Jump to content

Instalatie racire (mai ales termostatul)


razvanT
 Share

Postare recomandată

@ct03tvy

Daca scoti termostatul de tot este imposibil sa fiarba apa pentru ca va circula in permanenta prin radiator si circuitul se mareste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • razvanT

    12

  • Tracto

    9

  • zipp

    9

  • Hacki

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

ct03tvy multumesc pt raspuns..teoria o stiam si eu..am zis ca nu inteleg in mod concret cum lucreaza termostatul la mine (modelul meu) ..cum lucreaza in flansa respectiva.mai precis cum deschide circuitul..

am aflat raspunsul.. prin dilatare se deschide orificiul marcat prin sageata..(nu stiu cum nu am observat cand am fiert termostatele..)

@ct03tvy

Daca scoti termostatul de tot este imposibil sa fiarba apa pentru ca va circula in permanenta prin radiator si circuitul se mareste.

eu pe loc, fara termocupla(nefunctionala) am ajuns la 100 si ceva..deci se poate daca insisti :rolleyes:

post-51222-1273347116_thumb.jpg

post-51222-1273347130_thumb.jpg

post-51222-1273349453_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa nu fierbe la 100 grade pentru ca este sub presiune. Astfel temperatura de fierbere este mai ridicata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus ca nu este apa 100 la 100 are si antigel in compoziti, deci si asta ridica punctul de fierbere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hacki daca te uiti bine termostatul la partea de jos are un disc din tabla e discu ala optureaza circuitul de recirculare a antigelului in motor cand termostatul se deschide..-pt a lasa antigelul sa circule din-spre radiator..in pompa de apa

de aceea ziceam ca are dublu rol termostatul, eu de 2 ori am dat termostatul jos in camp, si tot mia fiert apa in mers, opream motoru la vale.nu stiam de ce, dupaia mia picat mie fisa ca in loc sa traga apa direct din radiator, tragea din circuitul de recirculare apa fiarta-si se supraincalzea ,pe circuitul asta pot fi montate in serie diferite chestii ...depinde ,de la masina la masina

practic sunt 2 circuite in paralel ...iar termostatul comuta de unde sa traga apa pompa...apa calda..sau apa rece

@tracto ia pune un termostat de 87 grade intrun ibric pa aragaz si ai sa vezi ca termostatul se va deschide in timp ce apa va face bule pt a fierbe... in concluzie apa chioara fierbe la 90 de grade!!!

si inca ceva, poate sa fie si sub presiune tot iti fierbe .daca ai numa apa, antigel 50%50 mix cu apa se ridica punctul de fierbere .in functie de tipul antigelului.120/140 de grade

schema de principiu.

post-51603-1273395928_thumb.jpg

Modificat de ct03tvy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa o sa-ti fiarba la 90 de grade doar daca zbori prea sus cu masina...pe la vreo 5000 de metri altitudine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca in momentul actual am cam 90 % apa distilata in instalatia de racire, exista riscul de probleme daca mai merg asa cam 2 luni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apa potabila e posibil sa fiarba mai repede :D

aia cu, clor adica

Modificat de ct03tvy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tracto ia pune un termostat de 87 grade intrun ibric pa aragaz si ai sa vezi ca termostatul se va deschide in timp ce apa va face bule pt a fierbe... in concluzie apa chioara fierbe la 90 de grade!!!

si inca ceva, poate sa fie si sub presiune tot iti fierbe .daca ai numa apa, antigel 50%50 mix cu apa se ridica punctul de fierbere .in functie de tipul antigelului.120/140 de grade

Nu vreau sa intru intr-o polemica dar...

Apa fierbe la presiunea atmosferica la 100 grade niciodata la 90. Faptul ca apar bule semnifica faptul ca temperatura este foarte apropiata de punctul de fierbere. Cu cat presiunea creste cu atat creste si punctul de fierbere al apei. Deci in instalatia de racire a masinii unde presiunea este mai mare si punctul de fierbere este mai mare de 100 grade.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristianGNS

Am si eu o curiozitate : am mers cu masina vreo 15km si cand am oprit am desfacut din curiozitate capacul de la borcanul cu antigel si a inceput sa fiarba si sa iasa afara - inainte sa il desfac totul era "linistit". E ceva normal?

Modificat de Cl!cKeRR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal . Presiunea a scazut dintr-o data si s-a intamplat exact ceea ce spuneam mai sus. Temperatura de fierbere a scazut o data cu presiunea. Aveti grija . Niciodata nu mai scoateti busonul de la vasul de expansiune cand lichidul de racire este foarte cald . Pot avea loc intamplari neplacute !!!

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca in momentul actual am cam 90 % apa distilata in instalatia de racire, exista riscul de probleme daca mai merg asa cam 2 luni?

Din cate stiu eu probleme nu ai avea daca mai mergi asa vreo 2 luni. Proprietatile principale ale antigelului pe timp de vara e sa nu rugineasca componentele si sa creasca punctul de fierbere un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta importantza a anitgelului in sistemul de racire e anticoroziunea si datorita vascozitatii protejeaza si pompa de apa, asa ca ar fi bine sa-ti faci schimbul mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

l-as face acum doar ca nu stiu pe unde sa scot lichidul de racire. ma gandeam sa desfac siguranta de langa termostat si sa dau furtunul al o parte dar mi-e sa nu fac vreo belea si sa iasa termostatul.

post-48993-1273644219_thumb.jpg

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termocupla mea a inceput sa baraie rau de tot, face o galagie in ultimul hal cand porneste, la inceput am dat cu niste WD40 si a fost mai bine dar de ieri nu mai are nici un efect. Pot sa o desfac si sa inlocuiesc ceva in ea( rulmenti,bucse....) sau trebuie sa o schimb? Inca ceva, se potriveste una de pe alt tip de motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am pus din nou termostatu si acum vad ca deschide..probabil prima data l-am pus intr-o pozitie gresita(pe el sau garnitura) si d-asta a ramas blocat..

termocupla e ok..siguranta era arsa (cand am verificat prima data si m-am uitat pe capac l-am tinut invers si am verificat alta siguranta :rolleyes: )

diferenta dintre bord si temperatura reala e mai mica un pic (cam 10 grade) pentru ca ventilatorul porneste la 90 de grade pe bord (95grade fiind temperatura lui de comutare in prima treapta)

mecanicul la care am fost sa pun testerul a zis sa o las asa ca e ok daca porneste termocupla( atata timp cat nu-mi fierbe apa in vasul de expansiune) ..cred ca avea alte treburi..

in concluzie mai multa atentie data viitoare si sa nu ma mai precipit :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GenuVW daca vrei sa faci o treaba buna cam ar trebui sa dai jos si termostatul si sa golesti complet instalatia....plus ca o poti curata + sufla la un compresor.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna tuturor,am cumparat anul trecut un golf 3 1.6 Cod motor ABU

Cand l-am cumparat am observat ca apa nu urca la 90,sau cateodata urca la 100 cand stationam,am schimbat tremostatul si sa comportat destul de normal,termostatul de pe masina ce l-am dat jos deschidea la 84 grade,nu am gasit de 84 asa ca am pus unul ce deschide la 87,toata perioada rece sa comportat normal,pana astazi cand la un drum de 20 km apa a crescut peste 100 cam 110 si sa aprins si becul de la ulei,sa pornit si termocupla,care ar putea fi cauza?

cele 3 grade diferenta dintre termostate?

radiator infundat?

termostat blocat din nou?

Cum pot verifica cu vag com temperatura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am pe masina tot un termosrat de 87 si masina se comporta normal,la tine ar putea fi defecta termocupla care deschide mai tarziu din cate stiu pe prima treapta ar trebui sa deschida in jur de 95 iar tu spui ca apornit la 110 deci s-ar putea sa nu iti cupleze prima treapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum pot sa testez termocupla?motoarele astea sunt asa de dependente de termocupla?eu la seat cred ca de vreo 5 ori o pornit termocupla in 4 ani:),si atuncia numai vara pe canicula,de aia ma mir,ca ieri inca nu a fost mai mult de 15 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAuta in topicul de verificare ventilatoare, se face punte intre 2 pini din mufa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu iti functiona termostatul corect la seat si din cauza asta iti pornea greu ventilatorul,daca merg mai mult prin oras si e aglomerat ventilatorul porneste si se opreste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul functioneaza perfect la seat,dar este 1.9,si e altfel cu racirea,o sa pun vag comul sa vad ce zice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!