Jump to content

strangerea rotilor


Kamikaze
 Share

Postare recomandată

indiferent ca e vorba de o janta de tabla sau din Al?

stie cineva ce recomanda fabricantii de jante din aliaj?

ma tem s-o strang prea tare: 15kg/m la 5 prezoane mi se pare prea mult

INTRA6J16H2

e chiar avatarul meu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ca as fi foarte in tema dar la mine in manual (vezi masina din semnatura) scrie ca strangerea prezoanelor se face in cruce (1,3,4,2) si in mai multe etape. Subliniaza de asemeni sa se faca cu o cheie dinamometrica la cuplul de 110 Nm adica circa 11kg x m.

Nu face vreo distinctie intre jante. Si de ce crezi ca cele de aliaj usor (nu sunt chiar din aluminiu) sunt mai "fragile"?

Apropos: Cred ca e Kg x m, nu Kg / m

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza e ca la VAG suruburile se strang singure.

Totdeauna in vwulcanizari si service le spuneam sa-mi stranga roata cu simt de raspundere, si la urmatoarele demontari de roti rupeau baietii crucile si puneau cate o teava de 1 m pe keye ca sa desfaca prezoanele.

Am facut o pana in oras, si nu am putut sa desfack roata, eram 2, si aveam cruce, saream pe keye si prezonul nu se desfacea, pana la urma am mers pana la vulcanizare pe pana (300m).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are importanta janta. Se strang la fel. Numai ca la anumite jante, sunt si alte suruburi. De ce? Pentru ca unele pot fi mai groase sau mai subtiri, iar suruburile originale nu le pot strange suficient, sau daca sunt mai lungi, ies pe partea cealalta si gasesc ele in ce sa loveasca (asta daca ies). Nu intru acum in detalii tehnice, dar va dati seama de ce este vorba. De cuplu, este acelasi la toate jantele. Important este sa stea janta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca conteaza. in special ca am patit-o cu exVolvoul pe care l-am avut. mecanicul l-a strins cu pistolul cu aer si cind frinam masina tragea intr-o parte. Am schimbat la piese de doua ori pina mi-am dat seama ca jantele(de alu) erau pre strinse. cel de aluminiu se poate deforma. eu zic ca o valoare intre 65-85Nm ar trebui sa fie de ajuns.(valori: volvo, jaguar, mazda)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu n-am strans rotile niciodata dupa valori, etc., am pus coarba, am strans roata si gata! La fel si la vulcanizari. Masina a mers foarte bine, n-a tras stanga-dreapta, fata-spate. ;)

Prezoanele se strang singure la toate masinile, nu doar la VAG. Legile fizicii actioneaza la fel indiferent de autovehicul. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este nici o problema daca nu sint foarte bine strinse. problema incepe daca sint prea stinse. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, poti sa tragi in disperare de coarba si ori rupi coarba ori rupi prezonul inauntru. ;) Varianta 2 e cea mai nasoala. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legile fizicii actioneaza la fel: aliajele (usoare) sunt in general mai moi decat otelul.

zona scaunului surubului se poate turti daca e stransa cu pistolul, la modul disperat. o sa mai interesez si la firmele fabricante.

Apropo stie cineva adresa fabricanului jantelor INTRA?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-s deloc expert in jante dar parca stiam ca un avantaj al jantelor de aliaj este ca sunt mai rigide si implicit nu s-ar inmuia cum spui la supra-strangerea prezoanelor... o fi asa, n-o fi... nu sunt sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cartea zice asa:

"Momentul de strangere este de 120 Nm, 110 Nm pentru Golf Cabriolet"

Nu pre imi dau seama de ce la G Cabrio ar fi diferit, dar dupa carte, in afara de aceasta exceptie, la toate VW, indiferent de model sau janta, strandgerea este 120 Nm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cabriolet-ul (nu stiu, banuiesc) o fi avand butuci diferiti si / sau jante (dpdv al rezistentei)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Daca strangi prezoanele cu mana ta, fara nici un aparat de masura a fortei poate sa fie vreo problema mica sau mare ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cartea zice asa:

"Momentul de strangere este de 120 Nm, 110 Nm pentru Golf Cabriolet"

Nu pre imi dau seama de ce la G Cabrio ar fi diferit, dar dupa carte, in afara de aceasta exceptie, la toate VW, indiferent de model sau janta, strandgerea este 120 Nm.

<{POST_SNAPBACK}>

Probabil din cauza greutatii masinii, a incarcaturii suportate (imi amintesc ca in talon scria ca are 4(patru) locuri.

@andREI-am schimbat pe fata arcuri amoritzoare fuzete la o super oferta de dezmmebrare a unui golf normal si nu au fost probleme si nici diferente nu erau intre cele stock si ce am primit eu, iar jantele erau clasice, din aliaj.

Modificat de Evergreen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca cea mai buna metoda e sa le strangi cu mana ta...eu sunt patit cu vulcanizarile....

ai strans roata bine? daaaaa

si dupa 2 km la 60km/h (norocul meu) roata a sarit din toate prezoanele...noroc ca era incarcata masina si nu a sarit compler din cauza aripii care trecea peste...am rulat 20-30m cu tamburul pe interiorul jentii...nu va imaginati cum aratau prezoanele(2buc cat am mai gasit in spate) si gaurile filetate din tambur...

deci cu stransul prea usor nu e de jucat...nu se strang singure...ci doar daca sunt stranse ok de la inceput de la caldura degajata de franari se "lipesc" filetele...

pt. cei ce nu reusesc sa desfaca vreun prezon (sau toate) cricul si cheia de roti sunt doua unelte foarte utile folosite cu bun simt. se pune cheia de roti pe prezon intr-o pozitie favorabila si se pune cricul sub cheie....se desface pt. ca forta din prezonul "blocat" nu se poate pune cu greutatea masinii...eu asa am facut de multe ori cand am ramas pe drum cu pana...ori asa ori dacia asistenta...ca in camp nu sunt vulcanizari...

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos, e o solutie sa punem putin ulei sau vaselina pe filetul prezoanelor ? Sau exista riscul de a se desface singure ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos, e o solutie sa punem putin ulei sau vaselina pe filetul prezoanelor ? Sau exista riscul de a se desface singure ?

<{POST_SNAPBACK}>

nu are sens, acestea se vor scurge datorita caldurii degajate la frinari, si in amestec cu praful se cimenteaza pe filet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vaselina pe prezoane ajuta. Va spun din proprie experienta. Iar faza cu desurubatul singur al prezoanelor nu este un argument serios. Nu se vor desuruba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vaselina mi se pare prea mult.. in schimb le-ai putea da cu spray degripant care lasa o unsoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai perfecta dreptate, eu asa am facut tuturor masinilor detinute, cu degripant pe prezon inainte de a-l infileta si nu am avut niciodata probleme de blocare. Iar in privinta stangerii rotilor...ma abtin, dar eu nu le-am strans cu dinamometrica si asta nu pentru ca nu as fi avut la dispozitie asa ceva, ci pentru ca nu mi s-a slabit nici o roata pana acum. Le stang la mana, cat pot de tare si cam atat. La vulcanizari le spun baietilor sa puna roata, sa o apropie si sa-mi dea mie voie sa o strang eu. Numai asa pot fi sigur ca toate rotile sunt stanse in mod egal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... toate experientele mele legate de vulcanizari si pene :

>> la jante de aluminiu, greu gasesti cheie (mai ales la ciocan pneumatic) care sa nu stringa pe exteriorul cheii in janta. De acolo, la un pas distanta, e fenomenul de roata desfacuta pe drum, prezoane lipsa etc ... am patit-o de mai multe ori, noroc ca n-am omorit pe nimeni :P

Daca stringi prea tare, adica mai mult de 100-110Nm cit zice cartea, este evident ca vei chema un excavatorist sa-ti excaveze ;) rotile de pe masina .... aici am o obiectie/remarca : niciodata nu am vazut sa respecte cineva reguli de "igiena" a acestei operatiuni. Prezoanele se arunca pe jos in nisip, nu se curata gaura filetata, suprafata jentii daca este cazul ca sa nu mai vorbim de pozitionat roata la acelasi reper fata de disc sau curatat discul si janta pe suprafata de contact etc

Cu siguranta un prezon sau janta care are incastrat impuritati sau e deformat din cauze de neigiena duce la desfacere greoaie si stringere aparenta. Aici iar am o remarca: in nici un atelier n-am intilnit un stand cu prezoane noi sau cineva sa recomande schimbul unuia ....

>> la jantele de tabla, dispare problema blocarii przoanelor pentru ca nu mai exista suprafat de contact prezon/janta ca la aluminiu, deformarea, dupa mine, e mai mult plastica decit elastica fapt pentru care strinsul la mina poate da rezultate mai apropiate de valoarea recomandata de stringere. Recomandarile fabricantului nu specifica diferite valori pentru diferite tipuri de jante, dar senzatia stringerii suficiente arata de fapt o stringere diferita la cele 2 tipuri de jante din cauza elasticitatii.

Aici cred ca mai poate interveni tipul prezonului, cap semisferic sau conic. La cele conice efectul de suprastringere cred ca e predominant din cauza descompunerii fortelor direct in directia deformarii fata de cele semisferice care au o componenta mult mai mica in aceste sens.

...oricum ....

la o vulcanizare in cluj, oarecum renumita, am ridicat si eu problema stringerii si a cheii dinamometrice. Vezi Doamne, patronul acelei societati era "format"

in Germania si explicatia lui a fost urmatoarea :

"- Pai am folosit cheie dar nu a rezista mult..

- Pai cum ? zic eu, nu era o cheie de firma ?

- Nuu, era de firma dar de la atita desfacut si strins s-a stricat .." ;)

NO COMMENT

este adevarat ca unii oameni trebuie sa stea departe de scule, masinarii, tehnica in general si sa creasca animale, sa picteze sa se pocaiasca sau WHATEVER, pentru ca siguranta mea sta in increderea mea acordata acestor tipuri de oameni ...

DOAMNE FERESTE !

nu mai scriu ca m-am enervat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

indiferent despre ce fel de strangere este vorba, valorile specificate de fabricant se refera la suprafete uscate si curate, asa ca

1. rugina poate sa-ti creeze impresia ca ai strans destul (chiar si masurand cu cheia dinamometrica) si sa nu fie o strangere reala, iar

2. gresarea suprafetelor poate duce la fortatea filetului, fiindca suprafetele aluneca mai usor una pe alta, si ca sa obtii aceeasi valoare pe cheie, strangi mai tare.

in plus gresarea filetului, mai ales la roti, chiar daca aduce un plus de comoditate, mi se pare potential periculoasa, si daca-i vb d suprastrangere, si daca-i vb d o posibila desurubare din cauze d vibratii, socuri etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca e fals

1.cu toata rugina, cind a scirtiit prezonul in butuc ...e strinsa roata :lol:

2. desurubarea prezoanelor este posibila cind nu sint strinse corespunzator; gresate sau nu, momentul de stringere al prezoanelor e acelasi

ps: nu cred ca in urma gresarii se stringe cu juma' de tura in plus :D

Modificat de Evergreen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca e fals

1.cu toata rugina, cind a scirtiit prezonul in butuc ...e strinsa roata :lol:

2. desurubarea prezoanelor este posibila cind nu sint strinse corespunzator; gresate sau nu, momentul de stringere al prezoanelor e acelasi

ps: nu cred ca in urma gresarii se stringe cu juma' de tura in plus  :D

<{POST_SNAPBACK}>

ma lasi sa-ti smulg filetul la un singur prezon?

(n-ar fi prima data) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca insisti.... :lol:

te avertizez ca nu au reusit "baietii" mei de la garaj sa le rupa la stringere, deoarece am facut o pana si am indoit atit cheia mea cit si a unui binevoitor, drept pentru care am ales sa merg la pas 3 km pina am dat de niste flacai ce munceau la motorul unei rabe si ei au reusit cu o tubulara si o pirghie de cca 1,5 m sa desfaca prezoanele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!