Jump to content

Instalatie racire (mai ales termostatul)


razvanT
 Share

Postare recomandată

Scuze de :cheers: . Am gasit o piesa care nu stiu ce face e situata in partea dreapta a pasagerului din dreapta langa ventilatorul care baga aer in masina. Am atasat o poza e piesa incercuita, se invarte dar ce rol are? Va rog sa ma luminati. Multumesc anticipat

Chiar nu a mai vazut nimeni piesa aia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • razvanT

    12

  • Tracto

    9

  • zipp

    9

  • Hacki

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

seby - radiatorul tot se incalzeste chiar de termostatul e inchis..nu fierbinte dar totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai scris eu in alt topic... nu stie nimeni cume circuitul apei in motor?

Sa o luam metodic: pleaca de la pompa caci pompa merge continuu si pune in miscare apa.

1) pompa impinge apa spre >>> senzor?

2) intra in motor?

3) ....

4) temp 90, se deschide termostatul

5) apa ajunge si in radiator..

Am gasit un exemplu aici.

Cineva, oricine care are ideie despre acest circuit sa ne lumineze si pe noi.

Si la mine la drum intins apa sta la 70, cum scade viteza apa ajunge la 90. Mentionez ca am montat cureaua pe pompa asa cum scrie in manual. Inainte cand pompa invartea invers aveam apa la 90 permanent. Se incalzea mai greu, dar odata incalzit nu se mai misca acul de la 87-90...

Cum e mai bine, ce nu merge?

Modificat de CVA G3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,asa e,dar nu mi se pare normal ca radiatorul sa se incalzeasca daca termotatul e inchis.Aceleasi simptome ca si CVA G3 le am si eu... :-??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,

aceiasi problema o am si eu cu un golf 1,4 AEX benzina. cand am cumparat masina am canstatat ca nu are deloc termostat, iar dupa ce am cumparat termostatul si capacul a inceput sa merga mai bine. Acum in oras temperatura sta la 90 de grade, in afara scade sub 70 daca merg cu 70 - 80 KM/h iar daca maerg cu 100 km/H temperatura urca la 90 grade. variatia mare ma surprinde, desi termostatul este nou (nu mai stiu ce marca cam 56 RON). Din cate am citit ultima solutie ar fi sa cumpar un termostat original VW (90 RON) si sa vad rezultatul. Pana atunci astept sa vina primavara si sa se mai incalzeasca sa pot bricola in voie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@claudiu_vwg3 - va bagati aiurea sa cumparati termostate scumpe avand impresia ca sunt mai bune , chestia asta e discutata in topicul cu "schimbat termostat" si cred ca majoritatea de acolo iti pot confirma ca folosim WAHLER-ul ala de 25-27 lei care intradevar e facut in Germania , nu in turcia cum zicea cineva mai sus , eu personal am luat , de la magazin autorizat pret 27,5 lei Wahler made in Germany , nemaipomenit , e facut sa deschida la 87 grade Celsius , pe bord imi indica 90 constant dupa primele 4-5 minute de incalzire . Repet : constant , indiferent de viteza si in ce treapta e aeroterma si ce fac si cum stau pe scaun si etc

Eu zic sa aruncati o privire si pe postul ala si nu va mai aruncati la piese scumpe , nu cand e vorba de un banal de termostat , eu daca as avea magazin de piese auto crezi ca ti-as recomanda unu ieftin si bun ? sau unu mai scump care sa te lase in 5-6 luni , sa mai vii sa mai iei de la mine? Voi ce credeti ?

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

sal am si eu o intrebare de vreo luna am schimbat distributia si acum am observat ca in vasul cu lichidul de racire ,lichidul este peste indicatia maxim cu aproape (1 cm) ce ar trebui sa fac sa mai scot din lichi, strica ceva? ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal nu e nimik grav pt ca vasul de expasiune are un orificiu de refulare a lichidului in caz ca isi mareste volumul din anumite cauze neplacute.Dar constructorul iti indica ca tot timpul ar trebui ca lichidul sa stea intre cele 2 linii de min si max.Daca vrei sa-l scoti poti sa o faci oricand.

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu urmatoare problema. astazi am pus termostatul la masina si am vazut ca surubu de jos del strange nu prea mergea. intrun final sa strans si am plecat la drum. la 10 min am auzit un poc si mia dat afara afara pe la termostat . a iesit partea de jos.apoi am pus apa si am prins ala jos si am plecat. am ajuns acasa. am reusit sa prind ala si am lasat termostatul inauntru.de atunci defiecare data cand se incalzeste apa imi da afara din borcan. daca tesfac capacu la borcan cand se incalzeste te uiti cum se ridica apa in el si da afara. am incercat sa fac si fara termostat acelasi lucru . insa si fara el la fel face. am stat pe loc cand se incalzeste da apa afara.iar dupa un drum intins in care picura daca se incalzeste cand opresc motorul imidiat imi arunca din vas sa zic 2 cani de apa si face balta jos. de la ce poate sa fie ? ... mersi mult ?

inca ceva. termostatul are acel varf de fier care iese din el . ala al pot scoate de tot ? ca la mine iese de tot ..al pot scoate din termostat.. mersi mult ... sper maine sa ma apuc de ia . si niste idei ar fi bun venite. .mersi

motor 1.4 AEX

post-60828-1268843992_thumb.jpg

post-60828-1268843992_thumb.jpg

Modificat de sonnic53
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata, am o problema cu temperatura care creste foarte greu. dupa 8-10 minute de la plecare (pornire, asteptat 20-30 sec-mers in oras,-stat la semafoare, 3 la numar si ajuns la destinatie- drumul meu zilnic pana la servici) temperatura nu ajunge nici macar la 70 grade, abia se misca acul una sau doua liniute albe, masina este cea din semnatura. poate fi de vina temostatul? sau sonda de temperatura? (sau cum se cheama am masina decat de vreo 3 saptamani si nu ma prea pricem dar invat repede). daca merg peste 15 minute temperatura ajunge la 90 de grade si se mentine constanta. multumes anticipat de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tobastian

Este destul de normala functionarea la tine. Verifica daca cureaua invarte pompa de apa normal (nu invers). Ce temperatura exterioara e acolo ... ca la -10 grade se incalzeste mai greu motorul decat la 20.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultimele 3 saptamani de cand am masina nu cred ca au fost mai putin de -5 grade. Referitor la pompa de apa cred ca nu este vreo problema deoarece se afla pe cureaua de servo la motorul din semnatura. Astazi am verificat din nou, am mers fix 11 minute cu masina si s-a ridicat tempratura fix primele 2 linii albe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu urmatoare problema. astazi am pus termostatul la masina si am vazut ca surubu de jos del strange nu prea mergea. intrun final sa strans si am plecat la drum. la 10 min am auzit un poc si mia dat afara afara pe la termostat . a iesit partea de jos.apoi am pus apa si am prins ala jos si am plecat. am ajuns acasa. am reusit sa prind ala si am lasat termostatul inauntru.de atunci defiecare data cand se incalzeste apa imi da afara din borcan. daca tesfac capacu la borcan cand se incalzeste te uiti cum se ridica apa in el si da afara. am incercat sa fac si fara termostat acelasi lucru . insa si fara el la fel face. am stat pe loc cand se incalzeste da apa afara.iar dupa un drum intins in care picura daca se incalzeste cand opresc motorul imidiat imi arunca din vas sa zic 2 cani de apa si face balta jos. de la ce poate sa fie ? ... mersi mult ?

inca ceva. termostatul are acel varf de fier care iese din el . ala al pot scoate de tot ? ca la mine iese de tot ..al pot scoate din termostat.. mersi mult ... sper maine sa ma apuc de ia . si niste idei ar fi bun venite. .mersi

motor 1.4 AEX

Am acelasi termostat ca si tine,acelasi tip si pot sa te ajut cu cateva detalii. Tija aceea nu trebuie sa iasa afara daca tragi de ea,pe canalul in care intra tija este o ceara speciala care la temperatura ridicata se dilata si impinge tija afara, tija de opreste in teul de plastic pe care il montezi in capatul termostatului si astfel se deschide circuitul mare de racire. problema la tipul asta de termostat este teul,tija il gaureste foarte usor si trece prin el blocandu-se pe inchis. am patit asta de vreo 4 ori. :| la tn as zice ca ai termostatu blocat pe inchis si iti fierbe apa iar presiunea iti iese pe la vas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de raspuns .ar fi fost bine sa fie termostatul . a trebuit sa schimb garnitura de chiulasa.... sa ciupit simi baga presiune in vas.. asta e . sper sa nu se ma i intample .. mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare...care aveti un vas de expansiune bun de vanzare?ca al meu nu mai este bun capacul...ma intereseaza daca sunteti din bucuresti sau ilfov...sau daca stiti un parc de dezmembrari mai aproape de bucuresti unde as putea gasi sigur!multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

capac poti sa cumperi separat (nou)

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin. am schimbat termostatul si se pare ca el era vinovat. nu pot sa spun 100% sigur deoarece s-a incalzit si afara. Oricum in maxim 5 minute sau la jumatatea drumului pe care il faceam de obicei apa este deja la 90 de grade. inainte in 11-12 minute se ridica doar primele 3 linii albe deci diferenta e semificativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna am si eu o problema cu golful meu.ami consuma cam mult sa fie di cauza temperaturi care se ridica foarte greu?an mers sta la 70 sau mai putin depinde de vreme.am un golf 3 1,4 benzina ABD.ami consum cam 12 la suta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe langa uzura prematura (daca putem zice asa)-din cauza ca motorul nu functioneaza la temperatura optima,apare -din cauza acelei temperaturi - si consum marit. e logic.acuma daca chiar asa mare,nu sunt sigur.dar e posibil.schimba termostatul si vezi cum e. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se paote nu zic sa nu fie termostatul.dar cind stau pe loc si ajunge temperatua la 90 de grade si o iau din loc parca asi merge infundata nu se accelereaza.parca nu mai are putere.nu stiu din ce cauza .cind e rece merge bine nu face din astea.aveti vreo ideie???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sonda lambda am verificato am scoso mufa asa cum am citit pe forum si nu se simnte nimic ca ar merge mai bine sau mai rau.dar am desfacut capacul de la carburator si este negru tot si are si niste ulei din ce cauza?pate sa fie carburatorul devina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este carburator . este corpul clapetei de acceleratie. in timp se murdareste. cumpara un spray pentru carburator curata si apoi reseteaza clapeta . e posibil sa simti niste imbunatatiri.

verifica si senzorul de temperatura .

masoara rezistenta la senzorul de temparatura ca sa te asiguri ca functioneaza bine.

post-10002-1270055606_thumb.jpg

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

acum cateva zile am ajutat un prieten sa-si cumpere un golf 3 din 97 cu motor 1,4 AEX. masina merge foarte bine, in probe nu am vazut nimic suspect dar la intoarcerea in iasi am observat ca acul de la apa nu se ridica deloc de la baza lui din stanga. am oprit si am stat putin sa vad daca acul urca stand pe loc si asa a fost, acul a urcat la 90 grade, in mers a coborat iar jos de tot. acasa am gasit in masina si termostatul desfacut in 3 bucati. acum intrebarea mea este : ce motive ar fi avut sa scoata termostatul? masina are 200mii km , motorul trage si suna bine, in relanti paraca are un mic tremurat dar mi se pare ca si relantiul este cam mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil s-a defectat si l-a scos lasand masina fara el , astfel se explica comportamentul care l-ai descris, insa eu zic sa ii pui un termostat ca nu e scump si parerea mea e ca e necesar !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!