Jump to content

Instalatie racire (mai ales termostatul)


razvanT
 Share

Postare recomandată

Salut.Am si eu aceeasi problema cu termostatul mi-a ramas blocat pe deschis si mai mult de 70 de grade nu urca apa iar la drum lung scade si nu mai baga caldura mai deloc :lol: .O intrebare insa.Procedeul de purjare cum se face?Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • razvanT

    12

  • Tracto

    9

  • zipp

    9

  • Hacki

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

Am schimbat termostatul.

Dupa ce a stat pornita temperatura a urcat la 90 si a stat acolo. Deci senzorul si cesul merge bine.

Dupa ce am pornit am dat si la caldura drumul iar dupa cateva sute de metrii temperatura a scazut inapoi la minim. Am mers normal iar dupa am mers mai turat dar nu a vrut sa creasca inapoi.

Sugestii sau probleme similare ?

O sa incerc sa verific maine iara termostatul cu metoda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine .....motor 1.9 tdi....apa sta in general la 75 grade cu ventilatorul pe treapta 1.....daca merg cu ea turata peste 2000 apa imi arata 80-85 grade....asta la drum intins.....in oras se apropie usor de 90.....dar sa tinem cont totusi ca e iarna....si motoarele diesel se incalzesc mai greu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine pare sa fie normal, as fi fericit sa imi mearga si mie asa.

la mine nu urca deloc, poate dupa stat mult in trafica cateva liniute, ... cat sa fie .. 30 de grade ? poate mai putin ... nu stiu .

Nici o diferenta de inainte de a schimba termostatul,

Intrebarea ramane, ce altceva mai poate fi inainte sa merg sa le dau in cap la aia de la magazin cu termostatul?!

Modificat de indifly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai ceasuri de bord modelul vechi nu prea o sa-ti urce temperatura cine stie ce in oras pe vremea asta decat dupa ce mergi ceva mai mult de 10-15 km sa zicem asa indica cele tip vechi la cele tip nou sta acul la temperatura la 90 tot timpul vezi si treaba asta ca poate nu e nimic neinregula cu masina ta :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A pornito si am lasato parcata. A urcat in vreo juma de ora la 90 si a stat acolo.

De indata ce am plecat de pe loc a inceput sa scada, cand a ajuns pe la 70 am dat drumu si la caldura in masina si a scazut repede la minim. Oricum scadea la minim si fara sa pornesc caldura.

Am mers vreo 50 km si prin oras si autostrada dar nu a mai crescut de loc. A ramas pe minim, aproape de 0. Am simtit si o diferenta la condus, cum a scazut temperatura parca se tura mai greu un pic, mai are o problema la pompa de injectie si mai tremura la turatii medii. Cand era apa la 90 parca nu se mai simtea de loc sau foarte putin.

Asa ca instrumentele par sa mearga. Termostatul ii nou. Apa si antigel curate.

In acest caz ce ar mai putea fi oricat de improbabil, daca problemele tipice nu sunt. Daca nu mai ii nimic ma intorc la termostat... dar as vrea sa fie ultima solutie.

imi retrag ce am zis mai sus despre caldura, dupa ce am vazut cum baga caldura cand ii apa la 90 de grade ... :P masina nu o am de mult, stiu ca mergea apa cand am luato, dar nu foloseam caldura atunci si nici nu era asa frig, ii prima iarna cu ea.

Modificat de indifly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...exact la fel am patesc si eu la vento al meu....deci exact la fel ...am schimbat sonda de apa (crezand ca e din cauza ei) dar tot degeaba...si mai ales ca nici caldura nu prea baga suficient......tu ce ai facut ?ca eu ma gandesc s

a o pun pe tess .....da-mi un raspuns ,te rog!astept.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai ceasuri de bord modelul vechi nu prea o sa-ti urce temperatura cine stie ce in oras pe vremea asta decat dupa ce mergi ceva mai mult de 10-15 km sa zicem asa indica cele tip vechi la cele tip nou sta acul la temperatura la 90 tot timpul vezi si treaba asta ca poate nu e nimic neinregula cu masina ta :lol:

subscriu la ce zici tu

eu am bord vechi dar si unul model nou dar nu se nimereste la mine pt ca eu am benzinar iar el e de diesel

in fine ce vroiam sa zic este:

astazi am demontat bordul vechi la care imi indica 70grade (caldura baga bine bine)

iar cand am pus bordul nou cat credeti ca indica ---90 grade ,deci la multe din masini care au bord vechi probabil temperatura e buna la lichidul de racire numai ca nu indica bine ceasul(are o lamela care probabil din cauza vremiise decalibreaza)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

repet :lol: indica 90 daca o las mult pornita si parcata deci senzorii si instrumentele merg, masina este in stare buna... se pare ca este tot termostatul, maine il schimb din NOU,

se intampla mai rar, mecanicul a zis ca nu a mai auzit de termostat cumparat defect.

deja m-a costat 150

Modificat de indifly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti testa termostatul acasasa vezi daca este bun. iti trebuei doar 1 vas si 1 termometru sa vezi la ce temperatura se deschide/ inchide. uite poza

post-48993-1265745910_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cele descrise de tine, vina o poarta senzorul de temperatura al apei sau mufa acestuia.

Banuiesc ca ai caldura in continuare in masina, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari salutari.

am schimbat a 2a oara termostatul. Desi sansele erau mici alta explicatie nu mai era. Acum merge super bine se incalzeste pana pe 90, sta 2 fire de par mai in stanga:). Personal imi place sa cred ca arata 87-89 :).

Mi-a fost invatare de minte, piesa care am schimbato prima oara era o mizerie de culoare aurie din ceva metal prost si fara garnitura. A 2a oara era ''made in germany' si arata mai bine, argintie, metalul parea mai de calitate. Si daca il lasam pe mecanic sa o comande de la inceput, nu cred ca as fi avut probleme si daca aveam, aveam garantie si nu mai plateam atata manopera.

Asa ca nu va zgarciti, mai ales la piesele astea complicat de schimbat. Sau macar atentie la calitate si ce scrie pe ele.

Multa bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este mai bine dai un ban dar stii ca ai facut o data o treaba buna si de durata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa vrea sa te intreb acuma indifly: in cat timp ajunge temperatura la 90 dupa ca o pornesti? ce indica acul la temperatura dupa ce parcurgi cativa km? si ce marca de termostat ai luat si la ce pret? merci mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 90 ajunge in timpi diferiti, conteaza cum merg, daca am si caldura pornita, iar acum sunt cam 0 grade afara in fiecare zi. Sa zicem 10 min ?!

Cand am luato de la mecanic si am vrut sa 'probez' termostatul am facut cam 2 ture de bloc, sub 5 min, mers mai turat, a ajuns la 70. Daca mai faceam 1-2 ture era 90.

Piesa comandata de mecanic era BEHR, au si un site( www.btt.behrgroup.com ) dar nu cred ca te ajuta cu multe, poate vezi ce logo au :icon_thumright: , cutiile sunt albastre :rolleyes: .

Uite nite coduri de pe el 1.186.87.302 si 044121113.

A costat vreo 25€ + garnituri deci vreo 30€, nu stiu cat vine il lei.

In poza ii cutia si termostatul vechi ... pe el scrie BEHR-THOMSON, nu stiu daca ii aceeasi firma.

post-58283-1265874744_thumb.jpg

Modificat de indifly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: 30 de euro?!? unde ai reusit sa gasesti la pretul ala? de unde iti cumperi piese frate... daca nu cunosti magazine ok d.p.d.v. al preturilor anunta-ma, si it spun eu vreo 3-4 magazine in TM care au preturi super ok. eu unul mi-am luat termostat Wahler (sau ceva de genu) cu 25 sau 35 de LEI, nu mai tin minte exact, si merge super. Cel mai scump termostat care mi-l putea aduce era Behr-Thompson si era vreo 60 si ceva de lei, dar e diferenta pana la 25-30 de euro...

Modificat de f@ne_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci de raspuns! important e ca isi face treaba termostatul, la masina mea f greu ajunge la 90 de grade, poate doar vara in traficul din oras cand merg in a I-a si a II-a, ca in rest sta undeva sub 70 de grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la temperatura... am avut surpriza ca, schimband cureaua alternator sa constat ca pompa de apa se invartea invers. La ultimul service baietii de acolo au montat cureaua peste fulia pompei de apa, nu pe sub ea. Rezultat, montata gresit masina ajungea greu la temp de 90... vara a fost super, dar acum dura vreo 20 de min pana ajungea la 70-80. Inghetam in masina si nu intelegeam dece, iarna trecuta stateam in masina in tricou. Plecam de acasa in camasa in mijlocul iernii. Deci, verificati si acest aspect cureaua sa antreneze pompa de apa corect. Eu am observat ca acea curea parca nu statea ca inainte dar... am presupus ca intr-un service mecanicul ala are habar cum se invarte o pompa corect. Acum am montat-o corect asa cum e in manual si astept rezultatele... pana acum se incalzeste masina in 2-3 minute. La al treilea semafor se ridica acul... exact ca acu' doi ani. Am ajuns sa ii invatam noi pe mecanici. Stau si ma intreb de ce ma mai duc in service daca eu asez cureaua pe pompa, daca eu reglez avansul, daca, daca... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de :) . Am gasit o piesa care nu stiu ce face e situata in partea dreapta a pasagerului din dreapta langa ventilatorul care baga aer in masina. Am atasat o poza e piesa incercuita, se invarte dar ce rol are? Va rog sa ma luminati. Multumesc anticipat

post-44347-1265885767_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) CVA_G3 asa e romanul se baga peste tot pe cand neamtul stie sa repare doar VW sau Audi doar atat nu i-a si alte marci de masina si se baga unde nu-i fierbe oala.Daca intradevar ne-ar tine buzunarul am merge sa reparam numai la reprezentantza VW cum e la mine in Suceava "AUTO MITRIC"...bagi masina acolo si ti-o scoate sanatoasa dar cand iti zice si un pret tre sa vinzi masina sa acoperi costul reparatiei.Bafta. :offtopic:

f@ne_tm de ce te miri de pret?cand am schimbat si eu termostat mi-a zis la magazin aceeasi chestie...vrei Behr sau WAHLER turcesc 20-30 de lei vrei Behr sau WAHLER made in Germany asteapta 4-5 zile si te costa 50-70 lei.

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stau in germania astea sunt preturile

asa ca nu va luati dupa preturile mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o nedumerire.La mine se incalzeste radiatorul fara ca termostatul sa deschida.Furtunul marcat cu rosu este caldut,cele cu galben sunt ceva mai calde,chiar fierbinti,iar cel albastru este rece.Am verificat cu mana pe radiator(caldut) si mana pe furtunul ce vine de la termostat(rece).Temeperatura nu trece de 75 de grade iarna.La drum lung sta la 70.Nu prea imi dau seama care-i treaba.Caldura baga destul de bine.Care e faza? E NORMAL ASA?

54.jpg

Modificat de _seby_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine e la fel. Cel rosu se incalzeste, dar nu foarte tare, cel albastru e rece, radiatorul caldut. Celelalte furtune sunt fiebinti.

Termostatul functioneaza - verificat pe aragaz in apa.

Sunt curios, poate ne lamureste cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel rosu normal ca se va incalzi ca vine de la chiulasa ..de pe acolo citeste senzorul temp lichidului iar cel albastru vine din pompa de apa daca nu insel iar daca termostatul nu e deschis furtunul e rece pana cand temostatul deschide circuitul.Daca apa nu ajunge la 90 grade nu neparat termostatul e dus..poate sa fie senzorul care citeste temp sau ceasul din bord sa nu indice corect.Solutia cea mai ieftina e cu VAG-COM sa vezi adevarata temp a lichidului apoi poti lua o decizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da,se poate,dar de ce se incalzeste radiatorul?asta mi se pare suspect,din moment ce circuitul mare e inchis???La g3 din 92-93 nu arata unii parametrii pe vag din pacate.La mine nu pot sa vad acest lucru.

Modificat de _seby_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!