Jump to content

Instalatie racire (mai ales termostatul)


razvanT
 Share

Postare recomandată

Am si eu o mare problema cu Golful meu.

Cam o data la 6-7 luni (hai sa zicem 10) termostatul meu se strica. De obicei se blocheaza inchis. In prezent, in premiera, s-a blocat deschis.

Intrebarea mea e: Sunt termostatele astea atat de proaste incat e normal sa se strice asa des? Sa-l schimb eu preventiv o data la 6 luni ca sa nu mai incalzesc motorul cand se blocheaza? Nu am luat din acelasi loc, am luat de la Paneuro (cam banditi baietii :12: ) - s-a blocat, ba chiar unul dintre ele s-a blocat in ziua in care l-am pus. M-am dus la Tess (reprezentanta) sa iau (chipurile) unul original. Mi s-a dat la un pret aproape dublu acelasi termostat italienesc (sau spaniol?) pe care il ofera si cei de la Paneuro. Bineinteles ca n-am luat. Ultima data am luat de la unii, baieti faini :alien: care nici nu te incarca la pret si iti si aduc la timp (imi scapa numele). Totusi, dupa vreo 8 luni iar s-a blocat.

Poate fi altceva care-l blocheaza? Nu-mi vine a crede.. dar poate stiti voi mai multe. Prea am periodic probleme cu termostatul.

Si inca ceva... Cand imi pun termostatul, il pun doar cu antigel ca auzisem ca apa chioara poate bloca termostatul.

:censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • razvanT

    12

  • Tracto

    9

  • zipp

    9

  • Andi TDI

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

in mod normal termostatul se blocheaza daca exista impuritati in lichidul de racire.

Ar fi bine ca data viitoare cand schimbi termostatul sa schimbi si tot lichidul de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci acum cand ii pun unul nou ... ar fi bine sa-mi curat circuitul de apa?

De cate ori scoteam cate un termostat "mort", parea foarte curat, nu gaseam impuritati pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atntie mare la ce a afirmat Bogdan si eu as completa: sa se foloseasca G11 respectiv G12 (ceea ce recomanda VW) pentru ca intr-adevar costa mai mult dar aici au nimerit-o baietii de la VAG foarte bine. Nu depune, nu infunda, nu caviteaza la pompa de apa si greseaza foarte bine circuitul.

Pentru piesele de schimb ai garantie de 18 luni (respectand conditiile oferite de vanzator) asa ca schimba-ti termostatul pe banii lor.

Verifica daca nu cumva membrana este deteriorata mecanic. (P.S. vezi in apa calda can cum se comporta termostatele diagnosticate defecte)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In apa clada, termostatele defecte sunt tot blocate. Dar ... mi-am adus aminte de un lucru interesant, apropo de prop. de gresare ale G11 si G12. Am luat un termostat defect (de abia il scosesem din motor) si dupa ce in apa n-a miscat nimic, l-am bagat in ulei, pe care l-am incalzit si s-a deschis. Deci ar putea fi asta cauza: lipsa prop. de gresare la antigelul folosit. Nu imi amintesc sa fi cumparat un antigel prea scump :censur:

Acestea fiind spuse, unde gasesc un antigel G11 sau G12 (n-am auzit de asta). E doar un indicativ? Ca la uleiuri? Sau trebuie sa merg la repr. si sa cumpar de acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G11 si G12 sunt norme VAG referitoare la lichidul de racire. G11 este verzui iar G12 este rozaliu. Sigur gasesti la reprezentantele VAG.

Mare ATENTIE pentru ca nu sunt miscibile.

Oricum inainte de schimbarea antigelului iti recomand o curatire a circuitului de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok... o intrebare putin stupida... dar m-ar ajuta pentru ca as pleca acum sa-mi cumpar.

Cat antigel si cata apa distilata sa-mi cumpar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si apropos de "caderile" de termostate, cum au fost instalate ? (Au o pozitie care trebuie respectata, la motorul AEA este chiar deosebit de critica pentru ca altfel este presata membrana de suport.)

Brida trebuie aliniata cu gaurile de suruburi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha!! Am salvat-o, o scot la imprimanta... ma duc la service si astept sa vad cum pun termostatul (mai am ceva de facut la masina, si daca tot sunt acolo...) si daca nu-l pun cum trebuie, le dau cu foaia in cap :12:

Multumim frumos :censur:

Daca stau sa ma gandesc bine... mai bine mi-l pun singur... macar stiu ce fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune-l singur! Si mai faci si o economie... :ok: :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ca m-am hotarat sa-mi pun fac eu treaba cu termostatul... spuneti-mi si mie, cum imi curat circuitul de racire?

Sper sa nu necesite rampa sau canal..... :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt solutii speciale de curatat circuitul de racire. Introduci solutia in circuit si purjezi dupa cateva minute de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buun... mi-am luat solutia de curatire, au apa distilata la service... toate bune.

mai am 2 intrebari ca sa fac treaba ca la carte:

- la magazin, pt. Golf III 1.6 din 93, motor ABU au 2 termostate :) la 84 si 87 de grade. Eu aveam 87 pana acum... ce zice manualul? :D

- antigel G11 sau G12? adica silikafrei (parca sa se scrie) sau nu? albastru sau roz?

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia-ti tot 87 - esti la BV und iarna-i lunga si nici calduri ca-n Bucuresti nu sunt vara.

Antigel cred ca G12 este cel mai bun. (roz) Cel putin toate masinile VAG noi vin cu G12.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G12 este mai bun. Curata BINE instalatia inainte de a pune G12. G11 si G12 nu sunt miscibile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mi-am luat Nulon Radiator Flush :) se toarna cu apa distilata, se lasa motorul sa mearga 20 de minute si se purjeaza... sa curat mai bine de atat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca incerci sa cureti mai bine de atat prin metode chimice exista riscul sa se desprinda depunerile de pe circuit si sa-ti infunde radiatorul si/sau circuitul de incalzire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!