Jump to content

strangerea rotilor


Kamikaze
 Share

Postare recomandată

daca insisti.... :P

te avertizez ca nu au reusit "baietii" mei de la garaj sa le rupa la stringere, deoarece am facut o pana si am indoit atit cheia mea cit si a unui binevoitor, drept pentru care am ales sa merg la pas 3 km pina am dat de niste flacai ce munceau la motorul unei rabe si ei au reusit cu o tubulara si o pirghie de cca 1,5 m sa desfaca prezoanele.

<{POST_SNAPBACK}>

da, cu sculele mele si cu filetul uns

evtl o sa postez si niste poze cu discul meu, cu doua gauri cam mari (din 4)

PS jucam "nu te supara frate!" ? :)

PPS de ce crezi ca am pornit postul asta, nu fiindca eram ingrijorat sa nu cumva sa mi se mai intample asa ceva?

Modificat de Kamikaze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, cu sculele mele si cu filetul uns

evtl o sa postez si niste poze cu discul meu, cu doua gauri cam mari (din 4)

PS jucam "nu te supara frate!" ? :)

PPS de ce crezi ca am pornit postul asta, nu fiindca eram ingrijorat sa nu cumva sa mi se mai intample asa ceva?

<{POST_SNAPBACK}>

daca insisti ..te cred, cu toate ca de asa ceva nu am mai auzit; totusi inclin sa cred ca este un defect de material...nu crezi?

Ca sa fiu putin in asentimentul tau, am schimbat la o dacie un prezon care avea canelurile distruse(nu stiu motivul exact)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

pana la urma, in afara faptului ca se destrang foarte greu, ce efect negativ au prezoanele stranse prea tare?

stie cineva la ce valoare trebuie stranse prezoanele la A4 Avant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Nu cred ca te vor ajuta prea mult valorile de strangere. Oricum la vulcanizari gasesti mai rar asa ceva, iar sa dai tu banii pe una doar pentru a o folosi la strans prezoane, nu merita. Cel mai bine, strangi la mana cu simt de raspundere si eventual, o data la 4-6 luni le slabesti si le strangi la loc (eu la A3 am patit'o cu prezoane nedesfacute de vreo 4 ani ... a fost nevoie de o cheie cu parghia de ~1m lungime si scartaiau la greu. Le'am dat cu WD-40 inainte de remontare, sper sa nu mai am probleme data viitoare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna 110Nm mai exact ? 11kg puse la capatul tijei de un metru pusa pe cheia de strans roti? ca sa ne putem da seama si noi cei care nu avem o cheie dinamometrica cat de tare trebuie sa fie stranse prezoanele! ca cel care mi-a pus rotile de aluminiu, dupa ce a strans cu mana prezoanele, a definitivat manevra urcandu-se cu piciorul pe cheia curba de la vw. A zis ca asa e ok.sa strangi rotile. Stie cineva sa explice mai "babeste" cum e cu acei 110 Nm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ai explicat destul de bine. Sau 44kg adica un picior si ceva la capatul coarbei care are vreo 25 cm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

Am si eu o intrebare.

La montare anvelopelor de iarna mi-au strans suruburile de la janta cu 140 Nm in loc de 120 Nm.

E mare diferenta? Ar trebui sa-mi fac griji? In sensul ca se poate strica ceva din cauza diferentei de 20 Nm?

Mersi mult,

Kovari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

pana la urma, in afara faptului ca se destrang foarte greu, ce efect negativ au prezoanele stranse prea tare?

stie cineva la ce valoare trebuie stranse prezoanele la A4 Avant?

Acelasi lucru as dori sa il stiu si eu. :)

Nu cred ca te vor ajuta prea mult valorile de strangere. Oricum la vulcanizari gasesti mai rar asa ceva, iar sa dai tu banii pe una doar pentru a o folosi la strans prezoane, nu merita.

Sunt multe persoane care au asa ceva :) ...se foloseste la mult mai multe luicruri decat ai putea crede :)

La cat se strange totusi stie cineva oficial ?! :icon_bounce:

Eu le strang la 115-120 Nm pe A4 din semnatura; am strans o data cu 125 Nm vreau sa va spun ca se simte ca este de ''tractorist" :blah:

Nu vreau sa ma gandesc la 140 Nm.

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit cele mai ieftine chei dupa cum se vede mai jos, pentru niste amarate de jante banuiesc ca cea de 1/2 e ok ? La ce se refera marimea 1/2 ?

CHEIE DINAMOMETRICA 1/2" 42-210Nm 17205 1111000220776

91,64 lei buc. adauga la cos

CHEIE DINAMOMETRICA 3/4" 140-700Nm 17206 1111000229755

1194,74 lei buc. adauga la cos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1/2" este dimensiunea patratului care antreneaza cheia propriu-zisa.

La ultimele 2 schimburi de roti iarna/vara si eu am folosit vaselina pentru temperaturi inalte atat pe filetul prezonului cat si intre butuc si janta. Asta dupa ce am avut surpriza sa nu pot da jos rotile de pe spate desi desfacusem toate prezoanele, se sudase janta de butuc in zona de contact. La fiecare schimb de roti curat vaselina veche si evetuala mizerie, daca apare ceva rugina folosesc peria de sarma si adaug un nou strat de vaselina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

pana la urma, in afara faptului ca se destrang foarte greu, ce efect negativ au prezoanele stranse prea tare?

stie cineva la ce valoare trebuie stranse prezoanele la A4 Avant?

Am tot cautat si am gasit la A4 se strangerea este de 120 Nm.Efecte negative chei rupte,capuri de prezon deteriorat.

ce inseamna 110Nm mai exact ? 11kg puse la capatul tijei de un metru pusa pe cheia de strans roti? ca sa ne putem da seama si noi cei care nu avem o cheie dinamometrica cat de tare trebuie sa fie stranse prezoanele! ca cel care mi-a pus rotile de aluminiu, dupa ce a strans cu mana prezoanele, a definitivat manevra urcandu-se cu piciorul pe cheia curba de la vw. A zis ca asa e ok.sa strangi rotile. Stie cineva sa explice mai "babeste" cum e cu acei 110 Nm?

110 Nm este aproximativ cat strangi la "mana" fara sa iei aer in plamani, fara "elan'' sa te salti pe cheie cu tot corpul :) ,cel putin asa este la forta mea folosind des cheia dinamometrica am inceput sa imi dau seama cu aproximatie .

Salutare,

Am si eu o intrebare.

La montare anvelopelor de iarna mi-au strans suruburile de la janta cu 140 Nm in loc de 120 Nm.

E mare diferenta? Ar trebui sa-mi fac griji? In sensul ca se poate strica ceva din cauza diferentei de 20 Nm?

Mersi mult,Kovari

Este foarte mult eu am strans odata in graba cu 126-128 Nm si deja depuneam ceva efort pentru destrangere si ''chitaitul'' specific :).

Pe spate mi-a fost strans cu pistol pneumatic intr-un service acum un an ,la desfacere acum o saptamana a trebuit sa lovesc energic

cu piciorul cu greu a iesit ...a chitait vreo 4 ture :)

O proba buna la destrangerea jantei de tabla se aude un chitait strident semn ca a fost stransa cu peste 120Nm,la strangere

acel chitait de asemenea imi spune ca este peste 120 Nm.

De cand strang cu cheia dinamometrica fix 120-122 Nm nu face acel chitait nici la strangere nici la destrangere,imposibil de

obtinut la "mana".

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu cred ca te vor ajuta prea mult valorile de strangere. Oricum la vulcanizari gasesti mai rar asa ceva, iar sa dai tu banii pe una doar pentru a o folosi la strans prezoane, nu merita.

Sunt multe persoane care au asa ceva :) ...se foloseste la mult mai multe luicruri decat ai putea crede :)

Stiu mai bine decat crezi tu ce'i o dinamometrica. Eu ma refeream doar la faptul ca, cel putin la vulcanizarile din Cta, nu am vazut pe nimeni sa foloseasca cheie dinamometrica si doar la una am vazut un tabel cu cuplul de strangere ptr diverse marci/modele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

R.A.R obliga vulcanizarile sa aiba un document oficial referitor la cuplul de strangere al rotilot.Mai departe....Cuplul difera de la janta de aliaj la janta de tabla si de la un producator la altul.Faci pana si automat incepi si injuri:ce .....le-a strans ala de la vulcanizare de nu le pot desface :lol: ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian_1976

La vulcanizare se strange cu pistol pneumatic in 90% din cazuri si fiecare strange dupa ureche de cele mai multe ori mai mult pentru siguranta.

O cheie dinamometrica 1/2 + o tubulara lunga de 17 cazul pentru A 4&Passat rezolva o strangere corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Nu ,este o gluma,doar daca discul are vreun defect din turnare,gen fisura ascunsa,putin fortat a cedat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci cum se explica crapatura? mai ales ca s.a fisurat dupa ce mi.au schimbat roata la vulcanizare? si inainte am pus eu rezerva si nu era crapat. in plus cei de la reprezentanta au zis ca au strans aia prea tare prezoanele si trimit discurile degeaba in garantie ca se vede ca is plesnite la prezoane si in rest nu ai nimic

http://imageshack.us/photo/my-images/802/nhxq.jpg/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare un defect de fabricatie,cam imposibil sa se crape discurile de la strans prea tare...ce firma sunt discurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...
Nenciu Victor

Salutare, de curand am vopsit si eu etrierii gri la masina, fara sa ii dau jos, cu pensula si un spray, pe care l-am puverizat in capac :D Aveam o bormasina, am cumparat perie de sarma rotativa pentru curatat metal si un wd-40 :D 

 

Sa dau rotile jos zic ... cheie L yato si tubulara de impact yato, cheia avand cam 30-40 cm ... am sarit pe ea si nu se desfaceau. Am apelat la WD-40, am dat pe langa prezon, m-am gandit ca intra pe la filet sa il desfaca ... lasat masina cu wd-40 peste noapte, intre timp facand rost de o teava de otel, care s-a indoit :)) de 1m lungime, rotunda care intra perfect pe manerul cheii L sa fac extensie ... 

In final am reusit sa defac rotile pe fata, wd-40 nu a patruns pana in filetul prezoanelor, dar toate cele 10 prezoane jumate aveau ceva alb, jumate rugina. Avand bormasina, cu care am curatat exteriorul etrierilor de mizerie, am curatat si prezoanele de mizerie si am dat si cu wd-40 pe ele, cate un puf pe fiecare si le-am lasat, cat am curatat si vopsit etrierii. La montajul rotii, am sters de ce mai ramasese de la wd-40 pe prezoane cu o carpa, curatat si centrul discului de frana si butucul, cat s-a putut ca am cam ramas fara baterie la bormasina :D . Jantele nu am mai apucat sa le curat, fiind din aluminium si urmand sa le pun pe cele de vara intr-o luna ... nu mai avea rost ... 

La strans, am folosit o cheie dinamometrica pe care am cumparat-o recent si am strans la 126 NM sa fiu sigur ca nu ies ( fiind a prima data cand le dau jos singur, nu prea am asa mare incredere in mine mai ales cand vine vorba de siguranta :D ). 

 

Aici aveti fortele cu care trebuie stranse jantele :D https://italo.ro/chestiuni/2013/02/18/valori-pentru-cuplurile-de-strangere-ale-prezoanelor/ 

Tin sa precizez faptul ca, curatarea prezoanelor si lubrifierea superficiala a lor, ajuta cand le dai jos mai usor, nu mai adera rugina asa repede si in plus se strang uniform, mai ales la con ;) .

 

Pe cheia dinamometrica am dat 200 de lei ( https://www.atelierultau.ro/topmaster-331000-cheie-dinamometrica-cu-sistem-de-prindere-12-inch-28-210-nm-p-75086.html ). Este destul de solida. Veti mai avea nevoie de o cheie L si o tubulara, pe care va sfatuiesc sa o bandajati pe exterior cu niste banda izoler, sa protejati marginile jantelor vopsite, plus ca nu va mai juca in acel spatiu sa ii zic ... sau folositi cheia X a masinii, daca o aveti. Cu ele desfaceti si apropiati prezoanele la mana, daca aveti cheie dinamometrica ( care face toti banii :D ) cu ea strangeti pana la 120-126 NM. Prezoanele nu au mai scartait cand le-am strans :D

Legat de ungerea lor, am citit pe diverse forumuri si parerile sunt impartite, eu cred ca daca ele sunt curatate cam cum am facut eu, la sezon si sunt stranse la cuplu, nu ar trebui sa fie probleme la desfacerea lor !!! 

 

Ajuta mult mai ales la masinile conduse de fete, care au macar habar sa schimbe o roata, in caz de pana ... 

 

Sper sa va ajute, ceea ce am postat :)

e.jpg

q.jpg

r.jpg

w.jpg

a.jpg

Modificat de Nenciu Victor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!