Jump to content

frana de mana


06nes
 Share

Postare recomandată

salut.sunt noul proprietar al unui Galaxy si as vrea sa ma informati si pe mine cum functioneaza frana de mana .din senin sa blocat.am luat ambele roti si am observat ca frana de mana si cea normala lucreaza in acelasi etrier.cineva imi zicea ca pistonasu e ceva mai special si nu poate fi scos numa prin rotire. etc nu prea am inteles ce si cum.cei care stiu ..va ro o mana de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea persoana ti-a zis bine ca pistonasul se impinge inapoi doar prin rotire si pentru asta trebuie o cheie speciala. In rest, verifica cablurile de sub el daca numai frana de mana s-a blocat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca s-a blocat frana de mana ai si rotile franate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt blocate de tot.dar se incalzesc tare si nu vreau sa se duca ambreaju

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se duce ambreiajul din asta, dar se incalzesc tare, se topeste vaselina din rulmenti si risti sa i blochezi, apoi...cu ei blocati se poate ajunge la fenomenul trecerii rotii pe langa tine in timpul mersului.... Bine, procesul asta e mai complex, insa.... uzura la placute si discuri va fi mare.

Ce poti face:

- sa incerci sa slabesti cablurile de frana de mana si sa vezi daca isi revin. daca nu, atunci, trebuie desfacute rotile, si vazut de etrieri ca acestia nu mai lucreaza bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu la golf si a fost din cauza cablului. Ca sa iti spun ce era mai exact: Cablul este format din 3 elemente: cablu prorpiu-zis format din mai multe sarme rasucite peste care vine o "camasa" de cauciuc, ce il ajuta sa alunece mai usor, peste care vine inca o "camasa" (ceea ce se vede la exterior) care il protejeaza. La mine din cauza apei si a vechimii cablului, "camasa" din interior s-a exfoliat, cablul a ruginit si au inceput sa se rupa sarmele. In momentul cand actionam frana de mana, se tragea cablul si intra partea exfoliata sub "camasa" exterioara. Cand eliberam frana de mana cablul nu mai revenea, se agata in "camasa" exterioara. Toate astea se intamplau in zona marcata de mine pe poza.

cabludefranade.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Ce poti sa faci este sa dai jos roata si sa incerci sa scoti cablul ca se scoate usor si sa tragi de el sa vezi daca se misca usor si daca nu agata pe undeva.

Sper sa iti fi fost de folos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu au zis si colegii: scoti cablurile sau cablul de frana si mergia asa. Daca nu se mai incalzesc discurile e de la cabluri/cablu. Daca se mai incalzesc atunci etrierul/etrierele au cilindrul blocat/gripat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt administrator cu tot respectu am o intrebare:pe forum eu personal il vad asa sa se discute despre probleme technice logic nu ca mam inscris pe forum sa cer opini si sa dau.cam ce as putea sa discut pe forum;cit de confortabil am eu scaunl din dreapta spate hai sa fim seriosi.Hai sa ne bazam pe logica daca facem ceva nu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.eu personal pt ami repara masina am fost in 5 servisuri si nu au stiut. M-am inscris pe forum ca poate aflu ceva, dar surpriza cind am scris ce problema am mi sa trimis ca nu am drepturi depline si nu am voie sa dezvolt probleme technice pe forum.poi atunci sa vb despre ce mai e nou in divortul colubenilor sau ce mai stiti nou despre pepe.Puteti sa ma restrictionati dar ceea ce faceti nu se bazeaza pe logica. apropo am un vw fox 2006

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai probleme cu frana de mana costass? Sau e legat de ce anume?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la galaxy dar la sharan si eu am mereu probleme cu frana de mana in sezonul rece mai ales.De obicei cand ramane blocata ma bag sub masina si imping cu mana sau cu un levier pistonasul ala in care sta agatat capatul cablului si se retrage si cablul dupa treaba asta adica nu ramane gripat pe invelisul lui.Asta pt fiecare roata in parte.

Eu am presupus ca e de vina sistemul acela (piston cu arc) am zis ca poate se gripeaza de la mizerie, utilizarea franei din an in pasti sau ingheata pur si simplu (iarna).

De obicei iarna evit s-o trag tocmai din cauza asta.De cand s-a incalzit nu mai face figuri deci nu cred ca e de la cablu problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e alta problema: Nu mai prinde cum trebuie desi....am schimbat placutele acum aprox 1000 km. Are ceva reglaje? De blocat nu s-a blocat niciodata, nici macar iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablul se regleaza.Ar trebui sa prinda bine dupa vreo 3 click-uri.Poate mai trebuie strans putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut rotile si am sprayat cu ceva ulei mecanismu de frana de mana.am tras de cateva ori frana de mana si am uns iara.cablul si cauciucul din jurul lui pare ok.acuma sia dat drumul.sper sa nu ma am probleme . ms;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e alta problema: Nu mai prinde cum trebuie desi....am schimbat placutele acum aprox 1000 km. Are ceva reglaje? De blocat nu s-a blocat niciodata, nici macar iarna.

Se regleaza destul de simplu. Daca desfaci plasticul dintre banchetele din fata o sa vezi cablurile si sistemul de reglaj. E un shurub cu o piulita care se strange. Bafta.

Modificat de R0C0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racingparts.ro

tocmai am descoperit si eu la galaxy ca unul din cabluri ..cel stang mai precis e total blocat si nu reuseam sa ridic de frana de mana in sus

l-am eliminat ..pana gasesc unul la pret bun, mi-au cerut 150 roni pe bucata ..mi se pare exagerat de mult sincer pentru un cablu banal

cablurile respective au o garnitura de cauciuc pe ele ..un manson care nu permite teoretic sa intre apa in cablu..daca ala s-a dus ..adio cablu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe spate din cate stiu se blocheaza pistonasele de la etrier.Se demonteaza etrierul se scoate si se curata pistonasul,sau se scoate garnitura accea care apara de praf si mizerie si se pulberizeaza cu spray degripant(atentie ce sparay,trebuie calitativ bun sa nu atace garnitura de cauciuc de la pistonas).Apoi iti face cineva pedale,iar impingi pistonasul cu presa speciala,iar pedale...pana se considera ca merge foarte usor.Evident se curata etrierul si suportul lui in zona in care calca umerii placutelor de frana,si se curata si ghidajele de la etrier ,axele alea pe care culiseaza etrierul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu stiu cum ati rezolvat problemele ce tin de blocarea franei de mana, dar informativ pentru cei ce vor avea in viitor probleme voi pune cateva randuri.Exista 2 variante 1.etrier nou -> destul de scump, 2. repararea etrierului cu un kit complet de la Bosch care contine garnituri, bucsa de cupru, aerisitoare+capacele, si vaselina speciala ptr frana deoarece vaselina normala nu este recomandata. Kit Nr Bosch 1 987 470 040 -834 ceva foto si indicatii, in germana din pacate, gasiti aic: http://www.sgaf.de/content/%C3%BCberholung-hinteren-bremssattels-271041. Bineinteles acesta operatie se face dupa ce ne-am asigurat de buna functionare a cablurilor de frana, si in ingheiere franele trebuie aerisite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Silvian91imAuto

DIY SGAF schimba frana de mana la Sharan - Alhambra 1996-2010 & Galaxy 1996-2006:

Engleza: http://translate.goo...tauschen-318631

Romana: http://translate.goo...tauschen-318631

Germana: http://www.sgaf.de/c...tauschen-318631

DIY SGAF revizie frana de ajutor, etrier (idem modele):

Engleza: http://translate.goo...ssattels-271041

Romana: http://translate.goo...ssattels-271041

Germana: http://www.sgaf.de/c...ssattels-271041

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in fiecare an am avut probleme cu frana de mana care ramanea blocata si tot schimbam cablurile.Vara asta am schimbat etrierul dreapta spate pt ca pierdeam lichid de frana pe undeva si mecanicu mi-a zis ca nu vine separat bucsa aia pe unde pierde.Poate i-a fost mai comod sa schimbe etrierul cu totul,oricum am gasit unul sh cu 250 lei si l-am schimbat.

Eu ca sa deblochez frana de mana dadeam in zona aia cu mult degripant.Poate chiar eu l-am stricat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut probleme cu etrierul din stanga,s-a blocat sistemul care actioneaza frana de mana(mergea doar frana de picior),adica nu mai bloca roata. Gasit unul sh de pe un Sharan la 70 lei si l-am schimbat cu totul(doar ca nu e vopsit rosu ca ala vechi :icon_cheesygrin: ),cu ocazia asta am schimbat si cablul care vine la roata de la repartitor,ca mergea cam greu(s-a rupt mansonul de plastic din interior si ramanea blocat).Cost cablu nou=50 lei.Acum e altceva frana de mana,tin ambele roti,sa vina zapada sa facem cerculete :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut . Am si eu o problema mai diferita .Am strans parghia de sub cotiera pentru ca tinea sus frana si am observat ca acele cabluri erau inegale .Adica cel din stanga  era cu 1.5 - 2 cm mai lung decat celalalt .Dupa ce am strans-o , am testat frana si am observat ca nu tine cea din stanga . Ca uzura , placutele sunt identice la cele doua roti . Multumesc anticipat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am o problema cu frana de mana la Sharan.pana saptamana trecuta, frana de mana tinea foarte bine, prindea jos. Ajuns acasa, trag frana de mana, cand aud ceva trosnind. De atunci manerul franei de mana a devenit slab, prinde foarte sus, iar frana de mana nu prea mai tine deloc ca inainte, ci este foarte slaba...

Cum pot ajunge la reglajul dintre scaune? Am scos capacul acela ce este montat pe maneta de frana, dar surubul de reglaj este mult in jos.trebuie desfacuta partea aceea cu mocheta pe unde vine aer cald la pasagerii din spate?a mai desfacut cineva, ma poate ajuta cu informatii?trebuie desfacut si plasticul de la schimbator, ca sa pot sa scot partea aia cu mocheta? Stiti niste preturi pt cablurile de frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa ajungi la suruburile de reglaj trebuie sa dai doar plasticul care acopera maneta jos,nu trebuie sa dai altceva jos.Trebuie sa vezi unde e problema,deobicei apar probleme la cablurile care pleaca spre fiecare roata de la repartitor.Un cablu costa aproximativ 50-70 lei.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin, am ajuns din nou acasa si m-am bagat sub masina.am depistat problema. Sub masina, unde pleaca cablurile spre fiecare roata, se gaseste un arc ce e prins pe o chestie de plastic.la mine chestia aia de plastic s-a rupt, asa ca trebuie sa caut sa o cumpar, apoi sa vad daca reusesc sa o montez eu, sau ma duc la un elevator.

Asa ca daca atunci cand trageti frana de mana si se aude un troznit pe dedesupt, sa stiti ca e posibil sa fie de la chestia de plastic ce tine acel arc.stie cineva, se gasesc si de metal chestiile alea?ar rezista mai bine, decat astea de plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!