Jump to content

Raport Consum/Diametru anvelope ?


pabloescobar
 Share

Postare recomandată

Sunt un pic confuz. Am trait cu impresia ca un cauciuc cu un R mare si o suprafata mai mare duce la un consum mai mare de carburant. Ieri un tip de la un service (SEAT in speta) imi spun ca lucrurile stau pe dos. Cu anvelope mai mari consumul masinii scade mai ales la drum lung. Zicea ca la pornire motorul e mai turat dar in rest ...k Vreau si eu o parere, de preferinta a cuiva cu ceva experienta in tribologie sau eventual dinamica solidelor :)

PS: Ca sfat. La un schimb de ulei sa pun DURALUBE sau ba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rotile cu diametru mai mare vor cauza o rezistenta la inaintare mai mare si implicit un consum mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as baga mana in foc. La rotile cu diametrul mai mare la aceeasi turatie ai viteza mai mare decat la rotile cu diametrul mai mic, teoretic insa pot sa apara probleme de cuplu, practic nu va avea nici o influenta.

Stie oaspetele un site unde este un calculator/comparator de pneuri, de exemplu eu am schimbat 195/65/15 cu 205/60/15 (ambele dimensiuni sunt acceptate de producator) si calculatorul de pe site mi-a zis ca am o eroare de 1,x la suta, adica atunci cand vitezometrul imi arata 70 Mile/h, de fapt am doar 69,x mph. Adica frectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este evident ca vei avea un consum mai mare. La aceeasi nr de rotatii ale rotilor vei avea o viteza mai mare. Acesta forta in plus trebuie sa fie generata de cineva, in speta consumul de combustibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gandeste-te un pic, unele masini au viteza a 6-a doar pt economia de combustibil, ca sa poti mentine o viteza ridicata la o turatie mai mica. Doar teoretic, se aseamana situatiile, nu crezi? Vei putea rula cu viteza mai mare la o turatie mai mica, deci consum mai mic ;)

Asta e teoria, practic nu va exista nici o diferenta sesizabila.

Rog CUNOSCATORII sa ma contrazica cu argumente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin parerea lui SHARANEL: La o roata cu un diametrul total mai mare (ex.195/65R15), la o singura rotire a rotii, masina parcurge o distanta un pic mai mare decit cu o roata de diametrul mai mic (ex. 205/55R16). Asta in conditiile aceluias ciclu parcurs de motor. Pic cu pic si la distante mari se vede. Nu degeaba pe unele cauciucurile 195/65R15 scrie "Fuel Saver".

Pe de alta parte diferenta de cuplu necesar,mai mare pentru roata cu diametrul mai mare) se simte la consum doar daca mereu accelerezi brusc, adica in mers sportiv.

@SHARANEL: Mai tii minte linkul acela de calculare cauciucuri?

Modificat de alexutu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diametrul toatal al rotii la 195/65R15 este de aprox. 44 cm iar la 205/55R16 este de 45,5 cm.Deci 205/55R16 are diametru mai mare decat 195/65R15.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un exemplu nefericit :P intradevar 195/65R15 = 44.29cm < 205/55R16 = 46.12cm

O fi si logica gresita :P ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hopaaa... ia sa vedem: daca cititi postul meu, veti afla ca nu am zis nicaieri nimic de 205/60/16, ci de 205/60/15.

Postul respectiv este needitat.

Adresa cu calculatorul de pneuri nu o mai stiu, dar sunt sigur ca o va posta oaspetele (momentan este offline pe ym)

am gasit un calculator de pneuri AICI nu e la fel de misto ca al oaspetelui, dar functioneza.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt calculator pt roti este aici. Si mai sunt o gramada de lucruri explicate despre pneuri si jante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, diferente mici de diametre a rotilor sunt acceptate, cel mult 4%.

O dovada logica este faptul ca VW scrie in cartea tehnica de Golf ca sunt accepteate urmatoarele cauciucuri: 175/80 R14, 195/65 R15, 205/55 R16. Daca o sa calculati o sa vedeti ca sunt mici diferente de dimensiune, dar sunt acceptate.

Referitor la consumul de carburant...

Consumul de carburant este mai mare daca se pune o roata mai mare, chiar daca ciclul re rotatie al motorului este acelasi. Pentru a roti o roata mai mare este nevoie de o forta mai mare, deci de un consum mai mare.

Voi cand ati vorbit de diametrul rotii nu ati luat in calcul forta de inaintare care isi face prezenta in aceasta poveste. Aceasta forta determina spre exemplu un consum mai are cand masina urca o panta si un consum mai mic cand coboara. Daca aceasta forta este ignorata, logica voastra va spune ca masina are acelasi consum si pe drum drept si pe drum inclinat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hopaaa... ia sa vedem: daca cititi postul meu, veti afla ca nu am zis nicaieri nimic de 205/60/16, ci de 205/60/15.

Am gresit eu cind am dat exemlul. 205/55R16 este combinatia de jante/cauciuicuri cu care as vrea eu sa-mi upgradez masina. De aici mi-a scapat mina. :rolleyes:

Merci de link.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diametrul rotilor in intervalul posibil de montat pe o masina nu au mare efect asupra consumului, nici asupra acceleratiei si nici asupra Vmax... chiar daca de ex la o turatie x roata cu diametru mai mare iti da o viteza mai mare consumul este la fel cu cel care ar fi cu roti un pic mai mici si turatie un pic mai mare. asta presupunand ca ambele pneuri sunt umflate corespunzator.

la viteza constanta consumul de carburant e acelasi si depinde in principal de rezistenta la inaintare care trebuie ca e egala pentru aceeasi masina ( depinde liniar de coef. de aerodinamicitate, suprafata frontala a vehicului si patratul vitezei)

conteaza mai putin turatia motorului... daca turatia e mai mare cuplul necesar va fi mai mic, daca turatia e mai mica cuplul utilizta este mai mic. de luat in onsiderare ca la o turatie x cuplul este variabil ( oriunde intre cuplul maxim pt. acea turatie si un cuplu minim dictat de forta care trebuie aplicata rotilor pentru a invinge respectiva rezistenta la inaintare).

la fel cu acceleratia, desi o roata mai mare ar putea sa accelereze mai repede are nevoie si de un cuplu mai mare. una mai mica are nevoie de un cuplu mai mic deci se va putea invarti mai repede... desigur o roata mult mai mare ar putea deveni imposibil de invartit ( poate depasi cuplul maxim aplicat la axul rotii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt eu mare specialist ( nici macar mic) dar rezistenta rotii la inaintare in cazul turismelor este neglijabila,roata fiind "ascunsa" in cea mai mare parte a ei in aripa; altele sunt datele problemei la F1 unde rotile sunt descoperite.

Referitor la subiectul topicului eu cred ca roti mai mari inseamna consum mai mare la pornire dar mai mic la drum lung,rezultanta putand fi 0 sau nu, in functie de distantele parcurse in oras sau in afara.

Parerea mea :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul la pornire este dat de formula puterii:

P= masa x acceleratia x distanta/ timpul cat accelerezi pana la viteza de croaziera ( asta fiind valabil pana la viteze la care rezistenta la inaintare devine un element semnificativ de unde si asta trebuie luata in calcul).

asta iti da care e energia mecanica care e dezvoltata de roti (indiferent care e diametrul lor). la asta adaugi pierderile prin transmisie si de caldura (randamentul motorului e de 25-40%) si ajungi la consum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a strecurat o gresala in calculul meu :lol:

Folosind calculatorul din ambele linkuri, am ajuns la concluzia ca totusi 195/65R15 > 205/55R16 > 205/60R15 la diametrul rotii si lungimea circumferintii.

195/65R15 = 1993mm, adica roata face 502 rotatii pe o portiune de 1 km

205/55R16 = 1985mm, 504 rot /km

205/60R15 = 1969mm, 508 rot /km

Eu revin la parerea ca 195/65R15 este "fuel saver"

Cit despre forta de rezistenta, sa fim seriosi, la aceias masina, sa zicem golf, motorizarea minima pe benzina duce in jur de 100 n/m forta si un diesel duce 250, sau ciat 320. Cu toate acestea, ambele modele pleaca de pe loc. O diferenta atit de mica in diametru rotii nu are cum sa influenteze consumul. Mai degraba masa masinii si aerodinamica ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt eu mare specialist ( nici macar mic) dar rezistenta rotii la inaintare in cazul turismelor este neglijabila,

...

Parerea mea :lol:

Pai nu e asa ca tu ce spui este frana aerodinamica data de roata. Asta chiar e mica. Dar uitati ca sunt frecari de rostogolire, frecare de contact si altele. Il rog pe Ender sa ne spuna pe scurt toate frecarile la roata care sunt de luat in seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut de curand de la 205/55R16 la 225/45R17 si nu pot spune ca am sesizat diferente de consum. Si urban si extraurban consumul a ramas in aceleasi limite desi am am schimbat si diametrul si latimea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... ...si???????

<{POST_SNAPBACK}>

Tare postul tau...la ce se refera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cea de-a doua intrebare cu dura lube, ce zic eu este sa tii cont de km la care ii trece efectul, ca daca pui mai devreme risti sa ii faci mai mult rau decat bine: adik daca scrie pe el ca are 50k (km) garantat sa nu pui altul mai devreme .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan
Am trecut de curand de la 205/55R16 la 225/45R17 si nu pot spune ca am sesizat diferente de consum. Si urban si extraurban consumul a ramas in aceleasi limite desi am am schimbat si diametrul si latimea.

Q.E.D.... :) ... desi diametrul nu s-a schimbat f. mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba.. eu nu sunt convins. Atunci de ce nu pun din fabrica anvelope cu diametru mai mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din acelasi motiv pt care nu se pune o cutie de viteze cu 10 trepte, cu raport de demultiplicare 1 : 0,01.

roata mai mare sau mai mica are acelasi efect asupra masinii ca raportul din cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antentie: la mine diametrul janta+cauciuc a ramas aproape identic (cativa mm in +/- ), dar banuiesc ca nu despre asta e vorba (desi nu a fost prea clar pana acum).

@andREI: nu se pun cauciucuri mai mari (din toate punctele de vedere) pentru ca sunt mai scumpe, cele cu talon jos se distrug mai usor pe drumuri proaste, confortul scade; dar in principiu pretul dicteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!