Jump to content

Vw T4 - DIY - Short shifter


Emy D
 Share

Postare recomandată

Asa cum titlul topicului zice, aveti un ghid pentru a va face un short shifter la schimbatorul de viteze la T4. Materialul e preluat de pe un forum englez(vwt4forum.uk) si apoi l-am tradus si modificat cu anumite detalii necesare. Nu va trebuie nici o alta piesa, decat sculele de mai jos!

Obiecte necesare:

Cheie fixa sau inelara de 13

Cheie fixa sau inelara de 10

Burghiu pentru metal de 14 mm, si o masina de gaurit (bormasina)

Aici e o poza cu sitemul de schimbare al vitezelor (care cred ca e cam la toate modele de T4. Confirmat de unii ca e la fel pt cel de 88 CP si 102, si confirm si eu ca e la fel pentru 1.9 TD 68 CP.) Poza e facuta sa va familiarizati cu sistemul: poza e facuta dinspre spate, inspre fata.E chiar sistemul de parghie care actioneaza actuatorul cutiei de viteze.

post-61162-0-65581900-1297786410_thumb.j

O alta poza, de data aceasta cu sistemul imediat sub schimbator. De fapt, e mai complet ca se vad ambele piese care vor fi demontate.

post-61162-0-21319200-1297786411_thumb.j

Folositi cheile de 13 si 10 mm pentru a desface surubul care tine tija de la schimbator la consola de pivotare si scoateti tija afara. In capat la consola de pivotare are forma de Z asadar, lasati tija in jos si apoi o trageti afara.

post-61162-0-57789700-1297786411_thumb.j

Desfaceti piulita de 13 mm care tine consola de pivotare.

post-61162-0-99669600-1297786411_thumb.j

Odata ce e desfacut surubul , o puteti scoate afara. Aveti doar grija sa nu pierdeti bucsele.

post-61162-0-45810400-1297786412_thumb.j

Odata scoasa afara, consola de pivotare va arata asa.Scoateti bucsele de plastic de la gaura din mijloc si puneti-le deoparte sa le utilizati mai tarziu la remontaj.

post-61162-0-83618900-1297786412_thumb.j

Dati o noua gaura de aceeasi marime (cu burghiul de 14 mm) la o distanta de 35mm de centrul gaurii din dreapta.

Eu personal am dat gaura de 14 mm, la o distanta de 25 mm de la marginea gaurii din dreapta pana la centrul noii gauri.

post-61162-0-22635600-1297786413_thumb.j

remonteaza bucsele de cauciuc.

post-61162-0-82590600-1297786413_thumb.j

Remonteaza suportul pivotant si tija de la actuatorul cutiei.

post-61162-0-23937700-1297786414_thumb.j

remonteaza tija cea mica de la schimbator la suportul pivotant.

post-61162-0-75405300-1297786414_thumb.j

Si la final, ar trebui sa arate asa: cu tija mai mica fiind cu 35 mm (sau cei25 pe care i-am pus eu) mai inspre centru.

post-61162-0-97885500-1297786420_thumb.j

Totul a durat aproximativ 30 minute, incluzand pozele. O sa fiti impresionat de cat de mult se va reduce cursa schimatorului. La mine , se mai miscaaproximativ 5 sau 7 cm intre viteza 1-2 3-4. Pt viteza 5 si R va dat seama ca e jumatate din aceasta cursa. Nu o saaveti probleme cu intratul in viteza, decat ca o sa mearga putin mai greu. Dar daca ungeti sistemul cu un spray siliconizat, no sa aveti probleme. Sau daca nuva convine, tija cea mica o puteti muta inapoi In gaura ei originala.

Succes!

Edit: nu stiu ce e cu eroarea de sub prima imagine. Nu reusesc sa o scot, si imi cer scuze daca din graba am mai mancat vreo litera sau vreun spatiu.

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte interesant ce ai facut tu acolo maine ma apuc sa fac si la mine ca si asa trebuie sa schimb bucsele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da se gasesc toate , mai ieftin e sa le iei la set pe toate decat la bucata , eu pe toate am dat 32lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant,o sa fac si eu la mine treaba asta,multumim pentru informatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ff interesanta idee. Ma intreb daca nu o sa fie probleme iarna cand uleiul este mai gros in cutie. Sa nu intre greu in viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va dau un sfat: cu cat tija de la schimbator la sistemul pivotant e mutata mai spre centru, va fi mai greu de schimbat si mai scurta cursa. Eu am uns sistemul cu ceva ulei ( era mai ok daca puneam spray siliconizat dar asta am avut la indemana) si acuma se misca destul de usor. Inainte aproape dadeam cu mana in bord, acuma daca ma mai plimb cu ea 7 cm ... e bine! E mai comod asa si chiar e mai placut.

ps: iarna nu o sa se simta prea mare diferenta asa ca il puteti face linistiti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_c123 pe original?ma duc maine la un magazin sa vad la ce bani mi le aduce.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" pe original" e un termen folosit de , distribuiitori de piese. Se refera la piesele de provenienta vw-audi de fabrica/originale. Restul SUNT OEM facute de alti producatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica restul sunt facute de catre alte firme sub licenta VW. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Revenind la piese avem:

1. piese originale - piese din reteaua producatorului auto (VAG) care au origine controlata (de obicei distribuite prin reteaua producatorului auto)

2. piese aftermarket - piese echivalente cu cele originale, produse de aceeasi firma X dar care NU au codul vag pe ele SAU piese ale altui producator decat X dar care au aceleasi caracteristici tehnice.

3. fake-uri. Repet, piata asta de produse contrafacute exista si consta din piese care nu corespund in in general niciunor cerinte tehnice, sunt produse in locatii obscure, de proveninenta indoielnica si chiar au pe ambalaje stantate denumirile unor producatori consacrati.

Deci cam asa as categorisi eu piesele de schimb. Original, pe original si alte balarii nu mi se pare ca sunt decat termeni folositi in special pentru a prosti clientii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bravo emy :icon_thumright: super forumul din uk pentru cei cu T4, sunt curios cine va fi primu sa-si faca tuning la 1.9 abl, cum e descris acolo pe forum :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florine, este timp pentru toate. Nu ma grabesc :) Pana atunci, hai sa va vad cu shortshifter, ca altfel faceti km intregi cu mana pana la bord si inapoi la scaun :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OEM sunt Pe original , restul sunt echivalente

OE = piesa originala, direct de la producatorul auto

OEM = piese de schimb de la alti producatori dar approved de cate producatorul auto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cred ca aveti voi ceva uzura la timonerie.. eu am conus cateva T4 si nu mi s-a parut la nici unul ca are o cursa ff mare levierul schimbatorului . Al meu spre exemplu are cursa chiar scurta :lol: sper sa nu aiba deja facut o asemenea operatiune si eu sa nu stiu :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

iar compari transporter cu caravelle/multivan :D

tu ai alta cutie si alta timonerie, si nu e cursa lunga, la vechiul meu T4 era destul de lunga cursa, cel putin a 5-a ajungeam in genunchiul pasagerului din dreapta :))

e foarte bun DIY-ul lui emy :icon_thumright: la mai multe

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu are o cursa mai lunga pentru ca lipseste o bucsa de la cautatorul din cutie+ faptul ca are o alta cutie si faci km intregi cu mana pana ajungi in treapta a 5-a.

Urmeaza sa o cumpar, insa, cu ea pusa pe masina si cu shortshifter-ul facut, schimbatorul o sa se miste aproximativ 3 -4 cm din treapta 1 pana in treapta 2, ceea ce imi place enorm de mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e mai placut,dar in timp dupa ceva km apare o uzura a pieselor din cutie si cred ca facand aceasta modificare,nu fortezi un pic mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se forteaza nimic in cutie. La cautator se aplica aceeasi forta pentru a schimba treapta de viteza. Singurul lucru care ar putea fi afecat e vreo bucsa din bratul pivotant. Acolo e o forta putin mai mare in punctele parghiei insa, "asta sa fie tot necazul" :D

Edit: dupa cum am spus in primul post , modificarea asta a fost facuta si de englezi, si daca ei nu au probleme , noi de ce am avea? icon_thumright.gif

Si am vazut ca ei fac modificari mult mai multe si mai mari la t4-urile lor ;)

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

oare la caddy e acelasi sistem de parghii and stuff? ca mi-as face si eu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu. trebuie vazut. Ai pozele puse acolo, le studiezi bine si daca e ceva asemanator, poti face modificarea. In caz de ceva, fa poze la sistemul tau si poate imi vine o idee care sa te ajute sa faci asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare

Am avut si eu multivan 1993 si acum am un 2.5tdi 1997 si nu mi s-a parut cursa exagerata la schimbator la niciuna...poate nu prezentau uzuri pe la tije ...etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dom'le, al meu e din 2001, nu din 97' toamna si avea cursa lunga. Intradevar , are lipsa o bucsa, insa cu tot cu bucsa cursa e lunga.Eu iti zic din experienta si apoi nu compara multivanul cu transporterul. Am facut asta nu de capul meu, ci pentru ca si altii au facut-o si nu au fost probleme , decat satisfactie! Cui nu-i convine sa nu isi faca. Sau sa vina sa se plimbe cu al meu inainte sa faca asta.

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Dar face diferenţa această modificare? Merită? De ce n-a făcut producătorul această mişcare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!