Jump to content

furtun servo frana - vacuum


Pancone
 Share

Postare recomandată

buna seara . am un passat b6 2006 masina nu a avut nimic pana azi. cand am dat sa pornesc masina am plecat si coboram intr`o mica vale , acolo cand sa dau sa apas frana zici ca era piatra ... nu vroia sa mearga .. am apasat`o la maxim si pana la urma am reusit sa franeze . in fine am crezut ca unde e frig afara si d-aia .. dar nimic. am fost la service acolo cineva mi-a zis ca s-a stricat pompa de servofrana , ca nici numai se accelera cum trebuia . dupa ce s-a uitat mai bine a constatat ca este furtunul de vine de la servofrana la vacuum . este crapat si d-aia a facut o carpeala acolo si mi le-a unit cu un colier parca mai bine , ca acuma imi tine frana la prima apasare dar dupa iar numai merge . si nustiu ce sa fac ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am ptiti eu la masina din semnatura.aceleasi simptome.tragea aer fals in instalatia de vacuum.avea o crapatura de 2 cm in furtunul care l-ai mentionat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am observat ca este crapat . ca mi-a zis si mecanicul dar el mi-a zis ca tre sa schimb pompa de servofrana cu totul ... Pe net am citit ca merge cumparat doar furtunul cred ca vrea sa ma traga in teapa sa imi iau banii , ca cineva mi-a spus ca se gaseste numai furtunul separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-mi un nr de sasiu pe PM si-ti zic un pret informativ. Se poate cumpara separat furtunul, dar am si reconditionat un furtun.

Modificat de naigen79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Mie mi s-a rupt capatul ala metalic pe care se prinde furtunul de la pompa de vacuum. Stie cineva cu ce se lipeste? Am inteles ca acea pompa da comanda cam la tot motorul adica clapeta acceleratie, frane, turbina si oprirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumperi ceva lipici (2 componenti), pui subtire pe capatul ala metalic si usor dai cu ciocanul sa intre. Asa am facut pe masina noastra cu care se face livrare si merge super bine.

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Buna,

Acelasi furtun (de la bloc motor la supapa unisens) rupt si la mine - si mecanicul imi zicea ca e pompa de vid...

Aveti idee ce cod are acest furtun si/sau de unde il pot lua si la ce pret? Motorul este BKP, 140, 2007.

Multumesc,

Cristian.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

În dimineaţa aceasta am păţit şi eu aceeaşi problemă. Problema mai gravă însă este că... nu ştiu unde este acel furtun de vacuum, pentru a-l verifica. Cine mă poate dirija (dacă nu cu o imagine, măcar cu zona aproximativă)?

 

Revenire:

Am rezolvat problema astfel:

 

1) Identificat furtunul (era cam greu, într-adevăr, cu capacul motorului pus...) :icon_confused: ;

2) Identificat cauza: furtunul de plastic în formă de L dintre galeria de admisie şi supapa dinspre servofrână era crăpat pe o lungime de cca. 20 mm., la intrarea în supapă;

3) "Îmbrăcat" zona afectată cu un alt furtun / manşon de plastic care s-a pretat la aşa ceva (adică a intrat forţat, astupând crăpătura); iniţial mă gândisem să îl "bandajez" cu bandă adezivă / izolatoare, dar soluţia asta cred că a fost mai bună (vom vedea!);

4) Montat furtunul de vacuum şi verificat funcţionarea - OK!

 

Mai rămâne punctul 5 - căutat furtunul original şi înlocuit (bănuiesc că trebuie luat cu tot cu capătul dinspre galerie, posibil şi cu supapa dinspre servofrână, deoarece toate piesele sunt din plastic şi îmbinate la cald, aşa că nu prea văd cum ar putea fi asamblate fără scule speciale - foen de putere, etc.).

 

PS: sper că am fost de ajutor altor novici la fel ca mine!

Apropo, domnule neamţ: ce te costa dacă puneai un furtunel de cauciuc, cu coliere? Ar fi costat cel mult 4-5 lei şi îl găseai la orice colţ de stradă... Poate acesta e şi motivul!

Modificat de migrosoft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PEntru ca acolo este vacuum si un furtun de cauciuc se deformeaza si se strange si nu mai ai vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T.R.C. PASSAT 2006

Salut acelasi furtun in forma de L am avut probleme,am ramas fara frana, acum 2 ani si am cumparat original wolsvagen 36euro doar original se gaseste,de atunci nu mai am probleme.Nu va jucati cu lipituri aiurea nu merita e o chestie foarte grava. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PEntru ca acolo este vacuum si un furtun de cauciuc se deformeaza si se strange si nu mai ai vacuum.

Ai dreptate, Al Bundy! Dar oare ce depresiune o fi acolo să deformeze acel furtun? Fiindcă între supapă şi corpul servofrânei, furtunul e din cauciuc!

... e o chestie foarte grava....

Nu împărtăşesc în totalitate opinia ta! E într-adevăr o defecţiune, dar nu foarte gravă! Nici măcar nu te avertizează în bord (cel puţin la mine). Faptul că nu funcţionează servofrâna nu înseamnă că ai rămas fără frâne, ci doar că trebuie să apeşi pedala cu un efort mai mare! (E drept că faci muşchi la piciorul drept şi până te obişnuieşti, ai senzaţia că nu frânează!)

Las de-o parte faptul că nici nu mai mergi cu aceeaşi viteză, demarajul fiind foooaaaaarte lent, datorită aerului fals aspirat...

Modificat de migrosoft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mecanic batrin ne spunea ca la o masina poti sa cirpesti orice, dar cu piedica si directia sa nu te joci, ca de ele depind viata ta . Al  Bundy are dreptate, nu e bine de facut improvizatii, dar daca sinteti undeva unde nu aveti magazine de piese, ca sa ajungeti la oras, si repet ESTE O SOLUTIE PROVIZORIE, DE MOMENT, inlocuiti cu  un furtun din cauciuc, dar faceti o spirala din sirma, pe care o bagati inainte de montare in furtun. Astfel furtunul nu se mai suge, nu i se mai lipesc marginile ca sa se obtureze, dar repet : doar pina ajungeti la oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Întrutotul de acord cu tine! :salut:

Modificat de migrosoft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T.R.C. PASSAT 2006

Salut si la mine a inceput lent fenomenul,se intarea pedala usor,am fost la mecanic a schimbat lichidul de frana a facut aerisirea,dupa ce am plecat de acolo a aparut martorul abs in bord o singura data si frana intarita usor.A doua zi nimic frana deloc(frumoasa senzatia la semafor cu 30 km/h),am folosit frana de motor pentru a opri,am mers la alt mecanic si a gasit fisurat furtunul respectiv.Asta am patit eu,la tine poate din alt motiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzaţia amintită de tine e cu atât mai neplăcută, datorită faptului că nu poţi "apăsa" uşor butonul frânei de parcare ca să te ajute! Alta era situaţia dacă aveai acţionarea pur mecanică...

 

PS: Mă enervează faptul că Al Bundy le ştie pe toate şi e şi prompt în răspunsuri! :icon_thumleft:

Modificat de migrosoft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
sandel-are-pasatzel

salutam ! cred ca aici e cel mai potrivit sa postez problemamea . ieri, gheata pe strada la mine in Onesti. De doua ori a trebuit sa pun frana brusca si a intrat ABS-ul continuu vreo cateva secunde. dupa aceste doua franari bruste(una la semafor una la un giratoriu) pedala a ramas tare , am frane, nu ca inainte,dar tre sa bag piciorul in pedala sanatos, nu gluma. parca e dacia lu tata din '78. si pedala nu mai aluneca frumos, ca inainte. simt doua puncte in apasare unul sus , apas foarte putin, merge usor, apoi intru in palierul "bolovan". oare scap doar cu schimbatul furtunului ? niciun martor in bord aprins.....ma duc la service oricum, dar mi-e sa nu ma puna sa schimb ceva degeaba, gen pompa, sau mai stiu eu ce....

Modificat de sandel-are-pasatzel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandel-are-pasatzel

ma bucur sa va anunt ca am rezolvat problema. furtun vacuum retezat. mi-a pus nenea de la service o tevushca pe interior, coliere, dar oricum tre sa iau unul nou. stie cineva un cod si un pret ? zicea cineva mai sus ca ar fi 36 euro original.

Nici nu tragea motorul la fel ca inainte. acum e ok. frana beton pedala si-a revenit.

Modificat de sandel-are-pasatzel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

furtumul il poti comanda numai pe original,cel mai corect ar fi sa il desfaci de pe masina si mergi cu el(am inteles ca vw a facut modificari la furtum desi eu nu am observat nici o diferenta).eu asa am procedat si in trei zile mi-a venit...pret la reprezentanta 138,00 roni...miine o sa citesc codul de pe piesa veche si o sa-l postez aici(masina mea: passat,2006,motor  BMP)

Modificat de sir_galahad61
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandel-are-pasatzel

ok, merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Vw Passat B6 140 CP

intrebarea mea este daca  furtunul de servo frana -vacuum are legatura si cu turbosuflanta ?


deoarece at cand masina ajunge la 1800 turatii incepe sa fluiere si turbo si se aprinde senzorul de ulei ... si in drum spre casa am incercat sa numai depasesc 1800 turatii si am observat ca nu prea mai tinea frana si nici numai avea vlaga in ea .. ma puteti ajuta va rog din suflet 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Va salut

 

In timpul mersului cand am vrut sa pun frana s-a intarit pedala si apoi si-a revenit. Mai face din cand in cand deci nu tot timpu. Dupa ce am citit forumul am verificat supapa integritatea furtunului si este ok. In timp ce verificam furtunul am observat ca acolo unde intre furtunul in motor sau undeva pe la pompa tandem se misca foarte rau si este si umezeala pe acolo. 

Ce ma sfatuiti sa fac? Cu ce sa lipesc acolo ?

 

Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DIn ce stiu, este o problema generala, sa arunce motorina pe la pompa tandem . Si a mea e umeda, si miroase destul de rau a motorina, insa n-am avut probleme de vacuum .

Din ce am inteles, unii au rezolvat prin schimbarea garniturii, altii cu diverse siliconuri. SI eu caut o solutie cat mai eficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,si eu am problema asta oarecum,la mine se manifesta invers fata de cazurile voastre.

Si anume fiind pe frana masina lasand o sa curga ,am trecut cu roata peste o gura de canal.

La mine pedala sa inmuiat dand o senzatie ca ai ramane fara frane,si isi revine singura in 5 secunde.

Pana acum n am elucidat misterul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut

Am rezolvat problema. Stutu din pompa tandem care asigura presiunea catre servofrana se misca si pierdea acolo vacuum. Am inlocuit pompa tandem cu una Bosch, stutul respectiv fiind pe filet(pe masina fiind LUK). Acum frana actioneaza foarte bine.

 

Cu stima,

Costi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!