Jump to content

Optimizare admisie aer


120 L
 Share

Postare recomandată

Probabil majoritatea celor care au facut modificari la motor le-au facut pentru a scoate putere mai mare.

Eu unul doresc sa fac o optimizare a admisiei de aer proaspat pentru a obtine un consum mai mic.

Ma bazez pe testele facute in conditii de drum lung si in care am constatat ca o admisie mai proasta de aer ( ingreunata ) mareste consumul.

Intra in discutie numai elemente pasive. ( fara supraalimentare electrica-mecanica...etc )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O varianta ar fi sa inlocuiesti filtrul original de aer cu unul sport tot in carcasa.(K&N sau ceva de genu)Un filtru sport ar mai ajuta circularea mai libera a aerului.(ATENTIE!Consumul creste doar la acei care ii dau in blana ca de...e modificat motoru).

Deci,poti incerca.

Personal nu prea sunt fan altor tipuri de filtre de aer sport.

EDIT: de asemenea,poti demonta traseul filtrului de aer,si eventuale restrictii sa le scoti.Golful meu avea ca un fel de cerc de tablita cam 50% plin cu tabla in capat la aripa.L-am scos de mai bine de 6luni fara repercursiuni.Nu pot sa confirm cu ceva teste daca chiar e mai bine asa,dar macar e mai liber traseul.

Modificat de eXtr3m3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca daca ai admisia mai buna scade consumul?

Nu prea cred ca poti "prosti" ECU cu asa ceva.

Avind debitmetru de aer el stie cit aer intra si variaza timpul de injectie ca atare.

Cel mult poate sa percuteze mai rapid la demaraje.

Daca nu umbli la raportul aer/combustibil din ECU nu prea cred ca se poate face ceva.

De obicei admisie aer cu filtru sport si evacuare directa e pt a creste puterea...nu micsora consumul.

Cu GPL-ul se mai putea face ceva magarii dar nu la secventiale care citesc timpii de injectie dat de ECU in concordanta cu sonda_lambda&Co...

La astea jongleriile tin putin pina self adaptation-ul ECU benzina se regleaza...atunci revii iar la reglajul "optim"...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eXtr3m3: Am observat ca suprafata totala de trecere a acestui K&N este cu mult mai mica decit a unui filtru normal.

Posibil sa aiba o porozitate mai mare deci sa treaca prin el particule de praf cu diametru mai mare, lucru care nu e bun pentru motor.

In plus colmatarea se va face mult mai rapid la suprafata data. Si pretul de vreo 6x mai mare nu se amortizeaza mai mult ca sigur in km respectivi...

Moog: asa e cu debitmetrul dar el nu masoara si densitatea aerului !

Si cum eu am scos consumuri mai mari cu aer mai cald la fel consumul a scazut la aer mai rece. Mai intra in calcul si viteza de absorbtie a aerului si traseul acestuia pentru a optimiza reprizele dar sa stii ca am constatat ca pe GPL influenta calitatii aerului e mult mai mare decit pe benzina.

Desigur ca intotdeauna se va merge pe raportul ideal de amestec corectat in permanenta de sonde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niste opinii....

cu aer cald ar trebui sa scada consumul, acelasi volum de aer contine cantitate mai mica de oxigen deci sondele vor dicta o corectie a amestecului de saracire, reversul e atunci cand aerul e rece deci mai dens si atunci se va efectua o imbogatire a amestecului

deasta s-a inventat intercoolerul, pentru a putea hranii motorul cu mai mult oxigen in vederea unei puteri mai mari, pentru economie o idee e sa ajustezi parametrii motorului dar se lasa de obicei cu o putere totala dezvoltata de motor mai redusa

ideea de baza, cred eu, e ca orice modificare fizica trebuie sustinuta si de una la nivel software al ECU, deoarece acel software lucreaza optim in configuratia standard a motorului

ce se mai poate face din cate am aflat de pe acest forum e o optimizare a softului original in functie de nevoile utilizatorului, daca acestea difera de cele initiale din fabrica, si atunci daca comportamentul motorului se muleaza pe stilul de condus a soferului se optimizeaza consumul, in caz contrar soferul poate sa-si adapteze stilul dupa masina respectiva

ar mai fi dupa mine cateva idei care ar merita discutate dar nu vreau sa plictisesc...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu aer cald ar trebui sa scada consumul, acelasi volum de aer contine cantitate mai mica de oxigen deci sondele vor dicta o corectie a amestecului de saracire, reversul e atunci cand aerul e rece deci mai dens si atunci se va efectua o imbogatire a amestecului

Ai dreptate in rationament dar...pentru a dezvolta aceasi viteza cu aproximativ aceasi putere va fi necesar in acest caz o deschidere mai mare a clapetei de admisie. Iar in acest caz ECU are alti parametrii din cartograma. Este ca si cind mergi cu vant din fata si clapeta deschisa aproape de maxim ( pt a nu intra in bucla deschisa ) iar viteza e de 90 km/h...consumul instant o sa-l vezi in schimb pe la 12-13/100 in loc de 5 !

Si apropo de zonele unde exista aer cu mai putin oxigen din tara noastra: o sa observati pe linga faptul ca motorul nu trage, si acest consum instant marit fapt care confirma ce am spus mai sus.

Concluzia: Aer bogat in oxigen = consum micsorat de combustibil.

Intercooler are ca principal rol dupa cum este si denumirea, racirea aerului supraincalzit in compresor stiut fiind faptul ca la admisia cu aer incalzit motorul nu functioneaza eficient. Tu l-ai confundat in principiul spus mai sus cu compresorul de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea de baza este ca fara modificare parametri ECU pauza optimizare...

Incercam variante gen magneti pe furtune? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare se incadreaza aici si o discutie vis-a-vis de filtrele FILCOR,inventate de tanarul nostru roman?Chiar sunt curios daca e adevarat.

Pe unele topic-uri toata lumea le lauda...curios...

PS:Ar trebui sa fie ok incadrata,deoarece e tot o optimizare(cica scade cu 20% consumul) si e legat tot de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120 L - tocmai de aceea raceste intercoolerul aerul pentru ca acesta sa devina mai dens, deci motorul sa haleasca mai mult oxigen, in acest fel turbina devine mai eficienta si nu mai e nevoie de supra-dimensionarea ei ceea ce e un aspect extrem de important la producatorii din domeniul auto

citeste putin despre problema incalzirii aerului cand e comprimat de un super-charger gen american muscle car, acolo n-ai loc de intercooler, si poate stii cum frige o pompa manuala de mana cand fortezi sa umflii o roata, aerul la comprimare se incalzeste datorita agitatiei moleculare crescute deasta si opune rezistenta, racindul aerul se comprima mai usor...

zebrocksky - nu crede niciodata in produsele/solutiile minune

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiule produse minune au fost si pe la noi, de exemplu materiale de constructii din deseuri centrale termice pe carbune, adica materie prima moca, sau pe baza de fibra lemnoasa, ORICE fibra, din frunze, crengi, etc... iar moca materie prima...

Ghici ce s-a intimplat? Una din ele(inventia) a fost la vremea respectiva cumparata de o multinationala in domeniul materialelor pt mobilier...si pusa la naftalina.

Sau motor de curent alternativ cu turatie variabila...asta cica merge dar cine "are nevoie" de ea...?

Mai circulau idei de genul "injectie" controlata cu apa in camera de ardere...unii pe dincolo o fac si cica merge...pt unele aplicatii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog - fara suparare eu nu vad minunea in cele enuntate de tine, fenomenele sunt explicabile fizic si destul de logice, eu m-am referit la "minuni" gen magneti pe furtunul de benzina care normal ca e o prostie crasa fiindca campul magnetic nu are nici o legatura benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog: Nu se pune problema unei interventii la mapa originala de fabrica, care e modificata totusi la motorul meu prin update ( la problemele avute ) iar fabrica a trimis un firmware care dezvolta 70 CP in loc de 64.

SergiuD: Stiu demult ce mi-ai spus tu...nimic nou sub soare

Apropo, stii ca in 1989 cind citeam Almanah Auto firma Porsche a dezvoltat pe modelul 959 un turbocompresor cu racire pe lichid ? :)

zebrocksky: Foarte interesant ce ne spui despre FILCOR. Exact asta e scopul topicului. Solutiile accesibile dar si functionale de imbunatatire a admisiei cu componente pasive. Trebuie sa avem un feed-back de la mai multi utilizatori in ceea ce priveste eficienta acestor dispozitive.

Eu unul am facut o adaptare chiar saptamina aceasta gen transfer dinamic de aer si va spun ca scade consumul dar se incalzeste motorul mai greu.

Totusi ma intreb...chiar nu exista useri mai vechi de pe forum care folosesc imbunatatiri in admisie ?

Sa auzim ceva concluzii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi ma intreb...chiar nu exista useri mai vechi de pe forum care folosesc imbunatatiri in admisie ?

ghici de ce?

in legatura cu admisia de aer, crezi ca producatorii auto nu stiau ce fac cand au pus pe admisia aer clapeta care schimba pe aer cald/rece ca sa mentina temperatura aerului admis la nivel optim combustiei

si ca intrebare retorica: cum ai reusit cu niste "componente pasive" sa faci o admisie "gen transfer dinamic de aer" si apoi in 2,3 zile sa vezi ca scade consumul? Inseamna ca acesta scade vazand cu ochii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stii ce ar insemna utilizarea motoarelor alternative in regim variabil si cu schimbare de rotatie, fara alte artificii ?

E minune :)

Nu prea am gasit pareri apropo de FILCOR pare a fi ceva interesant...o ideea "simpla" dar cu efecte.

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuie sa bagi motoarele alternative in discutie doar sa-ti cumperi acel filtru filcor si o sa ai admisia care ti-o doresti mentionata in postul meu anterior

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziceam ca sint oarecum "minuni" ce enumerasem mai sus. Sint produse care ar fi un pas mare inainte in domeniul lor de aplicatie.

In rest eram doar curios daca se obtine ceva rezultate cu acel filtru minune, care dupa ce am vazut pe net nu pare a fi cel premiat prin strainataturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

a incercat cineva montarea unei clapete cu diametrul mai mare sau a unui debitmetru dela un motor mai puternic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!