Jump to content

catalizator


floryneg
 Share

Postare recomandată

Zdrangane catalizatorul (un sunet metalic in interior), mi-au spus ca e dusa pastila.De cumparat nou ma sparge la pret. Am gasit de golf 4, tot de 1,8 dar nu stiu daca sunt compatibile. Sau sa merg la o firma care confectioneaza asa ceva ?.... CE SA FAC?

MULTUMIRI ANTICIPATE

Modificat de floryneg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea, daca esti din Bucuresti, sa dai o fuga la Pilot in Pantelimon sa vezi daca iti pot face ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu aceeasi problema si am primit acelasi raspuns de la mecanic. Dar cand mi l-a dat jos a cazut o pietricica din el (care habar n-am cum a ajuns acolo). Aia imi zanganea. Asa ca... Cine stie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se aude un zanganit metalic, tot timpul, de dedesubt, pe la mijlocul masinii. Am presupus ca nu e bine strins ceva colier; dar acu' ma pune pe ginduri chestia cu catalizatorul. Dar de aprox doua sapatamini am fost la ITP si, fara pile sau mita, mi-a iesit fumul perfect in parametri...chestia asta exclude sau nu faptul ca e bulit catalizatorul? Motorul merge destul de rotund, nu e ca si cum ar sufla aer fals.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu tocmai catalizatorul conduce la obtinerea unui rezultat bun la testul de noxe. Teoretic n-ar trebui sa ai probleme cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am iesit ok la testul de noxe. Dar specialistii au spus: sunt 2 tipuri de catalizatoare, cu pastile ceramica sau din otel.Respectiva pastila s-a dus (250 000km+eventuale lovituri/socuri).M-am uitat si eu, totul e strins si la locul sau, zgomotul se aude din interiorul catalizatorului. Varantele sunt :

1. cumparat unul nou

a) original -pre scump

b)manufacturat- cat costa, unde se face si respecta oare normele de noxe pentru viitorul ITP?

2. second hand - am gasit de golf 4, dar oare sunt compatibibile?(daca dau banii de aiurea? 2 400 000)

3. am auzit ca ar fi si ceva catalizatoare universale....

Cam astea sunt optiunile/dilemele pe care va rog sa ma ajutati sa le rezolv.... vorba aia ...vine un timp pentru orice catalizator B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca un test de fum reusit la RAR nu spune absolut nimic despre starea catalizatorului tau, am avut si eu aceeasi problema cu golfu meu: suna ceva la catalizator ,bineinteles am exclus ca ar fi bulit doar tocmai am cumparat masina si bineiteles inainte sa-i dau banii fostului proprietar am fost inpreuna sa-i facem testul ITP care a iesit foarte OK(inclusiv testu fum).Oricum nu m-am lasat si dupa o vreme cand am ajuns pe la baietii cu tobele, de la mine din mures ,care l-au dat jos si mi-au aratat ca-i praf.Acum am un catalizator de ford (si din auzite si intrebate nu ar conta, important ar fi sa il ai ).

Ce as vrea eu sa stiu este :daca i-as scoate catalizatorul de tot ar afecta cu ceva motorul? ;pt ca si aici parerile se impart :unii spun ca nu are nimic ba chiar trage mai bine, iar altii spun ca s-ar arde valvele sau ceva asemanator,ma poate lamuri cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand varianta cu catalizatorul de Golf 4(daca e tot din ceramica),atentie cum ti-l monteaza "specialistii", pt ca pe viitor sa nu atinga ceva.Al meu ,ala de ford ,la o pornire de pe loc mai serioasa bate in podea(de aceea ma interesa daca ar influenta negativ motorul ,daca l-as scoate de tot??????)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu l-am dat jos si nici macar n-aveam probleme cu el :)... adica, l-am desfacut (autogen), spart miezul si apoi l-am sudat la loc. Nu l-am scos de tot pentru ca sonda e infipta in el, la capatul dinspre motor.

Am sa va dau 3 exemple:

Cielo 2002 DOHC (16v) -> consum crescut cu ~1L, performante crescute

Vectra 1.8 90cp an 93 -> consum redus cu ~1L, performante ceva mai bune

Golf3 1994, 1.6 75cp (ABU) -> galagie mai mare, performante usor crescute.

La primele 2 masini catalizatorul a fost inlocuit cu o tzeava goala... sonda era pusa pe la sherpisori (parca).

Prin urmare eu zic sa scapi de el :) ... daca vrei sa stii cum e la ITP asteapta inca 1-2 saptamani ca urmeaza sa merg eu cu golful.

De zdranganit imi zdrangane si mie... scutul ala de pe catalizator joaca putin. Poate o fi aceeasi chestie la unii dintre voi.

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dati catalizatorul jos decat emisiile poluante vor fi mai mari...in rest e mai bine din toate punctele de vedere,numai ca s-ar putea sa creasca consumul deoarece catalizatorul obturand f putin traseul de evacuare functioneaza (ca sa zic asa ) ca un EGR,adik gazele nu se evacueaza toate din cilindru,mai ramane acolo un anumit procent care face sa scada consumul si altele pe langa.

Cel mai bine daca va dati cat jos este sa puneti o tzeava,nu sa il goliti si sa-l sudati la loc,deoarece va creste zgomotul de la evacuare.In rest performanetele vor creste sesizabil,consumul acum poate fi acelasi sau poate creste f putin..

Problema este urmatoarea:motoarele m.a.s. mai noi au cate 2 sonde lambda ,ultima are rolul de a controla ddaca catalizatorul functioneaza corect.Daca il dati jos ,motorul va merge in regim de avarie ,iar performantele vor scadea si consumul va creste semnificativ.Cum se poate rezolva problema ,nu stiu,dar sigur se rezolva cumva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obiecei, la g3, sonda lambda este situata inaintea catalizatorului, deci nu te va afecta deloc.

eu iti recomand:

1.dai afara catalizatorul cu totul si sudezi o teava.la itp, dai spaga de rigoare.

2.cumperi orice alt catalizator ceramic (sh) care sa aibe dimensiuni asemanatoare si il sudezi in locul celui vechi ai sa iti iasa noxele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza cu tzeava nu e totusi chiar atat de simpla in unele cazuri... mai exact cazul meu :) Sonda e intr-adevar inainte de miezul catalizatorului dar se infileteaza direct in "toba" in care se afla miezul... Deci pe tzeava inlocuitoare ar trebui sa fac o adaptare pentru sonda, fara a bloca gazele cu ea (adica nu merge sa fac pur si simplu o gaura cu filet pe tzeava aia...)

Prin urmare metoda cea mai buna e aia cu spartul miezului, pastrezi toba + shpaga la ITP. Daca cu shpaga mai vedem, ma indoiesc ca nu voi trece testul de noxe chiar si fara catalizator... aflu in curand si va spun :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-ar putea explica si mie cineva cum e o sonda lambda?

La masina mea(Golf3 2usi CL 1994 1.8i monopunct,cod motor ABS) evacuarea este clasica ca la Golf2+catalizator.

Toate modelele au asa ceva?A mea ar fi trebuit sa aiba?Cum imi dau seama daca avut si mai ales daca sunt afectate performantele masinii prin faptul ca nu are ?

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putina atentie: din ce stiu eu decat motoarele Euro4 au 2 sonde lambda. Oricum a doua sonda lambda, cea situata dupa catalizator are rol decat in supervizarea catalizatorului (daca e in parametri sau nu), nu influenteaza in alt mod motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putina atentie: din ce stiu eu decat motoarele Euro4 au 2 sonde lambda. Oricum a doua sonda lambda, cea situata dupa catalizator are rol decat in supervizarea catalizatorului (daca e in parametri sau nu), nu influenteaza in alt mod motorul.

<{POST_SNAPBACK}>

Perfect adevarat, cu singura mentiune ca, din cate stiu, 2 sonde apar de la Euro 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit cu 700 000 un catalizator pe Voivozeni la schroter si mi-au luat pe gh doja 650 000 sa mi-l puna. acum merge super. ala vechi era praf, curgea nisip din el-pastila maginata. cat despre noxe, o sa vad la itp-ul urmator. oricum se rezolva. am intrebat dca sa renunt la cataliz sau nu. au zis ca nu e bine pt ca se pot arde supapele . de asemenea poti pune cataliz de motorina pe benzina , dar nu si invers. e musai sa fi de aaceeasi capacitate a motorului si acelasi tip de euro.(chestia cu sondele lambda)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Acum 6 luni mi-am luat un golf 3 si dupa 2 zile mi s-a facut praf catalizatorul. L-am schimbat cu altul pe care am dat 100 E. Acuma mi se aude un zanganit parca ar fi o pietricica in el. Daca mi s-a spart iar pastila nu prea am chef sa pun altul!

Intrebarea ar fi daca pot sa-l scot de tot si sa bag o teava in loc? Am vazut ca parerile sunt diferite! Daca pot, afecteaza cu ceva motorul? Se arde ceva la el?

Daca nu atunci este neaparat sa bag tot de golf 1.4 l. ( in cazul meu ) sau pot sa pun unul de la alta masina cu acelasi motor ( 1.4 l. ). Am vazut ca s-a pus intrebarea si de catalizatoare universale, se pot monta pe orce masina indiferent de capacitatea masinii?

Si daca poate sa-mi spuna cineva ceva preturi:

1. S/H = ?

2. universal = ?

3. golf 3 nou = ?

Ma doare capul de la problemele cu catalizatorul, eu as prefera sa-l scot de tot, sa nu mai aud de el ( daca nu afecteaza motorul ) :)

Mersi anticipat!orce ideie e binevenita............................... :)

Modificat de Ahiile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Stie cumva cineva pe aici daca la motorizarea turbo-diesel e bine sa renunt la catalizator? Voi avea probleme la itp? Poate creste consumul de motorina, ca doar injectia e mecanica si nu vad de ce ar afecta-o? mentionez ca masina merge super iar catalizatorul l-am spart pur si simplu cu un levier si apoi cu o teava introdusa pe circuitul de intrare/iesire al tobei catalitice! Astfel pe exterior nu l-am deteriorat deloc pt ca am auzit ca itp-ul verifica integritatea lui. De asemeni zgomotul produs de motor nu s-a marit deloc!

Va multumesc!

Modificat de Sorin Golf 3 cabrio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Revin cu intrebarea lui Sorin : afecteaza in vre-un fel renuntarea la catalizator la motorizarea turbo-diesel?As vrea sa ii schimb tobele,sa ii scot catalizatorul,sa ii monteze o teava de inox de la racordul flexibil pana la finala(care va fi tot de inox) si sa renunt la toba intermediara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am AAZ din 92 fara catalizator.

Banuiesc ca nu influenteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!