Jump to content

Roata de rezerva pentru GTI


xgeo
 Share

Postare recomandată

Salut,

Ieri am intrat in posesia unui Golf 6 GTI. Cand am ridicat masina am observat ca aceasta se livreaza cu kit de pana in loc de roata de rezerva. Insa personal mi se pare foarte riscant sa ma bazez doar pe asta (ce se intampla daca se taie cauciucul sau trebuie sa fac 2 pene - consecutiv, evident?), asa ca am cerut la dealer o oferta pentru roata de rezerva + scule. Am primit urmatoarea lista:

- Roata rezerva (dimensiuni reduse) 18" - pret 1235.04 lei TVA inclus- Suport scule - pret 64 lei TVA inclus- Bolt fixare suport scule - pret 23 lei TVA inclus- Cheie roti - pret 84 lei TVA inclus- Cric - pret 372 lei TVA inclus

Total: 1778,04 RON

Pretul mi se pare stupefiant, mai ales dupa ce am observat ca in configurator apare optiunea suplimentara la pretul de 60EUR, aduca aprox 400 RON.

Stie cineva de unde as putea sa cumpar cele de mai sus la un pret corect? As fi chiar dispus sa ofer in schimb ce am eu + diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti cumpara roata de la colegii care vand pe forum estfel de elemente. Sau de la furnizorii de piese gen volksman, silena-auto, packard, etc (tot de pe forum). Sigur iesi mai ieftin.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti pot oferi un cric si o coarba.noi.

Si eu am avut kit de pana,dar l-am dat la schimb pe o roata subtire,cuiva care vindea o masina.

Ironia sortii,ieri am cumparat un kit de pana complet,doar pt compresorul albastru,care e magnific.separat,la pbn imi cereau pe compresor 534 ron.

La dezmembrari ar trebui sa fie maxim 300 lei,parerea mea.

Daca nu,fa-ti rost de o janta si iti dau eu un cauciuc de 17,sa iti faci rezerva,dar daca faci pana pe fata,muti roata din spate.

Caterinca nu?ei s-au gandit ca aici e ca la ei,fara gropi si linii de tramvai iesite.sau ca faci pana,te ajuti cu spuma,iar apoi iti cumperi imediat o guma de 600 ron,asa ca o prajitura.

Succes.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce 17" si de ce sa mute roata? Pe GTI intra 16" pe franele stock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Rave"

Hai ca-ti expilc eu de ce nu e bine sa mergi cu o roata mai mica si una mai mare.

Asta indiferent pe ce punte se intampla sa ai pana.

Dar in caz de forta majora sfatul colrgului "vali_devill" este perfect adevarat.

Se buleste ABS-ul si ESP-ul pentru ca senzorii de ABS vor citi doua (valori) viteze diferite stanga va da o (valoare) viteza mai mare janta pe 18" iar dreapta o (valoare) viteza mai mica janta pe 17" iar ABS-ul si ESP-ul nu vor sti cum sa reactioneze datorita acestor doua valori diferite.

De asemenea din auzite am inteles ca nu prea e indicat ca in m,omentul in care ESP-ul a intrat ca sa corecteze o traiectorie soferul sa se apuce sa faca si el acelasi lucrucu cu ajutorul volanului pentru ca iar il da peste cap, dar de acest lucru nu sunt sigur.

Binenteles la faza cu corectarea traiectoriei ma refer la o corectare usoara nu cand vezi ca intrii in pom tu sa nu faci nimic ca vezi doamne ma scoate ESP-ul din belea.

Repet in caz de forta majora sfatul lui Vali este perfect adevarat dar cu conditia de a folosi acea roata pana la prima vulcanizare si nu pentru a veni de la Berlin la Bucuresti ca patesti ce am zis eu mai sus.

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect.el are jante pe 18.pana la abs si esp mai strici planetare si cutie de viteza,pt ca ai cercuri diferite,si vor calca aiurea...e ca si cum o roata ar luao inaintea celeilalte,si ar crea tensiuni si stres in piese.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E, uite asa invata omul ca jantele de dimensiuni diferite au si marimi diferite! Si ca daca faci pana si nu ai ca rezerva o janta identica cu ceea pe care o ai pe masina, cu acelasi cauciuc evident umflat la aceeasi presiune si cu aceeasi uzura(sa nu cumva sa apara diferente) atunci o sa iti strici masina iremediabil...

Corectati-ma daca gresesc... roata de rezerva o folosesti pana la cea mai apropiata vulcanizare unde iti rezolvi problema, nu? Si in cazul in care iti spargi o janta tot exista solutii sa nu stai cu rezerva pe masina.

Eu am avut frane pe 312(minim 16") jante pe 18 si rezerva pe 15... Din fericire n-am folosit-o niciodata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diametrul jantei nu are importanta atata vreme cat circumferinta rotii este (aproximativ) aceeasi. 225/40 R18 este echivalent cu 225/45 R17 si 205/55 R16. Sa ai rezerva pe 17 e bine doar in cazul unui upgrade la frane cand pe 16 nu ar mai intra.

Planetarele si cutia de viteze nu ai cum sa le strici, diferentialul deschis din cutie permitand orice diferenta de turatie intre cele 2 roti.

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca kitul ala este tot ce iti trebuie.

in 250.000 km prin romania nu am facut nici o pana in conditiile in care de doua ori pe an imi schimb cauciurile (vara/iarna) si echilibrez.

daca iti taie cineva roata (tipic romanesc) oricum nu poti sa umbli mult cu aia de bicicleta, plus ca trebuie sa mergi cu viteza redusa. greutatea in plus pe care o cari in portbagaj o sa iti creasca consumul estimez eu cu vreo 0.5 litri / 1000 km. iar daca iti taie cineva roata, in 99% din cazuri esti in oras.

deci de banii pe care ii dai pe roata aia, minim 300 lei sau mai mult, poti foarte usor sa iti platesti o platforma in caz ca ai roata taiata si nici nu te murdaresti pe maini. cauciuc oricum trebuie sa cumperi de vreun fel sau sa peticesti.

daca este intepata, bagi solutie din aia si mergi sa peticesti. vezi sa nu bagi multa.

daca esti femeie, kitul este mult mai avantajos avand in vedere ca este destul de simplu de folosit, nu implica forta fizica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A cam trecut vremea, cel putin in Europa de vest, unde se umbla cu ditamai roata de rezerva in portbagaj. Mai ales cand vine vorba de masini de lux sau cele sportive solutia cu kitul de pana este eficienta. Nu mai trebuie carata o greutate si in plus, te determina sa schimbi cauciucul perforat cu unul nou si nu sa mergi cu roata de rezerva. Acum exista si cauciucuri Run Flat. Toate merg in directia eliminarii oricarei roti de rezerva. In Romania, unde o parte din drumuri sunt teribile, unde vulcanizarile sunt destul de rare in afara orasului si foarte prost echipate, roata de rezerva pare o alternativa mai buna, insa incet incet ajungem si nou la standarde europene.

In plus, la jante de peste 17-18, devine foarte greu de avut o roata de rezerva pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri.

Eu ma gandesc ca la jante de 18 este foarte usor sa dai intr-o groapa si sa distrugi cauciucul intr-un mod care nu poate fi reparat cu kitul acela. Singura solutie in cazul asta ar fi platforma, care este destul de costisitoare, poate chiar indisponibila in anumite zone. Ar fi de preferat sa ma pot deplasa, chiar si cu max 50km/h, decat sa raman blocat cateva ore pe undeva asteptand ajutor.

Si din cate am inteles din manual, trebuie turnata toata solutia. Deci daca am ghinionul sa plec intr-un concediu si sa fac mai mult de o pana am cam incurcat-o.

Stie cineva mai multe detalii despre asta, eventual a incercat kitul? Cat costa reumplerea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rave

Daca te-ai uita la exemplul de aici :

http://www.1010tires...p?action=submit

Vei vedea ca am dreptate si nu te vei mai contra cu cei care vor sa-ti dea un sfat prietenesc.

In exemplul mei (in caz de nu mere link-ul) am pus la stoc tire size 225/45R18 iar la optional 225/40R18, tu poti pune si invers.

Dar tu daca te crezi destept si le stii pe toate nu ai decat sa continui.

Deoarece posturile mele sunt pentru cel ce are problema cu roata de rezerva.

O seara buna

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am stricat eu un cauciuc, kit ul nu a reparat, am ramas in drum, eram la sinaia si a venit un amic salvator din ploiesti , reumplerea e 230ron (enorm) si chiar daca repara.anvelopa aceasta trebuie inlocuita. Daca gasesti undeva roata sa imi zici si mie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu in discutia asta cu exemplul personal: am pe masina e 195/65/15 iar roata de rezerva e 205/55/16 (asa am luat masina). Vara trecuta am facut pana in parcarea unui supermarket si am mers cu o roata mai mare pe spate cam 300km, adica 2 saptamani pana mi-am gasit anvelope de schimb. Nu s-a bulit nimic, nici abs, nici esp, nici nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost oferite suficiente sfaturi pentru rezolvarea problemei expuse in acest topic; si pentru ca discutia a deviat de la subiect,

Topicul se inchide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!