Jump to content

O2 facelift VS Golf 6 Variant (1.2 TSI, DSG)


ff_2004_06
 Share

O2 facelift sau Golf 6 Variant  

120 voturi

  1. 1. Ce ati alege - O2 facelift sau Golf 6 Variant (1.2 TSI, DSG)?



Postare recomandată

Cele doua modele cu motorul 1.2 TSI, 105 CP si cutie DSG7 au in configurator preturi apropiate (Golful este cu 3 - 400 euro mai scump si cu unele dotari in minus, dar nu dintre cele esentiale).

La Octavia 2 facelift am plecat de la echiparea Business, iar la Golf 6 Variant am pornit de la echiparea Highline (se poate pleca si de la Comfortline).

Personal m-ar interesa:

- detalii si diferentele dintre: platforme, suspensii, sisteme de franare (in general aspecte constructive). Ca si spatiu si confort le consider apropiate.

- ce ati alege si de ce

- costuri intretinere (revizii, consumabile etc.)

Eu inclin spre Skoda, dar vreau sa mai gasesc argumente pro si contra ambelor modele.

Din pacate Jetta 1.2 TSI nu poate veni cu DSG, altfel ar fi participat si ea la comparatie.

Modificat de ff_2004_06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ff_2004_06

    17

  • bogdan2

    4

  • nsm

    4

  • Andrei1980

    4

La aceleasi dotari, golful ar trebui sa fie mult mai scump decat skoda. Eu personal as alege skoda, desi faceliftul, ca design mi se pare sub fosta octavia, actuala noua octavia tour.

Golful variant..in niciun caz. Golful hatch e mai frumos decat skoda, insa spatiul este mai mic(portbagajul). Costurile de intretinere(doar cele despre care ai intrebat:revizii, consumabile) sunt similare si nerelevante in raportul cu pretul de achizitie si carburantul consumat.

Daca as fi in situatia ta, as lua skoda(Din semnatura se poate trage concluzia ca asa am procedat :P)...cu motorul de 1.4 tsi.M-am uitat in configurator si vad ca nu-i diferenta mare fata de golful 1.2 tsi(evident la dotari similare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Octavia 1.2 tsi, dar sincer, daca preturile si dotarile sunt relativ apropiate as merge pe Golf. Golful fiind Variant, e mai usor cu incarcarea, in caz ca ai de transportat ceva, chiar daca poate ca si spatiu tot pe acolo esti. Putin poate vor fi mai scumpe reviziile la Golf, dar cu siguranta si valoarea de revanzare e mai mare. O2 facelift e totusi un facelift doar. Mie imi plac masinile combi, asa ca poate si de asta as merge pe varianta golf. Bafta la alegere :icon_thumright:

Modificat de mariusss_g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut FF.... :rolleyes: .

La mine tot asa a fost pana sa iau O2 FL.

Eu nu m-am putut hotara pana in ultimul moment intre Golf VI Variant si Octavia 2 FL. Imi placeau la fel amandoua masini, (poate poate un pic mai mult Golful)Am si testat amandoua, pot spune cu mana pe inima ca se comporta la fel, si ca zgomote interioare si ca dinamica(cu aceleasi motorizari) Calitatea materialelor in interor par a fi foarte similare (Confortline la Golf si Business la Octavia, probabil interiorul la Highline este peste Skoda Octavia)

Portbagajul are mai mare O2 560 litri versus 500 ai lui Golf VI Variant.

Ca sa iti spun motivul pentru care am optat Octavia? La momentul respectiv deja eram fara masina, pentru Golf trebuia sa astept 4 luni jumate, pentru Octavia fix 2 luni. Si asta era in mai, adica daca optam pentru Golf stateam toata vara fara masina cea ce era imposibil(vacanta etc.)

Insa cum spune si mariusss_g Golful este o masina mai noua ca si conceptie ca si Octavia care in afara de faptul ca este Facelift este la fel din 2005 este de fapt la nivelul lui Golf V. Poate ca si la revanzare isi pastreaza mai bine pretul....desi pe piata second hand eu personal nu am observat asa ceva(Octavia este foarte apreciata pe piata romaneasca).

Mie personal nu imi pare rau ca am optat pentru Octavia (diferenta este mica intre Golf si Octavia - vorbesc de modelele actual fabricate bineinteles -)

Daca timpul de asteptare ar fi fost la fel la ambele masini probabil as fi ales Golful mai mult prin prizma de "brand" adica de ce sa nu cumpar produsul firmei mame la aproape acelasi pret . Asa sunt multumit si cu Octavia bine de tot. Alegere usoara iti doresc inca o data. Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O2 facelift capata un minus destul de mare dpmdv, cu privire la aspect, si anume faptul ca sunt de parere ca este sub O2 ca si design, plus ca O2 facelift are niste oglinzi laterale uriase, lucru destul de hilar zic eu.

Oricum, as alege O2 facelift daca ar fi dupa mine si nu ar trebui sa-si mai dea cu parerea si "individa" ce doreste o masina "mai family"

Orice ai alege stai linistit, e sub tutela VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O2 facelift capata un minus destul de mare dpmdv, cu privire la aspect, si anume faptul ca sunt de parere ca este sub O2 ca si design, plus ca O2 facelift are niste oglinzi laterale uriase, lucru destul de hilar zic eu.

Oricum, as alege O2 facelift daca ar fi dupa mine si nu ar trebui sa-si mai dea cu parerea si "individa" ce doreste o masina "mai family"

Orice ai alege stai linistit, e sub tutela VW.

Salut

Poate ca ti se par hilare dar pot spune din experienta ca sunt mult mai utilizabile ca si cele vechi . Avem in familie O2 inainte de facelift(model 2008) si am eu Faceliftul. In traficul de zi de zi este mult mai utilizabil oglinda mai mare al faceliftului. De fapt a aparut pe noul Superb....Acuma la cine care model O2 ii place este chestie de gust. Mie personal imi place faceliftul chiar a fost un motiv pentru care m-am orientat si catre Skoda cand imi cautam masina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si mersi pentru opinii!

1. Nu consider ca se poate compara O2 facelift cu Golf-ul normal, ci doar cu Variant.

2. La configuratiile pe care le-am facut, Golf-ul era mai scump cu 300 de euro si avea in minus:

- garantie extinsa la 4 ani in limita a 60 000km

- parasolare duble si jaluzea luneta

- MP3 cu 8 difuzoare (fata de MP3 cu touchscreen, magazie 6 CD-uri si Sound System cu 12 difuzoare la O2)

- roata de rezerva din otel, nu de aliaj

Golf-ul are in plus:

+ airbag-uri laterale spate (pe O2 nu se pot pune)

+ senzori parcare fata (nu am reusit in configurator sa pun doar pe spate)

3. Ce inseamna mai exact "conceptie mai noua" pentru Golf? Daca aveti detalii tehnice, va rog sa mi le spuneti. Vreau sa aflu daca intr-adevar este calitativ superior sau costa doar sigla in plus.

4. Nici mie nu mi-a placut facelift-ul la O2, dar m-am obisnuit, iar in rosu Brunello arata foarte bine.

5. @mariusss_g: - pe mine nu prea ma incanta break-urile :) , motiv pentru care inclin foarte putin spre O2

- cum e cu 1.2 TSI? Daca ti-ai cumpara-o din nou, ai lua-o cu 1.4 TSI? Uff, mare dilema :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as avea bani, as cam merge pe 1.4 tsi sincer :D. Nu stiu daca ai citit topicurile legate de problemele de la O2 1.2 tsi si golf 1.2 tsi...sunt unele probleme reglate de pornirea la rece, prezinta un mers neregulat, mai tremura, etc. Au aparut update-uri la ECU, din ce am citit la golf s-au cam rezolvat problemele, la O2 doar intr-o oarecare masura; eu nu ma declar inca total multumit de cum se comporta la rece (dealerii spun ca ar fi de vina si benzina). Probleme asemanatoare au fost la inceput si la 1.4 tsi si le-au rezolvat. In rest, de motor sunt multumit, trage bine (dar cu 1.4 ar merge si mai bine :) ), consum ok, cu DSG cred ca e super ok. Daca ramai pe skoda, poti lua linistit jantele Proxima, nu stiu daca ai vazut ca ti-am raspuns si pe topicul masinii mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aleg TSI-ul pentru ca sunt hotarat sa pun DSG si alte optionale, alternativa ar fi sa iau 1.6 TDI cu manuala si mai putine dotari. Cel de-al doilea motiv pentru TSI este consumul mai mult decat rezonabil (nu ma astept sa scot consumurile din catalog, dar cred ca pot scoate cu 1 - 2 % mai mult decat cele declarate oficial). Daca mai adaug si silentiozitatea motoarelor, balanta e clar la TSI. Problema cu 1.4 TSI este ca elmina aproape complet 2 dintre avantajele enumerate mai sus (avantaje pe care 1.2 TSI le are): consumul (cu cel putin 1% mai mare) si pretul (e cu doar 1000 euro sub 1.6 TDI).

Stiu de problemele de la 1.2 TSI dar sper ca pana in a doaua jumatate a anului (cand estimez ca voi da comanda) sa se rezolve, am citit post-uri care ziceau ca deja s-au rezolvat, cel putin la unii utilizatori.

Am vazut si jantele, mersi de poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfat din partea unuia care are 1.6 TDI

NU FACE PROSTIA ASTA !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan - De ce nu recomanzi 1.6 TDI?

Eu as alege Octavia.Pt. varsta mea un Golf variant nu m-ar avantaja si Octavia e foarte frumoasa si mult mai incapatoare.

Modificat de B_U_T
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdan2: mesajul tau poate insemna:

- sa nu fac prostia sa aleg 1.2 TSI (sau TSI in general?)

- sa nu fac prostia sa aleg 1.6 TDI

Ce ai vrut sa spui?

Da si niste argumente te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu recent am avut ocazia sa conduc o Skoda Octavia II FL 2.0 TDI cu 35 000 km la bord si sincer m-a cam dezamagit din punct de vedere al calitatii de ansamblare a interiorului, a directiei si a stabilitatii. Masina scartia din toate incheieturile, directie moale, suspensia la fel de moale capitole la care Golf VI este net superior. Eu am un Golf 4 in familie si nici la 180 000 de km nu are atatia greierasi in interior cum avea Skoda ( nu vreau sa jignesc pe nici un posesor de Skoda). Parerea mea daca ai posibilitatea cumpara Golf VI. Bafta.

Modificat de redlife
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de mesajul ambiguu.

Ptr o mai buna edificare despre motorul 1.6 Cr TDI ar trebui citit aici:http://vwforum.ro/topic/60464-16-diesel-cr-pe-octavia-2/page__st__240

Daca ar fi dupa mine, eu mi-as cumpara Golf in detrimentul Skodei, exista diferenta dpvd calitativ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. @redlife: mersi pentru pareri, banuiam ca sunt diferente de calitate (asamblare, materiale...). Am sa fac mai multe test drive-uri, eu am avut ocazia sa merg cu o Octavia Tour (diesel) cu peste 160 000 km pe bord (nu a fost tinuta in puf dar a fost intretinuta corespunzator) si nu scartaia asa cum zici tu despre O2 FL 2.0 TDI, chiar a fost o surpriza foarte placuta. Totusi zici de suspensie moale, asta nu este neparat un lucru rau (desi prefer suspensia mai tare ca sa ma tina de asfalt), poate fi o setare.

2. @bogdan2: mersi de link, am citit tot thread-ul si am scris si acolo. Concluzia mea dupa ce am vazut acolo este ca nu merita 1.6 TDI. Tu ce vroiai sa spui cu "NU FACE PROSTIA ASTA"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm interesant cum unii spun ca exista diferente de calitate intre SKoda si Vw, eu am trecut de pe Octavia 2 pe asta si nu m-a inspirat sa zic calitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la a-ti lua orice masina cu motorul 1.6 CR Tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Shellshock, materialele si calitatea asamblarii nu sunt de calitate mai buna la Scirocco decat la O2? Asta da surpriza. :)

bogdan2, mersi pentru sinceritate, rar gasesti proprietari de masini care sa recunoasca ca nu au facut cea mai buna alegere, de obicei ce a cumparat fiecare este cea mai buna masina... Si eu am facut o alegere proasta si o recunosc (Fabia 2 1.4 TDI).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu regasesc diferenta in CALITATE deci subliniez,acuma ca designul gurilor de aerisere,cel al usilor al volanului imi place mult mai mult este altceva :) De exemplu la scaunu meu se aude sau s-a auzit un arc care mai scapa cand te miscai ceea ce la octavia 2 nu mi s-a intamplat asa ceva..si nu sunt singuru caz,deci asta e eroare de fabrica sa zic care cu timpu se remediaza din cate am auzit

Modificat de Shellshock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca votul e strans acum (22 - 20 pentru O2).

Ar fi totusi frumos sa mai citim pareri de la cei care conduc aceste masini sau poate chiar au avut ocazia sa le conduca pe amandoua. In plus, cei care au votat pot sa isi sustina votul prin argumente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca ex-posesor de Octavia 2, ti-o recomand din toata inima in fata Golfului cu coada care este un Golf 5 cu facelift (nu prea reusit) in stilul Golfului 6. Pe de alta parte nici Octavia 2 facelift nu ma incanta...

La Octavia 2 m-a impresionat faptul ca in 72000 km nu a aparut nici un greieras, nu am schimbat nimic (nici macar un bec sau lama de stergatoare sau placute de frana) E prima masina la care in 4 ani sa bag doar motorina (era 1.9 tdi) si revizii anuale.

Acum conduc un Polo 1.2 TSI/105CP si pot sa spun ca motorul este senzational. Performantele dinamice sunt superioare fata de Passat/Octavia 2.0 TDI/140 CP de exemplu. 0-100km/h in 9.5 sec!!.

Am condus si vers de 1.2tsi/86 cai pe Golf 6 si nu m-a impresionat deloc...

In concluzie, daca vrei o masina decenta poti sa alegi linistit 1.2tsi/105cp/ 6 tr... Daca vrei si performante mai bune mergi pe 1.4 TSI/122 cp. Daca vrei fiabilitate mergi pe 1.6 TDI CR/105 CP.

Consumul la 1.2 TSI/105 cp (facut azi dimineata la pompa) a fost de 9.1l/100 in Bucuresti, la ore de varf.

In afara localitatii ia cam 5.5 - 6l/100 condus sportiv si 4.8-5.2 condus economic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei fiabilitate mergi pe 1.6 TDI CR/105 CP. Consumul la 1.2 TSI/105 cp (facut azi dimineata la pompa) a fost de 9.1l/100 in Bucuresti, la ore de varf.

In afara localitatii ia cam 5.5 - 6l/100 condus sportiv si 4.8-5.2 condus economic

Chiar m-ai facut sa zambesc cu remarca asta.....

Fiabil poti spune despre ALH sau un alt motor care este in uz de minim 2-3 ani si procentajul nemultumitilor este undeva sub 10%

Zici tu ca la o diferenta de aprox 250 kg intre Octavia si Polo consumul va fi acelasi ??

Modificat de bogdan2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nsm, mersi de pareri si sfaturi!

In ceea ce priveste Golf-ul Variant, gusturile mele sunt putin diferite de cele ale majoritatii: imi place Golf 6 si nu imi place deloc Golf 5 (strict ca design). O2 FL nu imi placea nici mie, dar m-am obisnuit si, daca are o culoare frumoasa + niste jante ok, arata bine. Problema la Golf este ca e break si asta nu prea ma incanta. Insa daca diferenta de calitate este net in favoarea Golf-ului (lucru de care nu sunt convins momentan), atunci as putea merge pe Golf Variant (Golf simplu sau Plus nu intra in ecuatie, vreau portbagaj mare).

1.9 TDI e un motor ultra testat si are toate (cel putin cele serioase) problemele "inceputului" rezolvate. La partea fiabilitatii lui 1.6 TDI sunt de acord cu bogdan2: nu putem afirma ca va fi fiabil, este un motor nou ca si 1.2 TSI.

Despre Polo cu 1.2 TSI sunt convins ca are tendinte sport, fiind vorba de o masina mica. Insa la mine principalul dubiu la 1.2 TSI este fiabilitatea. Mai sunt si problemele de care se plang multi proprietari de O2 FL cu 1.2 TSI. Pe cealalta parte exista intr-adevar 1.4 TSI care nu mai are probleme ca si 1.2 TSI (fiind un motor putin mai vechi) si care are performante superioare. Doar ca e cu 1200 de euro mai scump la achizitie si consuma cu cel putin 1% mai mult.

Despre achizitia pe care intentionez (si sper sa o reusesc) in curand, nu va avea in nici un caz cutie manuala, ci DSG.

Din nou sunt de acord cu bogdan2: O2 FL cu 1.2 TSI va consuma mai mult decat Polo, insa daca e vorba de doar 1.5 - 2 % in plus fata de 1.6 TDI, cu siguranta merita in cazul meu.

Tu la cati km ai ajuns cu 1.2 TSI-ul? Cand a fost fabricat motorul de pe Polo-ul tau? Ai avut problemele semnalate pe forumuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, vezi ca a aparut noua Jetta iar pretul de plecare la versiunea HL e de 19513 euro cu motorul de 1.6 TDI CR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am spus ca 1.6 TDI e mai fiabil m-am referit la faptul ca un turbodiesel e mai fiabil in timp ca o benzina turbo.

Polo 1.2 tSI a ajuns la 14000 km.

Singura problema este datorata benzinei. Daca ii pui de 95 tremura la relanti, care sta foarte jos, pe la 500 rpm (probabil ptr economie).

Eu nu am vrut sa spun ca Octavia cu 1.2 TSI o sa fie la fel de sportiva ca Polo (nu are cum din cauza masei), ci doar ca o sa fie decenta ca performante, un pic mai buna ca 1.6 tdi de 105 cp (macar ptr faptul ca o poti tura mai mult in aceeasi treapta, 0-100 in 10.9 la tsi si 11.9 la tdi, vmax 191 tsi vs 189 tdi), asa cum si 1.8 tsi e mai perf ca 2.0 tdi de 170 cp cu foarte putin.

Polo 1.2 TSI are distributie pe lant nu pe curea, de aici si un sunet specific la relanti si poate costuri de intretinere mai mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!