urma de lichid de frana, ca sa poti observa ulterior daca garnitura nu e etansa și apoi introduci garnitura antipraf - cea exterioara. Asta e mai greu pentru ca are o buza care trebuie sa intre in canalul corespunzator. Folositi o surubelnita cu varf neascutit, un pic indoita.

Verifici daca a intrat bine apasand frana sau prin orice alta manevra care scoate 1-2 cm pistonasul in afara. Buza garniturii va ramane in etrier pe masura ce se va intinde o data cu pistonasul.

Daca ai un pic de pricepere, nu trebuie aerisit. Dupa ce ai montat etrierul la loc, desfaci un pic aerisitorul si va incepe sa curga lichid. O sa iasa cu bule de aer, iar la un moment dat va iesi doar lichid. Strangi aerisitorul, faci pedala ca sa ai frana la prima apasare si gata. 

Culisele se ung cu vaselina speciala cuprată, nu cu spray sau altceva.

Se verifica strangerea portetrierului si ai grija sa nu dai cu lichid pe disc sau placute. Daca ai dat nu e nenorocire, stergi cu o carpa.

Tot ce am spus mai sus e valabil pentru etrierul fata, in spate e mai complicat.

Scuze pentru postul prea lung.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) nu-i nicio problema.. l-am citit cu interes pe tot. mersi pentru raspuns si pt timpul acordat.

 

P.Alin - nu pistonul nu e cel care numai intra, ci garnitura de cauciuc. Pistonul intra destul de usor, impins usor cu ceva (in cazul de fata cu coada ciocanului) in interior. 

 

Pistonul e ok , la fel si cilindru. dupa cum ziceam acea "garnitura antipraf" sau burduful acela de cauciuc - are diametru mai mare decat pistonul si decat interiorul cilindrului - maine ma duc sa cumpar undele noi sa vad daca se potrivesc asa cum trebuie. Nu stiam trucurile tale "Valioglu" asa ca lichidul in mare parte s-a dus, o sa cumpar si 500ml de lichid de frana. 

 

Nu imi pot imagina cum naiba e garnitura mai mare daca de acolo am scos-o :))

 

Revin maine cu detalii 

 

Numai bine :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a umflat de la lichid. Asa se intampla cu garniturile vechi. Iar berbecii de la service trebuiau sa monteze garnituri noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari din nou, 

 

Dupa cum am zis, revin cu rezultate. Azi am mesterit toata ziua, si in mare parte cam degeaba. Am luat garniturile pt ambele roti fata, burduf antipraf si garnitura interioara. Am inlocuit decat pe partea dreapta unde erau probleme serioase. Prima data am pus decat garnitura antipraf, curatit, aerisit frana, si dupa un drum de cativa km roata din nou incinsa rau. Venit acasa :) am demontat din nou etrierul de pe partea dreapta, am inlocuit de data asta si garnitura interiora si pistonul a intrat in cilidru perfect (desfacut surubul de aerisire si impins usor cu degetele). Montat din nou, aerisit si iar la proba. In vreo zece km totul inregula. Roata un pic calduta, cum cred ca e normal, "inertia" parca normala. Parca e un pic mai bine decat era inainte, dar tot nu e cum as vrea eu. Am mers cu o masina care nu are nicio problema si parca merge muuult mai "libera" si in viteza si pe liber, zici ca aluneca...

 

Mai aveti vreo idee de unde naiba ar putea pleca problema ?

 

Multam

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AirrideCustomRomania

Salutare tuturor,

 

Astazi am achizitionat si eu un kit de reparatie etrier. Sper ca in weekend sa rezolv problema. Voi reveni cu informatii..

 

Ps Dupa ce-am reusit sa deblochez etrierul ( ramanea infranat), in ultima perioada nu mai aveam frana pe acea parte la fel ca pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

au venit garniturile de la etrier,pe original.

arata ca in poza,si au atasat un lichid in care cica trebuie scufundata 30 min inainte de montare.

eu am rupta doar garnitura de protectie praf.nu prea imi vine sa o bag in din ala,ca ea lucreaza pe uscat oricum...

pareri?

verificat garniturile la etrierul respectiv: perfect ok.nu curge nimic.

test de frane la itp:perfect ok.

si au trecut aproape 2 ani! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

petre_pan: Culise spate poate.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AirrideCustomRomania

AM schimbat si eu garniturile la etrier dar ...se pare ca am nevoie de un piston nou. Stie cineva daca  se comercializeaza asa ceva separat? Pistonul actual este atacat de rugina ....

Modificat de AirrideCustomRomania
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Separat nu. Doar daca cumperi un etrier sh, care sa aiba pistonasul bun, sau sa-l montezi cu totul asa cum e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut...vin si eu cu o problema,am citit topicul dar nu prea ma ajuta cu nimic pentru ca nu am presa pentru impins piston in etrier si altcineva de aici a spus ca i-a intrat pistonul foarte usor,la mine intra foarte greu,l-am scos l-am curatat :

Cum am scos pistonul:-am dat 3 pedale la frana,mi-a scos de tot pistonul afara,l-am curatat,am curatat si in interior,si garnitura,si burduful...l-am pus la loc si acum bag pistonul,il invart in sensul acelor de ceasornic pentru ca are filet si atat,nu se duce in jos..nu am batut in el de frica sa nu stric filetul din miez

Pot sa bat in el? adik e ok,atat trebuie sa intre in miezul ala? si am niste dungi in camasa etrierului,asta oare impiedica sa se duca in jos?va multumesc mult pentru intelegere,astp parerile voastre,am sa atasez si niste poze ca sa vedeti mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Probabil nu nimeresti filetul. Mai insista pana prinde pe filet.Daca prinde filetul atunci se invarte usor si coboara pana jos de tot. Si eu m-am chinuit o gramada pana l-am infiletat inapoi. Poti folosi o cheie de aia de flex, cu care desfaci discul de taiat,caci se potriveste la fix. Spor la treaba

In orice caz, sa nu te apuci sa bati cu ciocanul in piston caci distrugi filetul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut, revin cu o problema, stiu ca nu postez bine aici dar nu am gasit unde sa postez, rog sa fie mutat daca se poate, pierd lichid de frana pe la etrier si am incercat sa strang piulita dar sa rupt cu tot cu miezu acela care cred ca tine pistonul, ce e de facut acum? trebuie alt etrier sau se poate remedia problema, gasesc chit de reparatie?


am atasat aici o poza.

post-82792-0-81221100-1375907504_thumb.j

Modificat de nic_nick86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!