Jump to content

Biodiesel


Ignition
 Share

Postare recomandată

am bagat si eu, cei drept60%motorina si 40%ulei vegetal, merge brici masina,nici diferente de putere nu am simtit,sunt curios cum arata filtrul de motorina dupa ce termin cocktailul din rezervor)))))) la un drum lung merita sa bagi jumate jumate, nu ete recomantat pentru motoarele PD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici pt comon rail. Am aflat pe propria piele .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine are spatiu si putina pricepere face o instalatie si produce biodiesel.

Exista filme exemplificative pe youtube.

La cat se scumpeste, merita deranjul sa produci carburant la 2lei/l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Dar inainte de a i-l prelucra trebuie facuta o testare . In timpul folosirii/gatitului uleiul se "arde" , adica creste cantitatea de acizi grasi din el. Pentru a obtine biodisel de buna calitate, trebuie sa-l testezi (Ph-ul) si sa dozezi corect metanolul, si in special soda. Nu se recomanda folosirea unui ulei foarte uzat.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Succesuri" la citit : http://forum.club4x4.ro/showthread.php?54218-Functionarea-motorului-diesel-cu-ulei-vegetal-bio-diesel/page71

 

Am stat vreo 3 zile si l-am citit pe tot.Intradevar cam nimeni nu foloseste ulei vegetal nou/uzat , ulei de motor uzat , ulei de transformator la motoarele noi.

Era un tip care punea la golf 1 si facea plinul cu 40 de lei (ulei de fast-food) parca si avea consum de 5-6 mixt si zicea ca nu-i pasa daca i se strica motorul sau sa se complice sa il repare :))

Tot citind am vazut ca mai este unul care la un Mercedes G290 din anii 90` si-a facut sistem de preincalzire si merge fara probleme.

Sa produci acasa biodiesel e destul de periculos si scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari baieti . Din cate am citit cele scrise de voi zilele astea am inteles ca uleiul vegetal nu merge la motoarele cu PD , corect ? 

Eu am un vw passat b6 , 1.9 TDI , PD si nu as vrea sa incep cu experimente pana nu incerc sa aflu lucruri concrete . Daca ar putea sa-mi explice cineva "DE CE" si "CARE SUNT ADVERSELE FOLOSIRII ULEIULUI VEGEAT" , as ramane recunoscator . :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

distruge garniturile de cauciuc si coxeaza segmentii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dc nu-i bagi aditiv, benzina cu naftalina, da

merg de 3000km cu reteta lu Solan_1975 si sfaraie

am un asv din 2001

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu aditiv,naftalina,benzina cat faci economie per litru? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am  motor  1.6  tdi  am  bagat  si  mai demult..bag si acu  ulei    de  floarea  soarelui   proportie  50/    si nu are  nici  pe dracu,,,chiar  merge  mai  bine..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu aditiv,naftalina,benzina cat faci economie per litru? 

uleiul e 3,89/l

cu benzina+nafta 0.12/l, adica aditivul

merg cu 20lei/100km, adica 5l/100km

la un plin iese cam 150lei economie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu  nu bag   numai   motorina + ulei   dar  treaba  asta merge doar  cand  temperatura  e peste  10 grade,,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

la motor PD a mai incercat cineva? ce experniente ati avut ca ma tenteaza si pe mine sa incerc cu reteta lui solan_1975

50 l ulei

8 l motorina

2l benzina in care se dizolva 25 g naftalina...

 

rog sa spuneti din experienta dumneavoastra cei care au probat la motor TDI PD, ideal ar fi AVF cum am eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus la mine 6l de ulei si se simtea ca trage mai greu si dimineata la 15grade a pornit greu. Deci iarna la -15 invarte de se usuca bateria.

Am pus de curiozitate, nu mai pun (doar in caz de urgenta). Motorul torcea mai bine, in schimb...

Cred ca e bun pt motoare mai vechi, mai simple.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Am citit tot topicul și n-am găsit unde scrie negru pe alb, pe site la VW/Skoda/Seat/Audi că motoarele la care scrie pe capac INTERZIS BIODIESEL pot accepta biodiesel în proporție de 5%, deși mulți utilizatori au făcut astfel de afirmații. Prin urmare, are cineva un link către producător unde se spune de 5%? Văd că la pompele de la noi (OMV) motorina mai ieftină are biodiesel 5% iar cea mai scumpă n-are deloc. 

La mine scrie clar NO BIODIESEL, așa că momentan folosesc doar fără. Mașina este 1.9 TDI PD 105cp BXE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5% biodiesel este obligatoriu prin legislatia europeana, deci si VW se conformeaza acestei legislatii, astfel ca nu e nicio problema aceasta proportie de 5%

Mai departe, 5% biodiesel este benefic pentru lubrefiere, inlocuind sulful. Si nu ataca garnituri etc.

Deci acea remarca INTERZIS BIODIESEL nu se refera la B5. (motorina cu continut de biodiesel de 5%)

Interzis biodiesel se refera ca nu ai voie la combustibil majoritar din biodiesel ( cum e cazul de B100, B95, B80) care se gaseste in anumite tari.

 

Daca o sa ai curiozitatea sa citesti manualul masinii, undeva spre sfarsit o sa gasesti o nota : "a se utiliza doar combustibil diesel conform normei DIN EN590"

 

Acesta norma , daca o cauti pe net, o sa vezi ca permite un continut de max 5% FAME (Fatty acid methyl ester), care nu este altceva decat biodiesel....

 

Deci alimenteaza fara frica cu 5% biodiesel, oricum ai mers destul si pana acum cu asa ceva

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ocazia asta te-ai lamurit, cred eu, si cu faptul ca OMV minte de stinge cand scrie pe pompa ca motorina scumpa nu are biodiesel. Daca ar fi asa n-ar putea s-o vanda in Europa. Lucru deja discutat pe forum, de altfel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

De procedu stiu de mult.

Nu stiu daca merita duda, ptr un posesor de Diesel care nu face mai mult de 15 -20 000 de km de an.

Nu ptr ca nu are bani, ci nu are mai ales timp de plimbari.

 

In cazul meu, de cand am luat masina in Decembrie nu am facut 4000 de km, desi rezervorul e mai mereu FULL.

Sa zicem ca as face 15 000 de km/an. Vin concediile, etc.

 

Costuri pe ulei vegetal, sistem cu 2 rezervoere -nici nu m-as gandii la asa ceva !

900 de lei Kit-ul ~ 4000 de lei.

 

Diferente:

Ptr 15 000 km pe an

 

Motorina 7% consum mediu* 5 lei pe litru * 150 = 5 250 lei

Ulei 7%* 3 lei/litru (daca avem noroc) * 150 = 3 150 lei

 

Deci econimie de 2 000 de lei pe/ an. 

Instalatia e amortizata abia dupa 2 ani.

 

Ptr mine riscul sa mi se infunde niste injectoare, sau depuneri...NU MERITA !

 

Ptr altii...daca ai flota de dube/camioane (minim 10), daca fac minim 100 000 de km pe an -merita !

Sa luam o duba la un serviciu de curierat:

 

Motorina: 

12%* 1 000* 5 lei = 60 000 de lei

Ulei Vegetal:

12%* 1000* 2 lei (isi permite o presa la asa consum si seminte engross)= 24 000 de lei

2000 de lei/an/duba amoritzare instalatie

 

Deja la 10 dube, de la 600 000 de lei pe an sa ajungi la 260 000 de lei/ an in primii 2 ani...Nu mai stai pe ganduri sa faci pasul !

De banii economisiti schimbi masina cu totul in 2 ani, nu doar motorul.

Cu un sistem de conversie, cred ca duce lejer motorul 200 000 de km.

Mai ales motorele semi-profesionale si profesionale, care sunt facute sa mearga spre 1 milion de km

 

 

 

 

Modificat de M4V3RiCk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

salut baieti :)

sunt mai nou pe aici ( cel putin ca user inregistrat) ...

am vazut multe pro si contra uleiurilor bagate direct in rezervor ...

eu pot spune ca am facut aproximativ 3000 km cu un mix aproximativ 50% motorina 50% ulei ( hidraulic/transmisie/motor cam ce gasesti la industriale mari (hd46/hd32/t90/10w30/15w30/10w40 si asa mai departe ...cand se fac schimburile  )

masinuta ... un golf 3 1.9 td (motor aaz) .. din '93 cu aprox 700 de mii  km reali folosita intensiv si de fostii proprietari  .. si de mine .. ( inclusiv carat materiale de constructii :D )

pot spune ca mi-a pornit dimineata si la temperaturi de -10/-15 grade ..  chiar daca uneori la a doua cheie ... :)

desi multi spun ca se simte o scadere a puterii .. mie mi se pare ca trage mai bine ... si ca a crescut cuplul la turatii mici ...   si parca e mult mai silentios motorul ...

ceea ce am observat ciudat( cand a fost foarte frig -5 grade sau mai frig )  e ca atunci cand e motorul rece si vreau sa plec imediat parca smuceste masina cand schimb treptele ...  daca o las sa se incalzeasca pana fumez o tigara si incepe sa bage caldura AC-ul ( numa bine se si dezabureste tot) dispare fenomenul ...  acest lucru nu se intampla cand era 100% motorina ..

fumul la esapament ...  nu e mare diferenta fata de 100% motorina ..

legat de consum ... nu stiu daca a crescut sau a scazut ..... in mod normal ar trebui sa manance cam 6% ..dar nu am avut cum sa verific pt ca nu ma pot baza pe acuratetea indicatorului ... si nu am lasat rezervorul sub jumate plin ..

 

voi incerca si uleiul din supermarket nou sau uzat ... pana la urma .. si voi reveni cu observatiile ...

intre timp astept caldura ca sa pot creste procentul de ulei :)))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

bună ziua colegi.Postez aici despre biodisel ce am citit scris de un coleg de pe un alt forum despre biodisel

Avantajele utilizarii combustibilului bio-diesel

Utilizarea combustibilului bio-diesel drept combustibil pentru motoarele cu ardere interna prezinta o serie de avantaje:

- principalul avantaj, conform specialistilor, il reprezinta reducerea poluarii;

- este biodegradabil intrand in ciclul de descompunere naturala. In plus producand biodiesel micsoram importul de benzina si diesel care de pe zi ce trece este tot mai scump si facilitam totodata si agricultura;

- este simplu de utilizat, netoxic si nu emana in procesul de ardere gaze ce contin noxe periculoase cum ar fi NOx sau Sox;

- este simplu de utilizat, netoxic si nu emana in procesul de ardere gaze ce contin noxe periculoase cum ar fi NOx sau Sox;

- este mai ieftin decat motorina, nu trebuie facute modificari la motor, reduce emisia de dioxid de carbon cu 80% si pe cea de monoxid de carbon cu 50%, ” Combustibil 'verde'

- Prezinta o serie de beneficii de natura economica:

                        - pretul unui litru de biodiesel este sub cel al motorinei;

                         - fermierii, profitand de cererea mai mare,  pot obtine preturi mai bune pe culturile de soia, floarea-soarelui sau rapita; fermierii mai mari isi pot face din plante propriul biodiesel, reducandu-si astfel considerabil costurile de productie. Daca un fermier isi face singur biodiesel, in mai putin de un an recupereaza cheltuielile.

                        - avand in vedere profitabilitatea in crestere a acestor culturi, se estimeaza o majorare a suprafetelor cultivate, ceea ce va duce la echilibrarea productiilor;

            - biodiesel este mai bun pentru mediu deoarece este fabricat din materie prima reciclata si are emisii poluante reduse comparativ cu motorinele extrase din petrol. Este mai putin toxic decat sarea si se biodegradeaza la fel de repede ca zaharul;

                        - producand biodiesel micsoram importul de benzina si diesel care de pe zi ce trece este tot mai scump si facilitam totodata si agricultura;

                        -  aceasta optiune este ideala in agricultura cind toate lucrarile se efectueaza primavara.vara si toamna cind temperaturile sint inca favorabile;

                        -  uleiul vegetal presat la rece este agreat ca sibiocombustibil  in CE prin Directiva 2003/30/EC din 8 mai 2003. (L123, volumul 46)

                        - uleiul vegetal din presarea la rece nu este clasificat ca lichid inflamabil si in consecinta poate fi depozitat si transportat fara autorizare intrucat este in clasa “0” de pericol ca si apa sau solutiile apoase

                        - nu este supus taxelor, accizelor pentru ca nu polueaza mediul (prin lipsa sulfului, fosforului si a neutrabilitatii ecologice privind bioxidul de carbon din gazele de ardere)

                        - are aceiasi putere calorica ca  si motorina, si arderea este completa

                        - pretul de cost aproape 1,5 – 2 ori mai mic ca al motorinei

                        - nu se plateste nici o taxa-nici TVA- cand se proceseaza din productia proprie (se achita TVA doar pe contravaloarea procesarii)*

                  *in cazul producatorilor agricoli

- in timpul admisiei in motor “unge” interiorul

cilindrului (se schimba sunetul dieselului)

-        permite recuperarea fostele terenuri industriale, imbibate

 cu diferiti poluanti.

Pentru a le face reutilizabile, in aceste zone se cultiva plante care absorb si tolereaza diferitii contaminanti, iar procesul poarta numele de bioremediere.

In cele mai multe cazuri aceste culturi trebuie distruse dupa ce procesul s-a incheiat, dar o initiativa a Universitatii de Stat din Michigan va testa fezabilitatea cresterii pe aceste terenuri a unor plante care produc biodiesel, relateazaRenewableEnergyAccess.

Un profesor de la universitatea din Michigan, impreuna cu organizatia nonprofit NextEnergy si sponsorizat deDaimlerChrysler va examina posibilitatea cresterii unor culturi de soia, floarea soarelui, rapita sau porumb in zonele poluate - cunoscute si ca terenuri maronii -, precum si cea a bioremedierii cu aceste plante.

In prezent, proiectul este doar o parcela de un hectar situata in statul Oklahoma din SUA intr-o fosta zona de deversare a deseurilor industriale. Pentru inceput, grupul de cercetatori condus de Thelen va studia daca culturile crescute in terenurile poluate produc recolte destul de bogate pentru a fi viabile economic in productia de biodiesel.

De asemenea, un alt obiectiv este bioremediereaterenurilor maronii. Daca aceste plante extrag toxinele din sol si in acelasi timp isi pastreaza calitatea pentru productia de biodiesel, echipa va incerca diferite soiuri pentru a obtine randamente maxime. Se spera ca de indata ce guvernul va standardiza combustibilul B20 - un amestec de 80% motorina si 20% biodiesel - va putea sa recomande cele mai bune soiuri de cultura.

1.5 Dezavantajele utilizarii combustibilului bio-diesel

Biodiesel-ul prezinta si unele dezavantaje:

- poate fi considerat ca un diluant mai slab care corodeaza produsele metalice si nemetalice. Din acest motiv este nevoie inlocuirea tuturor garniturilor de caucuic din pompa de injectie cu materialul numit Viton care rezista la biodiesel. De asemenea este necesara schimbarea mai deasa a filtrelor de ulei si combustibil din cauza inbicsirii premature cauzate de efectul de corodare.

- diferenta de pret intre diesel-ul fosil si biodiesel nu este asa de mare (marile companii petroliere cumpara en-gros instalatiile de fabricat biodiesel ca sa-si poata impune politica proprie).

- folosirea biodieselului poate duce la deteriorarea sistemului de alimentare cu combustibil.

- nu se va putea produce acasa deoarece al doilea produs
folosit la fabricare si anume metanolul e pus pe lista sustantelor periculoase si interzise ( in primul rind datorita toxicitatii si in aldoilea rand faptului ca se foloseste la fabricarea drogurilor artificiale).

- are vascozitatea de 10 ori mai mare ca motorina

- are punctul de inflamabilitate ridicat (intre 270s si 321s grade celsius) comparativ cu motorina (55s-70s grade celsius)

- nu se pastreaza pentru utilizare mai mult de 6-8 luni

            -  nu se poate folosi ca si combustibil direct ci numai dupa montarea unui CONVERTOR  care corecteaza vascozitatea si asigura comutarea pe ulei cand parametrii acestuia sunt similari cu cei ai motorinei


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!