Jump to content

Skoda Octavia 2 FL - 1.6 TDI


loghy

Postare recomandată

Asa scrie in site-ul ala "tiefergelagertem Fahrweg" tiefer inseamna adanc/coborat/jos si fahrwerk e tren de rulare (in engleza pe goagal traduce landing gear :)) ).
Marimile le-am luat de pe google cautand dupa part number si vazand pe siteuri-le de vanzare ce marimi au arcurile. Nici eu nu stiu sincer. Nu am scut metalic, am de plastic. la decodare VIN imi da la Bumpers ca si standard si la suspensii fata scrie sec "front shock absorption" iar pe spate scrie "basic design1". Din asta eu nu inteleg mare lucru.

Am scris ca am drumuri grele pentru ca asa scrie in descriere, "schlechtwegeausrichtung" schlechtwege" inseamna drumuri rele si "ausrichtung" inseamna echipare, culoarea bulinelor se potrivea cu descrierea :) . Si astia nu au putut stanta un part number pe arcuri si terminau povestea? Asa stia fiecare ce fel de arc are si ce arc se potriveste. Ca sa-mi iau arcuri cred ca o sa caut pe net ce se potriveste sau ma duc la reprezentanta sa intreb. La o cautare pe net dupa arcuri sport am gasit arcuri cu tot cu telescoape la modica suma de 900 de euro, am vazut si arcuri separate insa nu sunt sigur ca se potrivesc si decat sa desfac masina sa pun arcurile si sa ma enervez mai bine ma duc sa ma informez la reprezentanta.

Oricum cred ca Eibach Pro-Kit sunt cele mai potrivite. Doar cu arcurile mai mult de 30mm nu cred ca se obtine. Ca sa ajungi la 60mm trebuie sa schimbi si telescoapele.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu

Asta cu stantatul codului pe arc nici eu n-am inteles-o pentru ca intradevar ar fi fost cea mai buna solutie.

Eibach Pro-Kit pentru mine nu cred ca erau o solutie pentru ca masina mea mai ajunge (rar) si pe drumuri neasfaltate si nu vreau nici sa-si piarda din practibilitate, intrucat am mai citit de colegi de forum care au inceput sa rascheteze bari la intrarile sau iesirile din parcarile subterane.

Am incercat si eu la reprezentanta, dar n-au vrut, sau n-au stiut sa ma ajute. Daca afli ceva spune-mi si mie.

Modificat de loghy
Link către comentariu

Nu stiu ce sa mai cred, am masurat in seara asta masina si sunt la 68 cm atat pe fata cat si pe spate.

Daca ar fi fost ca la masina ta 70 cm, inseamna ca am scazut 2 cm, dar daca eram la 68 cum imi aduc aminte inseamna ca am ramas pe loc, nu stiu ce sa mai cred... :unsure:

Ca sa eliminam din ecuatie si variabilele jante si anvelope, mai poti face o masuratoare din centrul rotii pana la aripa?

Oricum ca sa arate cum trebuie ar mai trebui sa coboare 1,5 cm sa jungi undeva la 66-66,5 cm, ceea ce insemna pro-kit.

De unde ai postat codurile cu arcurile de pe pagina anterioara, poti sa gasesti pe ce fel de suspensie s-au montat arcurile pe care le-am montat eu pe masina?

Desi in mod clar erau mai scurte decat cele de pe masina faptul ca sunt mai dure sa fi compensat si per total sa ramana la aceeasi inaltime?

Modificat de loghy
Link către comentariu

Masor astazi cand ajung acasa. Pai de la 70 pana la 66 la mine ar fi 4 cm :). Arcurile Pro-Kit cica coboara masina numai 30mm. Da-mi VIN-ul masinii si ma uit pe site-ul ala. Site-ul e www.partslink24.de site ce-l foloseam la firma unde lucram inainte. E ETKA online defapt. Mi-am notat datele de logare si cand mai imi trebuie mai intru si mai imi caut codurile de piese, sper sa-si plateasca aia abonamentul mai departe ca daca nu si-l mai platesc nu mai pot sa intru :D . Costa 300 de euro pe an abonamentul.
In mod normal duritatea nu ar afecta inaltimea.  Octavia e mai usoara decat Superb, poate de aia nu se vade nici o diferenta. Diferenta ar fi undeva la 100 de kg dar in functie de echipare gen Octavia cheala, Superb full ar iesi diferenta de 250 de kg. Vezi pe Wikipedia.

Link către comentariu

Conform specificatiilor lor, pro-kit ar cobora intre 1" si 1.7" deci undeva intre 2.5 si 4.3 cm.

Ti-am trimis VIN-ul meu pe PM, dar avand in vedere ca arcurile provin de pe alta masina cred ca mai degraba ti-ar trebui VIN-ul de pe Superb.

 

Link către comentariu

Am verificat. 
Ce ai tu pe masina (sau ma rog, ai avut) sunt identice cu ce am eu pe masina "pachetul de drumuri grele" 1K0 411 105 AQ. Insa ce nu scrie la tine la decodarea de VIN e chiar asta, pachet de drumuri grele, cum scrie la mine :)) .
Insa pe VIN-ul de Superb conform codului de piesa si descrierii este suspensie sport 3C0 411 105 N. Eu acum sunt si mai bagat in ceata decat tine. Sa fie mai inalte si telescoapele si daca vrei sa cobori trebuie sa schimbi si telescoapele?
VS.jpg
PS: anul nasterii e 23.11.2009 la tine vs 09.10.2009, esti mai tanar cu o luna :D , 2009 a fost un an bun

Link către comentariu

N-am nici cea mai vaga idee...

Inteleg ca n-ai cum sa verifici daca arcurile de superb corespunde vreunei echipari de pe octavia?

Deci arcurile sport pentru octavia ar trebui pana la urma sa fie "verde/albastru"?

Sunt la un pas sa-mi bag picioarele si sa pun pana la urma pro-kit, pentru ca nu-mi vine sa mai platesc inca o data manopera sa revin la arcurile anterioare, dar cu astea nu stiu ce am acum pe masina... Daca ma duc sa fac geometria nici nu stiu sa-i spun ce suspensie am, normala sau sport...

Poti sa scoti caracteristicile arcurilor de superb, diametru grosime si lungime, sa le comparam cu cele de octavia, poate asa ajungem la o concluzie?

Modificat de loghy
Link către comentariu

Superb dar si Passat CC    3C0 411 105 N    (lungime 306 mm  diametru: 141 mm, grosime: 12,75 mm)
Octavia normal                   1K0 411 105 AQ (lungime 354 mm, diametru 139 mm, grosime 11,75 mm)
Octavia coborat                  1K0 411 105 EQ  (lungime 308 mm, diametru 142 mm, grosime 12,3 mm)
Octavia Sport                     1K0 411 105 DB  (lungime 307 mm, diametru 146 mm, grosime 13 mm)
Mie pe langa ca-mi da cu virgula mai vad si niste paranteze si acolade pe langa :)) . Deci astea-mi dau in ETKA online. Daca tu zici ca n-ai coborat cu alea de Superb inseamna ca ai telescoapele tzapene rau sau sunt mai inalte ca eu nu-mi explic altfel.
Daca mai are cineva acces in ETKA online, ofline in reprezentanta sau mai stiu eu pe unde sa ne confirme; iar cine mai citeste topicul si se pricepe sa ne mai ajute.
Dupa codul de piesa numai pe net pot sa caut sa vad daca se mai potriveste si la alte masini insa dupa codul asta 3C0 411 105 N imi gaseste numai Passat CC.

 

Modificat de Aerofan
Link către comentariu

Din ce scrii tu, inteleg ca arcurile de superb pe care le-am pus sunt mai scurte, mai subtiri si au diametru un pic mai mic decat cele sport de Octavia :eek:

Si atunci de ce pisici nu coboara?!

Andrei_221 a incercat sa-mi explice aici ceva dar m-a bagat in ceata si n-am reusit sa ies, poate intelegi tu mai multe: http://vwforum.ro/topic/63955-coduri-piese-oem-octavia-2/?do=findComment&comment=2704067

Amortizoarele sunt cele cu care am luat masina... deci dupa 100.000 km as zice ca ar fi trebuit sa se mai "inmoaie".

Modificat de loghy
Link către comentariu

El ti-a spus sa pui arcuri de la o masina mai grea. Superb e mai grea dar Skoda e mai usoara. Eu zic ca de aia nu coboara. Insa chestia cu acelasi diametru si grosime-mi da cu virgula ca ce am gasit eu pe net sunt diferite. Cu cat e mai scurt arcul cu atata e mai gros. Probabil sa compenseze lungimea sa nu se rupa. Ai rabdare ca macar stiu  ca avem aceleasi arcuri si ma duc la Skoda intr-o zi si ma interesez exact ce si cum.

Link către comentariu

Am rabdare, dar asta imi da cu virgula: "Superb e mai grea dar Skoda e mai usoara" :)

Link către comentariu

Pai da ca asa zice wikipedia
Superb greutate masina: 1425–1665 kg
Octavia greutate masina: 1305–1545 kg
De aici am tras concluzia ca in functie de echipare e mai grea sau mai usoara. Daca luam greutatea minima de la Superb si comparam cu greutatea minima de la Octavia ne da 120 de kilograme diferenta, asta e destul de mult. Pune in masina 120 de kile sa vezi cum coboara :D 
Din pacate la Eibach Prokit nu gasesc pe net marimile sa pot face o diferenta. Peste tot scrie de greutatea masini doar. Pe fata maxim 1050 kg, pe spate maxim 1100kg. Dar daca e sa ma incred in site-uri atunci se potrivesc, coboara masina si nu sunt scumpe 120 de euro toate 4.
1.8 TSI: https://www.eibach-fahrwerke.de/fahrzeugsuche/skoda/octavia-1z3/1.8-tsi/20495/pro-kit-federn-fuer-skoda-octavia-1z3-1.8-tsi-baujahr-02.04
1.6 TDI: https://www.eibach-fahrwerke.de/fahrzeugsuche/skoda/octavia-1z3/1.6-tdi/11230/pro-kit-federn-fuer-skoda-octavia-1z3-1.6-tdi-baujahr-02.04?c=10002151
Identic si pentru mine si pentru tine

LE: pe site-ul de unde-mi comand eu piesele aceeasi chestie Eibach pentru coborarea masinii.
Tradus: https://translate.google.de/translate?sl=de&tl=ro&js=y&prev=_t&hl=de&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.autoteile-meile.de%2FAutoteile%2FEIBACH%2FPro-Kit-Federsatz-Federn%2Fp-11529052&edit-text=

Modificat de Aerofan
Link către comentariu

Acum am inteles, prin Skoda, te refereai de fapt la Octavia :D

Sunt de accord cu tine, cu diferenta de greutate ca s-ar lasa mai mult, ceea ce nu se leaga, cum ai zis si tu este ca arcurile de Octavia sunt mai lungi si mai groase decat cele de superb si atunci nu inteleg de ce nu coboara... sa fie fabricate dintr-un alt material?

Prokit-ul da, cam asa l-am gasit si eu la noi.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Am ajuns cu km la 98600

Acum 2 sapatamani la 96500 am schimbat prima oara si placutele de frana spate: placutele le-am cumparat OE de la colegul @volksman si le-am montat la @Al Bundy carora le multumesc din nou si pe aceasta cale.

Tot atunci am facut la Cristi si o parte din instalatia electrica pentru carlig si am montant priza de 12V in portbagaj

Instalatia de carlig a fost montata deocamdata doar din bord si pana la modulul de control, montat in partea din spate pe stanga. De la modul si pana la carlig va trebui sa gasesc o solutie intrucat atunci cand am cumparat carligul si instalatia electrica, vanzatorul mi-a dat mufa "mama" cu 10 cm de cabluri. la momentul respectiv nu mi s-a parut o problema, dar acum discutand cu Cristi am inteles ca nu se poate izola perfect si innadind firele in afara masinii, ar veni undeva intre bara si caroserie, exista pericolul sa ajunga umezeala acolo si sa dam in altele. Cea mai simpla si probabil ieftina varianta ar fi sa gasesc in dezmembrari tot cablul din calculator cu tot cu mufa de remorca, daca nu o sa incerc sa gasesc sa gasesc pinii din mufa si sa refac integral si aceasta parte a instalatiei.

Cand remorca este cuplata, senzorii de parcare spate se decupleaza si imaginea afisata este aceasta:   2016-08-20 22.14.21.jpg

Priza de 12V a fost montata tot pe partea stanga unde a fost loc. Datorita faptului ca am montat Capac in golul din partea stanga nu am avut prea multe variante la dispozitie. Se vede in poza ce a iesit. 2016-08-20 22.13.17.jpg

Astazi am facut si revizia, la 15000 km  si mai putin de 1 an de la ultima revizie.

Pentru ca m-am hotarat tarziu, si trebuia sa o fac neaparat saptamana asta nu am mai ajuns la ElcarGid ca in ultimii 2 ani, am fost la Avia Motors cu piesele mele cumparate tot de la colegul volksman, impresii voi scrie in aria dedicate.

Am schimbat filtrul de aer, filtrul de polen, filtru de motorina si binenteles filtrul de ulei. Toate filtrele au fost cuparate pe original.

Uleiul l-am cumparat tot OE, mai mult de curiozitate sa vad daca este vreo diferenta intre el si cel etichetat Castrol.

Am schimbat din nou si lichidul de frana, intrucat trecusera 2 ani de la ultimul schimb.

S-a verificat vizual si cureaua de distributie, totul pare in regula.

La urmatoarea revizie se pare ca vor trebui schimbate bieletele antiruliu fata (burdufuri devulcanizate), bucsele bascula posterioara (imbatranite), colierul de toba dublu (ruginit) si furtunul de combustibil dintre filtrul de motorina si pompa de inalte (ros de capacul motorului).

Modificat de loghy
Link către comentariu

98600?. Mai putin si te ajung, eu sunt la 80 deja and counting :D . Interesanta pictura pe radio cu remorca :) .
Ai mai facut ceva cu piticul cu arcurile sau nu-l mai bagi in seama? :))

Link către comentariu

Saptamana asta cred ca ajung la 100.000 km. :P

Ptiticu'... deocamdata doarme. :lol:

Chiar daca mie din masuratori imi reiesise ca masina nu a covorat, totusi din poze se vede ca este un pic mai joasa. Mi-ar fi placut sa fie o idee mai coborata dar nu cred ca era foarte practica, deja de cand am schimbat arcurile am atins-o de 2 ori pe dedesubt, ceea ce nu reusem pana acum in 6 ani.

Ceva diferente se simt, parca un pic mai stabila (dar nu am incercat sa-i gasesc limitele, nu e genul meu), cu siguranta un pic mai dura dar nu deranjant (liniile de tramvai trebuie abordate cu viteza mai mica) si se lasa mult mai putin cand este incarcata.

Deci per total ma declar multumit si (deocamdata) o las asa.

Link către comentariu
  • 5 weeks later...

Dupa cum ziceam, pe 26.08 am sarit de pragul de 100.000 km. :Driver:

2016-09-21 19.31.06.jpg

Modificat de loghy
Link către comentariu

Multumesc, la fel.

Da... din prima zi, dar am invatat sa o ignor ^_^

Modificat de loghy
Link către comentariu

M-ai prins... De fapt abia am facut 10.000... :)) 

Parca vad ca ma prinzi din urma... :)

Link către comentariu
  • 2 weeks later...
On 9/21/2016 at 7:33 PM, loghy said:

Dupa cum ziceam, pe 26.08 am sarit de pragul de 100.000 km. :Driver:

2016-09-21 19.31.06.jpg

CE COINCIDENTA!!Pe 26.08 am facut si eu 100.000 km,eram pe drum catre casa dinspre Mamaia, exact pe centura Sibiului

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Pentru ca marti am reusit sa tai o anvelopa intr-o groapa plina cu apa, si nu am gasit rapid o anvelopa de schimb, am fost nevoit sa trec un pic mai repede la rotile de iarna.

Si pentru ca vechile anvelope faceau anul acesta 7 ani, m-am hotarat sa le schimb si cu ocazia asta sa fac si un upgrade de le 15" la 16"

Deci "winter mode on": jante OE Crateris cu anvelope Continental WinterContact TS 860 205/55 R16 91H (cu protective de janta)

20161015_140410.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!