Jump to content

surub bieleta antirasturnare


Cezar Vancea
 Share

Postare recomandată

Vibratii mari la acceleratie, zgaltait la oprirea motorului..

Acum vreo cateva luni, am avut aceleasi simptome la masina si am fost cu ea in service.

Surpriza:

Surubul de la bieleta antirasturnare de sub motor iesit din filet - l-am gasit pe scut, filetul dus, bieleta in sine nu a a avut nimic..

Baietii de la service au dat un alt filet in cutia de viteze, de la filet de 10 au facut unul de 12, au pus un alt surub. Totul ok. La vreo luna dupa, masina dadea semne firave ca surubul ar fi din nou slabit, merg cu ea in service, nu era iesit de tot.. , l-au strans inapoi si a mai tinut o vreme. Azi, dintr-o data, am aceleasi simptome la masina ca si prima data cand era iesit de tot surubul.

P.S. Varianta cu un alt filet mai mare pentru a ma gasi dupa un anumit timp din nou in aceeasi situatie, nu prea as mai vrea, deci caut alte variante.

M-a scos din minti surubul asta!

Ajutor, sfaturi!?

Mersi,

Cezar.

Modificat de Cezar Vancea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar trebui gasita cauza care face acel surub sa se desfaca. In mod normal acel surub nu are voie sa se desfaca de capul lui. Ok, initial s-ar fi putut presupune ca s-a stricat filetul insa si pe filet nou sa faca acelasi lucru..e cam ciudat. Verifica toate tampoanele de la motor/cutie. Ceva pune presiune suplimentara pe bieleta antirasturnare. Oricum ciudat cum de s-a stricat filetul initial...Probabil tot prin service cand ai schimbat la un moment dat bieleta au pozitionat surubul aiurea si l-au strans ca atare...

Nu ar strica sa incerci si cu a alta bieleta...sa nu aiaba vreun defect cea actuala.

Ceva similar am patit eu la Megane cu acelasi surub al bieletei atirasturnare insa acolo treaba a fost relativ simpla deorece la Megane surubul e infiletat intr-un fel de "buza" si iese pe partea cealalta astfel incat sa-i poti pune o piulita acolo. Nu stiu cum vine prins la tine, daca varful surubului iese pe undeva sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ti sa dus filetul din nou sunt chituri de reparare a filetului, nu e normal sa se desfaca singur, este adeziv pt surubri eventual se pune si o saiba grover sa fie tot timpul tensionat, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poate filet facut in sens invers la surubul ala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi si din cauza filetului...sunt vibrati acolo deci clar era un surub cu filet fin, filetul ce l-au facut ei este un filet normal, incearca sa pui o saiba "Grower" sau una "elastica crestata", si adeziv pentru surube.daca nu in cel mai rau caz picatura.Atentie daca pui picatura nu strange tare!o sa fie foarte greu de desfacut!

Modificat de blind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu am ce fel de piulita sa pun. surubul vine introdus dinspre afara spre cutia de viteze, unde dealtfel se afla dat si filetul.

A mai avut careva problema asta si a rezolvat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze am scrie eu gresit... era vorba despre saiba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine , cel tarziu poimaine o urc pe rampa in service.

Mi-ar fi de mare ajutor o ide - doua despre cum ar fi cel mai bun mod de a rezolva odata pentru totdeauna chestia cu pricina.

M-am gandit la 2 variante.

1. sudat definitiv cutia de viteze de bieleta !!!!!!!

2. sudat un surub in cutia de viteze la care sa pun saiba prin bieleta pe partea cealalta ?!???!

Astept comentarii, idei.. (de ce ar fi bine sa fac 1 sau 2 / sau de ce nu.. etc)

Mersi.

cezar.

Modificat de Cezar Vancea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De varianta 1. propusa de tine poti sa uiti! Bieleta aia e o piesa consumabila, deci e exclusa varianta prin care ea sa fie prinsa de cutie definitiv.

Ai mai putea incerca cealalta varianta: sa fixezi definitiv pe filetul respectiv un surub fara cap, treci prin el gaura de prindere a bieletei si apoi vii cu saiba grower + piulita. Mai exact inlocuiesti sistemul de prindere initial de tip prezon cu sistemul prin care se prind rotile la Daciile vechi (prezon fix + piulita).

Totusi inainte de asta verifica cauza; verifica restul tampoanelor deorece nu e normal sa se desurobeze. Ceva o forteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si daca trebuie sa mai schimbe bieleta aia vreodata ce mai face? :D Solutia mai permite desurubarea ulterioara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudat este ca a mers surub de 12 prin gaura bieletei. gaura in bieleta este tot 10, ca sa nu joace pe surub.....

Trebuia alezat la 12, bagata o piesa speciala de reductie de la 12 la 10, sa poti folosi surub original (exista in etka - un fel de arc)si strangere surub la cuplu, cu solutie de blocare filete - medie (albastra). asta dupa ce se determina cauza - la fel cum s-a mentionat deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudat este ca a mers surub de 12 prin gaura bieletei. gaura in bieleta este tot 10, ca sa nu joace pe surub.....

Exact! Ciudata treaba. Probabil au marit/fortat gaura si in bucsa bieletei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu tine cu variantele de mai sus (filet cu pas mic, grover, loctite) mai poti incerca varianta asta cu conespan. Am fixat cu asa ceva un boiler de 150l direct de tavan (placa beton) si nici o problema.

C100.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cowboy, asa este, au fortat / marit si gaura bieletei.

Acum, deja nu ma mai intereseaza cum se va face si daca va arata bine. Ma intereseaza sa fie o solutie utila si care sa tina!

Baietii la care m-am dus prima data au incercat.. dar nu par profesionisti.. recomandati un atelier unde m-ar rezolva rapid si sa nu ma rupa la buzunar??!

Va multumesc tuturor pentru posturi!

Cezar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta de preferat ar fi totusi sa ramai pe surub de 10 cum e pe original pt ca altfel de fiecare data cand vei schimba bieleta aia va trebui s-o si modifici..iar asta nu prea e o varianta ok.

Ca sa ramai pe varianta de surub original in situatia ta (avand in vedere ca ti-au largit aia deja gaura) va trebui fie sa faci o reductie pt prezon de la gaura de 12 la 10 cum spunea unul din colegi mai sus, fie varianta mentionata de mine cu surub de 10 fara cap, blocat definitiv pe cutia de viteze iar bieleta trecuta prin el si prinsa pe dedesupt cu piulita.

Oricum bieleta aia trebuie schimbata; nu costa cine stie ce ..e in jur de 150-160 ron

Ti-am dat pe PM o varianta de service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult de varianta de service. O sa-l sun chiar acum.

Salut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai pt ce. Macar sa rezolvi..

Daca nu-ti raspunde din prima mai insista ca de regula el e prin service iar telefonul prin birou...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vorbit cu el, o sa o duc in service ori azi ori maine de dimineata.

Va tin la curent cum / daca am rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Exista niste bucse speciale pentru asa ceva. Eu am facut operatiunea asta saptamana trecuta dupa ce unul din filete mi-a fost distrus chiar in service...

A costat 130 ron la Avia Motors (piesa + manopera)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai idee cum se numesc bucsele? sau te poti interesa?

 

as vrea sa dau un filet de 12

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt niste kit-uri de reparatie filete, cu un fel de arcuri, se numeste HELICOIL . se fac pentru toate masurile de filete .

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa-i intreb cum se numeste. Pe factura apare un cod irelevant: "WURBUCSA"...Posibil sa fie achizitionat de la Wurth...

Chestia cu filet de 12...poate sa tina sau poate nu..vezi cazul lui Cezar care a initiat acest topic. La el n-a tinut. Tot asta cu bucsa e mai sfanta. Chestia in sine cred ca arata tot precum un Helicoil.

Uite ce am gasit la Wurth: http://www.wuerth.ro/catalog/pdf/WRO-01-038.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu acum la ce va referiti, mi-a spus si vecinul meu care este mecanic...si stie pe cineva care face asa ceva, adica de exemplu un filet de 12 cu gaura in care se infileteaza un surub de 10 (nu stiu daca am explicat bine)!

 

deocamdata pana schimb bieleta am dat filet de 14 pentru ca cel de 12 abia prindea putin, si am dat cu solutie albastra de infranare....sa vedem cat tine!

daca se intampla ceva revin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!