Jump to content

Instalatie racire (mai ales termostatul)


razvanT
 Share

Postare recomandată

Pentru cei care au probleme cu instalatia de racire mai ales cu termostatul eu recomand sa il schimbe, sa il schimbe odata cu pompa de apa, pentru ca sunt depuneri si nu mai inchide si deschide cum trebuie. Desemenea este recomandat sa fie pastrata garnitura originala din fabrica a termostatului. Eu am schimbat termostatul si mecanicul mi-a pus garnitura cu care a venit noul termostat si dupa 7 zile surpriza s-a fisurat garnitura si pierdeam lichidul de racire dar numai cand porneam aerul conditionat - foarte ciudat(dupa ce porneam aerul conditionat la 3 minute imi curgea lichidul de racire), cu caldura pornita nu curgea nimic. Am fost inapoi la mecanic si am pus garnitura originala si dupa o luna de zile vad ca nu am probleme deci e buna. Dupa ce am schimbat termostatul in 3 minute maxim apa ajunge la 90 de grade. alta recomandare ar fi ca lichidul de racire sa fie compus tot timpul anului din antigel+apa distilata si nu doar din apa distilata cum zic "unii" mecanici ca sa curete instalatia zic ei.(eu am dat si peste "specialisti "care asta recomandau pe timpul verii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • razvanT

    12

  • Tracto

    9

  • zipp

    9

  • Andi TDI

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

buna am si eu o problema cu golful meu.ami consuma cam mult sa fie di cauza temperaturi care se ridica foarte greu?an mers sta la 70 sau mai putin depinde de vreme.am un golf 3 1,4 benzina ABD.ami consum cam 12 la suta.

vshoro daca ai rezolvat cumva problema te rog sa postezi, cred ca am cam aceeasi problema . Numa ca la mine daca merg mult prin oras in aglomeratie mi-se ridica la ~ 90-95 ,apoi daca ies din oras imi scade iar la vreo ~75 si ramane asa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut aceeasi problema cu consum ridicat si temperatura care crestea foarte greu iar in afara orasului la viteze mai mari scadea. problema s-a rezolvat dupa ce am schimbat termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva daca e vreo smecherie de care tre sa tii cont atunci cand schimbi termostatul ca eu mi-am luat unul nou(wahler) (verificat inainte sa-l pun) si tot nu deschide de parca ar fi blocat sau pus stramb..

oare nu am pus garnitura bine ?

l-am verificat si pe celalalt pe care l-am dat jos si se dilata exact cat ar tb (radiatorul era si e in continuare rece, la fel si furtunu de jos )

radiatorul nu e infundat ca am dat termostatu jos si am facut proba- asa lichidu circula..

motor e abu si are termostatul la vedere undeva sub delcou ( nu ca celelalte modele jos langa pompa de servo)

de la ce poate sa fie ?? pompa de apa din cate am vazut eu cand mi-a schimbat-o mecanicul (odata cu distributia) are o singua pozitie--- deci nu pot sa zic ca e pusa invers si nu isi face treaba cum tb..

inca o chestie.. fara termostat temperatura ajunde si la 80 in mers desi din cate stiu eu ar tb sa nu treaca de 50-60 (circuitu lung fiind deschis in permanenta)

se poate sa am chiuilasa arsa sau fisurata ? da nu am vazut ulei in antigel..nu scoate fum alb cine stie ce, furtunele nu plesnesc de presiune, nu boboroseste in vasu de expansiune etc

ps: am uitat sa mentionez ca temperatura (reala) sta undeva intre 95-110, cam 100(cu termostatul pus) constant si scade daca dau drumu la aeroterma inauntru..

Modificat de Hacki
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hacki am citit ce ai postat dar nu inteleg care ar fi problema..urca prea mult temperatura si nu deschide termostatul cand trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am gandit ca am palavragit prea mult si nu destul de clar

..problema e ca ca termostatul nu deschide(la peste95de grade),pare blocat desi e nou si verificat(cf metodei prezentate in manual) furtunul de sus se incalzeste ,radiatorul ramane rece la fel si furtunul de jos..

..si cel pe care l-am inlocuit tot asa se deschide(la verificare) exact cat ar trebui..

si mai intrebam de ce fara termostat se incalzeste apa atat de mult in mers, undeva pe la 70-80-rar si 90 ca toti care au termostatul blocat pe deschis se plang ca in mers apa nu trece de 70..are cv chiulasa?

manualul d reparatii m-a dezamagit..in el scrie ca daca furtunul de sus se incalzeste inseamna ca termostatu deschide si radiatorul e infundat..

eu am mers fara termostat si se incalzeste atat radiatoru cat si furtunul de jos, deci radiatorul nu are nicio treaba.. nu reusesc sa inteleg cum actioneaza termostatul..

Modificat de Hacki
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul daca e nou trebuie sa deschida cel mai simplu e sa-ti faci un test cu vag-com si sa-ti vezi temp reala...si senzorul de temp poate sa-ti dea valoarea eronata in bord cu plus cateva grade mai mult.La ce temp se deschide noul termostat 87,84 sau 80 de grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am inteles eu : Fara termostat temperatura urca undeva pana in 90 grade . Cu el pus ai spus ca nu deschide . Daca nu ar deschide ar trebui sa fiarba apa . S-a intamplat asa ceva ? Electroventilatorul porneste ?

Sigur nu ai radiatorul infundat ?

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vag-comul imi arata o diferenta de 20 de grade intre bord si ecu, adica 70 pe bord inseamna 90 temperatura reala..

termostatul nu deschide (apa ajunge si la 110 da ca stau pe loc si turez motoru) radiatoru nu se incalzeste sau daca da prea putin in schimb in partea de sus furtunu frige ..

am scos termostatu si acum se incalzeste uniform adica la fel si radiatoru si furtunu de jos..sper ca acum ati inteles cum sta treaba (deci radiatoru nu e infundat..)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Dupa spusele tale cand aveai termostatul pus si in bord 110 grade aveai 130 real ?

Cu termostatul pus pornea electroventilatorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu 110 temperatura reala(90 pe bord)..poate s-a dus senzoru de temp al lichidului de racire si da informatii gresite..dar oricum motoru zic eu ca frigea de rupea

termocupla nu porneste..cu termostatul pus(adica blocat pe inchis-cum cred eu ca se intampla) nu porneste pt ca nu ajunge lichid de racire,la el, la temperatura necesara adica 95 grade.. aici s-ar justifica zic eu

dar ciudat e ca am turat motoru pe loc fara termostat lichidul circuland, si temperatura(reala) a ajuns la 100 si ventilatorul tot nu a pornit..s-ar putea sa fie si termocontactul bun de schimbat ..nush ce sa mai zic

Modificat de Hacki
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudata rau problema. Trebuie verificata fiecare componenta in parte. E destul de clar faptul ca termostatul nu functioneaza cum trebuie . Mai ramane de lamurit "intelegerea" dintre senzor si termocontact. E un cerc vicios. Asteptam news daca descoperi/rezolvi ceva.

Legat de senzor masoara cu un aparat de masura rezistenta si compara datele cu acest tabel . Mai verifica si daca electroventilatorul porneste pe ambele trepte .

post-10002-1272752057_thumb.jpg

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..pey asta incerc sa fac , sa le iau pe rand..

d-asta intrbam daca termostatul la montare are vreo "chichita" de care tre sa tii cont ca sa nu ramana blocat..vreo pozitie anume,garnitura pusa intr-un anumit fel..

cred ca o sa schimb si senzorul de temperatura a lichidului de racire pana la urma, dar ce am citit p-aici nu ma incurajeaza deloc,in sensul ca e posibil sa-l schimb degeaba si sa-mi indice acelasi decalaj intre bord si ecu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nightrayder

citind acest topic realizez ca sunt 90% sanse ca inlocuind termostatul sa rezolv problema mea.

In oras temperatura imi sta in 90-100 ... mai mult bate spre 100. Doar am constatat ca electroventilatorul porneste la 97 de grade. Dimineata sau de la prima pornire ziua, temperatura ajunge destul de greu la 90 (5-6 semafoare in oras).

Daca pe bidonasul cu antigel de sub capota scrie G11, pot pune G12 curatind inainte instalatia? Am gasit G11 de la WYNN'S si RADIATOR SUPERFLUSH pentru curatarea instalatiei.

Ce ar fi mai bine: sa completez cu G11 si sa inlocuiesc termostatul sau sa curat instalatia, pun termostatul si antigel norma G12?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa pui G12. Curata instalatia de mai multe ori cu apa; nu baga nici o tampenie in instalatie. Apa si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un topic exclusiv GTD. Am o problema cu golful meu. Temperatura creste aproape de 100 grade si nu inteleg care e problema. Termocupla a fost schimbata. Ventilatorul a fost pus pe direct, porneste. Ceasul de la bord nu cred ca ar avea un defect si nici senzorul de temperatura. E posibil sa fie ramas blocat termostatul sau sa nu-si faca treaba? As dori unele informati despre situarea acestuia si daca e usor de schimbat.

Nu era nevoie de topic exclusiv.

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, tot ce este posibil, la mine termostatul deschidea numai un pic si temperatura statea aprroape de 100 grade. l-am schimbat si totul a fost ok.

Nu stiu pe unde vine termostatul la tine (eu am 1.8 i 90 cp) dar la mine vine undeva in stanga jos (cum ma uit la motor) langa pompa de apa si este un furtun mai gros peste termostat (scuye de exprimare). Sper sa spuna cineva mai exact unde se afla termnistatul. Nu este greu de schimbat.

Modificat de taz21
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..pey asta incerc sa fac , sa le iau pe rand..

d-asta intrbam daca termostatul la montare are vreo "chichita" de care tre sa tii cont ca sa nu ramana blocat..vreo pozitie anume,garnitura pusa intr-un anumit fel..

cred ca o sa schimb si senzorul de temperatura a lichidului de racire pana la urma, dar ce am citit p-aici nu ma incurajeaza deloc,in sensul ca e posibil sa-l schimb degeaba si sa-mi indice acelasi decalaj intre bord si ecu..

Decalajul poate fi si de la ceasurile de bord...daca ai ceasuri mai vechi (cele la care vitezometrul incepe de la 20 si acele de la benzina si temperatura se ridica mai greu) atunci poate exista acest decalaj, care se rezolva in felul urmator: desfaci ceasurile de bord, scoti capacul din spate (asta cand VAG COM iti arata 90 de grade la apa), si in spatele indicatorului de temperatura ai un surub. Cu ceasurile conectate invarti e acel surub pana temperatura indicata pe ceas concorda cu aceea indicata de VAG. Bafta.

Am si eu o intrebare pentru posesorii de diesel...1Z in special: in cat timp va ajunge apa la 90 de grade? La mine ajunge in cam 10 km de mers sau daca masina sta pe loc la relanti in vreo 15 min. de asemenea, la viteza mare si mers in jos scade temperatura pana pe la 70 de grade. Trebuie schimbat termostatul oare?

Un topic exclusiv GTD. Am o problema cu golful meu. Temperatura creste aproape de 100 grade si nu inteleg care e problema. Termocupla a fost schimbata. Ventilatorul a fost pus pe direct, porneste. Ceasul de la bord nu cred ca ar avea un defect si nici senzorul de temperatura. E posibil sa fie ramas blocat termostatul sau sa nu-si faca treaba? As dori unele informati despre situarea acestuia si daca e usor de schimbat.

Nu era nevoie de topic exclusiv.

La mine de cand am masina n-a pornit niciodata ventilatorul iar apa urca pana la 95 de grade max...cel putin pana acum, n-am testat inca o vara cu masina. De schimbat e destul de incomoda pozitia si un pic greu de schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dah. am cumparat azi termostatul. productie germana. 35 ron. Am observat ca in oras acul de la temperatura apei sta undeva sub 90 grade.... si doar daca-l fortez ajunge la 90. e posibil sa functioneze termostatul gresit si sa tot faca figuri temperatura? sper ca maine cand il schimb sa-mi zica mecanicul ca cel vechi era blocat pe deschis si sa nu-mi gaseasca alta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PMG: Pe vremea asta calda temperatura imi ajunge la 90 de grade in 3 4 km maxim, indiferent daca este noapte sau zi, si se intepeneste acolo. Daca ai un singur ventilator, trebuie sa plece prima treapta la 92 de grade iar a 2 treapta pe la 97 de grade parca, iar termostatul cu deschidere la 87 de grade. Daca astepti sa-ti plece ventilatorul sa sti ca pleaca foarte greu trebuie sa te straduiesti foarte mult au o racire foarte eficienta. Eu vara trecuta am fost la mare, am mers destul de tare numai in demasiri eram, (fusesem cu un prieten care avea mercedes 140 cp si trebuia sa ma tin dupa el), din Constanta pana in Eforie Nord am facut 2 ore foarte aglomerat, pe tot traseul asta apa a stat numai la 90 de grade si nu a pornit deloc ventilatorul, cand am oprit masina sa ne cazam a pornit si ventilatorul a mers 2 min. si sa oprit; atunci am auzit si eu prima data ventilatorul.

Foarte greu nu este de schimbat, dar iti trebuie o gropa sa fie mai comod. Maxim ora iti trebuie. Trebuie desfacut pompa de sevo si dupaia ai acces la termostat.

trebuie slabite 2 suruburi cu care se fixeaza pompa pt. intinderea curelei si de desfacut 3 suruburi (unul trece prin chestia aia si pompa de jos in sus; altul de jos in sus si trece prin chestia aia; iar celalat este lateral pe langa cureaua trapezoidala) cu care sunt fixate o chestie din duraluminiu care vine peste sevo. Din servo nu trebuie sa scoti furtunele, o legi cu o funie de masina sa nu stea in furtunul ala metalic sa nu se rupa. Dupa asta o sa vezi 2 suruburi le desfaci si dai de termostat, cand scoti termostatul sa ai grija ca o sa curga tot antigelul, eu am facut baie cand lam scos. Termostatul ar trebuie sa vina cu garnitura de schimb, neaparat trebuie schimbata. Daca vrei sa pui alt antigel sa pui G 12 cai mai bun, dar dupa ce faci o spalare calumea cu apa.

yanni: E posibil sa deschida termostatul mai repede, dar mai e posibil sa nu indice ceasul bine sau senzorul de temperatura sa nu indice bine.

Modificat de ass1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dah. am cumparat azi termostatul. productie germana. 35 ron. Am observat ca in oras acul de la temperatura apei sta undeva sub 90 grade.... si doar daca-l fortez ajunge la 90. e posibil sa functioneze termostatul gresit si sa tot faca figuri temperatura? sper ca maine cand il schimb sa-mi zica mecanicul ca cel vechi era blocat pe deschis si sa nu-mi gaseasca alta problema.

Sigur termostatul este blocat , asa am patit si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PMG la mine cam in maxim 6-8 km temp imi ajunge la 90 de grade si sta acolo tot timpul nu scade deloc si apropo de ce zicea ass1 am masina de 2 ani de zile si am auzit doar o singura data cum a pornit termocupla anul trecut cand erau vr-o 34 de grade afara si am mers bara la bara catziva km buni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa impartasesc si cu voi surpriza pe care am avut-o azi cand am schimbat distributia si pompa de apa, a se vedea in poza atasata. Doar urme de palete!

Simptome: iarna la relantiu nu baga caldura, vara tot la turatii mici imi crestea apa pe la 100 de grade si cum o acceleram scadea inapoi la 90 semn ca resturile de palete reuseau sa pompeze cat de cat apa in circuit. Pompa este originala VW'94 cu palete din plastic. Acum am pus una Ruville cu palete de metal (130ron).

post-14665-1273332096_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am gandit ca am palavragit prea mult si nu destul de clar

..problema e ca ca termostatul nu deschide(la peste95de grade),pare blocat desi e nou si verificat(cf metodei prezentate in manual) furtunul de sus se incalzeste ,radiatorul ramane rece la fel si furtunul de jos..

..si cel pe care l-am inlocuit tot asa se deschide(la verificare) exact cat ar trebui..

si mai intrebam de ce fara termostat se incalzeste apa atat de mult in mers, undeva pe la 70-80-rar si 90 ca toti care au termostatul blocat pe deschis se plang ca in mers apa nu trece de 70..are cv chiulasa?

manualul d reparatii m-a dezamagit..in el scrie ca daca furtunul de sus se incalzeste inseamna ca termostatu deschide si radiatorul e infundat..

eu am mers fara termostat si se incalzeste atat radiatoru cat si furtunul de jos, deci radiatorul nu are nicio treaba.. nu reusesc sa inteleg cum actioneaza termostatul..

in corpul de plastic, termostatu practic inchide si deschide 2 circuite,.. in primul stagiu cand termostatul e normal inchis, in corpul de plastic e un circuit deschis, intre stuturile de la acesorii/ oillcooler,turbina/aeroterma, samd . pompa recircula agentul de racire prin motor pana acesta ajunge la temperatura de lucru, abia apoi cand se deschide termostatul, se inchide circuitul de recirculare a motorului, si incepe si trage apa din radiator..pompa ,bagand in bloc.- chiulasa si prin furtunu de sus al radiatorului,..

in functie de temperatura termostatului, el autoregleaza ,se inchide si se deschide, cate putin mentinand temperatura de lucru constanta

daca scoti termostatu de tot, va fierbe apa ..pt ca pompa va trage apa direct din chircuitele auxiliare pe care le alimenteaza chiulasasi doar in cantitate mica din radiator.....fiind ambele circuite deschise

asa ca, daca ramai undeva, ..e mai bine sa il blochezi pe deschis, apa va circula direct prin radiator, dar ajungi acasa! :vaidecapulmeu:

in tecdoc din poze, termostatele inchid si deschid 2 circuite

Modificat de ct03tvy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!